رواية أشواك حرير الفصل السادس 6 بقلم منى محمد
رواية أشواك حرير الفصل السادس 6 بقلم منى محمد
رواية أشواك حرير البارت السادس
رواية أشواك حرير الجزء السادس
رواية أشواك حرير الحلقة السادسة
*انتي منستيهوش ي جوري وصدقني موته هيبقا علي ايدي .*
– *ايييي !*
– *حاجه كمان .. احنا هنطلق انا مش هقدر اكمل معاكي كده*
– *اديني فرصه طيب .. صدقني هتغير مش هفكر فيه تاني*
– *اخر فرصه ليكي وإلا بعدها انا مش مسئول عن اي تصرف هيطلع مني قصاد اهلك*
– *بحزن .. تمام*
“””””””””””””””””
– *فارس بخبث ( اخو سليم ) .. متعرفش سليم خطف البت دي فين ؟*
– *حازم (جوز أخته ) .. لا خالص معنديش اي فكره انت عارف هو م بيحكيلي حاجه .*
*الفون عمل صوت*
– *ايدا استنا دا بيرن*
– *الو ي فارس*
– *اي يا بني انت مختفي فين و…*
– *اسمعني معنديش وقت اسمعني كويس انا خطفت بنتهم في مكان بعيد ف الغابه في ….. محدش يعرفه غيري اناوانت واخواتي بدر ويوسف بس ، أديت مهله لابوها خمس تيام ي يسيب بابا ي هتصرف مع بنته*
– *بعصبيه.. انا ابويا فهد الشناوي ميستناش خمس ايام اصلاا دا كله بسببك المفروض تبقي مهله أقل بكتير*
– *اهدا كده واسمع هما بنتهم غاليه عندهم اوي مستحيل يسبوها عمرهم ما هيغامروا بحياتها ابدا*
– *اما نشوف*
“”””””””””'”””””””
*قعدت علي السرير بزهق رهيب* *- بقولك اي*
– *ها ي آخره صبري*
– *هقولك من غير ما تزعقي تمام ولا تتعصبي ؟*
– *قولي ي اروي متعصبنيش*
– *انتي كده ومتعصبة اومال لما احكي هتعملي اي .. لا مش قايله حاجة*
– *انجزي ها*
– *أوقعه ازاي ها*
– *زينه بعدم فهم .. هو اي*
– *اروي ببتسامه كبيره .. سليم ي زوزو ..*
– *عيدي كدا قولتي اي !*
– *أوقع روح قلبي اللي برا دا ازايي .. سهله أهيه .*
– *روحي منك لله وحدفتها بالمخده ف وشها .*
– *في اي طيييب .. مهو زهقااانه مافيش غيروه هنا ف نستفيد بقا .*
– *ليه هتوقعيه ازاي يعني ماتغريه بالمره بقا .*
– *تصدقي فكره .*
– *انا بقول اي ونتي بتقولي اي بس .. اصلا هجيبي هدوم منين*
– *سهله هقول لبدر أو يوسف يجبولنا .*
– *انتي لحقتي تتصاحبي عليهم دول كمان !! .. وضربت أيدها كف علي كف .. انا لو جالي الضغط هيبقا منك والله .*
– *بعد الشر ي بيبي .. المهم هتساعديني حرام دا انا صحبتك حببتك .*
– *هساعدك يختي اتهدي بقاا وشوفي هتجيي الهدوم منين .*
“””””””””””””””
– *خدي قيسي دا ي زوزو*
– *يوه وانا مالي انتي اللي هتلبسيهم لراجل الكهف اللي برا دا مش انا*
– *ومالو .. خدي يلا*
– *دخلت ولبست الفستان بالفعل كان هادي ورقيق عباره عن فستان ابيض بحمالات قط رفيعه وفيه خرز فضي علي البطن ومنفوش جزء بسيط*
– *جااااامده*
– *بجد*
– *وربنا دا لو راجل الكهف اللي شافك شخصياً هيعجبه*
– *اختفت ابتسامتها .. بلا قرف وحتي لو مش فارق معايا*
.. *ف الجهه الأخري سليم واقف باصص عليها وهي مش شايفه* ..
– *تخيلي نعمل زي الافلام الهندي ونشغل المروحه وشعرك يطير بقا والجو دا*
– *يخربيتك اكيد لا*
*- استني بس .. وشغلت اروي المروحه علي زينه بدء شعرها يطير وهي بتحاول تشيله من علي وشها ..*
*” وفي الناحيه الاخرى يوجد شخص من شدة اعجابه بها يكاد أن يقتحم الغرفه عليهم ويخبئها بين ضلوعه ويبعدها عن أنظار الجميع لشدة أنوثتها “*
“”””””””””””””””
” *بليل* ”
– *اي خد باله ؟*
– *اروي ب لامبالاه .. تؤ*
– *انتي مش مضايقه !*
– *بضحك .. اضايق لا طبعا انا بملي فراغي بدل الملل دا انتي عارفه انا كل شويه بيعجبني حد مش بثبت اصلا*
– *ربنا يكملك بعقلككك*
– *خليكي انتي كده*
– *ليه منا كويسه بعدين منا مخطوبه ل علي وبحبه اكيد يعني*
– *كداااابه .. انتي لقتيه مناسب بس مش اكتر .. ي بنتي دا متخلف والله*
– *هعمل اي يعني هما كل العيله قالوا دا كويس ليكي وقرينا الفاتحه وخلاص*
– *بس انتي تقدري ترفضي*
– *ارفض ليه طيب هو حد كويس ف عادي لو انا مش موافقه هما هيقبلو قراري عادي جدا برضوا*
– *وبالنسبه لانك مش بتحبيه؟*
– *الحب بيجي مع الوقت ي اروي .. اينعم انا مجنونه بالروايات بس لازم يبقا عندنا عقل ازاي اروح احب اي حد كده والسلام .. لازم نختار المناسب كلام الراويات حلو بس مش مع واقعنا* *( هنشمت فيها كلنا قريب اتقلوا بس🤌🏻 )*
– *يعني لو جالك حد بيحبك* *وبتحبيه هتسيبي علي !! .. دا اصلا مش فارقه معاها الجوازه كلها ي بنتي*
– *معرفش بس محدش عارف القدر مخبيلي اي ( مخبلها مصايب سوده اديني بقولكم اهوه🤌🏻😂)*
– *تعالي نطلع نقعد برا انا زهقت من القعده هنا*
– *تعالي*
يتبع..
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أشواك حرير)