روايات

رواية تزوجتها بهدف الانتقام الفصل السادس عشر 16 بقلم نورهان ياسر

رواية تزوجتها بهدف الانتقام الفصل السادس عشر 16 بقلم نورهان ياسر

رواية تزوجتها بهدف البارت السادس عشر

رواية تزوجتها بهدف الجزء السادس عشر

تزوجتها بهدف الانتقام
تزوجتها بهدف الانتقام

رواية تزوجتها بهدف الحلقة السادسة عشر

 

#تزوجتها_بهدف_الانتقام
Part16
أسر جرى ناحيتها بسرعه وكان خايف عليها:اهدي اهدي انا هنا كله هيبقي تمام هنخرج سوا وبدأ يفك لها الحبل اللي ع ايدها وفجاءه جه حد من وراه ضر*به بحاجه جامده على دما”غه
أسر حط ايده علي دماغه اللي بدأت تنز*ف د*م هيا ف الأساس كانت مفتو” حه
بسبب الحا*دثه َ َوقع ع الارض جنب نغم
نغم :بصو”يت :أسر ااااسر قوم فتح عينك قوم ي أسر
حسام بضحكة خبث :غبي ي حضرة الرائد مفكره انك هتقدر على حسام الصاوي تبقى بتحلم
نغم بعياط :حرام عليك ي حسام لي كدا هوا عملك اي ي اخي
حسام بخبث :لسه هيعمل وهيعدي لي الشحنه وي انا ي انت ي ابن السيوفي
__________________________________________

 

 

عند بسمله واحمد
-وصلوا ع ڨيلة أحمد
احمد بحب وهوا بيمسك ايد بسملة يلا ي قلبي انزلي
-بسملة بانبهار:بسم الله مشاء الله اي الجمال دا كله ي أحمد الڨيلة دي جميله اووي اي الألوان الهاديه دي اللي تخطف القلب دي
احمد :لاء ولسه لما تشوفي اوضتنا هتنبهري عملتها بيبي بلو زي ما انتي بتحبي وعملتلك فيها مكتبه كبيره جبت لك ف كل المجالات اللي انتي عايزاها وحبتلك كمان رواية
“انا انتي” “أرض زيكولا” “اماريتا” واخيرا ي ستي كتاب
” ما لا نبوح به” وكتب تانيه كتير علي فكره
وعملتلك اوضه وخصصتها للصلاه عشان عارف انك نفسك فيها وكنتي كاتبه ع بروفايلك “ليكن ف بيتنا مسجد” ف انا
حاولت اعمل كل حاجه نفسك فيها اتمنى ما ا كونش نسيت حاجه بس ولو نسيت قولي عادي وانا اعملهالك ي قلبي
-أحمد كان بيتكلم بكل حب هوا ما كنش محتاج يتكلم اصلا عيونه كانت مليانه بالحب والفرحه وكانت فاضحاه
-بسمله ومن غير تفكير ودا نتيجه لفرحتها راحت حا”ضناه وأحمد ما اترددش اتجاوب” معاها
بسمله بعياط :فرحانه اوي ي أحمد بجد انا بحبك اوي عمري ما اتخيلت انك بحتبني للدرجه دي النهارده اسعد يوم ف حياتي
-بسمله بمجرد زكرها لاسمه أوقعت به أسيرا بعشقها لا بحبها
احمد :ربنا يقدرني وافرحك دايما واكون ليكي السند والظهر وكل حاجه انتي عايزاها
بسمله :بحبك ي قرة عيني
احمد :ي قلب قرة عينك من جوه

 

 

-بسمله وقد انتبهت لوضعهما بعدت ع الفور
بسمله بكسوف :احممم.. انا اسفه انا كنت فرحانه مش اكتر
احمد وهَوا بيضرب على دماغها بخفه : اسفه اي ي هبل”ه انا جوزك وانتي مراتي على فكره مش شا” قطك
بسمله :بعيدا عن رخا”متك دي بس بحبك
احمد باستغراب : ايوا بقى بقينا بنعرف نتكلم اهو معقول هيا دا دي بسملة اللي كانت بتتكسف من خيالها لاء لاء ي بوسي انتي اتغيرتي
بسمله بدلع :مش جوزي حبيبي ارخم عليه وادلع عليه كمان براحتي
احمد :لا بقولك اي انتي مش قد الدلع دا هون انتي حره اانا بقولك اهو،،،،، انا اصلا ماسك نفسي بالعافيه
بسمله وقد فهمت ما يرمي إليه قالت بإحراج :احممم،،، لاء انا هطلع بكرامتي احسن وراحت طالعه جرى
احمد بضحك :اهربي اهربي هتروحي مني فين،،، بقولك ف هدوم عندك فوق انا جايب لك كل حاجه هتحتاجيها
هروح انا بقى اعملك اكل عشان زمانك ما اتغدتيش ي حبي
بسمله : حبيبي اللي حاسس بيا وهيعملي اكل كمان تسلملي ي قرة عيني
احمد :طب يلا اطلعي غيري بسرعه ومتتاخريش عشان تلحقي الاكل وهوا سخن

 

 

_______________________________________
عند أسر ونغم
أسر بدأ يفوق وكانت راسه بتوجعه من شدة الضر”بة كل دا ونغم كانت قاعده جنبه
نغم بخضه :أسر انت كويس
أسر بتعب واضح :انا تمام ما تقلقيش
نغم :معلش ي حبيبي انا عارف انك مش قادر وبتقاوم عشاني انا وابننا
أسر وقد يكون فاق على كلامها : حبيبي وابننا ف جملة
واحده انتي متأكده انك نغم،،، انت ي حسام الز” فت تعالى راجع لي نغم اللي انا عارفه انت عملتها اي ضبط مصنع ولا اي
نغم وهيا بتصبله بعصبيه :ولا ما تستفز” نيش
أسر :أيوا كدا ي شيخه حمدالله ع السلامه هيا دي نغم اللي انا عارفها جوا الأدب دا مش لايق عليكي خالص
نغم :تصدق بالله انا غلطانه اني قولت اهحاول ابقى مؤدبه بقى وكيوت وكدا عشان أعجبك بس انت ما تستاهلش اصلا
أسر :ي بنتي انتي عجباني من ساعة ما شوفتك اصلا وانتي دخلتي قلبي من غير استاذان
نغم :احلف.. انت بتحبني بجد يا يسو

 

أسر بضحك :بعشق امك ي قلب يسو
نغم : ولا انا بحبك يلا
أسر :ي بنتي كلمي دقيقتين على بعض لي الانفصام ف الشخصيات
نغم : ابو رخ”امتك ي شيخ ف الارض،،،
بس هحاول علشانك ي برنس
أسر :جتك الا” رف ف طريقتك ي شخيه بكلم واحد صاحبي انا
نغم :بوقلك اي حل عن دماغي دلوقتي بقي مش كل واحد اتنيل على عينه واعترف بحبه للتاني سيبني بقى اتنيل وافكر ف طريقه تطلعنا من هنا
أسر بقرف😏 :اسمها اتنيل ماشي ي ست نغم،،، وع العموم ما تشغليش بالك كتير بالتفكير شويه والبوليس هيجي
نغم بعدم فهم :البوليس هيجي ازاي مش فاهمه يعني
أسر بتنهيده :هقولك ي ستي البركة ف الساعه اللي انتي لابساها ف ايدك دي فيها انا حاطط فيها GPS إللي من خلاله هيقدروا يحددوا المكان اللي احنا فيه وكاميرا بتصور صوت وصوره ولحسن حظنا انها صورت الأخ حسام وهوا بيكلمني وبيساومني ي اما اني اعدي له الصفقه أو أنه يمو”ت ابني اللي لسه مجاش ع الدنيا وسجلت له كمان والتسجيل دا اتحفظ على تليفوني وانا بعته للرائد زميلي َوصدر أمر
بالقبض عليه بس للأسف مفيش لحد دلوقتي دليل على ابوكي لأن حسام ما اعترفش عليه بس اكيد اول لما نطلع من هنا عجيب الملف اللي حضرتك ما قدرتيش تحبيه
واقدمه ك دليل ضده” ونخلص بقى م الكابوس اللي اسمه محمود الصاوي
نغم بحزن :مش عارفه افرح ولا ازعل دا مهما كان ابويا و..
قاطع كلامهم دخول محمود الصاوي وحسام

 

 

محمود :مش بالسهل كدا تخلص مني ي حضرة الرائد ،،، اخيرا بقيت تحت ايدي ،، يكون ف علمك هتنفذ اكل إللي
حسام طلبه منك مش بمزاجك غص”ب عنك ي حلو والا بقى مراتك الحلوه دي هتمو” ت هيا وابنك اللي ف بطنها
نغم بعياط :بابا انت بتقول اي انت مستحيل تعمل فيا حاجه انا بنتك حبيبتك
محمود بغضب :انتي مش بنتي انا بنتي بسمله وبس انتي فاهمه انتي بنت عفاف وانا اتجَوزت امك لمجرد اني كنتي
عايز اخد كل ااملاكها مش اكتر بس جت يوم فرحنا و قالتي انها حامل وانا اضطريت أقبل بيكي عشان تطمن ليا وبعدين
اخد ااملاكها بس للاسف اكتشفت انها كاتبه كل الأملاك
باسمك وقالتي شرط عشان تكتب ليا كل ااملاكها اني اكتب ثروتي باسمك وهيا تنقل ثروتها باسمي لأن ف الاساس
املاكي ما تجيش حاجه جنب ااملاكها اللي أبوها سابها ليها وبعد ماانا نقلت الأملاك باسمك زي الغ”ي على أمل انها تنقل
لي كلي املاكها باسمي ما” تت وبعدها بفتره حضرتك اتجوزتي ابن السيوفي اللي كو”ش على كل حاجه مش كدا ولا اي ي ابن السيوفي
نغم بعياط :لي كدا لي حياتي كلها غلط كدا انا تعبت تعبت بقى ما بقتش قادره استحمل بجد طفولتي كانت كلها معا” ناه
حياتي معاكوا كانت أكبر مأ” ساه ،،، عمرك ما عاملتني بحنيه زي بسمله كنت دايما قا”سي عليا كر*هتني ف حياتي وف الدنيا كلها انا بكر*هك

 

 

بكر*هك ي محمود ي صاوي انت جبر” وت ماشي ع الارض بس انت وامثالك مكانكوا الس”جن تعف” نوا فيه
محمود بكل عصبيه راح ناحيتها وضر*بها بالقلم :اخر”سييي ما انتي ما اتر” بتيش هقَولك اي ما انتي بنت الشناوي اكيد هتبقى زيه
أسر بعصبيه :ايدك ما تتمدش على مراتي انت فاهم محمود كان لسه هيرد قاطعته نغم،،،
نغم بعياط :هوا بابا لسه عايش
محمود ببرود :عايش بس مش هقولك مين ولا هخليكي تتهني بيه
نغم بعياط أكتر :بكر”هك بكر”هك واغمي” عليها
أسر فضل ينادي عليها بس هيا مش بترد وهوا مش قادر يروح ناحيتها لأنه مر*بوط
محمود :خليها كدا لحد ما نتفاهم
أسر بضحك عليه :للأسف ي محمود بيه مش هقدر نتفاهم
محمود بعصبيه :قصدك اي
أسر :اصبر ثانيتين بس وانت هتفهم لوحدك
-وفجاءه البوليس كان محاصر المكان كله وقبضَوا على محمود وحسام وطبعا كدا محمود اعترف على نفسه
________________________________

 

 

أمجد ودا يبقى ظابط صاحب اسر
أمجد : اتاخرت عليك ي باشا
أسر :3 ساعات ي حيو”ان قرب فك” ني عشان الحق نغم
أمجد راح ناحيته وبدأ يفكه :بس هيا مالها ي باشا هوا حد عمل ليها حاجه
أسر :اغ”مي عليها من كتر العياط والزعل
امجد بضحك :لَولا أن هيا مراتك انا كنت اكرشيت عليها ف الوقت دا كان أمجد خلص فك ايد أسر راح أسر ضر*به بالبو*كس ف وشه
وقال بكل غضب :احترم نفسك ي حيو*ان دي مراتي مش واحده م الأشكال اللي بتمشي معاهم انا بقولك اهوا
أمجد: بهزر معاك ي عم وبعدين انت عارف ان انا ما يملاش عيني غير بسمله اختك ولا اي (نسيت اقولكوا أن أمجد بيحب بسمله من زمان لأنه صاحب اسر المقرب واديما عندهم بس هل بسمله بتحبه؟! )
أسر بجديه :دا بعينك مستحيل أدى اختي لواحد نسو*نجي ذيك
أمجد :يعم لي الفضايح دي دلوقتي ،، بس ع العموم هتجوزها برده مش بمزاجك،،، خليك انت ف حالك بقى وروح شوف المدام بتاعتك إللي اغ”مي عليها دي
أسر راح ناحيتها وبدأ يفك لها الحبل اللي ع ايدها ،،،، وراح شايلها وطلعوا ع بره ركبوا العربيه واتجهوا ع بيتهم
وبعد فتره كانوا وصلوا وأسر طلب ليها الدكتوره وقالت له انها عندها انهيار” عصبي،،،، وياريت ما تبعدها عن أي حاجه تضايقها أسر جت ف باله ساعتها فكره وقرر يعملها عشان يخرج نغم م الحاله اللي هيا فيها
__________________________________

 

عند احمد وبسمله
-بسمله :تسلم ايدك بجد ي أحمد ع الاكل الجميل دا تعرف انك اجمل شيف انا شوفته ف حياتي،،،، انا اصلا كان حلم حياتي اللي اتجوزه يكون بيعرف يطبخ
احمد بثقه :عارف عارف،، عشان كدا اتعلمت الطبخ مخصوص عشانك
بسمله :انا بجد مبسوطه اخيرا حسيت الدينا ضحكت لي اوعدني ي أحمد انك هتفضل دايما جنبي مش هتبعد ابدا
احمد: اوعدك ي قلبي ،،،،، انا هقوم بقى ألم الاكل واغسل المواعين أمري لله وانت اطلعي زاكري ف الكتب اللي معاكي ع ما تجيبي بقيت كتبك احنا عايزين امتياز السنه دي كمان انا بقولك اهو
بسمله بضحك :هتغسل المواعين ي بيضه،،، طب اساعدك طيب
احمد :لاء ي اختي شكرا ليكي روحي انتي زاكري وما لكيش دعوه بيا انا هصرف اموري مع نفسي وصحيح بقولك انا هخلص واطلع ع البيت عند ماما واقولها ع جوازنا وكدا،،، وَلازم اكون هناك لأن ف عريس متقدم لسلمي
بسمله بفرحه :مين
احمد :يوسف ابن عم أسر

 

بسمله :بجد ربنا يفرحها ويتم لها على خير يوسف شب جميل ووسيم ومحترم بالاضافه إلى أنه دمه خفيف واكيد هياخد باله منه
احمد بعصبيه :واي كمان ي ست بسمله كملي قصيده الشعر اللي بتقوليها فيه
بسمله :دا غيره بقى ولا اي
احمد :وان ما كنتش اغير على مراتي هغير ع الجيران مثلا،،
اياكي اسمعك بتقولي اسم غيري على لسانك انتي فاهمه
بسمله بزعل :حاضر ي أحمد وراحت طالعه وسايباه
احمد :انتي زعلتي،،،انا مش قصدي ازعلك بس بغير عليكي ي هبل”ه مش اكتر،،، طب بصي هخلص المواعين َوابقي اجي اصالحك بطريقتي بقى
______________________________________
ف المساء
ف منزل أحمد

 

-يوسف كان هوا وابوه وعمه حامد موجودين ما عدا أسر اللي اتصل واعتذر من يوسف لأنه مش هيجي وهيفضل جنب نغم لأنها تعبا” نه
يوسف بارتباك :طبعا ي أحمد انت عارف احنا جاين لي ومع ذلك هقول تاني،، انا طالب ايد سلمي اختك
احمد :انا مش ممانع انا مش هلاقي حد زيك لااختي انا واثق انك تقدر تصَونها وتكون زوج صالح ليها ،، بس الرأي الأخير ف النهايه ليها هيا
يوسف :طبعا ماحدش يقدر يقول غير كدا
احمد نده لسلمي إللي دخلت وهيا بتعمل نفسها محروجه بقى
وبتاع وكانت لابسه فستان كت منفوش اوڨ وايت وفارده شعرها وحاطه ميكب هادي ورَوچ فاقع ك عادتها ،،،،
ودا عصب يوسف جدا وخرجه عن شعوره بس حاول يمسك نفسه ع الاقل قدامهم
احمد :طب ي جماعه نسيبهم مع بعضهم شويه
الكل خرج وكل دا وسلمى مازلت باصه ف الارض وماتعرفش أن اللي قاعد قدامها يوسف
يوسف بعصبيه : اي المسخر”ه إللي انتي لابساها دي ي هانم ممكن أهم
سلمي وقد انتبهت للصوت وبتسأل نفسها انا سمعته فين قبل كدا رفعت وشها تشوف مين لقت يوسف
سلمي بعصبيه وصدمه ف نفس الوقت :انت تبقى عريس الغلفه و…

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *