روايات

رواية قدر الزين الفصل السابع 7 بقلم بدور عاطف

رواية قدر الزين الفصل السابع 7 بقلم بدور عاطف

رواية قدر الزين البارت السابع

رواية قدر الزين الجزء السابع

قدر الزين

رواية قدر الزين الحلقة السابعة

اشرقت شمس يوم جديد فاستيقظت قدر و جهزت نفسها استعدادا للسفر
سعاد،، الفطار
قدر،،لي البوز دا بس يا سوسه
جهاد و هي تأكل،،دا بوز البطه المعتاد القيش بوز الإخس الله يخليكي
سعاد و هي تضع يدها علي راسها و تغمض عينها،،يا رب الصبر من عندك يا رب
جهاد،،اي يا سوسو حد مات و لا اي
قدر،،انكتمي بقا ، مين مات يا سوسو
سعاد و هي تنظر لهم بغيظ،،اموتكوا بإيدي و اخلص منكم ربنا يهدكوا يا بعده و ادي الفطار و الله ما في اكل
قدر،،طب و انا مالي يا لمبي
سعاد و هي تنظر لها بحده،،امشي انجري و إلا احلف بالله ما في سفر و ابقي قبليني بقا
قدر،،لا و علي اي سلام عليكوا
جهاد،،مع السلامه يا فوزي هتوحشني و الله
قدر،،بت فوزي في عينك انا حسن ابو علي
جهاد،،اشطا عليك يا سونسن يا عسل انت

سعاد،،ربنا يصبرني علي جنانكم دا
جهاد،،يلا قبل ما تاكولنا
قدر،،سلام يا سوسو
نزلت الفتاتان
جهاد،،هتوحشيني يا بت
قدر،،و انتي و الله هتكل انا بقا العربيه مستنيه
جهاد،،ايو يا عم لعبه معاك الي عطاك يعطينا
قدر،،قري يا فقر قري ثم اعطت لها قبله ف الهواء و ركبت السياره و انطلقت
تحركت جهاد و ذهبت و لكن اثناء سيرها وجدت من يرفعا من ملابسه
جعاد و هي ترفع يدها ،،و الله ما قتلته و الله ما قتلته
تركها و وقف ينظر لها

جهاد و هي مغمضه عينها و تقول،،برئيه يا بيه برئه و الله ما قتلته هما دخلوا عليه و سرقوا و قتلوه
لم يستطع امساك نفسه اكثر من ذالك ففرت ضحكاته و اخذ يضحك علي منظرها
هنا فتحت عينها و إلتفتت له و كانت الصدمه …
عند قدر توجهت بها السياره الي منزل زين الذي كان في انتظارها و ها قد ات بطالته التي جذبت انظارها و جعلتها مسلطه عليه فكان يتخلي عن رسميته و يرتدي بنطالون و تيشيرت و ممسك بالجاكيت و يرفعه علي كتفه و يرتدي نظارته الشمسيه فاليوم كان الجو لطيف و الشمس تداعب وجوههم
ركب السياره بجوارها و انطلق بها السائق متجها للمطار
قدر،،مازالت تنظر له و كانها مسحوره
زين،،جبتي الملف اوعي تكوني نسيتيه
قدر،،ها

نظر لها زين و هي يخلع نظارته و يقول ،،الملف
اعتدلت قدر و قالت،،احم ايو يا فندم
زين،،تمام بصي بقا الوفد هيجي النهارده علي طيارة 8 بالليل انا حجزلهم في الاوتيل و هنتقابل عليهم بس هيكون مجرد تعارف لان الاجتماع بكره تمام
اومأت له قدر دون ان تتحدث
وصلوا الي المطار و كانت في انتظارهم طائرته الخاصه فصعدوا اليها و جلسوا
كانت قدر في حاله لا يسري بها فهي تغشي المرتفعات و الاماكن المغلقه بالإضافه لخوفها من الطائره فهي مرتها الاولي
لاحظ زين توترها و خوفها البادي علي وجهها
زين،،قدر بالنسبه لصفقة شركه الملاح ياريت تجهزي ملفها بعد ما نرجع عشان هعدل في شروط العقد ، بس انتي ما قولتليش اي رايك في العقد

قدر و هي تحاول السيطره علي خوفها و ضيق تنفسها الذي بدات للتو،،ال الشركه كويسه جدا و و العقد تمام بس الشرط الجزائي عالي شويا
زين،،فعلا بس دا مجرد روتين مش اكتر شركه الملاح معروفه ف السوق و شركات الشمس كمان
قدر،، فعلا بس براي الشرط الجزائي يقل شويا دا مش اول تعامل و كمان انا عرفت ان ابن محمود الملاح هو الي مسك كل حاجه و لازم نكسب ثقته
زين،،فعلا و دا الي كنت هعمله بس هو عارف اننا مهمين جدا ليه عشان كدا اتصل عليا و كلمني
قدر،،كويس جدا
زين،،انتي كويسه دلوقت
تفاجات قدر بجملته و قالت،،ها
زين،،احنا حاليا في الجو افتكر التوتر راح و الخوف قل
نظرت قدر حولها و للنافذه من جوارها وجدت انهم بالفعل في الجو

زين،،اشربي العصير عشان ترتاحي اكتر
نظرت له و لم تتحدث و لكن حدثت نفسها و قالت،، كيف لاحظ هذا و كيف تمكن من السيطره علي خوفي و انساني إياه
اخذت تنظر له و تتامله و هو يتفحص هاتفه فكم كان وسيما فملامحه حاده و لكن عيناه عيناه اسره بلونهم الذي يشبه حبات البندق و تلك اللمعه التي توجد بهم و شعره الكثيف الذي يرجعه للخلف دائما و لحيته التي زادته جمالا فكم يليق به هذا الصرح الذي يملكه ممن الشركات فهيبته لا تليق إلا بتلك المكانه
عند جهاد التفتت لتري مصدر الصوت و تفاجات به
جهاد و هي علي وشك البكاء،،هار اسوح ع السود الي هتشوفه يا قرمط
عدل من هييته و كبت ضحكاته و قال،،هو من نحيت سواد فهو سواد دا انا هبلغ عنك البوليس لا النيابه دا انا هوديكي في داهيه

جهاد و هي تضرب بيدها علي وجهها و تقول،،هار سود هار سود
مالك و هو يكبت ضحكاته و يقول،، طبعا اسود علي دماغك
جهاد،،استني هو انا عملت اي
مالك،،عملك اسود و مهبب خدي عندك ، رفع يده و اخذ يعد لها
اولا كسرتي ازاز العربيه
ثالنيا محاولتك لكسر الازاز كانت قصده انك تعوريني انا يعني شروع في قتل
ثالثا انتي لسه معترفه خالا انك قتلاه قتلتي مين يا بت انطقي
جهاد،،عااااا اهئ اهئ عااا
مالك،،بس اكتمي و قولي قتلتي مين
جهاد،،انا ماقتلتش حد دا عمل بطولي و الله هو ماشي و عمال يتسرمح بشنباته و احنا تلات ستات في البيت مش معانا راجل يدخل علينا كدا من غير للا احم و دستور
مالك،،مين دا

جهاد،،هو الي انا قتلته
مالك،،طب و جثته و ديته فين
جهاد ،، رمتها من الشباك
مالك،،رميتي اي من الشباك يخربيتك طب حد شافك
جهاد،،لا كنا في الليل
مالك،، طب و انتي قتلتيه بإي
جهاد بكل فخر،،طبعا بالشبشب
مالك،،اه ايه قتلته بإي يا اختي
جهاد،، الشبشب
مالك،،هو اي الي قتلته بالشبشب
جهاد،،الصوريصار
مالك،،الصوريصار
اومات له جهاد

شمر عن ساعديه و قال، دا انا الي هقتلك و اشرب من دمك
جرت جهاد مسرعه و هو خلفها ( 😂😂العيال دول مشكله )
في الصعيد كانت تجلس شارده في تلك المكالمه
عمر،، شمس
شمس بخضه،،عمر
عمر،،في اي
شمس،، عاوزه زين اتصالي بإبني خليه يجي
عمر،،تاني يا شمس تاني
شمس، تاني و تالت كمان في مصيبه هتحصل و الدليل اهه
عمر،،اي دا
شمس،،مش عارفه دا واحد اتصل عليا و هددني بزين و عارف تلي حصل لدياب
عمر،،اهدي يا حببتي اهدي
شمس،،اهدي اي بس هاتلي ابني يا عمر
عمر،، يبقا لازم تقوليله يا شمس
شمس،،مستحيل

عمر،،انتي الي بتطلبي المستحيل لو ما عرفش منك هيعرف من الغريب
شمس،، مش عارفه اعمل اي مش عارفه
هبطت الطائره و توجهوا الي السياره و منها الي الاوتيل
زين،، دي اوضتك تقدي تستريحي و علي معادنا الساعه 8 تمام
اومات له قدر و ذهبت الي غرفتها
دخلت قدر و القت بنفسها علي الفراش ثم رفعت هاتفها و قامت بالاتصال علي ….
عند زين كان يبدل ملابسه فرن هاتفه برقم غريب
زين، الو

….،،الحقيقه الي بتجري وراها قدامك و السر الي عاوز تعرفه قرب ينكشف و بالنسبه للافعي فسمها اتمكن منها بعد ما نهت كل حاجه مر الوقت و جات نهايتها لان القدر مافيش هروب منه يا بن الأفعي .

مين المجهول دا ؟
هل هو نفس الشخص الي كلم شمس ؟
قدر هتقدر تكمل لعبتها و توصل للإنتقام و لا هيحصل حاجه تغير دا كله ؟
مالك و جهاد حكايتهم هتكون ازاي ؟

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية قدر الزين )

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *