روايات

رواية متمرد عشقني الفصل الثالث 3 بقلم رحمة سمير

رواية متمرد عشقني الفصل الثالث 3 بقلم رحمة سمير

رواية متمرد عشقني البارت الثالث

رواية متمرد عشقني الجزء الثالث

متمرد عشقني

رواية متمرد عشقني الحلقة الثالثة

واستيقظ كلا من أبطالنا مبكراا على صوت منبهات تلفوونهم

عند ساره كانت الشمس تداعبها حتى استيقظت وذهبت الى
الحمام وتوضأت ثم صلت وأدت فروضها بخشوع تام باكية
وتتوسل الى الله أن يشفي أبيها لأنه سندها الوحيد بعد الله
وإن هي تلاقي شغل بس هي هتلاقي شغل فين وهي حتى
مخلصتش تعليم ومش معاها شهاده المهم ساره نزلت
وراحت شركات كتيره تدور فيها ع شغل وأي شركه ترفضها
لإن هي لسه صغيره ومش معاها شهاده ولا حتى cv وفضلت
ماشيه في الشوارع زعلانه لإنها مش لقت شغل ف قعدت عند
نافورة ميه لقت راجل عجوز ماسك في إيدو جرناان وبيقرأ فيه
فلاحظت ان فيه شركه اسمها شركة الأيهم للإستيراد والتصدير
طالبه سكرتيره بتعرف تتكلم انجليزي كويس وفعلا ساره
بتعشق حاجه اسمها انجليزي فرجع ليها الأمل من جديد
وقررت تروح الشركه دي

أما عند هذا المتمرد في فيلته قام بممارسة الرياااضه التى
أبرزت عضلاته وبعد ساعه ذهب إلى الحمام واستحم وذهب
الى غرفت ملابسه
(اللي قد بيتنا وبيوتكوا كلكوا😂😂)
وإرتدى بدله باللون
الفضي وقميص أبيض ووضع برفانه الخاص به وكان في غاية الجمال والأناقه
(سووري بعاكس يبنات أصله مز اووي😂😂)
أيهم:-نعمت نعمت
نعمت:-نعم يا أيهم باشا
أيهم:-هاتي الفطار
نعمت:-حاضر يباشا خمس دقايق ويكون عندك
وخرجت نعمت من غرفته
وأمسك موبايله ينظر الى صوره أجل ينظر إلى نفسه في أخر مره
كان فيها سعيد
(هنعرف ف الاحداث الجايه ليه هو حزين كدا وبقا صارم بالشكل ده)
ونزل من غرفته إلى الصالون لكي يأكل فطوره
وعندما إنتهى ذهب إلى شركته

أما عند ساره قامت بمهاتفة أمها لتطمئن عليها وعلى أبيها المريض
ساره:-ألو يماما
مي:-الوو يحبيبتي عامله اي
ساره:-كويسه وبابا عامل اي ونتي عامله ايي
مي:-أنا كويسه وأبوكي مينفعش نتأخر ع العمليه
ساره:-ماما في شركه اسمها الأيهم للإستيراد والتصدير هشتغل فيها
مي بصدمه:-ال الايهم واشمعنا الشركه دي
ساره:-مالك يماما قلقتي كدا ليي
مي:-لأ لأ مفيش بس خلي بالك من نفسك
(يا ترى مخبيه اي يا مي ومش عيزه ساره تشتغل ف الشركه دي ليي)
ساره:-باي يماما
مي:-باي.

في شركة الأيهم هذا المتمرد دخل بكل ثقه وحطم قلوب
النسااء ولم يخلوو حتى من أنظار الرجال بسبب وسامته
فالرجال منهم الحاقد ومنهم الخائف منه أما النسااء بيبصولوا
بكل حب أما هو تجاهلهم جميعا بنظرات كلها برود
(ناس ملهاش حل وربنا😂)
دخل أيهم الى مكتبه
خالد:- ممكن أدخل
أيهم:-اتفضل
بخصوص السكرتيره اللي انت طلبتها في واحده عوزه تشتغل
ضروري وعوزه تقابل المدير اللي هو حضرتك •••
فلاااش باااك
فاكرين لما أيهم طرد البت منى السكرتيره اللي علم عليها
وجرجرها من شعرها بسبب سوء تصرفها معاه
(أكيد فاكرين😂)
أيهم وقتها نشر في الجرايد على سكرتيره تكون بتعرف تقرأ
انجليزي كويس تشتغل معاه
(والله لو كان الجرنان وقع ف ايدي كنت جيت جري عشان اشتغل معاك بس يلاا محصلش نصيب😂✨)

باااك
أيهم:-دخلها وأخرج انت
ساره بإستغراب من فخامة المكان :-قالت في سرها اي خمسه
وخميسه من عيني
(ومن عينكوو برضوو😂👊🏻)
أيهم بجمود:-اتفضلي إقعدي
ساره:-هو انا أنا محتاجه الشغل ده ضروري جدا لأسباب
معينه
أيهم:-اسمك اي يبتاعه انتي
ساره بقرف:-نعم يعنيااا بتاعه اي دي هو انا مليش اسم ولا اي 😂
(الله يخرب بيتك يساره هتودي نفسك في داهيه وبصراحه أحلا داهيه 😂)
أيهم بعصبيه:-انتي هنا في عرين الأسد يعني المكان ده

بقوانين وانتي دخلتي بإرادتك مش هتخرجي غير بإرادتي
واتكلمي بإحترام والا هعرفك هما لي سموني المتمرد الغاضب
رأى أيهم الدموع في عيون ساره فقال في نفسه:-أنا ليه موجوع
لما شفت في عيونها دموع ليه معقبتهاش ع كلامها
العقل:-إنت هتنسى نفسك ولا اي فووق
أيهم بكل برود عكس اللي جواه:-عيزه تشتغلي لي
ساره بدموع:-محتاجه الشغل لأسباب معينه مينفعش أقولها
أيهم:-طب إسمعي يحلوه أنا لو عاوز أعرف انتي عوزه الشغل
ليي هعرف وممكن ف خلال ساعه واحده أعرف عنك كل حاجه
ساره بدموع:-يعني مش هتشغلني عندك أنا مستعده
أشتغل حتى لو خدامه المهم اني اشتغل أبوس ايدك
أيهم:-ممكن متعيطيش وقوليلي اسمك اي
ساره:-اسمي ساره

أيهم:-عندك كام سنه
ساره:-١٨سنه
أيهم:-ده انتي لسه مخلصتيش ثانوي وعوزاني أقبل انك
تشتغلي معايا
ساره:-انت طالب واحده بتعرف تتكلم انجليزي وانا بعرف
أتكلم انجليزي
أيهم:-يبقى لازم أختبرك
ساره:-وانا موافقه
أيهم اتكلم انجليزي بطلاقه
وساره اتكلمت انجليزي بطلاقه برضو
أيهم بصدمه منها:-اممم لغتك ماشي حالها انتي مقبوله
ساره:-ضحكت ضحكه رقيه توهت أيهم في ضحكتها
ساره:-أيهم بيه أيهم بيه
أيهم:-هاا بتقولي حاجه
ساره:- ممكن اطلب منك طلب

أيهم:-اي هو
ساره:-ممكن نص مليون جنيه مقدم وأوعدك اني هفضل
أشتغل لحد ما ارجعهم ليك
أيهم بغضب:-يبقى انتي بقاا واحده نصابه وجايه تنصبي علياا
وقام ضربها بالقلم ورماها برااا
خرجت ساره بتعيطط وجريت وقعدت عند البحر تبكي بحرقه
وأيهم إتضايق منها جاامد واتضايق من نفسوو لإنو حكم عليها
من غير ما يسمع أسبابها هي عوزه الفلوس ليه وقرر إنو
يجمع معلومات عنها من غير ما تعرف
(نصيحه مني ليكو يبنات متحكمووش ع حد من غير ما
تعرفو اسبابو وف بنات كتير بتحكم ع ناس من غير ما
تعاشرها بس لما يتعرفووا ع بعض بيبدأو يفهمووا بعض)

عند ساره كانت جالسه امام البحر ورنت ع صديقتها روان
روان:-الوو يساره
سااره:-ازيك يرواني
روان بقلق:-مالك يساره انتي بتعيطي
ساره:-لا يروني انا بس زعلانه عشان بابا
روان:-طب اهدي يقلبي وانشاء الله هيبقى كويس
ساره:-ممكن تروحي لماما وتقعدي معاها شويه أصل انا مش
هعرف اروح ليها
روان:-حاضر بس انا ليه حساكي زعلانه احكيلي ايه اللي حصل
ساره:-حكت لروان كل شئ ونبهتها ان هي متقولش لأمها
حاجه

روان:-هو ازاي يتجرأ يضربك ده هو حتى مفكرش يسألك
انتي عوزه الفلوس لي هو انسان معندهووش قلب
ساره:-حصل خير وبعدين ربنا كاتب ان ده يحصل
روان:-طيب يقلبي متتأخريش بره وانا هطمن مامتك عليكي
وهروح ليها
ساره:-سلام يروني يعسل
روان:-سلام يصورصار المجاري😂
(مع احترامي لأي بنت اسمها ساره بتقرأ الروايه)
ساره:-انجري يبت عيزه ارش ميه
روان:-سلامووز يمزه
اغلقووا الخط

(ممكن لو سمحتو تبحثو عن الروايه ف واتباد وتتفاعلو معايا ابحثوا عن رواية متمرد عشقني على واتباد لان دي اول روايه اكتبها ♥)
عند روان
ارتدت فستان أزرق لكي تذهب الى المستشفى وكانت في غاية
الجمال ونزلت من منزلها لكي توقف تاكسي ولكن المفاجأة
ان هناك بعض الشباب يلحقونها ويضايقوها
روان:-انتو مين وعيزين اي
واحد من الشباب:-احنا قدرك الاسود يمزه
روان بخوف:-ابعدو عني
الشب:-هو حد يشوف القمر ويبعد
روان جريت منهم وهما فضلوا يجروو ورااها وخبطت في شب
يا ترى حد عارف مين هوو
(أيوه هو خالد اللي في بالكووا صاحب أيهم)
روان وقفت وراا خالد عشان يحميها
خالد بدون وعي ضربهم كلهم بس ف واحد من الشباب اللي
كانوا بيضايقووا روان كان معاه مطوه وجرح خالد في إيدو و

طلع يجري
روان:-انت انت كويس
خالد:-أيوه انا كويس
روان بدموع:-انت ايدك اتجرحت بسببي انا أسفه أوي
خالد:-هششش متعتذريش
روان:-أنا رايحه المستشفى تعال معايا عشان نداوي جرحك
خالد:-مفيش داعي هو جرح بسيط
روان:-لأ انت ساعدتني وانا لازم أساعدك
خالد:-هو انتي اسمك اي
روان:-اسمي سوسن حناكه😂
خالد:-نعم يختي
روان:-بهزر معاك اسمي روان
خالد:-طيب تعالي نروح المستشفى
روان بكسوف :- ماشي

(ع فكره يبنات لسه فيه ناس بتعمل خير وناس بتساعد
بعضها وزي ما في ناس بتعمل خير في ناس بتعمل شر
الناس اللي كانت بتضايق روان بس كل واحد ربنا بيحاسبو
وبيعاقبووا وكل واحده تخاف ع نفسها ومتثقش في حد
نصيحه من أخت لإخواتها🙈✨)

اما عند ساره كانت جالسه ع البحر تتأمل فيه وفي جمال وقدرة ا
لله في خلق الطبيعه
فلاش باك
فاكرين لما قلتلكوو ان أيهم بيحب البحر اووي وبيرووحوا لما
يكون متعصب عشان يهداا
(ايوه فاكرين)
هو بقا هيقابل ساره هناك😂

باااااك………
أيهم وهو ماشي بيفكر في اللي عملوا في ساره وهو غلط معاها
انو ضربها ومن غير ميسمع أسبابها
وساره وهي ماشيه بتفكر في أيهم اللي معندوش قلب ومتكبر
وقاسي وصعب وهووووووبااااااا هما الاتنين خبطووا في بعض 😂✨
وهما الاتنين في نفس واحد
أيهم:-اسف
ساره:-أسفه

يتبع ….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية متمرد عشقني )

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *