روايات

رواية طفلة الفهد الفصل التاسع 9 بقلم دعاء حجاج

رواية طفلة الفهد الفصل التاسع 9 بقلم دعاء حجاج

رواية طفلة الفهد البارت التاسع

رواية طفلة الفهد الجزء التاسع

رواية طفلة الفهد
رواية طفلة الفهد

رواية طفلة الفهد الحلقة التاسعة

_فهد بيبص وراء مالقاش زينه وكان في حاله صدمه وقال:راحت فين ده
فهد طلع التليفون عالطول ورن على امه ٠٠
_فهد انا في الصيدليه دقيقه وراجعه ٠٠
_خلاص يا ماما انا هروح انا وزينه ٠٠
_خلاص ماشى يا حبيبي خد بالك من زينه !!
فهد قفل التليفون وقال:يعنى زينه مش مع ماما ٠٠٠٠يا رب انا عملت اي في حياتى عشان يحصل فيا كده !!
فهد ركب العربيه عالطول ومشي ٠٠٠وفجاه تليفونه رن !!
_الوو٠٠٠
_اخيراا رديت بقولك الشركاء مشوا ونهوا الصفقه والله حاولت كتير اوقفهم ولكن أصروا يمشوا ٠٠
فهد قفل التليفون وقال:البت ده اول ما دخلت حياتى وانا مش عارف اعيش في راحه ٠٠٠
✨في الطريق ✨
كانت ماشيه زينه والدموع نازله من عينها وبتقول:لو يرجع بيا الزمن مكنتش عملت اللى عملتوا ولا فكرت للحظه في الفلوس وكنت فكرت في مذاكرتي بس بعد اي الندم لا يفيد بعد فوات الاوان
زينه حست بارهاق وقعده عشان ترتاح شويه وبتفتكر كل لحظه حلوه عشتها وكل لحظه مر”ه عشتها بردو ٠٠٠وفجاه
_اوبااا مين القمر اللى قاعد هناك ده ؟؟ وبتعيااط يا حرام لازم اروح اوسيها ٠٠٠
زينه قامت ولقت الشاب واقف في وشها٠٠٠٠
_مالك يا حلوه مين اللى مزعلك ؟؟
زينه رجعت لورا وقالت :انت عايز اي ؟؟
قرب منها وقال:مش عايز حاجه جيت بس اسال بتعياطى ليه ؟؟
زينه زقتوا وقالت:أمشي من قدامى عشان انا مجنونه اوى !!
قعد يضحك عليها وقال:بحب المجانين بردو
زينه بصت ليا بقر”ف وكانت ماشيه ولكن الشاب مسك أيدها
_انت شكلك عايز تتربي !!
_انا مكنتش عارف انك جريئه أوى كده !! كنت مفكر انك ضعيفه من ملامحك!!
_الدنيا خدت منى كتير اوى وخليتنى اقوي من اي حد على وجه الارض !!
قعد يضحك وكان رايح يحط ايدو على كتفها ولكن ٠٠٠
زينه :فهد !!
فهد خد زينه ورا ضهره وقال:خير عايز اي ؟؟
_لا مش عايز حاجه !!
فهد:بس انا عايز يا روح امك !! ٠٠٠٠٠زينه اركبي العربيه فورا
زينه راحت وركبت العربيه عالطول وفهد قرب من الشاب اللى كان خايف اوى من هيبه فهد !!
_انا اسف يا استاذ غلط ومش هكرره ٠٠٠٠وفجاه فهد ضر”بوا في وشوا لينزف د”م عالطول
_اعاااا٠٠٠٠
_الشاب طلع يجري عالطول وزينه نزلت من العربيه وفجاه فهد ضر”بها بالقلم ٠٠
✨في قصر الكيلانى ✨
زينب وصلت بالفعل وبتول بتمثيل:زينه فين يا ماما وأخبارها اي دلوقتى ؟؟
_زينه هي مش في البيت ؟؟
_لا يا ماما ولا هي ولا فهد !!
_اخدت نفس عميق وقالت:طالما مع فهد خلاص !!
بتول في سرها:ماما مش زعلانه وده بيدل على أن زينه بخير بس مش مهم لسه الايام كتير !!
مالك:ماماا٠٠٠ماماااا
_كام واخلص !!
_احبك وانت فاهمنى يا جميل !!
_ضر”بتوا بالقلم على وشه بس براحه جدااا وقالت:انا مش امك يا قليل الادب
_واحلى ام كمان 💖
_كول بعقلى حلوه كول
_هو انا اقدر يا ست الكل
_طب اثبتلى !!
_ازاى ٠٠٠
_من هنا ورايح تروح الشغل مع اخوك وتساعده اخوك شايل حمل كبير اوى وانت ولا على بالك كل همك الفلوس !!
_ماما شغل اي بس انا في الجامعه وبكمل تعليمى ٠٠٠
_جامعه اي يا فا”ااشل انت بتاخد السنه بسنتين
_خلاص يا ستى خلاص مش عايز حاجه بدل الفضا”يح ده قدام الفانز٠٠٠٠٠مش مهم اخد فلوس بس انا هكراش على موزه من اللى بتتفاعل على الروايه ٠٠٠
_بنات الا البنات اقولك عايز كاام لأن اللى هتتجوزك امها داعيا عليها ٠٠٠
_قصدك دعيلها 😎
_دعيلها على اي على ا”لهم والقر”ف والفشل ولا الهبل ٠٠٠
_كل ده عشان قولت عايز فلوس وربنا لو باخد محاضره مش هتكون كده ٠٠٠
_والله ما فيك الا لسان !!
_خلاص بقا يا ست الكل هاتى 5 الالف وبوعدك هذاكر من النهارده ٠٠٠
_اسطوانه كل يوم !!
_خلاص بقا عايزه ملاكك يزعل ؟؟
_المفتاح اهو يا خفيف روح خد المبلغ اللى عايزه بس بشرط هتبدا تهتم بحياتك ومذاكرتك !!
_اشطااا !!
$$عند زينه وفهد $$
زينه حطت أيدها على وشها وكانت في حاله صدمه !! فهد مسكها من أيدها جامد اوى وقال:انتى ليه بتعملى كده بجد الواحد قر”ف منك ٠٠٠
الدموع نزلت من عين زينه لأن القلم كان جامد اوى وبصت في الأرض وقالت:ما انا طلبت منك تفتح باب العربيه وانت عملت نفسك مش سامع
_تروحى تمشي انتى عارفه لو مكنتش جيت كان ممكن الشاب يعمل اي
زينه رفعت عينها في عين فهد وقالت:انا مش ضعيفه وكان ممكن أواجه لوحدي
فهد شدها ليا وقال:بجد مش شايفه دموعك نزلت عالطول ازاى ؟؟
زينه زقت فهد وقالت:انت الوحيد اللى على وجه الارض بخاف منك وبحس ان قلبك قا”سي اوى
_اركبي العربيه !!
_انا مستحيل اركب معاك فاهم !!
فهد مسك أيدها غصب عنها وزينه كانت بتحاول تفلت أيدها بس مكنتش عارفه !!
فهد زقها على العربيه وقال:اركبي !!
_وانا قولتلك مش راكبه ٠٠٠٠٠فهد ركب العربيه وكان متعصب اوى ومنتظرها تركب !!
زينه كانت واقفه وفهد كان منتظر انها تركب ٠٠٠٠
بعد مرور خمس دقائق كل ده وفهد منتظر انها تركب واخيرااا مسحت دموعها وركبت بس ورا ٠٠٠
فهد شغل العربيه ومشي عالطول ٠٠٠زينه كانت بتبص عليا بقر”ف أوى
_ممنوع تعملى كده تانى ٠٠٠
_انا حرااا
فهد بعصبية :قولتلك ممنوع !!
زينه بخوف:حااضر حاااضر
&&في قصر الكيلانى &&
بعد مرور ربع ساعه فهد وزينه وصلوا ٠٠
_اخيرااا انتى كويسه يا بنتى ؟؟
زينه حضنت زينب وقالت:اه كويسه وكانت بتبص على فهد والدموع نازله من عينها !!!
_فهد وانت ٠٠٠مكملتش كلامها ولقت فهد طلع عالطول
_زينه اي اللى حصل ؟؟
_مفيش يا خالتى هو المخيف طول عمره كده !!
_مخيف
_انسي يا خالتى انا تعبانه اوى وعايزه ارتاح !! امال فين اوضه الضيوف ٠٠
_باستغراب اوضه الضيوف انتى مش هتروحى اوضه فهد ؟؟
_مستحيل وبعدين انا مش مراته يا خالتى ؟؟
_معلش يا زينه والله الاوضه فيها غبار ومفيش اوض الا اوضتى واوضه فهد وبتول ومالك
_انا اقدر انام في الاوضه يا خالتى وسط الغبار ومكنش قريبه من المخيف ده ؟؟
_النهارده بس عشان خاطري !!
_طب ممكن انام معاكى ؟؟
_انا اسفه يا بنتى بس انا بحب انام لوحدي !! وبتول كده بردو مش هتروحى تنامى مع مالك يعنى ؟؟
_خالتى انتى ليه بتعملى كده ؟؟
_هتعرفي كل حاجه يا زينه بس مش دلوقتى !!
_خلاص يا خالتى طالما هعرف انتى ليه بتعملى كده هنام في اوضه المخيف !!
_طالما طالعه خدي الاكل ده لفهد وكلوا سوااا
زينه خدت الاكل وقالت:انا والمخيف ده في سابع المستحيلات وطلعت
_انا نفسي انكم تحبوا بعض 💖
(محدش يسأل اي ده عشان في احداث نا””ااار )
زينه طلعت ودخلت لقت فهد نايم على السرير ٠٠وقربت منو وكانت خايفه اوى !!
_فهد كانت بتقول اسمه مع دقات قلب سريعه
وفجاه زينه وقعت على فهد غصب عنها فهد قام عالطول لقي زينه عليا
_😳😳٠٠٠

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة الفهد)

‫15 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *