روايات

رواية جواز مبكر الفصل السادس 6 بقلم إيثار خليل

رواية جواز مبكر الفصل السادس 6 بقلم إيثار خليل

رواية جواز مبكر البارت السادس

رواية جواز مبكر الجزء السادس

رواية جواز مبكر
رواية جواز مبكر

رواية جواز مبكر الحلقة السادسة

«لينا: لا ليان كلو الا اختي واغمن علي ليان»
الدكتور خد لينا علي الاوضه عشان تهده
احمد: هروح اطمن عليها انا
ورد بعياط: طيب ابقي قولنا ال حصل
محمد: ليان اصحي لا ليان بيقعد علي الارض ويعيط ورد بتبتب عليه وفجاه
الدكتور بيجري علي الاوضه تاني وفجاه ليان بترجع للحياه تاني محمد بيقعد يضحك ويحضن ورد
محمد: ليان ليان ممتش يب الحمدللله بيحضنها وبيقعد يضحك
ورد: حمدلله ربنا قومها بال سلامه
الدكتور: الحمدلله هي ممتش بس للاسف هيا في غيبوبه
محمد ملامح وشه بتتغير لصدمه
ورد: اهدي يا محمد
محمد: يارببب ليه
الدكتور: متقلقوش الغيبوبه ممكن متكنش كبيره
محمد: طيب شكرا يا دكتور
دكتور: ده واجبي
محمد: ورد روحي انتي بقي تعبتي النهارده كفايا
ورد: مش هسيبك هنستني لينا
محمد: الو
احمد: الو لينا تعبانه وهتخرج بكرا
محمد: ليان لسه عايشه
احمد: ايهه بتهزر ازاي
محمد: بيحكيلو وبيقعد يتكلم (بعد ربع ساعة)
محمد بيخلص المكالمة وبيلاقي وري نامت بيغطيها بالجكيت وبينام
~~~~~~
محمد بيصحي علي احمد وهو بيصحيه
~~~~~~
احمد: محمد أصحى
محمد: امم نعم
احمد: لينا فاقت من نص ساعه وهتخرج يلا صحي ورد عشان نروح
محمد: طيب
احمد راح لي لينا
محمد: ورد قومي
ورد: مم شويه كمان صحوني كمان خمسه
محمد بصوت واطي: حتي وهي نايمه شبه الاطفال، قومي يلا ورد
ورد بتفتح عنها وبتبدا تفوق
ورد: صباح خير يا محمد لينا صحيت؟؟؟
محمد: صحيت وهنروح
ورد: طيب هروح حمام وهاجي
~~~~~~
لينا: ليان كويسهه الدكتور قال انها ممتش صح؟؟
احمد: اه كويسه متقلقيش بسس للاسف هيا في غيبوبه
لينا: يارب قومها
بسلامه
~~~~~~
ورد روحت بيت
~~~~~
الحج: حمدلله علي سلامه يا بنتي
ورد: الله يسلمك انا جعانه اوي
نعمات: من عيوني يا حببتي هقوم اغرفلك الاكل
~~~~~
محمد واحمد بيوصلو لينا البيت
~~~~
لينا: شكرا جدا
احمد: لو احتجي حاجه قولي
محمد: ايوا ابقي قولي احنا اخوتك
لينا: شكرا بجد باي
~~~~~
في الجانب الاخر كان الحج محمود بيكلم الحج متوالي
~~~~/
متولي: ايع يا حج مش هنعمل الفرح ولا اي
محمود: ودي حاجه تتنسي انا دعيت كل قرايب ورد واصحبها
متوالي يبقي تمام فرح يو خميس جاي
محمود خير وبركه واهو فاضل يومين يحضرو نفسهم كويس
متوالي: ايوا كده كويس اشوفك يوم فرح
بتخلص مكلمه محمود بينادي علي نعمات
محمود: نعماتتتت انت يا وليهه
نعمات: ايه ياحج في ايه
محمود: زغرطي يا وليهه
نعمات: ليه يا حج
محمود: بتي هتجوز بعد يومين
نعمات بتزعرط بحزن: لولولولي
محود: روحي خبري بت بتي تجهز نفسها عشان تشرفنا
وكانت ورد تجلس في غرفتها تقرا روايات التي تحبها وتفكر في مستقبلها الجميل التي سيتم لولا انها ستتزوج محمد وكانت سعيده لانو يبدو ان العائلة نست موعد الزواج واذا الباب يطرق ويدخل عليها زوجه ابها نعمات
نعمات بحزن: بت يا ورد
ورد: نعم يا نعمات
نعمات: فرحك بعد يومين
وهنا سقطط عليها سعقه وتحول وجهها الي حزن ودموع في عينها وذهبت اليها نعمات لتحضنها وتخبرها بان ترضي بقدرها
في بيت الحج محمود
~~~~~~
محمود: زينب يا حجه
زينب: اامرني يا حج
محمود: روحي خبري ولدك ان هنجوزو خلال يومين
عند احدي الغرف في فيلا محمود يوجد بها محمد يخاول ان يستوعب فقدنو لي ليان وان كان بينهم خلاف بسيط قبل ان تحصل حادثه المطبخ واذا بامو تفتح باب الغرفه ووجهها مملي بالسعده
محمد: نعم يا امي في حاجه
زينب بفرحه: هتجوز ياود بعد يومين هشوفك عريس قد دنيا
يقوم محمد ليقف علي رجلها بصدمه لانو غير مستعد لزواج بعد فقدانو ليان فقدان غير دائم وحينها يتكلم بحزن مع قليل من غضب.
محمد: مامااا انتي بتهزري انتو بتحددو موعد جوازي وكده افروضو عندي شغل افرضو مسافر هو اي حاجه وخلاص وانا مش مهم اتفق معاكو هو انا خلتص مبقاش ليا راي حتي تسمعوني خلاصصص بقي جوزوني النهارده يلا من غيري علمي عادي منا مليش راي ربعدين انا ولد مش بنت عشان تعملنو كده
بيدخل الحج محمود علي زعيق محمد
محمود: جرا ايه ياض ملقش كبير ولا ايه قاعد تزعق في امك هي جزره وقتمها جحش هتجوز بعد بكره يعني بعد بكره وتروح تفتح بيتك من غير نقاش بيخرج الحج والحجه معاه
محمد: يارب
محمد بيكلم احمد عشان يتقبلو عشان محمد اتخنق وهو عايز يفك عن نفسو
~~~~~~
احمد: اي يا برو مالك
محمد: حددو معود الفرح بعد يومين من غير حتي ما ياخدو راي يا احمد انا مبقاش ليا لازمه لازم اسمع كلام ابويا عشان طار طب انا مالي ومال الطار ال بنه هتجوز وليان في غيبوبه هتجوز ورد ال ليان بتغير منها ده حتي معملوش حساب ولا خاطر ليا انا لسه مخرجتش من صدمه ان ليان في غيبوبه
احمد: اهدي يسطا كلهم كام شهر ليان تفوق وتطلق ورد وترجع الحياه زي ما هيا
محمد: يارب هحاول اني استحمل بس عشان ابويا والطار
~~~~~~
ولكن في غرفه ورد كانت تجلس ومزال الخبر مثل السعقه لم يتغير تعبير الحزن من علي وجهها من حوالي بضع ساعات وتدخل عليها نعمات ومعها صينية بها الذ وجبات وتجلس بجورها وتحاول ان تجلها تاكل لكي ترم عضمها من اجل ليله الزفاف
نعمات: كلي يا ورد
ورد: شكرا يا نعمات انا تمام
نعمات: ابوكي هيزعق
ورد: خلاص سبي الاكل وانا هاكل
تخرج نعمات وتقفل باب الغرفه وتترك ورد في حزنها وافكرها تقرر ان تاكل لان الجوع قد تمكن منها
ورد: امم ديما اكل نعمات مفيش منو
~~~~~~/
وبعد مرور سعات
~~~~~~/
محمد: ايوا يا بابا
محمود: خد يابني عربيتك ورح جهز بيتك يا ولدي
بيجهز محمد وباخد مفتاح الشقه وبسافر علي مصر هو و احمد عشان يفتحو الشقه ال في القاهره
محمد: اهو هو ده البيت انا مجتش هنا من ساعت ما سافرت
احمد: نهار اسوح اكيد مليان ترب
محمد: بسم الله بيفتحو والباب واكن عاصفه ترابه في المنزل
احمد: كح كح
محمد: ههه ده البيت مفهوش ذره مفهاش تراب
احمد سهله ننضفو
محمد: من ده يا اخويا ال ينضفو
احمد: انت يا ظريف وانا عشان صحبك وجدع هساعدك
محمد: نعم يا اخويا انا هكلم امي تبعتلنا بنتين من بلد يجو ينضفو واهو بلد مش بعيد ساعه ويبقو هنا
احمد: طيب
محمد بعد ما بيكلم مامتو بيجي البنات يجزو بيت ويرجع جديد مثل الاول
محمد: شوفت
احمد: بقي جامدد
محمد: طيب يلا نروح
احمد هنيجي ونروح في نفس اليوم
محمد: اه
احمد طيب
يتحركون بي العربيه واذا لا بيه ولا عليه احمد بيقول لي محم حاسسسسسببب…

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية جواز مبكر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *