روايات

رواية متمرد عشقني الفصل السابع 7 بقلم رحمة سمير

رواية متمرد عشقني الفصل السابع 7 بقلم رحمة سمير

رواية متمرد عشقني البارت السابع

رواية متمرد عشقني الجزء السابع

متمرد عشقني

رواية متمرد عشقني الحلقة السابعة

أيهم لمي:-مين حضرتك
مي:-إنت اللي مين
أيهم:-انا اللي خبط الانسه ساره بعربيتي وجبتها هنا انتي مين
مي ببكاء:-أنا مامتها
أيهم:-اهه تمام
مي:-هو انت تعرف ساره منين
أيهم:-أنا مديرها ف الشركه واسمي أيهم الزناتي
مي بخوف:-اه اه انا مي
أيهم:-حضرتك كويسه
مي:-اه كويسه
أيهم:-امال فين ابوو ساره مش شايفو لي
مي ببكاء:-أبوها اتوفي
أيهم:-البقاء لله

مي:-حياتك البقيه
أيهم:-ممكن أعرف إيه اللي حصلوا.
مي:-ابتدت تحكيلو كل حاجه
(من طقطق لسلامو عليكو 😂)
أيهم بحزن بعد ما عرف ساره عوزه تشتغل ليه وعوزه الفلوس
ليه :- صدقيني لو كنت أعرف ان أبوها تعبان كنت اعطتلها
الفلوس من بدري بس هي مش قالتلي السبب اللي هي عوزه
الفلوس عشانو
مي:-خلاص يبني ده قضاء ربنا لينا
ساره إبتدت تفوق ……..
ساره:-بابا بابا عيزه بابا
مي ببكاء:-اهدي يحبيبتي
أيهم بحزن :-هو راح عند الاحسن مني ومنك

ساره:-اخرج بره انا بكرهك كلو بسببك انت اللي معطتنيش
الفلوس من بدري وذلتني انا بكرهك
أيهم قلبو وجعوو من كلامها وخرج بره الاوضه وراح فلتوووو.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
بعد موصل ايهم الفله كان مضايق ومخنوق من كلمتها اللي
قالتها بكرهك وهي دي الكلمه اللي بتترد ف ودانو وقال في
نفسوو:-ماشي يساره اما خليتك تحبيني وأكسرك ميبقاش
اسمي أيهم
وفضل يلعب رياضه بسبب عصبيتوو

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ ♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عند روان
رنت على خالد
روان بدموع:-الو يخالد ممكن نروح المستشفى
خالد:-طب اهدي بتعيطي لي
روان:-س ساره عملت حادثه
خالد:-طب اهدي وجهزي نفسك عما أجيلك مسافة السكه
وهكون عندك
(والله طلعت جدع ياض يخاالد عكس أيهم يبختك بيه يروان
عشان تعرفي بس إني بحبك😂)
أغلقوو الخط
وارتدت روان فستان كشميري اللون وطرحه سمراء وكوتشي
أسمر وإنتظرت خالد
بعد خمس دقايق
تيييت تيييت تيتتتت

خالد:-ألو يروان أنا قدام البيت اهو مش سمعاني وانا بزمر ولا اي
روان:-لا سمعاك جايه اهو
وقفلت الخط وخرجت
خالد في نفسو:-إي ده بس يربي كتلة جمال ماشيه على الأرض
روان:-هو انت قلت حاجه
خالد:-هااا اااه لااا لا مقولتش
روان:-طب ممكن تسوق
خالد:-حاضر

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في المستشفى
وصل روان وخالد
روان في الاستقبال
روان:-لو سمحتي في بنت هنا اسمها ساره عملت حادثه
ونقلوها هنا ممكن اعرف هي في اوضه رقم كام
الموظفه:-أوضه رقم ***يفندم
روان:-شكرا
وذهبت روان وخالد الى ساره
روان بدموع:-ساره انتي كويسه
خالد في الوقت ده حزن على دموع روان وكان عايز يحضنها
ساره:-اهه كويسه
خالد:-سلامتك يساره
ساره:-هو انت مين
خالد:-أنا صاحب أيهم وبساعد أيهم في الشركه عشان كدا
عرفتك
(ع فكره خالد عندو شركات خاصه بيه بس هو حابب يساعد
صاحب عمره ويفضل معاه)
ساره:-بجد شكرا على وقفتك معانا
خاالد:-أنا زي أخوكي وموجود في أي وقت
ساره:-بجد شكرا ليك انت من انهارده أخويا
خالد بفرحه:-ونتي أختي

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ ♡♡♡♡♡♡♡♡
عند أيهم
انتهى من تمارينه وذهب الى حمامه ليستحم
وبعد بضع من الوقت خرج من الحمام وذهب إلى غرفة
ملابسه وارتدى قميص أبيض وبنطال اسود
واشتغل لبضع ساعات ونام
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عند ساره في المستفى
ساره بدموع:-ماما بابا هيندفن امتى
مي:-بكره الصبح انشاء الله
ساره:- طب أنا عيزه اروح البيت
روان:-انتي مبقتيش كويسه
ساره:-لو على جروحي ف انا كويسه بس مين هيداوي كسرتي
ان أبويا مات وبعد عني
مي بدموع:-ده قدر ربنا

خالد:-هو راح عند الاحسن مننا كلنا
ساره:-عيزه أمشي
مي:-طب خليكي لبكره على الاقل
ساره:-لأ يماما
خالد:-خلاص تعاالي أوصلك واوصل روان
روان:-تمام
مي ببكاء:-انا هفضل انهارده مع أبوكي المرحوم
ساره حضنت امها وعيطووا سووا
وروان عيطت وبدون وعي لما تفعله حضنت خالد
أما خالد كان سعيد وحزين في نفس الوقت
سعيد لأن روان اختبئت في حضنه وحزين لبكائها وبكاء ساره
التي يعتبرها اخته وبكاء مي التى يعتبرها امه
خاالد:-روان يلا عشان اوصلك وبطلي عياط بقا
روان بكسوف لما فعلته:-حاضر
مي:-روحي يبنتي وامسحي دموعك وبكره هندفن أبوكي
ساره بدموع:-خلي بالك من نفسك يماما
مي:-حاضر
وذهبت ساره مع روان وخالد

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
خاالد اوصل ساره الى بيتها وذهب ليوصل روان
عند ساره دخلت وبدلت ملابسها وتناولت طعام لأنها لم تأكل
شئ منذ الصباح ودخلت الى غرفتها ونامت

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
أما عند مي في المستشفى
مي في نفسها:-أنا خيفه أيهم يعرف ان أنا اللي قتلت أمو في
حادثة عربيه من غير ما أقصد خيفه يإذيلي بنتي اللي مليش
غيرها بعد ربنا وأبوها

فلاااااااش باااااك
في عيد ميلاد ساره
ركبت مي سيارتها عشان توديها دريم بارك كان ساره عندها ٧
سنين وأبوها كان في الشغل بتاعوو
ساره:-هيييي هييي هتوديني دريم بارك
مي:-أيوه يسوسو
المهم ركبت العربيه وهي في الطريق مقدرتش تتحكم في
السرعة وكان في عربيه تانيه مقبلاها وخبطط فيها
مي خااافت ومشتت مقررتش حتى تنزل تشوف الناس اللي
خبططها ماتوا ولا عايشين ومشيت بعربيتها

وفي العربيه اللي اتخبطط كان فيها أم أيهم وأيهم أيهم وقتها
كانو عندو ١٢ سنه صحى لقى الدم حواليه وامه بتنزف وكلها دم
أيهم بصرااخ :- ماما ماما إصحي انتي أكيد مموتيش
الناس اتجمعت والخبر نزل في الجرايد والتلفزيون لإنهم كانو
معروفين في البلد ومن وقتها أيهم عاوز يعرف مين اللي كان
سبب في الحادثه دي
(ام ساره عرفت من التلفزيون انهم من عيله غنيه واسم ابنها
اللي عاش ايهم الزناتي بس هي مكنش قصدها تخبطهم
بالعربيه)

باااااااك……..
عند روان
خالد:- روان عايز أقولك حاجه
روان:-اتفضل
خالد:-ولا أقولك مش هقولك الوقتي لان الوقت مش مناسب
روان بإستغراب:-أيوه يعني عايز تقول اي
خالد:-لما تكبري هقولك 😂
روان:-صبرني يرب انت رازقني بواحد هيشلني😂
خالد:-كدا برضو يروني ده أنا عسل
روان:-ههههه هو انت هتقولي
خالد غمزلها:-طب سلام يمزه
روان:-سلام يمجنون
دخلت روان بيتها واترمت على سريرها من كتر التعب وبعد
تفكير كتيررر في خالد نامت…

يتبع …..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية متمرد عشقني )

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *