روايات

رواية أنا الإعصار الفصل الثالث عشر 13 بقلم اسراء هاشم

رواية أنا الإعصار الفصل الثالث عشر 13 بقلم اسراء هاشم

رواية أنا الإعصار البارت الثالث عشر

رواية أنا الإعصار الجزء الثالث عشر

أنا الإعصار
أنا الإعصار

رواية أنا الإعصار الحلقة الثالثة عشر

نيجي عند الشباب وهما طالعين…. وكل واحد دخل اوضته…. سما وهي لسه بتقفل الباب لكن ملحقتش بسبب الشخص اللي زق الباب بسرعه ودخل…. وقفله….. ومسك سما بسرعه وحاصرها بينه وبين الحائط وكتم بوقها… وقال
ازاي يا هانم تضحكي مع لي اكرم…. واهدي عشان لو صرختي ودخلتيهم…. هبوسك قدامهم انتي عارفاني متهور….
وشال ايده من علي بوقها… قالت سما…
سما بغضب يزن… انت واحد همجي ومحنون… ازاي تعمل كده….
يزن بغيرة مجنون… فانا مجنون بيكي… اما همجي فده بسببك… دلوقتي ردي عليا وقوليلي… ازاي تضحكي لي اكرم…
سما يزن انت بعقلك يا ابني… ده اخوك وكمان بعتبرو زي اخويا….
يزن مش معني انكم متربين سوا انه يبقي اخوكي انتي ضحكتك دي محدش يشوفها غيري…. فاهمه….. ودلوقتي لازم تتعاقبي…
سما بغضب انت…. ومكملتش كلامها بسبب تقبيل يزن لها…. بكل قوة…. وبعد عنها بعد مده وهمس جنب ودنها…..
يزن بجنون كل ما تستفزيني او تخليني اغير…. هعاقبك كده…. وسابها…. وفتح الباب وقال قبل ما يخرج….. تصبحي وانتي في حضني…. بحبك… وقفل الباب…. سما واقفه مكانها مصدومه من اللي حصل دلوقتي…. ومش مصدقه اللي حصل….. وفاقت من صدمتها عند خروج يزن….
سما واللهي انا بحب واحد مجنون… وفاجئه فتح الباب ودخل يزن راسه من الخلف وقال….
يزن بغمزة طب منا عارف انك بتحبيني…. ومجنون… فانا بقولك تاني مجنون بيكي يا حوريتي…. وقفل الباب وراح اوضته…
مر يومين منذ وصول العيلة للجزيرة… وبدا يزن واكرم اشعال ماذن وعمار والياس…. وفي الوقت ده كان اكرم ايضا مركز مع سيرين….. ومش عارف ليه… عايز دايما يشوفها…. وكانت فريدة تملي بنتها بالحقد والكرة اتجاه شعاع… بحجه انها خدت ادهم منها…. وبقت سيرين في دوامه كبيرة ليس ليها نهايه من بدايه….. وكانو شاديه وشيرين بيخططو للخلاص من هناء وبناتها……
وجاه يوم جديد علي ابطالنا ملئ بالاحداث…. الشيقه…… راح الجميع للشاطئ عشان يستمتعو بالاجازة… راح كل الكبار…. وراحو الشباب معادا شعاع ولارين ونغم وسما واوركيد وغرام فضلو فالبيت كانو بيتنقشو في خطتهم….. عشان يوقعو ماذن والياس وعمار ويعترفو بحبهم…. فقالت لارين….
لارين طب دلوقتي…. احنا اتفقنا…. وعمار وماذن والياس من ساعه ما جم وهما عاوزين يقتلو يزن واكرم…. هنعمل ايه…
نغم بخبث يبقي نشعلل غيرتهم جامد المرادي…..
سما بصدمه اوعي يكون الي في بالي يا نغم….
نغم بضحك.. طبعا يا روحي ظا دي الي بتجيب نتيجه…
سما يا بت انتي كده هتقتليهم مش هتجوزيهم…
لارين بفضول ليه يا سما هي عملت ايه…
شعاع بضحك ابدا لبست سما فستان قصير وخليتها تتكلم مع حد كان معجب بيها…. واول ما يزن شاف المنظر مسك الشخص ده وضربه ونفخ نغم بس اكرم لحقها…. اما سما… باسها قدام الناس… والبوسه فضلت وقت كبير…. وراح شالها وحبسها في الاوضه اسبوع بحاله…. وكان بيدخل ليها الاكل بس…..
لارين بصدمه ينهار اسود…. هو حبسك يا سما بسبب كده
اوركيد عشان كده لما كنت بساله كان بيتعصب ويركبه ميت عفريت….
سما بس تعرفو علي قد منا انا ساعتها كنت هموت واموت نغم… بس كنت عاوزة ابوسها عشان المجنون ده… اعترفلي بحبه… واد ايه هو بيحبني واهو اتجوزنا مع ايقاف التنفيذ😂……
نغم.. طب منا بقول نشعللهم ويمكن يجيب نتيجه معاهم واهو نشعلل ادهم وليث معاهم بالمرة…. 😂
غرام واي دخل ليث بالموضوع…
شعاع غرام صح ليث غلط فحقك بس انا ربتهولك…. وانا عارفه انو بيحبك…. وشايفه انو مبقاش يشرب ولا يسهر واكيد انتي خدتي بالك… وانا شايفه انك بتحبيه…..
غرام ايوة يا شعاع بحبه بس انتي عارفه ليث بتاع بنات وبيشرب ومش هننفع سوا
شعاع بس انتي فايدك تغيره يا غرام وتمنعيه بحبك ليه وهو بيبتدي يتغير هاااا موافقه…..
غرام موافقه يا شعاع وهساعدو يتغير….
شعاع بحماس انا موافقه… بس ماليش دعوة يا نغم لو ماذن موتك….
سما بحماس للفكرة رغم قلقها وانا كمان بس انا هتحما فيكي يا اعصار… لحسن يزن ممكن ميخرجنيش العمر كله
اوركيد وانا موافقه
لارين وانا كمان
غرام وانا كمان موافقه
نغم بخبث اذا كان كده اوكي….. تعالو معايا عشان اوريكم هتلبسو ايه….. واخدتهم ونقت لهم ملابس من اختيارها….. وبعدها لبسو وقالت…..
نغم ده الشباب هيرتكبو جريمه جامده اوي….
شعاع بسخريه انتي هتقوليلي…. ده مش بعيد ادهم يدمر الجزيرة بالي فيها…
سما وانا يزن هيعملني كفته
نغم انتو مالكم خايفين ليه طب منا لبسه زيكم اهو…
لارين بسخريه ابدا يا روحي… انتي ماذن بس هيقتلك صاحيه عادي….
نغم بغيظ بس بقي انتي وهي متخوفنيش
اوركيد هي الرحله دي مش هتعدي علي خير انا عارفه…. وخرجو البنات من البيت وراحو مكان ما الجميع قاعدين…. وبيتمنو من قلبهم ان الكام يوم دول يعدو علي خير….
في الخارج عند الباقيه فكان الجميع قاعدين قدام البحر….. والشباب كانو يسبحون في المياه شوية…. وكان اكرم بيتكلم مع ادهم في المياه….. ولما لاحظ ان عمار قريب منهم قال….
ادهم بمكر صحيح يا اكرم انت بتحب لارين….
اكرم هو كمان شاف عمار طبعا دي حبيبتي….. وبفكر اعرض عليها الجواز انت ايه رايك…
ادهم لو بتحبها اعمل كده…
اكرم موافق يلا بقي عشان نخرج من المياه شويه عشان البنات زمانهم جاين…. ولكن سمعو يزن وهو يصرخ ونظرة له….. وكان يقول…..
يزن كان بيعوم في المياه ولكن وقف لما بص وشاف البنات الي كانت بتقرب من الشط… وشاف البنات لبسين ايه وركز مع سما وقال…..
يزن بصراخ سمعه الجميع سماااااااااا….
الشباب كلها بصت ناحيه ما هو بص واتصدمو…. وراح الكل كلع من المياه بسرعه وقربو منهم…..
فقال ادهم بغضب ينفع اعرف ايه الي انتي لبساه ده….
شعاع ببراه مصطنعه ايه يا ادهم عجبك جميل صح
ادهم عجبني….. دا انتي ليلتك سوده يا شعاع….

شعاع ببراة… ايه يا ادهم…. ما الهدوم حلوه الله…..
ادهم بغيرة وغضب حضرتك فرحانه برجلك وبطنك واكتافك الي باينه دي…. صح…. والناس تتفرج عليكي.. صح… دا انتي ليلتك سوده معابا….
شعاع وهي بتقرب منه يا ادهم… يا حبيبي… مفيش ناس هنا المكان ده انا مخصاصاه لينا وبس فين الناس دي بقي….
ادهم ارتاح شوية لكن لما افتكر الشباب…. كمل بغيرة وهو بيسحبها عليه…
ادهم بغيرة طب قولنا مفيش ناس…. بالنسبة للمتخلفين الي هنا دول…. ما هما هيشفوكي بردو….
شعاع بضحك يا حبيبي هما مش مركزين معانا اصلا حتي شوف…. وبص ادهظ للباقي وكان شعاع معاها حق الشباب كلها متعصبه علي البنات ومحدش مركز معاهم…. فارتاح لانهم مشفوهاش…. فامسكها بايديه وجبلها فوطه كبيرة وحطها علي وسطها…. ولفها بيها… فقالت شعاع….
شعاع باستغراب ادهم انت بتعمل ايه….
ادهم بغيرة بداري بطنك ورجلك يا هانم الي فرحانه بيهم دول…. 😂😒
شعاع يا ادهم انت كده هتبوظلي الشكل بتاع الميوة…. اوووف…..
ادهم بغضب بس واسكتي…. لحسن انا مش طايق نفسي… ثم كمل بخبث…. وكمان با حبيبتي مش كنتي خلتيه ليوم… جوازنا حتي اتمتع انا بيه…
قليل الاداب اوي ادهم ده😂😂😂
شعاع بخجل ادهم انت قليل الادب اوي علفكرة…. 😂😒
ادهم عارف يا قلبي… 😂😌
عند لارين…. فكانت سوف تذهب الي البحر ودخلت عشان تعوم فيه… وهي بتعوم في المياه… لقت الي بيشدها له بغضب ويمسكها من وسطها ويثبتها عليه في الماء…. واخدها للعمق…. فقالت لارين…
لارين بغضب عمار انت بتعمل ايه… ابعد ايدك من عليا…
عمار بغضب انتي تسكتي خالص انتي… فاهمه…
لارين بغضب لا مش هسكت انا مبقتش فهماك… انت عاوز ايه بظبط…. ابعد عني اب…. ولكن لم تكمل كلامها… بسبب قبله عمار الذي انقض عليها يقبلها بكل غيرة…. وغضب منها…. وبدا يتعمق في قبلته…. تحت صدمت لارين… ثم ابتعد عنها…. وبدا يقبل رقبتها…. بكل قوة….. وسط توهات لارين…. وكانت تحاول انها تبعده عنها…. فقالت بصراخ…..
لارين عمار ابعد عني…. ابعد…. عماااااار…. وفاق عمار علي ما كان يفعله….. وراي ما قطع قلبه انها بدات بالبكاء….
عمار بيحاول يهديها لارين انا اسف…. اسف…. انا
لارين بدموع وغضب اسكت… اسكت…. ليه تعمل كده فيا… حرام عليك يا اخي حرام…. انا مبقتش فهماك… انت بتحبني… ولا لا… فهمني… انا تعبت…
عمار بضعف… ايوة بحبك ارتحتي… بحبك…
لارين بدموع وليه مقولتش ليا يا عمار… ليه كنت بتتهرب مني…
عمار لاني مش عاوز اتوجع اكتر.. مش عاوز اتكسر تاني…
لارين قربت منه وحضنته تتوجع من ايه… احكيلي يا عمار احكي ليا…
عمار كان يتمسك باحضانها مش دلوقتي يا لارين مش دلوقتي خليكي قريبه مني…. واوعدك هحكيلك علي كل حاجه….
لارين وانا هستناك تحكيلي يا عمار.. هستناك… بس ابعد عني بقي عشان كده مينفعش غلط….
عمار وهو بيبعد الفستان حلو اوي تحت المياه…. بس اوعدك اني هقطعه ميت حته بعد ما تقلعيه….
لارين بضحك ليه بس يا عمار ده حتي الفستان حلو
عمار بغيرة اسكتي… عشان انتي… تعبتيني… الايام الي فاتت دي…. بسبب سي اكرم الي كان لازق فيكي ده….
لارين ليه كده…. دا حتي اكرم لطيف وحبوب اوي….
عمار قربها منه اول حاجه تعرفيها عني يا روحي… اني انا غيرتي صعبه اوي…. ولازم تستحمليها…
لارين بحب انا استحمل اي حاجه… طالما انك تفضل جنبي….
عمار بندم سامحيني يا لارين سامحيني علي كل لحظه تعبتك فيها بسببي…
لارين كفايه انك جنبي دلوقتي…
نيجي بقا عند الياس واوركيد.. كان الياس بيتكلم معها بغضب شديد…. واوركيد واقفه قدامه وقلقانه من غضبه…
الياس بغيرة ينفع اعرف انتي لبسه كده ليه يا هانم….
اوركيد يا الياس…
الياس مقاطعها بلا الياس بلا زفت حضرتك لبسالي الزفت ده واكتفافك مبينهالي ورجلكي فرحانه بيهم اوي ومبينهم…
اوركيد والله انا لبست كده علشانك انت… وكمان لارين وكلهم لبسين زي اهو….
الياس بغضب انا مليش دعوة بحد انا ليا دعوة بيكي انتي ده انتي يومك اسود معايا…..
اوركيد بغضب طفولي لا يا عم انت كل شوية هتزعقلي انا هطلق منك واتجوز واحد تاني ميكونش بيتعصب😂…(غبيه يا اوركيد ده انتي هتتنفخي 😂😮)
الياس بزهول طلاق…. طلاق ايه يابنت الهبلة انتي الي اطلقهولك… هو انا حتي اتجوزتك عشان اطلقك…. 😂😒
قرب منها الياس ومسكها من ايديها وسحبها بعيد عن باقي العيلة واتكلم بغضب وغيرة…. بقا عاوزة تتجوزي واحد تاني…. ابقي فكري تعملي كدا يا اوركيد…. عشان ساعتها اقتلك واقتلو….. مسمعكيش تقولي اسم راجل تاني….. فاهمه…. وكمان يزن… لو شوفتك قربتي منو تاني يا اوركيد….. ههد القريه بالي فيها فوق دماغكو…..انتي فاهمه
اوركيد في سرها ده عصبي ومجنون ويعملها ويكسر عليا القريه فعلا….. كملت وقالت بدلع وهي بتقرب من الياس….
اوركيد خلاص يا الياثي… مش هقف مع يزن تاني… ارتحت
الياس بتوهان انتي قولتي اي….
اوركيد بخجل الياس…
بيمسكها الياس ويرفع وجها بتبص اوركيد فعيونه وهو بيتوة فعيونها… بينزل الياس علي شفايفها وهو بيقول انتي جننتني يا اوركيدي وبيبداء بتقبلها بقوة…. وغيرة وحب… ومشاعر كتير فوقت واحد…. اوركيد كانت بتحاول تبعده عنها ومش عارفه لان الياس قبض عليها بايده ومحاصرها وكان بيتعمق فقبلته اكتر….. ونزل علي رقبتها وبداء يبوسها بكل قوة….. وهي بقت تزق فيه….. فاق الياس علي نفسه…. وعلي ما كان يفعله……
اوركيد بدموع انت ازاي تتجرا وتعمل كدا…. مين اداك الحق اصلا تعمل كدا…… ودموعها كانت بتوجع قلب الياس….
الياس بيقرب منها عشان يحاول يهديها…… اوركيد اهدي انا مقصدش اعمل كده…. وحاول يخدها فحضنه…. وهي بقت بتقاومو…. لحد ما استسلمت اوركيد لحضنه….. الياس وهو بيشدد من حضنها…. اوركيد انا اسف مقصدش….. اسف بلاش دموعك دي….. اوركيد لي يا الياس بتعمل كده ومتقوليش احنا اصحاب وخايف عليكي….. الياس بهدوء…. عشان بحبك يا اوركيد ايوة بحبك حاولت امنع نفسي كتير اني محبكيش بس مقدرتش….. بتبعد اوركيد عن حضنه وبتبصله….. طب لي بتعمل كدا ليه…. الياس عشان خايف يا اوركيد كنت بخاف احب بسبب اني شوفت ادهم اتعذب قد اي بسبب بعد شعاع عنو…. وعمار اللي حبيبتو غدرت بيه…… فكنت خايف اتجرح او اتوجع وكنت شايف ان الحب وجع……. اوركيد بتقرب منه وبتحضنه…. وانا بحبك يا الياس ومستحيل اوجعك…..
الياس بحب اسف يا اوركيد عارف اني زعلتك كتير مني بسبب اني دايما كنت بقولك احنا اصحاب…. بس اكتشفت اني مقدرش اعيش من غيرك واني بعشقك…….
وبعدين كمل بغيرة والبتاع ده ميتلبسش تاني…. انتي سامعه يا هانم….
اوركيد يا الياس ده جميل عليا مش كده….
الياس بغضب… ااااااوركييييد.. الله يخليكي متجننيش…. لحسن اكتب عليكي وقتي…. واديني قولتلك اهو…..(عنيف اوي الياس ده😂😂 بس قمر برادو)
نيجي بقا عند فرفوري.. بتاعنا سما فهي يا حبت عيني… كان يزن متعصب علي اخره… وكل ما يبص لي سما… او يشوف لبسها… يتعصب اكتر… وفضل رايح جاي… واي حاجه رجله تقابلها…. يحدفها 😂…. قرب منها وهي بتبعد… لحاد ما مسكها…. فقال….
يزن بغيرة مجنونه انا دلوقتي عاوز اعرف مين شافك بالبتاع ده الي انتي لبساه….
سما.. محدش كتير والله ده هما بتوع الامن بس….
يزن بغضب بتوع الامن… ليلتعم سوده معايا…. وكمان يا هانم مين سامحلك تلبسي الزفت القصير ده.. هاااااا
سما يا يزن… الفستان كمه طويل اهو….
يزن بصراخ.. كم وحياه امك… كم ايه وزفت ايه…. وبالنسبه لرجلك الي باينه دي وشعرك الي فرحانه بيه وجيباه علي جنب ومبينه رقبتك….. بس العيب مش عليكي العيب عليا انا الي جيت معاها وسبتك… مع العصابه دول… 😂😒
سما يزن…. ملكش دعوة بلبسي… انا لبسي عجبني… انت سامع
يزن عندك حق بس العيب مش عليكي العيب عليا انا وانا هصحح غلطي
سما بترقب يزن… انت هتعمل ايييييه….
يزن بخبث…. هعمل الي يا حبيبتي بعمله كل مرة…. والتهم شفتيها في قبل يبث بها كل غيرته وتعبه معها…. بعد عنها وبدا يقبل رقبتها ويضع علامات ملكيته… ومش همه هما فين… وبعد مده بعد عنها وبدا… يشاهد علامته المزرقه والمحمره علي رقبتها……(لا لا رهيب يزن ده انا حبيتو 😂😂😂 )
سمااا بغضب ووجع يزززن…. متعملش كده تاني…. وعيب كمان… 😂😒(انتي لسه فاكرة انو عيب😂)
يزن بغيظ ياختي اتنيلي واسكتي… مش كفايه متجوزين مع ايقاف التنفيذ….(توضيح سما ويزن مكتوب كتابهم)
سما بالم بردو ميدكش الحق انك تعمل فيا كده… انت وجعتني…. يزن بص ليها وشاف اد اي هي متالمه وموجوعه….. لعن نفسه مئه مرة علي انه مش قادر يتحكم في غيرته…. فقرب منها وحضنها….. وبدا يبوس كل حته وجعاها….
يزن انا اسف يا سما…. متزعليش… دلوقتي وجعك هيروح…. خالص…. بعدها سمعو صوت صراخ ماذن…
سمااا بضحك…. اول واحد وقع ومحدش سمي عليه… 😂😂
يزن بغرور… طبعا انا اختي لا تقاوم…. 😂😎
سمااا بغيظ علي فكره انت مغرور… 😂😒
يزن بقولك يا سما لما تغيري الفستان ده عاوزك… تبعتهولي….
سما… باستغراب ليه يا يزن….
يزن ببتسامه عشان احرقه يا حبيبتي وبكده متلبسهوش تاني….
عند سيرين:::::

يتبع…

اترك رد

error: Content is protected !!