رواية طفلتي البريئة الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم بسملة بدوي
رواية طفلتي البريئة الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم بسملة بدوي
رواية طفلتي البريئة البارت الحادي والثلاثون
رواية طفلتي البريئة الجزء الحادي والثلاثون
رواية طفلتي البريئة الحلقة الحادية والثلاثون
رعد بحزن: يشيخنا هو مينفعش تطلعها فوق يعني مينفعش تعرف لسا صغيره اوي
الشيخ بابتسامه……. تعالي يابنتي….. ليله راحت له وقال محلمتيش بأي حاجه
هزت راسها بلا وفجأه….. ايوا ايوا كنت انا واسد بنجري على البحر وفرحانين وفجأه جت ست بتخوف شدته من ايده وزقتني والجو كان حلو كأنه في الصيف فجأه اتغيرت والسماء ضلمت والست اخدت اسد وراحوا في حته كدا زي ما تكون مقا*بر
الشيخ ابتسم وقال….. ربنا بيحبك اوي شكله يابنتي، كملي
ليله بدموع……… ومره كنت بلعب انا وتميم واسد كان واقف بيصورنا وبيلعب معانا بردو ظهرت الست دي ودخلت بيه في حته زي المقابر كدا برضو وقعدت تعيط
الشيخ بابتسامه……. ربنا بيحبك بشكل لدرجه عرفك معمول فين
كلهم في المقا*بر قالوها بفرحه
الشيخ بهدوء….. في مقا*بر كتير اهم حاجه واظبوا في الصلاه وانتي بالذات ياليله ووضع يده على رأسها وطبعا لابسه حجاب طويل وملابس محتشمه وثم قام بتلاوه الايه(١٠٢) من سوره البقره ، واواخر سوره البقره
وفجأه اسد دخل، رعد وكلهم وقفوا
الشيخ اول ماشافه عرف ان دا اسد ندا عليه… تعالى يابني
اسد سمع كلامه وراح ليه قرء كل الايات الي فوق تاني
اسد حس بتعب كبير وتنميل في رأسه ونصف جسده الايسر وصعوبه في التنفس وفرط تعرق وخفقان شديد في قلبه وبروده في اطرافه واصفرار في الوجه ورعشه جامد ثم اخذ يجهش في البكاء بدون سبب ثم حاله غثيان شديد
فكان هذا دليل كافي وكلما رءاه الشيخ يتعب زاد في قراءه القرآن في خشوع ورفع صوته حتى اتاه حاله هدوء شديد واستسلام وغفى دون ان يشعر
ليله بصراخ….. اااساااااااااااااااد
الشيخ بهدوء…… متخافيش مافيش حاجه هو نام
رعد وقاسم اخدوه لجناحه فوق وليله معاهم
بقلمي بسمله بدوي
بليل
الشيخ… اسد هيحتاج مجهود عشان يرجع زي الاول بس ان شاء الله خير
وبدأ في كتابه( ايه١٠٢) من سوره البقره واواخرها والكرسي والمعوذتين والاخلاص والفاتحه واذابتها في الماء
_الميا دي يشربها كل مايعطش ويغسل بجزء منها بس مش في الحمام لان مقروء عليها قرآن
وكل يوم على الصبح ياكل سبع تمرات على الريق ويرقي نفسه بالرقيه الشرعيه وسوره البقره والرقيه الشرعيه تشتغل ٢٤ساعه في البيت ودا مِسك ويدهن جسمه بالمسك دا كل يوم تلات مرات
واذاكر الصباح وامساء والصلاه في اوقاتها بالذات
هيبقى تعبان في الاول وهو هيحاول يخليه يبطل بأنه يتعبه بس باذن الله هيتغلب عليه لو استمر كل يوم على كده والاعراض الي بيحس بيها هتقل باذن الله وقرب من ليله وقال……. عارف انك لسا صغيره على كل دا بس اذا احب الله عبد ابتلاه
هزت راسها وقالت….. ان شاءلله كل الي قولته هيتنفذ حضرتك وهتابع مع حضرتك
باذن الله
تسريع الاحداث عدا شهر كامل
ليله بتعتني بيه يوميا وبتتأكد انها بتنفذ كلام الشيخ وبتساعده ومعاه خطوه بخطوه
واسد اتحسن من ناحيتها اوي ولكن مازال يشعر بالا’لم في جسده
ليله على سجاده الصلاه بتدعي بيقين وخشوع وهي بتبكي
“اللهم اني اسألك من تحت سبع سموات اللهم من اراد بزوجي شر من ج*ن او شيط*ان اللهم اجعله هبائاً منثورا تذره الرياح اللهم انك انت الاقوى ونحن الضعفا’ء انزل عليهم غض*بك وعقا*بك وزلزل الارض من تحت اقدامهم، اللهم انزل عليهم بأسك الشدى الذي لايصد ولايرد ولايقدر على دفعه احد اللهم عليك بالسحر*ه واعو*انهم، اللهم اهلك اعتا*هم وامكر*هم واكبرهم اللهم اكفنا شر*ورهم ونعوذ بك من اسحا*رهم وعقود*هم.
خلصت صلاه وقربت من اسد الي نايم زي الملاك هادي قربت منه بحب ودخلت في حضنه بتقول بصوت مبحوح من البكاء….. ليه عايزين يبعيدونا عن بعض يا اسدي انا مقدرش اعيش من غيرك او اتخيل حياتي من غيرك يا اسدي انت كل حياتي انت مش بس جوزي انت حبيبي واخويا وابويا انت الي طلعت من الدنيا بيك بحبك اوي، انت مش عارف منظركم وتعبك دا عامل فيا اي بيحر*ق قلبي وروحي، نفسي نعيش في سعاده بقا انا وانت وتميم فرح وسعاده وحب بس معتش قادره على كل المشاكل دي اللهم لا اعتراض بس وانفجر’ت في العياط…. تعبت اوي والله تعبت ياريت الي فيك دا ييجي فيا يا اسد تعبك دا ومنظرك دا بيقط*ع في قلبي
قاطعها وفجأه وهو بيعتليها ودموع متحجره في عيونه تأبي النزول…… بعيد الش’ر عنك ماتقوليش كدا ياليلتي
ليله بخجل……. انت سمعتي
هزت راسه وهو بيخطف قُبله سريعه ويهمم بتلذذ، وشها احمر اوي بتقول بصوت يكاد يكون مسموع……. اسدي انت بقيت حلو
هز راسه بحب….. ايوا حاسس بتحسن كبير اوي وتعب ضهري وجسمي راح والطاقه السل*بيه الي فيا كانها اتبدلت وبقيت مليان طاقه ايجابيه وفرحان اوي
بقلمي بسمله بدوي
ليله عيطت فرحه ومسكت وشه بين ايدها بلهفه…….. بجد يا اسدي الحمدلله يامانت كريم ياارب اهئ اهئ
اسد بحب…… بتعيطي بس ليه يا ليلتي
ليله بحب مماثل: دموع الفرحه فرحاانه اوي اوي يا اسدي ولاول مره تقرب منه بدون خجل وقَبتله على خده وراسه وجريت
لسد بضحك على تصرفات طفلته….. خدي يااابت انتي يااا بت انتي بتبوسي ابن اختك يا ختي انا جووزك وجري وراها
في مكاني تاني خالص
اتنين رجاله قاعدين في بار
الشخص ١:نفذت الي قولتلك عليه
الشخص٢: ايوا مع اني مش فاهم دمااغك دي.. هو ظابط وهيخرج منها زي الشعره من العجينه
الشخص١: ليث افهم انا عارف كل دا وعارف ان اسد هيخرج منها بسهوله بس الهدف من كل دا اي
_اي
_ليله
ليث بصدمه واستغراب: ليله وهي مالها بمواضيعنا لا احنا متفقناش على كدا
اي دا انت وقعت ومحدش سما عليك. ولا اي ههه
لا طبعا ليله انا بعتبرها اختي بس هي بريئه وبعدين احنا مشكلتنا مع اسد بس
طب اسمع انا بعمل كدا بس عشان اشغل اسد شويه والفتره الي هيسب فيها القصر دي هنعمل فيها############
ليث بعتراض….. بس
متخافش احنا مش هنعملها حاجه هنهدد*ه بيها بس
عند اسد وليله
فضل يجري وراها لحد ما مسكها
ليله بضحك…… ههه خلاص خلاص
اسد بضحك وحب ….. قلبتي اوطه يعني ههههه مش هسيبك النهارده ياليلتي
قاطعهم فجأه لقوا البوليس داخل عليهم….. معانا اذن بالقبض عليك يا اسد باشا
اسد ببرود: ممكن اعرف ليه
_الزواج من قاصر… ليله مهران
اسد : ؟!
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية طفلتي البريئة)
روايه تحفه بجد