روايات

رواية نور والأسد الفصل السابع 7 بقلم نور عصام

رواية نور والأسد الفصل السابع 7 بقلم نور عصام

رواية نور والأسد البارت السابع

رواية نور والأسد الجزء السابع

رواية نور والأسد
رواية نور والأسد

رواية نور والأسد الحلقة السابعة

رواية نور والاسد
بقلمي #نورعصام
الفصل السابع
مختار. قال البت دي هتجبلي جلطه عن قريب
امه. ياخويا متحترم نفسك الاول
مختار. مابلاش انتي يا حجه
امه. حسبي الله ونعم الوكيل
في عربيه اسد
اسد. ههههه هموت يخربيتك اهمدي بقا وحلي عنهم
نور. الحق عليا اني بفرفشهم واغيرلهم مود الكأبه اللي هما عايشين فيه دا
اسد. تغيري مودهم بانك تفضحيهم

 

 

نور. هههههههه ما الكل عارف انو محصلش او بمعني اصح مش بنفس الطريقه اللي انا بقولها
اسد. ههههههههه ومال علي ايدها وباسها
نور. بكل حب قالت ربنا ميحرمني منك ابدا يا عمري
وبعد مرور اسبوع
اسد. خبط علي نور ودخل وقالها جاهزه يا قمر
نور. دقيفه ونازله
اسد. تمام انا هنزل وانتي خلصي براحتك
نور. اوك يا قلبي وبعد شويه خرجت من اوضتها وشافت امل مرات عمها ماهر بتقول خلاص يا حبيبي متزعلش مني علشان خاطري سامحني دا انور سامحتي ومالت علي ايده تبوسها راحت نور مصوته وقالت الحقووووني يافضحتييييييي ياسوادك يا جدييييييييي يافضحتك يامعتر وسط كبرات البلد
عمها ومراته. بصولها وهما هيموتو من كلامها
اسد والجد والعيله كلها جريت علي فوق وقالو ف ايه

 

نور. قالت يا فضحتك يا معتز يا جوهري بيتك بقا كأنه بيت دعاره يا تري انت عملت ايه ف دنيتك علشان ربنا يعاقبك وتشوف كدا ف عيالك ينفع كدا ابقي ماشيه ف حالي ويشاء السميع العليم اشوف الست دي بتبوس الراجل دا وكمان بتتحايل عليه يقرر اللي عمله باليل واحنا كلنا نايمين
ماهر. انا يا بت
امل. ميته من الاحراج قدام الكل
جدها. حسبي الله ونعم الوكيل فيكي معتش فيا حيل من يوم ما جيتي وانا طالع نازل عالسلم فرهدتيني من الجري
حمزه. قالها يخربيتك امي هتموت من الكسوف
نور. تستاهل حد قالها تقل ادبها عالراجل الطيب دا
اسد. راح مسكها من قفاها ونازل بيها نور عصام
نور. ليه كدا يا باشا انا كنت فاكره ماهر طيب طلع اعوذ بالله
اسد. اكتمي بقا وشي بقا ف الارض من عمايلك ف الناس

 

نور. ما هما اللي مبيستروش علي نفسهم
روايات بقلم نور عصام
اسد. راح عالسفره وقعدها جنبه وقالها عالله تروحي لأي مكان فاهمه ولا لأ
نور. طيب اروح المطبخ اساعدهم
اسد. لا امي هناك
نور. ومختار فين انا لازم اقوم اشوفه
اسد. تصدقي معاكي حق اختفي كدا فجأه
نور. يالهووووي سيبني اقوم ابوس ايدك الحقهم قبل يفضحونا وبتقوم
اسد. شدها وقالها والله ماانتي قايمه من مكانك
نور. راحت معليا صوتها وقالت يا مختااااار انت ياراجل انته تعالي هنا مختاااار مختااااااار انته يا مختاااااار
عمها مختار. طلع من اوضة المكتب وقالها عاوزه ايه ياللي تنشكي ف لسانك
نور. انت كنت فييين
مختار. كنت ف المكتب مع جدك
نور. احم وانا اللي كنا هظلمك يلا متعوضه المره الجايه

 

اسد ههههه والكل اتجمع عالسفره
نور. قالت كلو تمام موجودين كلكم
حمزه. قالها اه يا ختي اطمني
نور. لا انا مش مرتاحه انا هنادي عليهم واحد واحد واللي مش هيرد يومه ازرق وطبعا عرفين هعمل ايه
اسد. شدها وقال اهمدي بقا
نور. سيبني وقالت نبدأ بالكبير قوي وقالت الحاج معتز موجود
اسد. راح قايم ومسكها من ايدها مقومها وقايلها والله ما انتي قاعده معاهم عالاكل ووقفها ف نص الصاله وقالها مكانك علي ما اجيب حاجه من المكتب
نور. بتبوصلهم وتقول هتسبوني كدا معاه ينتقم مني ويعذبني ويعقلني
ياسمين. نعملك ايه يعني بعمايلك دي
نور. تزعلو عليا وتلطمووو بس بما انكم عيلتي حبيبتي هتلطمو لطم جماعي منا مش اي حد بردو يلا الطموووووو
اسد. خرج من المكتب وقال نووور
نور. الطموووووووح حلو قوي قوي ياباشا بالك انتي انا لو معنديش طموووح وامال مكنتش هبقي معاك دلوقتي
اسد. قالها انتي مفيش فايده فيكي وبص قدامه لقي عالتربيزه شريط لاصق اخده وف لحظه حطه علي بوئها
نور. امممممم امممممم ومش عرفه تتكلم

 

رواية نور والاسد بقلمي نور عصام
اسد. قالها للاسف لازم اعمل كدا علشان هخلص شوية شغل قبل ما امشي ولفها ورجع ايديها الاتنين ورا ضهرها ولفهم بالشريط الاصق واخدها قعدها عالكرسي وربط رجليها كمان وقالها عالله بقا تتحركي
العيله كلها بضحك عليها وفرحانه فيها
نور. قاعده عماله تحاول تتحرك وعاوزه تقوم تخنقهم
ياسمين. بعد شويه راحت عليها ولسه هتفكها
اسد. شافها من المكتب وقالها سيبها ولا عاوزاها تتكلم وتقول انها شافتك وانتي بتقولي لحمزه هات بوسه
ياسمين. بصتلها ورجعت لورا تاني وبعدين قالت عمايلك السودا هي اللي خلتني ارجع
نور. بتبوصلهم وعماله تهز دماغها
حمزه. قام وفكها ولسه واقف جنبها
نور. راحت ضربها بالبوكس ف وشه وقالت والله لفضحكم يا كلاب كلكم انا عرفه انكم بت
حمزه. قبل تكمل راح شايلها وفاتح الباب ورميها برا وقفل

 

اسد. شافهم وضحك
نور. عماله تخبط عالباب وتقول افتح يا كلب ان ماوريتك افتحووووو وعماله تخبط
اسد. خلص شغل وراح يكمل فطاره
نور. لفت ودخلت اوضة المكتب وراحت نطة من الشباك واتسحبت ودخلت وقالت بقا كدا يا كلاب بتضحو بيا
الكل بصلها
خالد. هي جت منين
حمزه. انتي دخلتي ازاي
نور. من الباب يا عنيا هيكون منين يعني ايه الاسئله الغير منطقيه دي
حمزه. بصلها وقال غير منطقيه ازاي واحنا كلنا قاعدين اهو والباب مقفول
نور. راحت قاعده بعيد عنهم وبصتلهم نظره هما فهموها وبعدين وقالت حمزه اسد خالد ياسمين اميره عاوزه ساندوتش لانشن وبيض وجبنه ومربه وشيبسي وكانز ونسكافيه ف خلال دقيقه يكونو قدامي
الكل خاف وبيجهزولها اللي طلبته وبعد لحظات كانو قدامها وبيقولولها اتفضلي

 

نور. اخدت الاكل منهم وبتاكل وبعدين بصت ل عمها مختار وقالت مختااار
مختار. ضغط علي سنانه وقالها خير يا عملي الاسود
نور. قالت ضربت عيل ف الجامعه عاكسني وقالولو عاوزين ولي امرك الساعه عشره تجيني وإلا ورفعت حاجبها
مختار. بغيظ قالها حاااضر
نور. بصت ل عمها ماهو وقالت ماااهر
ماهر. وهو هيفرقع قالها خييير
نور. قالت بما انك مهندس انا عامله تصميم بس لسه ما خلص باريت تشوفه وتخلص المطلوب علشان هيتسلم بكرا
ماهر. بغضب قال طيييب
نور. بصت ل جدها وقالت وانت يا كبير
جدها. خير يا اخرة صبري
نور. قالتله الفيزا بتاعتي خلصت ياريت تحطلي فلوس كتير ولاحظ اني عروسه ومقبله عالجواز وعاوزه طلبات ليا
جدها. ابتسم وقالها من عنيا
نور. بصت ل ليلي وقالتلها ليلي
ليلي. بأرف قالتلها ايييه
نور. قالتلها عندي هدوم كتير عاوزه تتغسل ارجع من الكليه الاقيها مغسوله ومكويه وإلا انتي عرفه انا هعمل ايه
ليلي. من تحت ضريها قالت ماشي
نور. بصت ل امل وقالت امل

 

امل. بخوف قالت نعم
نور. قالتلها الاوضه عندي مش عجباني غيري الفرش كله والستاير عوزاها بتلمع بتبرق بتشع نور كدا وعالله متعمليش
امل. حاضر
نور بصت ل جدتها وقالت وانتي يا ست سعاد هانم
جدتها. بصتلها ومردتش
نور. قالتلها عوزاكي تخلي بالك منهم انتي عيني هنا اي حاجه قولتها متنفذتش تعرفيني وإلا اقولهم اني شوفتك وانتي ماسكه ايد الحاج من تحت التربيره بتاعت السفره
جدتها. حسبي الله ونعم الوكيل
نور. كمان بتدعي عليا طيب انا بقا لازم اقولهم علي
اسد. راح شدها من ايدها وجري علي برا قبل تكمل
نور. بتشدني ليه سيبني عليهم انا لازم اربيهم العيله دي
اسد. اتهدي بقا يخربيتك زليتي الناس
حمزه. قال اسد خدني معاك عربيتي عطلانه

 

اسد. بصله وبص ل نور وقاله انت عاوز تيجي معانا
حمزه. فهمه وبعدين قال متطر اعمل ايه يعني خالد رايح شغل برا المصنع بقلمي نور عصام
اسد. اركب اركب وبعد شويه
نور. قالت مين فيكم هيشلني يدخلني الجامعه علشان زهقانه ومش قادره امشي
حمزه. نعم يا ختي
نور. بتعلي صوتك عليا طيب وبعدين قالت فاكر لما اقفشتك
حمزه. ابوس ايدك كفايه
اسد. يلا يا نور انزلي وصلني
نور. قولت مش قادره انزل هو اللي يعيش مع عليتكم ويتحرق دمه يقدر يمشي بعد كدا
حمزه. ياعم انزل شيها وخلصنا من ذل العبيد اللي هي عملاه فينا دا اعوذ بالله
اسد. بخبث نزل من العربيه وراح فتحلها الباب ومال عليها
نور. ايييه اييه يا استاذ انته
اسد. هشيلك يا حبي
نور. لا انا خلاص رجعت ف كلامي خليها ف البيت ونزلت

 

اسد. ابتسملها وقالها خلي بالك علي نفسك
نور. اومئت بعيونها ومشيت وبعد انتهاء اليوم الدراسي رجعت البيت واول ما دخلت صوتت وقالت يالهووووووي الحقني يا معتز يا جوهري الحقني يا كبير تعالو كلكو تعالو شوفو يا مصبتييييي
جدها. ف ايه يا بنت المجانين
نور. قالت مراتك الست سعاد هانم قاعده وسايبه مرتات عيالها قاعدين جنبها كدا عادي اومال لو مكنتش منبهه عليها قبل ما امشي كانت عملت ايه وبصت يمين وشمال وقالت حد يجبلي حجر او صخره كبيره
خالد. ليه. يا ختي
نور. علشان احطها علي قلب سعاد واخليها تقول احد احد علشان تاني مره متنساش اللي اقولها عليه
اسد. منك لله نفسي مره ادافع عنك
نور. طب والله منا قاعده معاكم انا اصلا خساره فيكم وطلعت اوضتها
اسد. والله لو ولعتو فيها انا ما هتكلم حقكم الكل ضحك
وبعد مرور شهر
حمزه. راح اوضة اسد وقاله انا هنام معاك انهارده علشان التكييف عندي مش شغال
اسد. اعوذ بالله ملقتش إلا انته تنام جنبي

 

حمزه. قاله متسكت بدل متيجي عالسيره تعملنا مولد
اسد. هههههه وبعدين اخد جنب من السرير ونامو هما الاتنين
واشرقت الشمس بنور ربها
نور. صحيت وجهزت وراحت عند اسد خبطت مره وفتحت علطول وبس دخلت شهقت لما شافت اسد وحمزه نايمين وصدرهم عاري وراحت مصوته وقايله يا لهووووووووووي يا خراببببببببي يا حظك الهباب يانوور يا مصبتييييييييي
اسد وحمزه. قامو مفزوعين
اسد. في ايه الله يحرقك عالصبح
حمزه. بص عليهم وفهم تفكيرها قال يا فضحتييييي
نور. يا فضحتك هو انت لسه شوفت حاجه يلا يا شواذ يا معفنين بقلمي نور عصام انا مكنتش اعرف انكم كدا وبصوت عالي قالت شواذ شواذ يا اسد يا جدييييييي تعالي يا مختار الحق ابنك اللي بتقول عليه مفيش زيه تعالي يا ماهر شوف المحروص الغالي اللي بتقول دا انا عندي راجل ااااه يا فضحتي ياني انا مستحيل افضل علي ذمتك دقيقه واحده وكمان ياسمين لازم تطلقها انا لايمكن اخبي عليها
حمزه. لا ابوس ايدك بلاش ياسمين استري علينا
نور. انت تعرف عني كدا والله ميحصل
اسد. غوري يابت واياك اشوفك داخله هنا تاني
نور. طبعا بتطردني علشان تكملو الأرف اللي كنتو بتعملوه والتفتت ومشيت وقالت الحقني يا معتز ياجوهري تعالي شوف احفادك تعالي اتفرج عالتربيه المنيله بستين نيله
جدها. ف ايه بنتي عالصبح حرام عليكي تعبتي اعصابي من الخضه كل شويه
نور. تعبت اعصابك هو انتي لو مهتم بعيلتك كانو بقا كدا
اسد وحمزه. لبسو تيشرتاتهم ووقفو عالسلم
ليلي. مالك يا حبيبتي مين زعلك عالصبح
نور بغضب زعلني هو انا من يوم ما جيت هنا وانا مش زعلانه دا انتو عمايلكم كلها سودا وانا خلاص قررت امشي بس قبل امشي لازم اتطلق واطلق ياسمين
ليلي. نهار اسود ليه

 

نور. ليه علشان ابنك المحروص وابن عمه
حمزه. يا فضحتك يا حمزه وسط عليتك والمجتمع الراقي
ياسمين. ايه اللي حصل يا نور
نور. قولي ايه اللي محصلش تعالي اتفرجي علي حبيب القلب اللي انتي فكراه محترم
ياسمين. بقلق قالت عمل ايه
نور. عمله اسود ومهبب انا لايمكن اسيبك علي ذمته ثانيه واحده السافل المعفن دا
ياسمين. سافل ومعفن
نور. ايوا يا حبيبتي بعد اللي عمله فيا انتي لازم تطلقي فاااهمه وانا بنفسي اللي هطلقك منه الحقير دا
ياسمين. بصت ل حمزه وزعلانه
نور. متبصلوش علاقتكم خلاص انتهت وكمان مش هتعيشي معاه ف مكان واحد الخاين دا
ياسمين. خاين
نور. طبعا خاين وغشاش كمان وانا مستحيل آآمن عليكي معاه الواطي دا
الجد. ايه اللي حصل بس يا بنتي
نور. بصت ل اسد وحمزه وقالت حصل اني دخلت عليهم لق

 

حمزه. نط السلم ف درجتين وقالها ابوس ايدك متفضحناش اخر مره استري علينا احنا مهما كان عليتك بردو وولاد عمك
نور بصتله بأرف وقالت إياك تقول عليتي وولاد عمي دي تاني انا بأرف منكم ومستحيل اخليكم هنا ثانيه واحده
الجد. للدرجه دي
نور. ايوا ياجدو دول كانو بيعملووو
اسد. كان نزل راح حاطط ايده علي بقوئها وشدها بالايد التانيه عالسلم وقالها انتي حلالك قطع لسانك
نور بتحاول تزئه عنها وتقوله سيبني سيني علشان افضحكم
اسد. بيجر فيها عالسلم بالعافيه
ياسمين. بصت لحمزه بحزن
حمزه وقف جنبها وقال قسما عظما مظلوم
ياسمين. مظلوم
حمزه. وانتي يعني مش عرفاها المفتريه دي
ياسمين. لا نور متكدبش ابدا ف حاجه زي دي انت خونتي
حمزه. خونتك
ياسمين. ايوا وبزغل قالت خونتني مع مين رد

 

حمزه. بغيظ قالها مع اخوكي وسابها وطلع
ياسمين. مع مين هو ايه اصلو دا وكمان هو اللي زعلان ماشي يا حمزه ان ماوريتك
نور. فوق ف اوضة اسد اوعي ابعد عني واياك تلمسني تاني
اسد. كور ايده وقالها جنان مش عاوز فوقي بقا واكتمي شويه
نور. كمان ليك عين
اسد. نوووور
نور شوحت بايدها وقالت بلا نور بلا زفت
حمزه. فتح عليهم الباب هو طبعا سامعهم بيتكلمو دخل وقال عالله تكوني اتبسطي ياست هانم
نور عاوز ايه انت كمان
حمزه. اتفضلي ياختي صلحي اللي انتي هببتيه
نور. فهمته
اسد. قاله ايه اللي حصل
حمزه. اختك زعلت وخاصمتني وفاكراني خاين
نور. احسن والله تستاهل
حمزه. راح عليها وكله غيظ وقالها قسما عظما اقتلك
نور. اقتلني قدام جوزي ماهو انا مليش حد وبصت ل اسد وقالت عجبك انو يكلمني كدا قدامك اومال لو من وراك هيعمل فيا ايه وعملت زعلانه
خالد. واقف عالباب وشايفهم

 

روايات بقلم نور عصام
اسد بص ل حمزه وقاله عارف لوكلمتها كدا تاني موتك علي ايدي ومسك نور من ايدها وباسها وقالها حقك عليا ياروحي
حمزه. نعم بعد دا كله وكمان بتتأسفلها
اسد. بصلها بحب وقالها قلبي ونور عيني تعمل اللي هي عوزاه واياك حد يفكر بس يزعلها وحضنها
خالد. دخل وقال دلعك ذاد قوي ل نور يا حضرة الظابط
اسد. ومالو يالا اعيش يا حبيبي وادعلها براحتي وبصلهم الاتنين وقال يلا من هنا غورو وطردهم وقفل الباب
حمزه. ايوا ياخويا هيص انته واحنا نولع منك لله يانور
اسد. نوري حبيبتي لسه زعلانه
نور. مردتش عليه
اسد. بخبث مال عليها وقال لااا دا قلبي مقموص بجد وانا ميرضنيش وابتسم وقال حبيبي معايا وف اوضتي ياحظك يا اسد وقرب منها
نور. هتعمل ايه ياحظ الظابط ابعد عني
اسد. ابعد عنك دا انا مصدقت وبخبث قال دا انا كمان بسبب حالتي اللي انتي وصلتيني ليها لازم
نور. فهمته انو يقصد كلامها عنو هو حمزه وقالت انا كنت عرفه انك قليل الأدب والتفتت للباب
اسد. مسكها من ايدها وقال علي فين يا قمري انتي اللي جيتي برجليكي وانا مستني دا من زمان وبص ف عيونها وطال نظرته ليها وبعدين قرب منها وهمس جنب ودنها وقال معتش قادر ولازم اعمل كدا وقبل تستوعب كلامه انقض علي شفتيها يقبلها بعشق جارف ومشاعر مجنونه
تحت ف المطبخ

 

ياسمين. زعلانه وبتفكر ف كلام نور
امل. قالتلها يا حبيبتي ما انتي عرفه نور وهزارها
ياسمين. لا يامرات عمي المره دي نور مش بتهزر
حمزه. دخل ورد عليها وقالها يعني انتي مصدقاها
ياسمين. بصتله وزعلت وماردت
حمزه. بزعل قالها ماشي يا ياسمين خلي نور تنفعك ومشي
ياسمين. عيطت
عند اسد ونور
نور. بصوت ضعيف وبحه قالت اسد كفايه بقا هنتأخر
اسد. ببتسامه ودقات قلب يكاد تنفجر من عشقه لها قالها حبيبتي معايا وبين ايديا وتقولي كفايه دا والله عاوز اعمل حاجات تانيه بس مستني الشهر دا يخلص بفارغ الصبر
نور. بستعباط قالت حاجات ايه دي
اسد. امم تعالي وانا اقولك وشدها عليه
نور. بس يا قليل الأدب وقامت من جنبه
اسد. ههههههه وبعدين قالها مش هتبطلي جنانك دا بقا ياسمين بجد زعلت
نور. ههههههه ما انتو اللي عصبتوني بمنظركم دا
اسد. يا بنتي التكييف عنده مش شغال وجه نام هنا عادي
نور. عادي اني ادخل علي جوزي الاقي حد معاه
اسد. بت انتي اظبطي احسنلك انا سكتلك بمزاجي
نور. ولا تقدر تعمل حاجه وانت كلك معاصي وذنوب بسبب عمايلك انت وحمزه
اسد. نهار ابوكي ازرق
نور. جريت علي تحت وراحت المطبخ وقالت صباح الخير
ليلي وامل. صباح النور
نور. بمرح قالت ايه دا انا قولت صباح الخير ازاي دا وبعدين قالتلهم فين جوزك ياوليه انتي وهي
ليلي. ابتسمت وقالت للاسف مشي بس عادي انتي متوسطيش فضحتي ناس تانيه
نور. يادي الخساره ازاي فلتو مني انا لازم اصحي بدري شويه عن كدا فكريني يا امل اظبط المنبهه عالساعه خامسه الفجر
ليلي وامل. هههههههه اعوذ بالله منك يا شيخه
نور راحت علي ياسمين وحطت ايدها علي كتفها وقالت مالك يابت يا سمسم
ياسمين. بصتلها وزعلانه وماردت

 

نور امممم لدرجه دي بتحبيه ياخبتك
ياسمين. يعني انتي مش بتحبي اسد
اسد. كان واقف علي باب المطبخ بس هي مش شيفاه
نور. طبعا بحبه وبمووت فيه ودا الفرق بينا
ياسمين. بصتلها باستغراب
نور قالتلها افهمك اسمعي ياقمر اللي بيحب بجد لازم يكون عنده ثقه ف حبيبه ولازم يوجدله اعذار ويسمع حبيبه الاول قبل يحكم عليه اي نعم احيانا الغيره بيكون لها دور كبير ف الموضوع بس لازم نتحكم ف نفسنا اكتر علشان ما نخسر اعز ناسنا وحبايبنا
ياسمين. يعني لواحده جت تقولك اسد بيخونك مش هتزعلي
نور. طبعا هزعل لان الكلمه ف حد ذاتها مصيبه لكن هقوم بجناني واروح له مهما كان واواجهه واسمعه ولو كان مظلوم خلاص لكن لو مش مظلوم وقتها بهد الدنيا علي دماغه ودماغ اللي خلفوه دا حقي ودي كرامتي واللي يقف ف وشي ساعتها بنسفه بس اهم حاجه يكون معايا حق فهمتيني ياقمر
ياسمين. ابتسمت وباستها
اسد. دخل وقال صباح الخير
امه. يا صباح النور عالقمر
نور. عوجت بوئها وقالت طبعا القرد ف عين امه
اسد. مسكها من قفاها وقال هو مين دا اللي قرد يابت
نور. رفعت دماغها له وقالت هو في قرد بيعيون عسلي كدا ياخلاثي عالقمر متجيب بوسه يا قرد قصدي يا قمرر
ليلي وامل وياسمين. هههههه هههههههه
اسد. ابتسم وقالها من عيوني ومال عليها
نور. عاااااااه الحقني ياجدوووو وجريت

 

اسد. بهزار قالهم متزعلوش ياجماعه انا عارف ان جنان البيت دا علي ايد مراتي فتوقعو منها اي حاجه بعد كدا
نور. صباا وبعدين سكتت وقالت بتعملو ايه انتو الاتنين
جدها. قام بالعصايه بتاعته وقالها اياك اسمع نفسك ف البيت بعد كدا انتي فااهمه
نور. راحت وحضنته ومالت بدماغها عليه وقالت واهون عليك يا معتز اكتم نفسي واموت وانا اصلا يتيمه مليش حد وبطريقه دراميه قالت ياعيني عليكي يانور اللي ماانتي منصوفه من حد ابدا حتي جدك حبيبك اللي كنتي بتقولي مليش غيرو ف الدنيا هو سندي وضهري عاوز يموتك عااااا
جدتها. شدتها عليها وحضنتها وقالت معاش ولا كان اللي يزعلك يا قلبي دا انتي الغاليه يانور عيني واوعي يابت اسمعك تقولي انك يتيمه دي تاني طول منا عايشه وطبطبت عليها بقلمي نور عصام
نور. وهي ف حضنها قالت يا حبيتيي يا تيتا انا عرفه اني مليش حد غيرك ف البيت دا وبعدين رفعت وشها وهي ف حضنها لسه وقالت إلا هو انتو كنتو بتعملو ايه يا حجه
جدتها. ضربتها علي كتفها وقالت قومي يابنت الكلب من هنا واياك تتكلمي معايا تاني
نور. شوحت يايدها وقالت هو ايه اصلو دا
اسد. ههههههه وبعدين قالها مبتستريش ابدا
نور. قالت انتو اللي مش بيطر فيكي حاجه عيله تغم
جدها. ضحك وبعدين قالها هتروحي الكليه
نور. بصت ل ياسمين وقالت لا هقعد مع ياسو انهارده
اسد. ايه دا بجد
نور. ايون
اسد. طيب انا هقوم امشي لاني هدي عالمصنع الاول

 

نور. خلي بالك علي نفسك اباشا
اسد. مسكها من ودنها وقال متعمليش مشاكل ولا مقالب ف حد نفسي مره اجي حد يقولي مراتك زعلانه علشان زعقنالها
نور. نعم
اسد. ايوا نفسي ازعق فيهم واجيبلك حقك ياحبيبتي بدل منا علطول كدا بقول حقكم عليا
نور. والله انت ما عارف ايمتي يابني وشوحت بايدها وقالت اتفضل روح شوف شغلك
اسد. غمزلها بعينه وقال باي ياقمر
نور. بعدت شويه وقالت شايف ياجدو هو اللي بيعمل حركات قلة ادب اهو وانا بعدت علشان انا بنت عيله ومتربيه
اسد. اعوذ بالله ومشي
نور وجدها. ههههه وبعدين نور قالت جدو حبيبي انا عاوزه اخرج مع ياسمين شويه
جدها. هتروحو فين
نور. للاسف ياجدو متطره اصالحها هي والموز علشان زعلانين من بعض مش عرفه ليه
جدها. مش عرفه ليه
نور. وانا اش عرفني هو انا بتحشر ف حد ف البيت انا ف حالي زي ما انت شايف
جدها. بريئه من يومك وبص ل ياسمين وقالها حبيبتي قومي احهزي وانزلي مع اختك وبعد شويه
نور. قالت ل ليلي وامل وجدها وجدتها عالله حد يقولهم اننا رايحين فاهمين ولا اقول اني شوفتكم وانتو
ياسمين. حطت ايدها علي بوئها وقالت كفايه اوعدك مش هيقولو حاجه ومشيو
وبعد بعض الوقت وصلو المصنع طبعا بعد ما نور حكت اللي حصل ل ياسمين انها كانت بتهزر كالعاده
نور. دخلت المصنع وطلعت فوق وشافت السكرتيره وقالت اسد موجود
السكرتيره قالتلها احترمي نفسك اسمو اسد بيه
نور. اتجاهلت كلامها وقالت وياريت يكون حمزه معاه
السكرتيره. ايه قلة الذوق دي
نور. رفعت حاحبها وقالت انتي بتكلميني انا كدا
السكرتيره. ايوا انتي

 

ياسمين. قالت يعيني عليكي يا بنتي روحتي بلاش
نور. بصتلها من فوق لتحت وبدون سابق انذار مسكتها من شعرها وقالتلها اتعلمي ازاي تتكلمي مع اللي قدامك وشوفي مين واقف قدامك وبيكلمك ايه معندكيس تمييز خالص
السكرتيره. ااااه سبيني يا مجنونه انتي
نور. من عيوني اوريكي الجنان علي اصلو وبتشدها من شعرها بقوه ولفتها برا مكتبها وعماله تلطش فيها
ياسمين. كفايه يانور
اسد وحمزه وخالد خرجو من المكتب واتفاجئو ب نور مسكه البنت من شعرها ومايله دماغها لتحت
اسد. راح عليها وقال ايه دا وبيحاول يفك شعر البنت منها
نور. مفيش فايده فيها
اسد. مال علي خصرها وحضنها باديه وقال لحمزه فك ايدها من شعرها هتقلعه نور عصام
خالد بيحاول يشيل البنت منها
حمزه. واخيرا قدر يفك ايدها من شعر السكرتيره
اسد. قال انا اسف يا انسه
نور. انت بتتأسف سيبني عليها اربيها قليلة الذوق دي
اسد. دخل بيها المكتب وياسمين وراهم
حمزه وخالد متزعليش يا مني احنا اسفين
مني. بدموع ممكن اعرف مين دي
خالد. دي البشمهندسه نور مرات اسد بيه

 

مني. بخوف انا اسفه يا فندم بس هي اللي
حمزه. خلاص حصل خير والتفتو ودخلو المكتب
اسد. ممكن افهم ايه اللي حصل دا وازاي تضربيها كدا
نور. بغضب قالت ايه زعلان عليها قوي
اسد. بصوت عالي قالها هي مين دي انتي اتجننتي
نور بزعل قالت ايوا اتجننت لما اشوف جوزي زعلان قوي علي حتة سكرتيره قلة ادبها عليا كذا مره من غير اغلط فيها ولا اعملها اي حاجه
حمزه. ايه اللي حصل يا نور اهدي وفهمينا
نور. بعصبيه قالت مش هفهم حد حاجه انا مغلطتش واللي يغلط فيا لازم يتربي وبصت ل اسد وقالت وانت إياك تزعق فيا تاني كدا وبصت ل ياسمين وقالت حايه معايه ولا امشي
اسد. حط ايده علي شعره وقال استغفر الله الغظيم
خالد. راح علي نور وقال حبيبتي اهدي واقعدي
نور. مش ههدي واوعي من وشي انت كمان وراحت عالباب
حمزه. شدها من دراعها وقالها مش هتمشي
نور بغضب وعيون حمرا قالت اوعي من وشي يا حمزه احسنلك انا عفاريت الدنيا بتتنطط ف وشي
اسد. راح وقف قدامها ومره واحده باسها من شفايفها
نور. اتفاجئت بتصرفه وبعدين زئته عنها ووشها احمر
حمزه. ضحك وراح عليها وقال اخيرا قفشتك وانتي
خالد. ضحك وقال والله ما انته مكمل انا اللي لازم اكمل وبعدين قال فاكر ياد يا حمزه لما قفشنا نور وهي بتقول ل اسد هات بوسه ومش بس،كدا انا عاوزه اقعد معاك علي انفجار ونكون براحتنا علشان ممكن متكنش بوسه بس
حمزه. طبعا فاكر وشوفت بعيني كمان
ياسمين. حصل وانا كمان شوفت
نور. بصتلهم وابتسمت وقالت حتي انتي يا كلبه
اسد. قال بس يلا انت وهو اخرص منك له لها
نور. بصتله بزعل
اسد. خلاص علشان خاطري والله مقدر علي زعلك
حمزه. راح علي ياسمين وقالها ايه اللي حصل وليه مقولتوش انكم جاين
نور. راحت علي ياسمين وشدتها من ايدها وقالت تعالي يابت هنا اياك اشوفك تكلميه تاني الخاين الغشاش دا
حمزه. يامصبتي ياني هو انا عملت ايه
نور مش عارف عملت ايه
حمزه. لا والله ما عارف

 

نور. عمال تحب ف البت السكرتيره اللي برا دي اومال انا كنت بضربها ليه
حمزه واسد وخالد برقو عيونهم
نور. ايوا انا سالتها انتي مين قالت انا سكرتيره اسد بيه وخطيبه حمزه الجوهري طبعا محستش بنفسي وانقضيت عليها زي ما شوفتو لا وكمان مش عجبكم بقلمي نور عصام وبصت ل ياسمين وقالت يلا من هنا واياك تسمعي كلامي تاني وانا بقولك تعالي نصالحه آل نصالحه آل دا يغور ف داهيه
حمزه. فهم انهم كانو جاين علشان تصالحم بسبب اللي حصل الصبح رد وقال والله ما في حاجه بينا واول مره اسمع الكلام دا وانا بنفسي هطرها من هنا
نور لا انا محبش قطع العيش انقلها قسم تاني وبعدين تطردها ليه هي مش خطيبتك بردو ولا عاوز تمشيها من المصنع علشان تدور معها برا علي حل شعرك ياسافل
حمزه. قسما غظما انتي تودي الواحد ف داهيه وهو مقتنع انو اجرم فعلا وبصلها وفتح عيونه وكور ايده
نور بصت ل اسد وقالت اهو عاوز يضربني وانت واقف وكل دا علشان يداري علي عملته مع السكرتيره
حمزه. راح عليها ومال علي ايدها وباسها وقالها ارحميني انا مصدقت الموزه تتصالح وتنسي اللي عملتيه الصبح
نور. يعني انا غلطانه
حمزه. لا طبعا انا اللي غلطان وابن كلب
نور. بصت ل ياسمين وقالت شوفتي اهو اعترف بغلطه يبقي مستحيل ترجعيله
حمزه. بصوت عالي قال يانااااااس ارحموني منها كل ماعدلها من ناحيه تعكننها من ناحيه تانيه
نور. انا كدا طيب انا بقا لازم اقول ل اسد انك كنت عاوز تاخد ياسمين وتشربها حاجه اصفره فوق السطح وكمان
حمزه. وربي ما حصل
اسد. يعني مراتي كدابه
حمزه. بصوت هامس قال هي تعرف غيرو
اسد. هههههههه وضم نور لحضنه
حمزه. راح علي ياسمين وقال اشمعني انته يعني
نور. قالت دا يصح ف وجودك مش عاملك اي اعتبار
اسد. راح وشد ياسمين من حمزه وحضنهم هما الاتنين

 

حمزه. والمصحف دا كتير عليا منك لله يابعيده
نور بيدعي عليا يا اسد وانت جوزي وكمان ظابط شوف شغلك معاه علشان ميتجرأش ويعملها تاني
اسد. راح علي حمزه ومسكه من قفاه وقاله انت ازاي تتجرأ تدعي علي مراتي وكمان وانا واقف
حمزه. محصلش انا بدعي علي بنت عمي مش مراتك
اسد. بمرح قالها للاسف طلع بيدعي علي بنت عمه وانا مقدرش اعمله حاجه خارج القانون
خالد. نور اناا
نور. قبل يكمل قاطعته وقالت انت تسكت خالص انا بس اروح واقول ل اميره تغيره فكرتها عن جوزاها منك لاني شفتك علي حقيتك وانت بتبوس السكرتيره يا حقير
خالد. قسما عظما منا قاعد معاكم وخرج
نور. استني مش هقولها انك بوستها هقولها انك متجوزها ودا حلالك تعالي
اسد وحمزه وياسمين. هههههه ههههههههههه
نور. بعدين حكت اللي حصل من السكرتيره
اسد. معلش حبيبتي هي متعرفكيش بس لو عوزاني امشيها
نور. لا لا انقلها بس
اسد. من عيوني يا قمر
نور. وتجيب راجل مكانها
اسد. بصلها ورفع حاجبه
نور. بدلع حضنته وقالت راجل بشنبات كمان
رواية نور والاسد بقلمي نور عصام
اسد. اتنهد وقال اااه من قربك المهلك لقلبي وعقلي وبعدين قالها حاضر انتي تؤمري
وبعد مرور شهر اخر
اسد وحمزه. احنا حجزنا القاعه وكل شئ تمام
خالد. جدو انا عاوز اتجوز انا كمان اش معني هما
الجد. لا كتب كتابك علي اميره معهم لكن الفرح لما اميره تخلص دراسه
خالد. ياجدو هو انا يعني اللي هعطلها من الدراسه
الجد. انا قولت كلمه

 

خالد. اتنهد وقال كتب كتاب كتب كتاب اهو احسن من مفيش المهم اعرف اكلمها براحتي
وبعد كام يوم اقيم حفل راقي ل اسد ونور وحمزه وياسمين
نور. قالت حبيبي مين البت اللي جايه علينا دي وبتبوصلك قوي كانها هتاكلك
اسد. بصلها وابتسم
نور. كمان بتضحكلها
اسد. قام وقف علشان يقابلها
البنت راحت علي اسد وباركتله وباسته
نور. وكمان بتبوسيه وربي لكون فضحاكي ف القاعه كلها ونزلت وقالت يا جدوووووووو
اسد. تعالي هنا يا مجنونه دي علا بنت خالتي
نور. راحت عند بتاع الد جي وقالت هات المايك
اسد وحمزه وياسمين قالو يا فضحتك يا علا وسط البلد
نور. ……… يتبع

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية نور والأسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *