روايات

رواية عشق الزين الفصل العاشر 10 بقلم مي محمد

رواية عشق الزين الفصل العاشر 10 بقلم مي محمد

رواية عشق الزين البارت العاشر

رواية عشق الزين الجزء العاشر

رواية عشق الزين كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مي محمد
رواية عشق الزين كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مي محمد

رواية عشق الزين الحلقة العاشرة

 

عشق الزين
( اسفه والله العظيم غصب عني انا تعبانه والله وبلغصب بكتب متزعلوش مني انا اسفه هعوضكم والله انا اسسفه تاني🥺 متزعلوشي مني ياريت اسفه والله🥺😭)
ومن كتر العياط وتعب انفسي نااام وعيونه وارمه من كتر العياط
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ف يوم التالي
صحيت مي عملت الفطور ودخلت الاوضة عشان تصحي زياد لكن باين من شكله اتعب وعيونه الوارمه
مي بخضه عليه…زياااااد زياد فوق زيااد
زياد بتعب ونوم… م ماما
مي هي وبتقومه …مالك ياحبيبي شكلك تعبان اووي

 

زياد بارهاق…مفيش مرهق شويه من اشغل متقلقيش
مي ..مقلقش اي انت مش شايف شكلك ازاي تعبان وبعدين انت كنت بتعيط
زياد بص الناحيه اتانيه…لااا عايز افضل لوحدي ممكن
مي مستغرباه ..ليه يابني مالك احكيلي فيك اي
زياد بزعيق…مشش عايز اتكلم سبيني بقي
مي ببكاء…حاضر اهدا بس اهدا ياحبيبي
وطلعت وزياد تمدد ع السرير وفضل يعيط بتعب…
ليه لييييه انا بعيط ليه عشان زعقلي يعني وفيها اي كاان خايف علياا اووي ليييه بس لييه بردو يخاف انا حتت موظف ولا راح ولا جيه بيعاملني كده ليه
مسح دموعه.. بس انا مش قادر اكمل وفضل باصص لسقف الاوضة لحد اما ناام من كتر اتعب
ـــــــــــــــــــــــــــ ف الشركه
زين متعصب جدا لان زياد قفل ف وشه ولحد دلوقتي تليفونه مغلق …والله لوريك يازياد بتقفل اتلفون ف وشي اناااااا زين المهدي ماشي انا استاهل كل دااا عوتك علياااا اووي وخليتك تسوق فيهاا ماشي
ثم طلب احدا الارقاام من هادفه ….هتلي زياد محي الدين دلوقتي حالاً
الشخص…مجاش انهردا يا زين بيه
زين بعصبية…. لييييه تروح تجيبه من البيت انت فاهم
الشخص…حاضر يازين بيه
وقفل ــــــــــــــــ

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ف بيت مي الباب بيخبط
مي وبتجري نحية الباب ال هيتكسر من الخبط..ايوا ايوااا
وفتحت …انتو ميين
الراجل…يافندم دا بيت زياد محي الدين
مي بتوتر وخوف…ايوا هو انتو مين وعاوزينه لييه
الراجل…مفيش حاجه يافندم احنا اصحابه ف الشغل وعاوزينه معانا عشان ف شغل متعطل وهو الي مساؤل عنه ف لو سمحتي ممكن تندهيه
مي بفهم…ااااه بس هو نايم دلوقتي وتعبان والله من امبارح مينفعش ياجي بكرا يابني
الراجل بتفهم .. ثواني طيب هكلم المدير
وبعد شويه عنها
الراجل…زين بيه امه بتقول تعبان من امباح ونايم دلوقتي اجيبه بردو ولا اي
زين انخلع قلبه وخضه عليه…ازاي تعبان يعني
الراجل…هي بتقول من امبارح تعبان من الشغل وكده
زين بعصبية…طيب
تعالو انتو خلاص بس قول لامه لما يصحي يكلمني ضروري فااااهم
الراجل…حاضر يافندم
وقال لمي وغادر ف سلام ،،،،،

 

ـــــــــــــــــــــــــــ شركة مهدي
عز بابتسامه…صباح الفل مالك
زين مكشر ورايح جاي ف المكتب ..
عز بستغراب…مالك يابني زينننن زييييين
زين انتبه ليه بغيظ..ف ايه ياعز مالك بتزعق ليه
عز ..بنده عليك من الصبح و وانت مش هنا انت كويس
زين …مممم تمام
عز…امال متوتر من اي ياعم
زين قعد واعصابه كلها تعبانه ومش قادر يقف
عز بخوف عليه…مالك يازين
زين بدموع…انا بيحصلي كده ليه ياعز وبيبص عليه بدموع ..تعبان ومش عارف مالي مش مبسوط ومش طايق نفسي اعمل اي
عز بخوف عليه…ايوا بس كل دا ليه انت زعلان من حد او مدايق ل
قاطعه زين…لاا لااا مش زعلان بس
عز بستغراب…بس اي يازين
زين محبش يقوله ان زياد وحشه محبش يكون ضعيف وبعدين هو هيقوله اي بحب السكرتير بتاعي وبزعل لما هو بيزعل بسسسسسسس
خلاص طلع من سرحاانه ع صوت عز …زيييييين
زين …متقلقش انا كويس بس متوتر بسبب الصفقة الجديدة دي متخافش
عز بقتناع…بجد
زين بابتسامه…ممممم يلا بقي معاي شغل

 

عز وهو قايم ..ماشي ياصاحبي لو عوزت اي حاجه رن عليا ماشي
زين بنفس الابتسامه..ماشي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
العصر اذن وزياد لسه مصحيش لسه نايم
( ساعات الواحد بيهرب من الواقع بنوم ودي اصعب حاجه ف الدنيا الي بيكون نايم ع طول الوجع بياكل فيه من جوه ومحدش حاسس بيه للاسف 😓)
ـــــــــــــــــــــــــــ
مي حضرت الاكل…هروح اصحيه كفايه نووم وتوجهت لغرفة ابنهااا
مي بابتسامه ….زيااد كفايه نوم كده يابني
وتهز فيه مفيش فايده رشة ميه عليه صحي بتعب ومش قادر يتحرك من الوجع ال ف قلبه ويبص عليها وبس
مي بخوف عليه.. انت كويس يابني هه
زياد حط ايدو ع قلبه ونااام مي قامت اتنفضت من مكانه من شدة الخوف عليه اتصلت ع دكتور تعرفه متابع حالة زياد من الاول
ـــــــــــــــــــــــــــmai
ف بيت مهدي قاعد هو وزين اللي مش عايز يتكلم
مهدي…مالك يازين يابني من ساعة ماجيت من الشغل ونت ساكت ومدايق كده خير يابني ف اي قولي
زين بابتسامه مزيفه…مفيش يابابا مدايق شويه كده متقلقش
مهدي…يعني مدايق بس
زين وهو يقبل جبينه…مممم عن اذنك هطلع انام عشان تعبان ع الاخر

 

 

وطلع،،،،،
مهدي بقلق عليه…ربنا يهديك يابني يااارب
ـــــــــــــــــــــــــــ
ــــــــــــــــ ف بيت مي *
دكتور باسف…هو محتاج عملية للاسف
مي بخوف بتبص ع ابنها الذي غايب عن الوعي وبتعيط …ط طيب ه هو هيبقي ك كويس بعدين و ولا ه هيموت
دكتور بابتسامه…متقلقيش ان شاء الله هيبقي بخير بس لازم اخر الشهر داا
مي ببكاء…ح حاضر
دكتور وهو يغادر…هيبقي زي الفل ان شاء الله
مي ببكاء…ان شاء الله
وغادر قربت وباست ايد ابنها الوحيد…..مليش غيرك والله ف الدنيا لما زين سابني قلت خلاص مش قادرة اكمل بس هههه لما انتجيت اتلهيت فيك وتعب قلبي خف شوية بس مش هقدر اعيش من غيرك يازياد قووم وبقي كويس عشان خاطري وفضلت تبكي وان زياد كان شبه فاقد الوعي كان سامع كلامها كله
مسحلها دموعهاا بتعب… م متخافيش ا انا ه هبقي ك كويس يا م ماما هههه ثم اغمض عينيه
انهارت مي من العياط 😭😭

 

ونامت جنبه بعد ما اخدته ف حضنهااا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــف الصباح ليوم جديد
صحي زياد وبقي نشيط بسبب الحقن والادويه ال خدها امباح بس لسه جسمه ضعيف وتعبان 😪
زياد بابتسامه…صباح الخير
مي وهي تقبل كل انش فيه ..صباااح القممر ع اجمل ابن ف الدنياا
زياد بضحك…ايه اروقان دا كله
وبعدين كنتي بتعيطي كتير امبارح ليه هه وبيبصلها بطرف عين
مي بابتسامه وعايزه تقوله معاد العمليه …كنت خايفه عليك اووي و
قاطعها زيااد…عارف سمعت ادكتور هو وبيقول اخر الشهر العمليه بتعتي ثم ابتسم واخدها ف حضنه…متخافيش ربنا موجود ان شاء الله خير
مي بدموع وابتسامه…ان شاء الله
وهم ليغادر لعمله ثم وتذكر شي
ماما كنت لابس جاكيت فينو
مي تتذكر…ااه الاسود دا

 

زياد …اااه فين بقي
مي دخلت جبتهوله ..اهو ياروحي
اخده منهاا
مي بخوف وقلق وجميع الاحاسيس بهاا …خليك يازياد انت لسه تعبان يابني و
زياد بابتسامه…متقلقش وسبيها ع ربنا وبعدين لو قعدت من فين هنجيب حق العمليه بتعتي هه وغمزلها وباس دماغها وخرج
مي …ربنا معاك يابني ويشفيك يارب
يتبع …..👇👇

‫3 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *