روايات

رواية متمرد عشقني الفصل الحادي عشر 11 بقلم رحمة سمير

رواية متمرد عشقني الفصل الحادي عشر 11 بقلم رحمة سمير

رواية متمرد عشقني البارت الحادي عشر

رواية متمرد عشقني الجزء الحادي عشر

متمرد عشقني

رواية متمرد عشقني الحلقة الحادية عشر

عند خالد استيقظ من نومه ودخل إلى حمامه وأخد دش وراح
لأوضة هدومه ولبس فلنه بيضاء وبنطلون إسود وحط برفانو
وكان أنيق اووي
(ايه الاناقه دي شياكه ايه الشياكه دي أناقه ديما الشياكه فيا أنا😂)
وبعد مخلص رن على روان
خالد:-صباح الخير يرواني
روان:-صباح الخير
خالد:-جهزي نفسك وافطري عشان نروح لأيهم وساره ناخدهم
المول
روان بفرحه:-حاضر
خالد:-سلام يقلبي
روان:-سلام
وأغلقووووو الخط.

♡♡♡♡♡♡♕♕♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عند الأيهم استيقظ وقام بمناداة ساره
أيهم:-ساره ساره
ساره:-لا رد
أيهم:-بعصبيه والله لهروح ليها ولو كانت نيمه هعاقبها
أيهم راح أوضة ساره لقاها بتعيط جامد
أيهم ببرود:-بتعيطي ليي الست الوالده اللي قتلت أمي وحشتك
ساره بصدمه لما تسمعه:-انت بتقول اي أمي مقتلتش حد
أيهم:-لا قتلت أمي ومعايا دليل ضدها
أيهم ورالها فديو في تلفونو والحادثه حصلت وكان ظاهر وش
الشخص اللي خبط أمو بالعربيه
ساره بصدمه:-مستحيل
أيهم:-ده أنا هوديها في داهيه وهخليها تاخد اعدام
ساره:-لا يا أيهم باشا متعملش كدا انا مستعده أعمل أي
حاجة ليك بس عشان خاطري متعملش كدا
أيهم بتفكير:-ماشي

ساره:-ممكن تمحي الدليل ده
أيهم:-بعد متنفذيلي طلباتي
ساره:-اي هي
أيهم:-تتجوزيني
ساره:-انت بتقول اي
أيهم:-خلاص طالما مش راضيه هروح اسجن امك وهتاخد اعدام
ساره باكيه:-خلاص موافقه
أيهم:-شاطره قومي انزلي المطبخ وافطري عشان خالد رن
عليا وعاوزنا نروح معاه نجيب حاجات الفرح يا مراتي
المستقبليه
ساره:-حاضر
(أيهم عارف إن ساره بتطبخ شوية حاجات بسيطه عشان كدا
هو اللي عمل الأكل وفطر وسابلها أكلها في المطبخ)
خرج أيهم من أوضتها وراح يلبس
لبس بدله قحلي شيك وحط برفانو وكان مز بمعنى الكلمه

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
أما عند ساره
بعد مخلصت فطارها
دخلت أوضتها أخدت دش ولبست فستان أزرق وطرحه بيضاء
وكوتشي أبيض وكانت جميله جدا
ونزلت الصالون وأيهم نزل الصالون والاتنين تنحوا في جمال
بعض
ساره في نفسها:-يخربيتك مز معقول انا هتجوز القمر ده
أيهم في نفسو:-أنا لازم أتحكم في نفسي عشان معملش حاجه
أندم عليها
المهم فضلوووو مستنين خالد وروان

♡♡♡♡♕♕♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عند خالد وصل الى بيت روان وكانت روان لابسه فستان أحمر
وطرحه سوداء وكوتشي إسود وكانت جميله جدا أول مخالد
شافها راح مصفر
خالد:-إيه الجمال ده بعشق ملكة جمال يناس
روان:-وانت كمان جميل
خالد:-بس بقا بتكثف
روان:-يوغتي كميله
خالد:-صباحك ورد يعسل أنا مش مصدق إني هتجوزك
روان قرصتو
روان:-قرصتك عشان تصدق
خالد:-يبنت اللذينه
ومسك إيدها وباسها وركبوا العربيه
وطااروااا على فيلة أيهم

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في فيلة أيهم وصل خالد وروان
خالد:-ازيكوا يشباب
أيهم:-كويس
ساره:-كويسه
روان:-ساره أنا حساكي زعلانه لي
ساره:-لا مش زعلانه
أيهم:-مش يلا بينا
روان في نفسها:-أنا لازم أعرف ساره زعلانه ليي
المهم خالد ركب مع روان
وأيهم مع ساره
والحرس ماشي وراهم في العربيات
ووصلوا للمول
والمول منقسم لقسمين
قسم للبنات وقسم للرجاله
خالد وأيهم راحو في قسم الرجاله
وروان وساره في قسم البنات

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عند أيهم وخالد
خالد:-على فكره ساره ملهاش ذنب عشان تعاقبها على حاجه
أمها عملتها من غير متقصد
أيهم:-لا ليها ذنب إنها بنتها دي حتى أمها مكلفتش خاطرها
تنزل وتشوف مين اللي خبطوا عايش ولا ميت
خالد:-إفهمني يا أيهم هي أكيد خافت ومشت علطول وبعدين
هما ناس بسيطه خافت ع بنتها الوحيده مين اللي هيربيها
أيهم:-طب وانا مين وقتها خاف عليا محدش خاف عليا حتى
أبويا بعدها بشهرين إتجوز وسابني وسافر ومعتش بيسأل
عليا وانا اللي كبرت الشركات دي وبقا ليا اسم كبير
خالد بوجع على حزن صحبو:-بس انت بتحب ساره صح
أيهم:-لا مش بحبها انا هتجوزها بس عشان انتقم منها
خالد:-حرام عليك دي غلبانه وطيبه
أيهم:-لا رد
ودخلووا محل عشان يشترووا بدل للفرح

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عند روان وساره
روان:-ساره احكيلي مالك
ساره بدموع:-مفيش
روان:-كدابه في اي
ساره:-أمي وانا صغيره قتلت أم أيهم من غير متقصد وأيهم
قالي لو متجوزتنيش هحبسها وهتاخد اعدام وانا وافقت
روان:-هو انتي بتحبي أيهم يساره
ساره:-عيزه الصراحه
روان:-أيوه
ساره:-ايوه بحبو من لما شفتو
روان:-الف مبروك على فرحك مقدما
ساره:-بس ياريت يكون فرح بجد ده هو هيتجوزني عشان
ينتقم
روان:-اعطيه فرصه وهو اكيد هيحبك زي محبيتيه
ساره:-ماشي
ودخلووا يشترووا فساتين

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عند خالد وأيهم
بعد ملفوووا القسم كلووو وقعدوا اكتر من ساعتين يدوراا
خالد اشترى بدلة سوداء جميله وفخمه
وأيهم بدله فضي اللون
(لولولولولولي ياض يخالد 😂👊🏻)
خالد:-يااه ده الواحد فرهض
أيهم:-مهو اللي بيتجوز بيحصل فيه كدا الحق نفسك يصحبي
أحسن متموت
خالد:-هتبقى احلا موته
أيهم:-طب يلا نروح لهم
خالد:-يلا
(هييححح الصبر من عندك يرب 😂💁‍♀️)

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عند روان وساره اشتروا فستانين
روان فستان أبيض جمال وبسيط هتلبسووو في الفرح
وساره اشترت فستان باللون الابيض وفيه خيوط باللون
الذهبي وكان جميل
روان:-خالد وحشني تعالي نروح ليهم
خالد:-انا وراكي اهو
روان بكسوف:-احم احم
ايهم وساره ضحكوو عليهم
أيهم:-يلا عشان نروح وصح انا هجيب المأذون عشان نتجوز
انا وساره انهارده
خالد:-بالسرعه دي
ساره بصدمه:-ايه انهارده
أيهم:-عندك مانع
خالد بحزن على ساره:-الف مبروك يساره
وروان بحزن:-مبروك
وروحووا الفيلاا بتاعت أيهم

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
بعد موصلوا أيهم رن على المأذون
ايهم:-اتفضل ادخل أدي العروسه وادي الشهود
المأذون:-ماشي يبني قول ورايا وانتي يبنتي قولي ورايا
ووقعووا وبصموا على قسيمة جوازهم
المأذون:-الف مبروك يعريس والف مبروك يعروسه وبكدا
أصبحتووا زوج وزوجه
روان:-مبروك يا أيهم انت وساره
خالد:-مبروك يساره ومبروك يا أيهم
ومشى كلا من روان وخالد والمأذون

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في فيلة أيهم
ممكن تمحي الدليل
أيهم:-مش بسهوله دي انتي اللي هتمحيه بإيدك بس مش
كدا تعالي ورايا
مسك ايدها وأخدها البدروم لقت جمر على الأرض وبيطلع دخان
أيهم:-هتمشي على الجمر ده وبعد كدا هتمسحيه وهسامحك
وهسامح امك
ساره:-انت اكيد اتجننت
أيهم:-خلاص مفيش حاجه ممسوحه
ساره:-خلاص همشي عليه
وفعلا ساره مشت على الجمر بدموع وكادت ان تقع أررضا
وتحملت التعب والوجع الى ان مشت على الجمر كاملا
ساره بنفس مقطوع:-الدليل هات امسحو
أيهم:-اتفضلي

ساره مسحت الدليل وبعد كدا وقعتت وايهم مسكها
أيهم:-ساره فوقي ساره
أيهم أخدها على أوضتها
أيهم:-الو يدكتوره دقيقتين وتكوني عندي فاهمه
الدكتوره:-حاضر يباشا
(والله ساره صعبت عليا اتحملت الوجع عشان أمها)
وبالفعل بعد دقيقتين الدكتوره ايجت
الدكتوره:-أيهم باشا ممكن أخرج بره عشان أشوف شغلي
أيهم:-ماشي
وخرج أيهم والدكتوره انهت شغلها وخرجت
أيهم:-هي عامله ايه
الدكتوره:-هي حالتها النفسيه مش كويسه وكمان رجليها
محروقه ولازم ترتاح انا اعطتلها حقنه مسكن والمرهم ده جيبو
لرجليها
أيهم بحزن على ما فعله:-ماشي يدكتوره شكرا

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عند خالد وروان
خالدبحزن:-على فكره أيهم طيب جدا بس هو عاوز يعاقبها
على حاجه ملهاش ذنب فيها
روان بحزن:-خالد هو أنت لو مكان أيهم كنت هتعمل فيا كدا
خالد:-لأ يروان انا بحبك وانتي حبيبتي وروحي وكل حاجه في
حياتي انا مليش غيرك
روان حضنتو وعيطط عشان صحبتها
خالد:-اهدي يروان متعيطيش عشان خاطري
روان:-انا خيفه عليها اووي
خالد:-متقلقيش روحي نامي وبكره هنروح نشوفها
روان:- ماشي
ودخلت روان بيتها ونامت
ووصل خالد فيلتو ونام

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في فيلة أيهم
بدأ يداوي رجل ساره ويحط ليها مرهم
ساره وهي نيمه بتقول:-لا ونبي ماما كفايا بابا سابني مش
عوزه ماما تسبني انا مليش غيرها
أيهم حضنها وقالها أنا أسف يحبيبتي
(ع فكره أيهم بيحبها)
أيهم:-اسف اوووي يساره انا مش عارف انتي هتسامحيني ولا
لأ بس انا مريت بحاجات كتيره اووي امي ماتت قدام عنيا
وامك اللي قتلتها وحبيبتي خانتني عشان الفلوس وابويا
اتجوز بعد موت امي بشهرين بس أنا والله بحبك انتي ومش
عايز اخسرك انا اسف وباس ايدها ونام وهو قاعد مكانو على
الكرسي جمبها ………

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
وعدى اليوم بحلوه بمروو على أبطالنا
وصحت ساره لقت أيهم نايم وهو ماسك ايدها
ساره في نفسها:- انت ملامحك بريئه اوي وزي ملامح الاطفال
بس جواك وحش كبير وبيإذيني انا بحبك رغم اللي عملتو فيا
بحبك رغم قسوتك عليا وهفضل أحبك
أيهم حس بحركه فصحا:-انتي صحيه من امتى
ساره:-من شويه
ساره:-هو كدا الدليل اتمسح صح
أيهم:-صح انا هسامح امك وهخليها تسافر السعوديه تحج اي رايك
ساره حضنتو من كتر الفرحه:-شكرا بجد ليك انت طيب اووي
أيهم حضنها جامد:- انا جوزك متشكرنيش
ساره ابتعدت بكسوف:-شكرا
ايهم:-هنده لنعمت تجيب الأكل
ساره:- ماشي

أيهم:-نعمت نعمت ممكن تجيبي الأكل للهانم ساره
نعمت:-حاضر يباشا والف مبروك
ايهم:-الله يبارك فيكي
بعد٥دقايق
طق طق طق
في أوضة أيهم
نعمت:-ممكن أدخل يبيه
أيهم:-ادخلي
نعمت حطت الأكل وخرجت
أيهم:-يلا عشان تاكلي
ساره:-طيب
أيهم:-افتحي بوقك
ساره:-هو انت اللي هتأكلني

أيهم:-عندك مانع انتي تعبانه ولو مكاني هتعملي كدا
ساره بكسوف:-ماشي
وابتدى يأكلها
أيهم:-انا هروح أعمل شوية شغل في الشركه واجي وباسها من
خدها وخرج
ساره:-يترى انت بتحبني ولا بتمثل انك بتحبي عشان تكسرني
بس أنا هفضل احبك مش عارفه انت ساعات بتبقى حنين
وساعات لأ انت بتإذيني وبعد كدا تعافيني انت إيه انا عوزه
افهمك
نامتتت ساره

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عند روان
رنت على خالد:-الو يخالد
خالد:-اسف يحبيبتي معرفتش اجي عشان نروح ليهم عشان
كان عندي شغل في الشركه وكدا بس انا رنيت على أيهم وقال
انو بيحبها ومش هيقولها الوقتي ونتي كمان مش تقوليلها
روان بفرحه:-انت بتتكلم بجد
خالد:-ايوه بجد يقلبي
روان:-انا بحبك اووي يخالد
خالد:-وانا مش بحبك بعشقكك
روان:-طب سلام الوقتي لان انت ممكن معاك شغل
خالد:-سلام
وقفلت المكالمه وفرحت لصحبتها ونامت فرحانه
وخالد روح من شغلو تعبان ونام
وأيهم رجع على فيلتو ودخل أوضته لقى ساره نايمه….

يتبع …..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية متمرد عشقني )

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *