روايات

رواية أحببت نادلة الفصل السادس 6 بقلم أميرة مراد

رواية أحببت نادلة الفصل السادس 6 بقلم أميرة مراد

رواية أحببت نادلة البارت السادس

رواية أحببت نادلة الجزء السادس

أحببت نادلة

رواية أحببت نادلة الحلقة السادسة

 

البارت السادس
احببت نادلة
الشخص: هو انتي؟؟!
زينة: لا مش انا
الشخص: لا انتي
زينة بتوتر: لا مش انا
الشخص: مش انتي بتاعت…….
زينة بتوتر: انا قولت مش انا، واشرب بقا البتاع ده
الشخص:انا مش عايز عصير انا عايز قهوة

 

زينة:القهوة مضرة للصحة
الشخص:انا بحب الحجات المضرة انتي مالك
زينة:بص يا استاذ…..هو انت اسمك ايه
الشخص:مروان
زينة:بص يا استاذ مروان عصير البرتفال حلو للبرد ومفيد وفيه ڤتامين c
مروان:انتي دكتوره
زينة:لا…بس
مروان بغضب:انتي نادلة روحي جيبي طلبي احسن منادي علي المدير
زينة:ايه خراب البيوت ده، حاضر هجبلك قهوة حتي لو ولعت انا مالي، انا قلت ان شكلك بردان ف……
مروان بغضب:اخرسي، خلاص هاتي البتاع ده، وامشي من هنا يا ست انتي
زينة:خلاص بتزعق ليه، اطفح العصير اهو
مروان بدهشة:نعم…اطفح، انتي هبلة انتي عارفة انتي بتكلمي مين
زينة:مين يعني
مروان:انا مروان…….
وهنا قاطعهم اتصال
مروان:غوري من قدامي
زينة:ايه القرف ال علي الصبح ده
مروان:تعالي هنا انتي اسمك ايه
زينة:زينة
مروان:بصي يا زينة انا بحب اجي المكان ده علشان اكمل شغلي بهدوء فلما اجي هنا مش عاوز اشوف وشك ده
زينة:ومالو وشي انا قمر علي فكرة
مروان:امشي يا قمر من هنا عشان متهورش وازعلك تمام
زينة وهي تنظر له بقرف:انا اصلا مش عايزة اشوف وشك.
مروان:يبقي اتفقنا
وذهبت زينة لتلبي الطلبات الاخري

 

 

مروان:ليه كده يا ربي، مودي باظ علي الاخر.
غادر مروان بعد فترة مع ذلك لم يحصل علي القهوة
وبعد يوم طويل انتهت زينة من العمل
زينة:العمل ده متعب اوي
دينا:كل الاشغال متعبة، يلا هنعمل ايه يعني الحمدلله علي كل حال
زينة:الحمدلله
دينا:يلا سلام اسيبك بقا خلي بالك من نفسك
زينة:حاضر يا قلبي
زينة:الساعة دلوقتي ١١:٠٠هلاقي مواصلات هنا
لما اتمشي لو قبلي هركب
مرت سيارة مسرعة بجوار زينة
زينة بغضب:انت يا حيو’ان مش بتعرف تسوق متسوقش.
وعادت السيارة الي زينة ، وفتح زجاج السيارة
مروان:حيو’ان!!
زينة بقرف :هو انت، اه حيو’ان وستين حيو’ان
مروان:انتي عبيطة يا بت انتي، في حاجة بمخك
زينة:انت ال عايز تموتني، عملتها مرتين فاكر
مروان:مش كنتي مش هي الصبح
زينة بتوتر:اه..ماهو…ما..
مروان:خلاص
زينة:اف بقا الوقت اتاخر بسببك
مروان:بسببي ده ازاي بقا ان شاءلله
زينة:انا غلطانة اني واقفة لغاية دلوقتي معاك
انا مشية
مروان:ماتمشي انا ماسكك
وغادرت زينة مسرعة الي المنزل
……………..
خالد:ايه بقا الشغل ال يدخلك البيت في الوقت ده ان شاءلله
زينة:وده يهمك في حاجه
خالد:الباب هيتقفل الساعة ١٢:٠٠مش هدخلك بعده
زينة:ده ازاي هو ان شاءلله
انا هنا بفلوسي
خالد بغضب:لا يا ماما انتي هنا بتكلي وتشربي بفلوسك، وبعدين فين فلوسك دي مشوفناش حاجة منك يعني
زينة:لما اقبض هبقي ارمهو’ملك
ليلي:ادخلي يا زينة بسرعة، وامسكت خالد الذي ينبعث من عينيه الشر

 

خالد:انا هوريكي، يانا يا انتي يا بنت اختي.
وذهبت زينة الي غرفتها منزعجة وامسكت صورة امها
زينة:ماما ليه سبتيني انتي وعدتيني ان احنا هنبقا سوا
طول العمر، انتي كذبتي عليا، ليه كدا بس
واخذت زينة تضم الصورة لها وهي تبكي.
زينة:ليه انا منبوذة، ليه بتعامل كده، هو انا عملتلكم ايه
ليه بعدوا عني، ليه محستش بحنان العائلة، ليه ترموني .
ونامت زينة وهي تضم صورة امها.
……………….
زينة:هو انا فين، ايه الضوء ده، لحظة ايه ده هي دي..ماما
زينة بصراخ:ماما….ماما خليكي معايا، متمشيش في حتة، خليكي جمبي انا محتجالك
ماما..ماما انتي مش بتردي ليه، ماما ايه الد’م ده
ماما، انا جيالك.
زينااااااااااااااااااااااااااااااااااا
يتبع……….

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *