روايات

رواية عشق الزين الفصل التاسع 9 بقلم مي محمد

رواية عشق الزين الفصل التاسع 9 بقلم مي محمد

رواية عشق الزين البارت التاسع

رواية عشق الزين الجزء التاسع

رواية عشق الزين كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مي محمد
رواية عشق الزين كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مي محمد

رواية عشق الزين الحلقة التاسعة

 

مي محمد ✍️
part 9
عشق الزين
اهو بارت طويل
مهدي ومصدوم ف ملامحه التي تشبه ابنه زين
زياد بنفس الابتسامه…صباح الخير انت كويس يافندم
مهدي بيبص فيه وبس
زياد بلع ريقه ف سره….ايه يارب الناس دي بيتنحو ليه لما يشوفوني كده يا ساتر
زياد وبيرجع شعره لورا…. يافندم
مهدي وفاق من سرحانه…انت مين
زياد بابتسامه…انا اسكرتير بتاع زين بيه وجاي عشان عز بيه بعتني عشان يمضئ الورق دا …وبيشاور عليه ببراءه
مهدي بابتسامه…ادخل
دخل زياد وبيبص ع الڤيلا بتعجب…ف سره…ناس عايشه ف فيلا وناس مش لقيه مكان ههههه
مهدي بيبص عليه…انت زياد

 

 

زياد للف ليه…ايوا يافندم
مهدي …اقعد افطر معاي وقعد ع السفرة …اقعد يلا عشان زين نايم دلوقتي
زياد بابتسامه…خلاص يافندم انا ممكن استناه هناك وبيشاور ع الصالة
مهدي بابتسامه…لا افطر معااي الاول مش بحب اكل لوحدي يلا يبني اقعد
بعد اصرار قعد زياد ومكسوف ومتوتر لان يسمع ع مهدي الحديدي انه مش بيخاف ولا بيحب حد مستغربه
مهدي بابتسامه وبياكل…كل مالك كده هههههه
زياد…اصل مش بحب البيض
مهدي بستغراب لان زين مش بيحبه كمان… ليه
زياد بابتسامه…عادي من ساعة متخلقت مش بحبه ولا هو بيحبني ههههه
مهدي بضحك لاول مرة …هههههه ليه كده بس وبتكره اي تاني

 

 

زياد بحب …مش بحب اي نوع من البطاطس وف اكل كتير تاني يعني متشغلش بالك
مهدي بابتسامه عارمه…امال بتحب اي
زياد بتسرع…كرنب ومخلل بقي دي اكتر حاجه بحبهاا …وبيعمل حركات بأيدو ومهدي متابع كل حركه وحبه جدا وحب الكلام معاه
مهدي…انت عارف ان زين بيحب الكرنب كمان اووووي
زياد بزهول…بجد
مهدي ….هههههه اااه
زياد ضحك وهنا ظهرت غمازته
مهدي بابتسامه…حلوة غمازتك
زياد بشكر…شكرا دي وراثه من امي
مهدي…امممم ربنا يخليك ليهاا
زياد…بابتسامه…يارب شكرا ليك بجد انت طلعت غير الي بيقولوه عليك خاالص
مهدي بابتسامه…بيقولو اي ياسيدي بقي
زياد ببراءه ومبرق بعنيه…شرير و قوي كده مفتري يعني و ومش بتحب تهزر ولا تضحك مع حد وبصرحه

 

 

انا كنت قلقان منك بس انت طلعت حاجه تانيه خالص
مهدي بضحك ومش قادر….ههههههههه ههههه كل دا بيقولوه عليااا من وراي هههه
بس قولي طلعت حاجه تانيه ازاي بقي ههههه
زياد بضحك..وهزار…طلعت سكرااا وعثل ههههههههههه
مهدي …ههههههه هههههه مش قادر وبتداء يكح
كح كح كح
زياد قام اتنفض وللفاه ميه…اشرب
شرب مهدي…هههههه الله يخربيتك يابني هتموتني ههههه
وهنا نزل زين وتصدم لما شاف ابوه بيضحك 😳😍😍
زين بابتسامه…ايه دا مهدي بيه بيضحك ع الصبح كده ف ايه ومن غيري كماان

 

 

مهدي بضحك…الواد العسل داا هههههه ربنا يخليك يابني ههههه موتني من اضحك ههه
زين بص ع زياد الي وقف مكسوف ابتسم وحط ايدو عند كتفه…زياد دا عسل
زياد ف سره …ايه العيله دي ياعم الواحد يخاف منهم والله
زين …اقعد يازياد افطر معاي يلا
مهدي …انت عارف كمان ان زياد مش بيحب البيض زيك
زين بص عليه ههههه اقعد يازياد هناكل سندوتشات بس متقلقش
زياد…لاا سياتك انا مش جعان بس ممكن تمضئ الورق الي قلك عليه عز بيه عشان امشي
مهدي .ومستعجل ليه يابني اقعد ابقي امشي معا زين
زين بابتسامه…اقعد ياض بقي
قعد زياد بأحراج
لفاه كباية عصير وسندوتش ابتدا ياكل زياد وعيون مهدي تتفحصه بشده
زياد بتوتر من نظراتهم…احم انا كلت

 

 

 

زين قام معاه ..يلا مع السلامة يابابا
مهدي …مع السلامة يابني
ــــــــــــــــ ف عربية زين
زياد…والد حضرتك حلو اووي ربنا يخلهولك
زين بابتسامه…مرسي لزوقك
زياد…بتكلم بجد والله يافندم

 

 

زين ابتسم… ممكن بلاش بيه ويافندم وبتاع قولي يازين وبس
زياد …مينفعش يافندم
زين…هزعل والله بجد
زياد…خلاص ماشي ياعم زين هههههه
زين بضحك ورتاح …لما شافه بيضحك…ههههههه
زين بابتسامه…بقولك اي احنا
هنسافر ان شاء الله مؤتمر كده مهم وهاخدك معاي لازم تجهز نفسك اوكي
ايه يازياد وبيبص عليه…لقيه نايم زي الملايكه ابتسم عشان يشبه مي هو ونايم ابتسم وهدن اسرعه عشان ينام شويه قبل مايوصلو الشركه

 

 

زين ف سره…ليه بتعمل كده يازين ليه مهتم بيه كده هو اي بنسبالك انت لسه شايفه من يومين وتعلقت بيه اوووي كل داا ليه عشان شبه مي
اووووف استغفر الله العظيم
زين وصل الشركة وبيصحي زياد براحه
زين بابتسامه…زياد زياااد اصحي
زياد بنوم…لا يا م ماما شوية كمان
زين بضحك…ههههه لما انت عايز تنام جاي ليه
اصحه ياض
زياد صحي وبقي يبص شمال ويمين… انا ن نمت ولا ايه
زين…امممم يلا فوق كده ونزل عشان وصنه
زياد…ااااه ماشي انا تمام انا ا اسف مش عارف ازاي نمت والله
زين…خلاص يابني ونزل يالا
نزل زياد وزين الشركه

 

 

ـــــــــــــــــــــــــــ
مضي ساااعات العمل ف تعب وارهاق زياد
الساعة 8 مساء وزياد ع اخرو كلم مامته وقلها هيتاخر
وبردان جدا ومش قادر يقف عشان اشتغل كتير
عز بقلق عليه…مالك يابني انت كويس
زياد بتعب وضامم نفسه عشان يدفئ …انا خ خلصت شغل ياعز بيه ممكن امشي
عز وفتكر لما زين زعق فيه بسببه.. لاا لسه ف شغل تاني
وسابه ومشي
قعد ع الكرسي وبيتكتك من البرد
ـــــــــــــــــــــــــــ الساعة بقت 11 ولسه قاعد وتعب بان عليه ون زين ف قاعات الاجتماعات يفتكره مشي خرج بارهاق وتوجه لمكتب لكن لقي زياد ضامم نفسه وبيتنفض من البرد ومش حاسس بحاجه
زين بخضه عليه…زياد مالك زياااااد فوء
زياد صحي بخضة …ف اي انا فين
زين وماسك وشه بأديه…انت كويس شكلك تعبان

 

زياد بيبص عليه بتعب ومش قادر يتكلم من البرد
زياد بتهتها…ب بردان اوي ت تعبان اوي
زين قلع اجاكيت بتاعه ولبسهوله وشاله ونزله ف العربيه
وطلع ع المستشفي شاله ودخله…دكتور بسرعة
دكتور جيه وخدو زياد علقولو محلول وزين جنب
وبتدا يفوق…ايه ال حصل
زين بعصبية عليه…انت لما تعبان ليه مرنيتش عليا هه وبعدين انت ليه مش مشيت من بدري ايه اخرك لحد كده
زياد بتعب ودموع متحجره …انا م مش ع عارف ايه الي حصل والله ك كنت كويس و
قاطعه زين بنرفزه وغضب …وايه ايه اتخلف دا خد بالك بقي اول متحس انك تعبان كنت جيتلي و بص عليه لقيه بيعيط رجع شعره لورا بغضب ونفخ…اوووووف ..غبي وسابه وطلع
زين لنفسه…كنت خايف عليه اووي ليييه ليييه يازين ليييه

 

قاطع تفكيره زياد الي خرج من الاوضة بجمود…شكرا ليك
عن اذنك
زين بزعيق…انت ليه عيل كده ف ايه مالك
زياد بتعب…الله يسامحك عن اذنك همشي وهم ليغادر مسكه زين بغيظ منه انه خايف عليه كثير ولا يعرف السبب لا يتحمل يراه امامه بتلك الحالة التي كاان بهااا
زين بعصبية…هوصلك
زياد وماسك دموعه عشان متنزعلش …شكرا صاحبي تحت مستنيني
زين عنيد لكن مهلا انها ابنه اعنده منه…لاا انا هوصلك عشان اطمن عليك
زياد بعند وهو وماشي…معلش يافندم عن اذنك
زين ..ماشي اول متوصل هرن عليك عشان اطمن عليك
زياد من غير مايرد مشي وسابه ركب عربية عمر ومشه لحد البيت دخل لقي مي نايمه

 

زياد ف سره…الحمدلله قلتلها اني هتاخر عشان متتعبش قبل جبينها وغطاها كويس وتوجه لغرفته طفئ الانوار ونكمش لاول مرة وعيط
زياد..كان نفسي تكون عايش يابابا عشان محدش يزني ولا يزعقلي كده انا مش غبي هو الي متخلف وفضل يعيط ..ي يعني يوم ملاقي شغل كويس الاقي المدير كده يارب تعبان اوووي ومش قادر اشتغل اكتر من كده قلبي بيوجعني والله بشتغل غصب عشان امي ياااارب يااارب قاطعه رنين هادفه مسكه لقه المتصل زين رماه ف الارض الفون فصل ومن كتر العياط وتعب انفسي نااام وعيونه وارمه من كتر العياط و
يتبع …بحبكم اووووي وانا اسفه لان ممكن منزلش بكرا متزعلوش بقي دمتم لي

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشق الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *