روايات

رواية قدر الزين الفصل الخامس 5 بقلم بدور عاطف

رواية قدر الزين الفصل الخامس 5 بقلم بدور عاطف

رواية قدر الزين البارت الخامس

رواية قدر الزين الجزء الخامس

قدر الزين

رواية قدر الزين الحلقة الخامسة

 

انتي مين ؟
إلتفتت قدر لمصدر الصوت و نظرت له و هي تقف ،، أنا قدر
زين،،قدر
قدر في نفسها ،، قدرك يا بن الأفعي ، احم قدر محمد السكيرتيره بدل هاله
زين،،اه
قدر،،احم دا الملف بتاع الصفقه و خالا هتكون قهوه حضرتك جهزه ثم تحركت و ذهبت الي الخارج
زين و هو ينظر لاثارها ،،قدر ممم غريبه بس هتنفع
كانت قدر قد جهزت له القهوه و دخلت ثم قدمتها له و املت عليه الجدول اليومي
زين،،تمام اوي جهزي الملف تبع شركات RK و كمان الغي اي موعيد ليوم الثلاث و الاربع و بكره جهزي لاجتماع اقسام
قدر،،حاضر يا فندم
زين،،هاله قالتلي انك معاكي لغات

قدر،،ايوه يا فندم
زين،،تمام اوي جهزي نفسك عشان هتسافري معايا شرم عشان في وفد اسباني جاي و اكيد هحتاجك و لا في مشكله ف السفر
قدر،،لا ابدا يا فندم
زين ،، تمام اوي جهزي نفسك لبعد بكره
ظلت تعمل حتي اتي موعد الإنصراف و لكنها ظلت تعمل و هو مازال في مكتبه
بعد مده خرج و وجدها تجلس علي مكتبها تعمل
زين،،انتي لسه موجوده
قدر،،ايوه كان في ملف براجعه و كمان موجوده عشان لو حضرتك طلبت حاجه
زين و هو ينظر لساعته ،،دا الوقت اتأخر اوي طب يلا عشان اوصلك
قدر،،لا ما فيش داعي يا فندم انا هروح لوحدي
زين،،ما فيش نقاش يلا و كمان الجو زي ما انتي شايفه يعني صعب تلاقي تاكسي
تحركوا و توجه لخارج الشركه و ركبوا السياره و انطلقوا و كانت قد اخبرته بالمنطقه التي تسكن بها
قدر،،خلاص هنا

زين،،تمام اتفضلي
قدر،،شكرا ثم تحركت و صعدت
فتحت قدر الباب و دخلت
سعاده،، اهلا بالاستاذه الساعه قربت ع اتناشر
قدر بابتسامه،،شغل يا سوسه
سعاد،،من اول يوم كدا و بعدين مين الي نزله من عربيته دا
قدر،،دا زين صالح
سعاد ،، يا لهوي قدر انتي ناويه علي اي بالظبط
قدر،،كا قولتلك كل خير يا سوسه سلام بقا عشان عاوزه انام ورايا شغل بكره
ثم تركتها و ذهبت الي غرفتها
سعاده،،ربنا يستر من الي انتي ناويه تعمليه يا بت هند
دخلت قدر غرفتها و ابدلت ملابسها و جلست علي الفراش و قالت،، في اقرب وقت هتكون كل حاجه تحت ايدي ثم ابتسمت بخبث

تعمدت قدر انا تتاخر في العمل و هي تعلم مدي سوء احوال الجو حتي تتقرب من زين لانها تعلم انه سوف يقوم بتوصيلها
في صباح يوم جديد يحمل الكثير من المفاجأت
جهاد،،يا خلق يا هووووو انا نازله
سعاد،،و ربي ما هرحمك علي صوتك دا ما توطي يا اختي و لازم تعملي فرح عشان نازله
جهاد،، اي يا سوسو مش كدا يا قمر الله ، بت يا قدر انتي يا بت
قدر،،اي يا مصيبه عاوزه اي
جهاد،،و حشاني يا مزه مشفتكيش من امبارح
قدر،،الشغل بقا يا صاحبي ما انت عارف
جهاد،،ايو يا زميلي و بقيت صاحب منصب و الفلوس هتجري في ايدك زي الرز
سعاد بغضب،،دا انا الي هعجنكوا في بعض زي الرزاي الالفاظ و الكلام دا
جهاد،،صبح يا سو مش كدا خليكي ايزي
سعاد،،ايزي طب تعالي بقا ثم رفت حزائها و القته عليها و لكنها هربت مسرعه للخارج
قدر،،هههههه البت دي مشكله

سعاد،،و انتي مصيبه ربنا واعدني باتنين مختلفين في كل حاجه و بيتفقوا في التخلف العقلي ربنا يهديكوا
قدر،،هههههه يا رب
كانت تسير و تفر في الكتاب و فجأه استمعت لصوت سياره و هي تقف فجأه
فرفعت راسها فجأه
،،انتي متخلفه مش تفتحي
جهاد،،انا الي افتح و لا انت طبها ما انت فرحان باللعبه الي ابوك جبهالك تدوس بيها علي مخليق ربنا
،، لعبه بت انتي انتي غلطانه و بتقلي في ادبك كمان
جهاد،،غلطانه في اي يا حيلتها انت
نزل من السياره و توجه اليها و قال،،لا دا انتي ناويه تخليني اتعصب عليكي
جخاد،،تتعثب علي مي يلاه انتي انا مش فاضيالك ورايا محاضره دا اي دا
،، محاضره دا انتي متخلفه قال محاضره قال

جهاد،،مش هرد عليك و اتكل بدل ما اعمل معاك الصح
،،انصدم من ردهاو قال،، و حياه امي لو لا انك بت كنت عرفتك اي هو الصح فعلا و ربيتك
جهاد،، طب ابقي روح لماما الاول تعلمهولك و بعدين ابقا تعالي اتكلم
،،استشاط غيظا منها و توجه لسيارته و ركبها و تحرك و لكن انحرف جهتها و هي اسرعت و تحركت حتي لا يصدمها
جهاد،،غبي ثم التقتط حجر من الارض و القته عليه و لكن اتي في زجاج السياره الخلفي فتوقف بسرعه و نظر للزجاج ثم نظر لها
جهاد،،يا لهوي ثم فرت هاربه
،،و حياه امي ما هرحمك ثم انطلق
في الشركه كانت تجلس تعمل ثم طلبها زين بان تاتي اليه
دخلت و قالت ،، افندم
زين،،ابعتي فاكس ل….. و جهزي ملف …. عشان هاخده بكره
قدر،،حاضر
زين،،و كمان ا……قاطع حديثه دخول مالك المكتب و هو في قمه غضبه
زين ،،اي دا في اي حد يدخل كدا
مالك،، اه انا عندك مانع

زين،،مالك
مالك،، مين دي
نظر له زين بضيق و لم يتحدث
مالك،،انتي مين
قدر،،انا قدر
مالك،،قدر
أومأت له
مالك،،قدر مين
قدر،،قدر محمد السكرتيره
مالك،،اسمك قدر
زين،،قدر روحي جهزي الي قولتلك عليه
تحركت قدر و خرجت
نظر له زين و قالك،،دا بزعبيبك لي و كمان مخك واقف لي
مالك،،ها اه اه ااااااه الغبيه المتخلفه الحيوانه الحقيره عاااا و الله ما هرحمها
زين،،مممم خلصت و لا لسه في وصلت شتايم
مالك،،عااا يا مين يليمني عليها الجبانه المتخلفه دي
زين،،ها حصل اي و ع السريع كدا عشان مش فاضيلك
مالك،،نعم يعني اي مش فاضيلي

زين،،ما تخلص يلاه انت
مالك،،انت بتزعق لي ها
زين،،صوتك يا حيوان
كالك،،لا بقا هو انا مهزقه الكل النهارده و لا اي
زين،، قسما بربي لو صوتك علي تاني لهموتك مش هرحمك
مالك،،اه ما انا ملطشه للي يسوي و الي مايسواش يا غيني علي شبابك يا مالك يا منت حلو و صغير علي الملطشه يا مالك
زين،،صدق انا فرحان فيك بس هي اكيد طبعا ما تسواش يلا مش مهم
مالك بشرود ،، لا انت فاهم غلط هي مزه و ملبن كدا يعني تسوي و كتير اوي كمان بس متخلف حيوانه
زين و هو يدك ما قاله،، دا انت الي حيوان انا مسواش
مالك،،مين قال كدا
زين،،و الله ما هرحمك
مالك،،عااااا و الله ما قولت كدا

زين،،و انت كمان عاوز تقول ثم توجه اليه و امسكه و اخذ يضربه
مالك،،عاااا يا ناس إلحقوني حد يلحقني يا قدر يا قدر
زين و هو يضغط علي رقبته التي يحيطها بذراعه،،مش هرحمك و الله و ما هرحمك
مالك،،يا قدر يا نااااس
دخلت قدر علي صوتهم ثم تحركت و وضعت الملف
مالك،،إلحقيني
قدر،،الملف حاجه تاتي يا فندم
مالك و زين بصدمه
قدر،،عن ازنك
مالك،، اي دا
زين،،دا لو انسان الي مش هيعمل كدا
مالك،،بس وتكه
نظر له زين و قال،،تعالي بقا
مالك،،عاااااا
كانت قدر تتحدث في الهاتف مع جهاد التي اخبرتها عن ما حدث صباحا
قدر،،ممم طيب
جهاد،،ابو تقل دمك ابت

قدر،،انا موعوده بشوية متخلفين حتي واحد اول مره اقبله و عمال ينده عليا عشان انقذه من ابن عمته
جهاد،،واحد مين
قدر،،ابن خال زين المدير
جهاد،،اه هو حصل اي بقا
قدر،،بت انتي امشي انا ورايا شغل
جهاد،،طيب ما تزقيش كدا سلام
قدر،،اووف
في الصعيد كانت تجلس شارده
مازن،، الحلو بيفكر فيا صح
نجمه،، لا
مازن،،لا و الله
نجمه،، عاوز اي
مازن،،عاوزه اتجوز
نجمه،،طب ما تتجوز اي الي مانعك يعني
مازن،، العروسه الي مانعني اني مش لاقي عروسه القيش عندك عروسه بس تكون حلوه كدا و كلبوظه كدا و خدودها حمر و شعرها اصفر حاجه كدا اجنبي
نجمه بحده،، اجنبي اه طيب يا ماما ماما يا ماما
مازن،، في اي يا مجنونه
نجمه،،اصبر بس يا ماما
شمس،،في اي يا بت انتي

نجمه،،الاستاذ عاوز عروسه عاوز يتجوز
مازن،،دا جنان رسمي
شمس،، ااااااه ياني منكوا هو ناقصه
مازن،،بهزر و الله بهزر
شمس،،خد البت دي من قدامي و غور يلا
نجمه،،يا م….
شمس،،قسم بالله كلمه تانيه و ما هرحمك يلا غوروا
سليم،،في اي يا شمس
شمس،،دماغي هنفجر
سليم،،بطلي تقكير شويا

شمس،، و اخرتها يا ولد ابوي
سليم،،اخرتها الحقيقه هتنكشف يا شمس
شمس،، و ولدي ولدي هيروح مني يا سليم
سليم،، ابنك مش صغير يا شمس
شمس،، و انا قلبي مش حمل بعد و فراق
سليم،،سبيها علي الله ، انا هروح المصنع عاوزه حاجه
شمس،،لا سلمتك
جلست تفكر مره اخري و لكن منع تفكيرها صوت هاتفها برقم مجهول
شمس،،ألو
،، كيفك يا أفعي
وقفت شمس و قالت،،مين
،، شايف الخوف مالي صوتك بس أبشرك بالخوف الحجيجي إلي هتشوفيه يا ام زين
ثم أنهي الإتصال
شمس،،ألو الو عااااااا

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية قدر الزين )

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *