روايات

رواية 30 يوم حياة الفصل الثاني 2 بقلم أميرة اسامة

رواية 30 يوم حياة الفصل الثاني 2 بقلم أميرة اسامة

رواية 30 يوم حياة البارت الثاني

رواية 30 يوم حياة الجزء الثاني

رواية 30 يوم حياة
رواية 30 يوم حياة

رواية 30 يوم حياة الحلقة الثانية

طلع زين بيته واتفاجئ اول ما دخل بوعد نايمه وهي اعده عالكرسي. فضل زين باصصلها شويه وراح
قرب منها…وعد وعد وعد
وعد فتحت عينها وبصتله وقامت وقف
زين….انتي ايه اللي نايمك هنا مانمتيش مع منه في أوضتكم ليه
وعد…انا كنت مستنياك يا ابيه زين
زين….بقلق ايه مالك انتي تعبانه ولا ايه
وعد…لا لا انا بخير الحمد لله انا بس يعني
زبن…ماتتكلمي ياوعد في ايه متقلقنيش
وعد…انا استنيتك عشان اتأسفلك واقولك حقك عليا
زين….بأستفهام علي ايه انتي زعلتيني اااااه يبقي اكيد لعبتي في حاجتي كالعاده وقولتي تجربيها وعملتي فيها مهندسه استني اشوف عملتي ايه عشان اطلع عينك ولسه هيمشي مسكته وعد من دراعه وأبتسمت لا ماتقلقش مدخلتش ألاوضه خالص والله…
أول ما حس زين بأيدها لمست ايده حس بتوتر وشد ايده منها بسرعه
وعد…بزعل طفولي أدام شديت ايدك كده تبقي افتكرت ولسه زعلان
زين…بعصبيه بسيطه وعد انا مفتكرتش حاجه قولي في ايه علي طول عشان انام شويه قبل الفجر.
وعد….انا كنت مستنياك عشان أتأسفلك علي موضوع الشغل والله يا ابي زين انا مقصدتش خالص اني اضايقك وعارفه ان عمرك ما أثرت معايا في اي حاجه بس حبيت اجرب مانا كده كده بعد ما اخلص دراسه اكيد هشتغل.
أميره اسامه😎
زين….اولا انا مش زعلان منك وعارف انك متقصديش بس انتي عارفه ان الموضوع ده معايا مقفول نهائي لحد ما تاخدي شهادتك في ايدك واكيد هسيبك تشتغل لما تخلصي انتب مش بتدرسي في كليه هندسه عشان تأعدي فالبيت وعد انا عايزك انتي ومنه تبقوا احسن ناس فالدنيا وعمري ما هرفض حاجه فيها مصلحتكم بس شغل حاليا لا ولو علي انه فرصه والكلام الكتير اللي بتقولوه كل شويه انتوا بس خلصوا وهشغلكم في احسن اماكن انتي عارفه ان انا ليا معارف في كل مكان والف واحد يتمني يخدمني وطلبوا مني انا شخصيا اشتغل معاهم وانا رفضت لاني مبحبش اشتغل تحت ايد حد ولاني كمان بعمل الحاجه اللي بحبها وقادر اشغلها كويس والحمد لله اسمي معروف في كل مكان وبيجيلي ناس معرفهاش علي سيرتي ووصف شغلي من الناس اللي اتعاملوا معايا
لاكن يوم ماتسلموني شهادتكم في ايدي وعد اسلمكم الشغل اللي يليق بيكم اتفقتي
ابتسمت وعد بحب اتفقنا
زين…السيره دي متتفتحش تاني مفهوم
وعد…مفهوم
زين…ولو اتفتحت🤨
وعد…بضحكه طفوليه كسر دماغي
زين…بعد الشر عليكي يلا بقي روحي نامي في اوضتك بدل مانتي نايمه عالكرسي كده
وعد..طيب مش هتتعشي
زين…لا مش عايز مش جعان
وعد…انت مكلتش ونزلت متعصب مني
زين…صدقيني مش جعان..المهم انتوا اتعشيتوا
وعد..بزعل خالتوا ومنه كلوا
زين…وانتي
وعد…لا مش كلت انت نزلت زعلان مني ومكلتش وانت تعبان من الصبح فالشغل وانا كمان مرضتش اكل عشان زعلتك
زين…ابتسملها…طيب يلا روحي كلي
وعد…لا خلاص مش عايزه
زين…طيب حضري اي حاجه بسرعه وانا هاكل معاكي ياستي
وعد…بجدد هوااااا هعملك احلي بيض بالبسطرمه من اللي انت بتحبه
زين…بضحك علي الله بس متحرقيش الاكل
رجعتله وعد وبصتله سمعتك علي فكره
ابتسم زين بحب واعد عالكرسي استناها لحد ما رجعت وجابت معاها الاكل
زين….ايه الاكل ده كله
وعد…ايه ده بيض بالسطرمه وجبنه رومي وجبنه شيدر ولانشون وجبن كيري ومربي
زين….ااااه انتي ناويه تبوظي الميزانيه صح🤨🤨
وعد…الحق عليا اني بصالحك. .. أميره اسامه
زين….ياستي كلي وخلصي وبكره تلاقي غيرهم عندك
فتحت منه باب الاوضه وهي بتدعك عينها وبتتاوب بتاكلو ايه
زين ..ياساتر اقفلي بوئك ده راحه فين
منه…كنت راحه اشرب
منه…تعالي كلي معانا
منه اعمليلي ساندوتش علي ما اروح اجيب ميه
زين…بضحك مفجوعه صح
وعد…دي عسل
جت منه وهي حاضنه الازازه
هاتي أكلي مدتلها وعد الساندوتش بايدها خدته وراحت علي الاوضه تصبحوا علي خير….أميره اسامه
زين…هتاكلي وانتي نايمه
منه…دخلت قفلت وراها من غير ولا كلمه
بعد وقت بسيط خلصت وعد وزين اكل ونضفت وعد مكانهم وخرجت.
زين…يلا ادخلي نامي شويه عشان هصحيكم زي كل يوم للفجر قبل ما انزل
وعد….ماشي تصبح علي خير
زين…وانتي من اهل الخير
في منزل تهاني..
سهير والدتها…بت يا توته عملتي الطلبيه بالنواقص اللي محتاجنها.
توته…ابوه يا اما عملتها وبزياده شويه كمان
سهير..طب وليه بقييي كده الفلوس هتبقي كتير
توته…يا ختي ولا كتير ولا حاجه لما البضاعه تكون فالكوافير احسن وبعدين رمضان قرب والفتره الجابه هتلاقي كل الكوافيرات ساحبين البضاعه قبل العيد نعمل ايه احنا بقي وقتها نحتاس لاكن لما احنا نسحب ونخزن كل البضاعه اللي هنحتاجها هنبقي فالامان
سهير….يابنت الجزمه دماغك دي ايه لا تنفعي يابت تبقي سيده اعمال
توته…بضحكه دلع وحياتك عندي قريب اوي هعمل حته المحل اللي تحت ده اكبر سنتر فيكي ياحاره
خرجت بوسي من المطبخ وهي ماسكه طبق فاكهه.
بوسي..ياختي ادعي نطلع من الحاره دي الاول يا فقريه
توته…ونطلع منها لبا اختي ان شاء الله
بوسي…انتي تكرهي يا توته نعيش في حته انضف من الحاره. أميره أسامه
سهير….ومالها الحاره ياعين امك هو في زي حارتنا ولا انتي اللي براويه كده
بوسي…يا اما انا قولت حاجه بس نفسي نطلع من هنا ونشوف الدنيا
سهير…شوفيها يا اختي بس وانتي اعده في الحاره
توته… بعدين يا بت لما تخرجي منها هتسيبي سي صالح لمين
بوسي…اسيبه ده ايه هيجي معايا طبعا
سهير….بصفته ايه ياروح امك جوز الست صالح راجل وجدع ومش ست اللي تمشيه. يعني لا تأعدي ما كان ماهو اعد يا تمشي. تبعدي عنه
بوسي…ايه يابومه ساكته ليه عجبك الكلام ده
شمس….وانا مالي مش انتي اللي عايزه تهجي من الحاره
بوسي…عشان عايزه اروح مكان انضف يبقي اهج
شمس….النضافه مش نضافه مكان يا بوسي النضافه نضافه قلوب ياما ناس لابسه واعد في احسن اماكن لاكن قلوبهم مفيش اسود من كده
الحته هنا جميله وكله بيحب بعضه الناس هنا نضيفه بجد بيحبوا بعض من قلبهم مش مجرد تمثيل
سهير…شوفتي يا بت يا بوسي الكلام الحلو مش تقوليلي امشي من الحاره
بوسي….امشي اروح فين بقي بعد الكلام ده اعدت فالارض بطبق الفاكهه وادي اعده..
سهير…وانتي يابت يا شمس
عمله ايه مع عادل
شمس…عادل طيب يا اما وبيحبني ومحترم وبيشتغل بايده وسنانه عشان يتقدملي
سهير….هو الشهاده لله الواد محترم وامه حبيبتي ست فاطمه دي بميت راجل والواد كيمو ده عسل انا بحبه بصراحه وكفايه ان ابوه حاج سعيد راجل مبيسبش فرض وعلي طول فالجامع ربنا يجعله من نصيبك يا بت با ڜمس انت طيبه وتستهلي
قامت شمس حضنتها وباستها ويخليكي ليا يا اما
توته..بتريقه ويخليكي ليا يا اما😏 مالك يابت فرحانه اوي كده ليه ….امال لو كان قمر زي ادهومتي كنتي عملتي ايه.
سهير….خليكي انتي كده ماشيه ورا سي ادهم وضيعي عمرك عليه وهو ولا هنا
توته…اخس عليكي يا اما ليه بتقولي كده انتي اكتر واحده عارفه ان ادهم بيحبني
سهير…يابت انا نفسي اطمن عليكي لما هو بيحبك مش عايز يخلص وتتجوزو ليه
توته…ياما انتي عارفه ادهم كان متعلق بأمه ازاي ومن يوم ما ماتت وهو اعد يأجل وبصراحه بقي لنا سيباه براحته مش هفضل كل شويه اقوله هتيجي امته هنتجوز امته
سهير….انتي حره افضلي ضيعي عمرك لحد ما هتكبري وانتي لسه اعده جنبه مستنياه
قامت توته دخلت اوضتها وقفلت الباب
بوسي…ليه كده يا اما بس انتي عارفه توته بتحب ادهم ازاي
سهير…انا بفوقها يا بوسي عشان متصحاش من الحلم اللي هي فيه ده علي كابوس ادهم مش بتاع جواز بيحبها؟؟ اه بيحبها وانا واثقه من ده بس اللي بيحب حد يابنتي بيبقي هيتجنن ويعيش معاه تحت سقف واحد اختك مش صغيره يابوسي دي داخله علي 33 سنه نفسي افرح بيها واطمن عليها توته جدعه والف مين يتمناها وانتوا بنفسكوا شوفتوا العرسان اللي بتترفض منها عشان سي ادهم
شمس ..القلب ومايريد يا اما لا فلوس ولا مناصب تقدر تشيل الحب من القلب وكلما عارفين ان توته بتعشق ادهم وادهم بيعشق توته بس لسه نصيبهم انهم يتقفل عليهم باب واحد مجاش وان شاء الله انا حاسه ان اليوم ده قرب.
سهير…😏😏😏موت يا حمار انا قايمه انام صدعتوا دماغي جتكم الهم كلكم
بوسي….انا داخله انا كمان انام
شمس…وانا كمان.
دخلت توته اوضتها اعدت فالبلكونه فالارض وفضلت تعيط واتصلت علي ادهم
في منزل ادهم..
هيما…رحاب
رحاب…ايوه ياهيما
هيما ..وحيات ابوكي اعمليلي كوبايه شاي
رحاب..حاضر ادهم عايز شاي
ادهم…ياريييت
رحاب…ياسلام احلي كوبايتين شاي
نزل احمد والدهم الجرنال
خليهم تلاته يا رحاب
رحاب…عيني يا ابو رحاب😘
هيما…ادهم ما تجيب الريموت اجيب فيلم
ادهم…لا
هيما…ياجدع هات متبقاش رخم
ادهم….لا بتفرج عالمصارعه
هيما…ياجدع انت مزهقتش من الاجسام اللي بنشوفها فالچيم طول النهار
احمد العربي…هو ده بيزهق ناقص يحول البيت هنا صاله چيم جت رحاب حطت الشاي..
رحاب…ادهم ناقص يدربني انا شخصيا ويطلعلي عضلات
ادهم وهو ماسك الريموت وسرحان والله انا موافق وانتي جسمك عنده استعداد 3شهور وتبقي فورمه زي اخواتك
رحاب….بضحك لا يا اخويا الله الغني عن دي فورمه
فالوقت ده رن موبايل ادهم لقاها توته.
ادهم…ولا ياهيما خد الريموت
هيما…الوقت خد الريموت عشان ست توته اكيد
ادهم🤨🤨🤨
احمد ضرب هيما بالجرنال علي راسه ملكش دعوه بيه يارخم
هيما…كده يا برنس السيده تضرب هيما حبيبك
احمد …تبقي عايز حاجه
هيما…خليك انت كده ياحاج ظالمني ديما وبعدين انا بكدب طب مانت برنس السيده بشهاده الكل
رحاب…انت احلي واحد فالدنيا يا بابا
احمد العربي….اه ياولاد الملب يا بكاشين ناولني ياواد ياهيما الشاي وعلي الصوت الفيلم ده شكله حلو
اما عند ادهم دخل اوضته وقفل الباب ونام عالسرير ورد علي توته
ادهم….يامساء السكر علي احلي بنت في مصر كلها
وحشتيني يابت
توته…ساكته ودموعها نازله
ادهم.. بت يا توته مبتتكلميش ليه انتي بتعيطي يابت
توته…لا
ادهم…بقلق وعصبيه قام اعد علي السرير لا ايه مالك ياتوته مين زعلك
توته…مفيش يا ادهم بس حسيت اني مخنوقه قولت اكلمك
ادهم…مخنوقه تقومي تعيطي كده قوليلي مالك بدل مانزل واجيلك الوقت وانتي عارفه اني اعملها ياتوته.
توته…والله مافي محدش ضايقني كنت اعده مع امي واخواتي وحسيت اني مضايقه دخلت الاوضه اعدت اعيط وكلمتك
ادهم…بس يبقي سهير جابت سيرتي ونكدت عليكي بالكلام كالعاده
توته…انت عارف انها بتحبك
ادهم…عارف وانا بحبها اوي وعارف كمان ان هي ليها حق هي عايزه تفرح بيكي وده حقها وانا والله كان غصب عني ياتوته مش بمزاجي مش عارف افرح وامي مش معايا انتي عارفه ان امي دي كانت روحي
توته…بعياط طب وانا يا ادهم انا فين انا مبصعبش علبك يا اخي نفسي ابقي معاك في بيت واحد نفسي اشوف نفسي وانا عروسه وايدي في ايدك نفسي البس فستان فرح بشوف كل يوم عروسه وبجهزهم بأيدي ومش عارفه اجهز نفسي وابقي عروسه زيهم
ادهم…امك جيبالك عريس ولا ايه يابت
توته…يا ادهم انا لو لتقدملي كل بوم عريس مش هوافق غير عليك عشان انا ما بشوفش في حياتي راجل غيرك بس انا تعبت يا ادهم وبكبر ونفسي افرح بنفسي قبل ما العمر يجري ونفسي الحق ابقي ام يا ادهم نفسي زي ما كل يوم بيطلع من الكوافير بتاعي عرايس يجي اليوم اللي ابقي منهم
ادهم…حس انها صعبت عليه
بت يا توته واللي خلق الخلق لا هتبقي احلي عروسه فالدنيا قريب وهتلبسي احلي فستان فرح وهتطلعي من عند احلي كوافير فالدنيا وهعملك فرح الدنيا كلها تتخاكي عنه بس مش عايز اشوف دموعك دي
ضحكت توته بفرحه…والنبي ياادهم بتتكلم جد
ادهم…بأبتسامه حزن عليها وحيات توته عندي هتكلم مع ابويا وهتفق مع امك علي معاد اجي اقرا فتحتك والبسك الشبكه ونحدد معاد الدخله
تهاني…قامت وقفت فالبلكونه وهي طايره من الفرحه بحبك يا ادهممممم
ادهم…بت يا بنت المجنونه انا سامع صوتك من الشباك انتي واقفه في البلكونه ولا ايه
توته…بضحك اه
ادهم…طب ادخلي ياروح امك بدل ما جي اكسرك
توته…بحبك يا ادهم
ادهم …وانا بموت فيكي يا احلي توته فالدنيا يلا ادخلي جوه
توته…حاضر
ادهم…تصبحي علي خير يا بت
توته…وانت من اهله❣️❣️
حضنت توته الموبايل وهي مش عارفه توقف ضربات قلبها من الفرحه..
اما ادهم…فا خد قرار انه هيتفق مع ابوه ويروحوا لسهير يخلصوا كل حاجه
……….. أميره أسامه
في منزل يوسف
بعد ما اطمن ان امه نامت غطاها وباسها من راسها وقفل عليها الاوضه وخرج راح اوضته نام عالسرير وجاب رقم مريم
مريم….الو
يوسف….لسه منمتيش
مريم…يعني بزمتك ينفع انام من غير ما اطمن عليك يا چو
يوسف…عامله ايه
مريم….كويسه صوتك شكله تعبان
يوسف…طول اليوم بلف بالعربيه فالحر وجالي مشوارين ابعد من بعض ورا بعض ويادوب خلصت وقولت ارجع اريح شويه لقيت الحاره مقلوبه والكل بيدور علي امي وفضلت ادور علبها زي المجنون في كل مكان مخلتش مكان مدورتش فيه قلبت السيده كلها وفالاخر لقيتها ماسكه في خناق فكهاني وعيزاه بجبلها جميز
ضحكت مريم…بابا حكالي عاللي عملته فالفكهاني…
يوسف…اضحكي يا اختي اوي ده اللي باخده منك انتي وهي
مريم….هو في زيي انا وروحيه فالدنيا دي
يوسف….لا طبعا انتوا الحته الشمال
مريم…يارتني كنت هنا كنت نزل انا وماما دورنا معاكم بس انت عارف كنا عند عمي في اكتوبر قضينا معاهم اليوم
يوسف…عارف يا حبيبتي يلا عدت علي خير لو شوفتيها وهي نايمه الوقت بريئه ولا كأنها عملت اي حاجه😂🙈🙈🙈
مريم….اللي زيها بيبقوا حلويين لوي يا يوسف بيبقوا عاملين زي الاطفال ربنا يخليهالنا وتفضل علي طول منوره حياتنا
يوسف…يارب يا مريومه
مريم…يلا روح ريح شويه بقي عشان تقدر تصحي لشغلك ومتقلقش انا أستأذنت من بابا اني أروح مع ماما بكره لروحيه وهنتغدي سوا وهو وافق
يوسف…بسسسس يبقي اعمل نفسي تعبان واعد اقضي مع حبيبتي اليوم
مريم…بضحك يبقي مش هاجي يا حيلتها
يوسف…حيلتها🤨🤨 تصدقي يابت ان انا غلطان اني عايز اشوفك واجبر بخاطرك يا بت انا لو مكنتش خطبتك كان زمانك اعده بايره يابايره
مريم…ليه بقي ان شاء الله وحشه ولا وحشه
يوسف….لا ياختي قمر بس اللي كان هيقرب منك كنت هبوظ وشه ووشك
مريم…بحب بحبك يا چووو
يوسف….وانا بموت فيكي يا قلب چو يلا يابت غوري بقي عايز انام جتك القرف في حلاوتك
مريم….تصبح علي خير
يوسف…بت يا مريم ابقي اعملي انتي الاكل وسبيلي اكل عشان اجي من الشغل اكل من ايدك واهو نعمل تجربه كده قبل الجواز يمكن اغير رأيي
مريم…طب اقفل قبل ما اقفل في وشك
يوسف…تصبحي علي خير يا بايره😂😂
مريم…وانت من أهل الخير ياقلب البايره🙈🙈🙈❣️
حضنت مريم التليفون بحبك يا چووو😍😍
…..
عدي الساعات بسرعه من غير احداث..
صحي زين قبل الفجر كان الكل نايم
دخل اتوضاء وخرج ظبط نفسه وخبط علي باب والدته
مديحه من الداخل…ادخل يازين انا صاحيه
فتح زين….صباح الفل صاحبه وبتقرأي قرأن فكرتك نايمه
مديحه لا مجاليش نوم قولت استني الفجر
زين…ماشي ياحبيبتي انا نازل اصلي فالجامع
مديحه طيب يا حبيبي ادي صوتبن كده للبنات عشان يقوموا يصلوا بيدلعوا عليا انا
زين…حاضر يا امي يلا سلام
قفل الباب وراح علي اوضت البنات خبط
زين….يلا يامنه يلا ياوعد الفجر قوموا بدل ما ادخل اغرقكم
منه…من الداخل صحينا يا ابي زين انزل انت
زين…يلا اخرجوا عشان انزل
منه ..يووووه بقي
قامت وعد فتحت الباب
وعد…خلاص صحينا هيوح اتوضاء واصلي
زين…هو لسه مأذنش يلا خدي البت دي في ايدك
وعد…حاضر تقبل الله مقدما
زين…منا ومنكم ياوعد انا نازل
نزل زين الشارع وقف في وسط الشارع ينادي علي صحابه..
زين…يا هيمااااا… يا ادهمممم
عم احمد ياعربي الفجررر
يا لاحه ولا ياصالح يا حاج فاروق الفجر
خرج كيمو فالوقت ده البلكونه
كيمو…منك لله يازين ياض انت بتنادي علي لبن ولا بتبيع فول هلاقيها منك ولا من حاج سعيد
زين…بضحك مانتوا مابتصحوش بالذوق لازم اعملكم فرح ولو حاج يعيد نزل وملقاش حد فيكم تحت هيطين عيشتي 😂
كيمو…ماهو صحاني يا اخويا انا وعادل وعادل جوه اعد يبرطم بالكلام مش طايق نفسه😂😂😂
عارف ياض يازين انت وابويا بتفكروني بأيه
اعد زين علي حجر فالارض…بأيه
كيمو….ابويا بيفكرني بالاستاذ اللي ببوقف الطالب الشاطر عالفصل😂😂😂
زين….انا الطالب الشاطر
كيمو…هو في غيرك
زين…استني انادي عالباقي ابوك زمانه نازله الله يخربيتك…
زين….ياعم حسنييييي…ولا يا عامر
يا بوب…. يا لاحه حاج فاروق ولا ياصالح
صالح…ايببه ماخلاص ياعم بنتوضا ونازلبن
زين…علي صوتك اوي عليا لما بنزل حاج سعيد هقوله
ضحك….صالح لا خلاص انا اسف
كيمو…ولا يازين بقولك ايه نادي علي عادل اخويا ضايقه شويه😂😂😂
زين…كفايه عليه ابوك يا مفتري
كيمو…وحيات امك
زين…..ان مكنتش حلفتني بالغاليه
زين…ياعاااااادل ولا عادلللل يلا الفجر
عادل…بصله من الشباك….زين اسطبح وقول يا صبح بصوتك ده عاملي فيها بتاع لبن ماكفايه ابويا عليا
زين…ضحك هو وكيمو
زبن…طب يلا انزلوا بقي
مرت دقايق بسيطه ونزلوا الشباب ورجاله الحته الكبار
ودخلوا مع بعض المسجد
وقف حاج سعيد وكلهم وراه
والتدا يصلي بيهم وبشباب ورجالت الحته زي كل يوم
بعد وقت بسيط خلصوا صلاه وخرجوا مشيوا كلهم مع بعض الشباب ماشين يضحكوا ويهزوا وماسكين عادل تريقه عشان نازل وهو نايم علي نفسه….
وصل كل واحد فيهم قصاد باب بيته وقفوا يرخموا علي بعض
طلعلهم يوسف من الشباك كان ساكن في دور ارضي
كنت فين ياض يا صايع انت وهو لحد الوقت
عامر….بنصلي يا اخويا منزلتش معانا ليه ياض
يوسف…طب اعمل لاهلك ايه ارسملك علي اورتي صليب عشان تصدق اني مسيحي
ضحكوا الشباب كلهم
زين…ولا يابوب هو عامر طالع ذكي لمين
يوسف…هيطلع لمين طالعله ما هو كمان لما دماغه بتقفل بيبقي زيه
عامر…طب وربنا بهزر وبرخم عليك صدق بالله مش مهزر معاك تاني
بوسف ..ياعم احسن انا هلاقيها منك ولا من روحيه دي مطلعه عيني
دخلت روحيه من وراه وهي ماسكه عصايه مين دي ياولا اللي مطلعه عينك انت محتاج تتربي من اول وجديد جريوا كل الشباب بصو من الشبابك وميتين من الضحك وهو يوسف اعد يجري منها فالشقه ويطلع عالكنبه وينزل عالارض
يوسف…يا اما عيب العيال بيتفرجوا عليا
روحيه….خليهم يشوفوك يا ساقط
يوسف…ساقط ايه يا اما انا مخلص معهد من 7 سنين
روحيه…انت كمان بتكدبني يا ولا وديني مانا سيباك
فضلوا الشباب يضحكوا ويسخنوا روحيه وخلص يومهم علي ضحكه طالعه من القلب
عدي اسبوع من غير اي تفاصيل غير ان ادهم وابوه راحوا طلبوا ايد توته واتفقوا مع سهير ان فرحهم علي العيد الكبير تكون الشقه بتاعت ادهم جهزت…اما توته فكانت طايره من السعاده.
واخيرا هل علي الحاره روايح رمضان وقبل رمضان بيومين

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية 30 يوم حياة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *