روايات

رواية بنات فالجيش الفصل الثامن 8 بقلم منار محسن

رواية بنات فالجيش الفصل الثامن 8 بقلم منار محسن

رواية بنات فالجيش البارت الثامن

رواية بنات فالجيش الجزء الثامن

بنات فالجيش
بنات فالجيش

رواية بنات فالجيش الحلقة الثامنة

وصلنا لحد فين الاول صلو على النبي واستغفرو ربنا ويلا نبدا. وصلنا لما جيه اليوم اللي قبل اللي هيمشو فيه
محمد. احنا بكره هنقولهم معاد العمليه بس قبلها بنص ساعه
يوسف. تمام بس خالي بالك في ناس بتراقب وتخلين الجيش بمساعديت الناس دي
محمد. لاء انا مظبط كل حاجه ومتخفش احنا هنختار مكان مناسب ذي المكان ده…
محمود. بس بقولك امنو كويس محدش ضامن برضو حاجه لانها مهمه خطيرة وممكن ناس تروح فيها
محمد. لاء متخافوش المكان انا هامن عليه بنفسي اي حاجه تانيه
الباقي. لاء كده تمام
عند البنات
منه. احنا كده لازم نجهز لانها مهمه صعبه اوووي
منار. ايوه مده اللي لازم نعمله
حنين. بقولكم انا قلقانه من المهمه دي اووي
ملك بتوتر. والله وانا متوتره اووي
البنات.مش لوحدك
منار. خليها على الله وإن شاء الله هنروح ونيجي بالسلامه
البنات. ان شاءلله
منار. المفروض هنعرف المكان فين
منه. اه انا سمعت برضو حاجه زي كده ممكن بكره
منار. تمام عقبال منجهز الحاجه وندرب شويه ونعرف بكره المكان إن شاءالله
البنات إن شاءالله
قطع كلمهم العسكري
العسكري. الكل يجهز يلا وانزلو تحت
البنات. تمام
بعد شويه
نزلو ولقو الشباب واقفه او الظباط الاربعه قلولهم تعالو معانا

 

 

محمد. احنا هندرب انهارده كويس وبكره هنقولكم المكان تمام
البنات تمام يفندم
يوسف. ركزو كويس بكره الساعة 5 تكونو جهزته تمام
البنات. تمام يافندم
تسريع الاحداث بعد مدربو وخلصو خالص راحو يجهزو اللبس بتاعهم وبعدين نامو
تاني يوم الساعة4/30البنات صحيت وصلت وفطرت ونزلو عند الظباط
محمد. يلا امشو ورايه ويريت محدش يتكلم فيكم
منار بهمس. ليه يفندم هو فيه حاجه
حنين كملت. هو انا مترقبين ولا ايه
ملك. ممكن نفهم فيه ايه
محمد. بس اسكتو وتعالو ورايه من سكاات
الظباط. كده تمام مفيش حد موجود
محمود. تمام يلا نقلهم المكان فين عليشان فاضل ساعه وهنتحرك
البنات ماشي يافندم
محمد. احنا نسافر شرم الشيخ تمام بس الاول هنروح فندق هناك علي شان محدش يشك فينا الاول انا عايز اقول المهمه دي عباره عن ايه سكت وبعدين بصلهم و اتنهيد وقال المهمه دي نبقا تهر”يب المخدر”ات والاث”ار والاعض*ا*ء
البنات بصدمه.ايه
محمد.انا عارف انها مهمه صعبه عليكم بذات انكم عساكر مش ظباط بس احنا مطرين نخش المهجمه الصعبه دي
البنات بقلت حيله. تمام يافندم
منار. كلو فدا البلد يافندم
يوسف. تمام احنا هنروح شرم الشيخ بس في منطقة صحراويه يعني فالجبال وكده
منار. اكيد اختارو المكان ده بالذات على شان السايحه والتهر”يب وكل الكلام ده
محمد بانبهار. وعرفتي ازاي
منار. طبعا عرفت لان الاماكن دي فيها ناس كتير والناس بتجلها من جميع الدول
حنين كملت. واكيد طبعا التهريب هيبقا اسهل
ملك. قالت وعلى شان كده قرارو يختارو المكان ده لان اكتر التهر*يب*ات بتبقا صحراويه
منه مكمله ايضا. وفل حالتين هيقدو يخطلتو مع الناس عادي ويخط”فو البنات لسرقه الاعض”اء واكتر التهر”ي”بات زي ماملك قالت السلا”ح والمخدر”ات بتبقا صحراويه يعني كده هما فالتمام
الظباط كانو مبهورين بزكاهم واد ايه اختارو البنات الصح في كل حاجه
محمود. تمام برافو عليكم يلا كلو يروح يجهز على شان هنتحرك كمان ساعه
البنات اديت التحيه وانصرفو راحو يجهزو حجتهم وبعد ساعه
كانو اتحركو ووصلو الساعه ٦.٧ بليل
في فندق في شرم الشيخ بس طبعا كانو لبسين ملكي علي شان يبقو عادي محدش يشوك فيهم
عبدالله. احنا لبسين كده علي شان محدش يشك في حاجه واحنا خادنه ٤غرف نوم كل اتنين في غارفه هو يوم واحد وهنمشي علي الفجر تمام
البنات تمام يف
قاطعهم محمود. ايييه لاء مفيش هنا الكلمه دي قولو ماشي علي شان يعدي اليوم على خير
البنات ماشي
بعدين راحو الغرف وغيرو بس كانت كل حاجه زي ماهيه واد ايه كانت الغرف حلوه وعلى الفجر جهزر واحركو للمعسكر الاساسي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *