روايات

رواية مروضة الرجال الفصل العشرون 20 بقلم سلطان زماني

رواية مروضة الرجال الفصل العشرون 20 بقلم سلطان زماني

رواية مروضة الرجال البارت العشرون

رواية مروضة الرجال الجزء العشرون

مروضة الرجال
مروضة الرجال

رواية مروضة الرجال الحلقة العشرون

طارق جيه ونزلت ركبت معه ورحنا وطول الطريق أنا قلقانه

وركبي بتخبط في بعض وهو ملاحظ ده وعمال يقولي مالك

قلقانه ليه وانا بمسك نفسي بالعافية

وبقوله مفيش حاجه معرفش ليه بردانه كده وجسمي

بيترعش مع اني الجو مش برد خالص وصلنا عند صاحبه

بقلم #سلطان_زماني

وجت كريمة قلبي اتقبض اول ما شفتها ست شكلها وحش

اوي وصوتها زاي الرجالة ولبسه لبس رجالة سلمت عليا

وفضلت تلاعب ابني وقالتلي ما تفكري يابت تاني علشان

خاطر العسل ده قولتلها والله أنا كرهتو هو وأهله كلهم لما

لقتني اديقت ووشي احمر ودموعي خلاص هتنزل قالتلي

خلاص الي يريحك وكلمته

بقلم #سلطان_زماني

وهي بتكلمو قولتلها خليه يجيب

الشنطة بتاعتي فيها البطاقة وشهادة ميلاد ابني قالتله ورحنا

عند المأذون كريمة قالتلي أنا مش هدخل معاكي جوه هفضل

برا وقفه مستنياكي لو حصل اي حاجه اي حاجه قبل ما

تفكري تناديني هتلاقيني قدامك قولتلها كتر خيرك أنا مش

عارفه اشكرك ازاي بقلم #سلطان_زماني

دخلت أنا وهو وأبوه المأذون فصل يتكلم ويحاول يصلح

وهو يقوله اني انا الي رفضه ومصممه ع الطلاق وموقفه

حاله وفضحها ومسلطه ناس عليه سألني قولتله أنا عايزة

أطلق حاول تاني هو وأبوه ومفيش فايدة وكنت نفسي اساله

انت ماسك فيا ليه ما أنا كنت عندك وكنتي راميني زاي

الكلبة

……….بقلم #سلطان_زماني

..هموت واعرف اي الي في دماغه بس مرضتش اكتر

في الكلام علشان نخلص ..طلقني واستنيته لما طلع هو وأبوه

وبصاته ليا كلها غل وغضب وبيستحلفلي وعمال يبص للواد

معنها اني هخده منك غصب عني ولولا خوفه كان مسكني

قطع من لحمي مش ضربني بس طلعت ندهت علي كريمة

وقولتلها والنبي هدومي وهدوم الواد بس ندهت عليه وقالتله

وشورت ل طارق جيه بالعربية خدنا ورحنا البيت

……بقلم #سلطان_زماني

يالهوووووووووووووووي مبقتش مصدقة اول مره امشي

وراسي مرفوعه في الشارع ده دخلت البيت حماتي بتغظني

وعماله تزغرط اني ابنها طلقني وبتقوله بكره اجبلك ست

ستها شافت كريمة وطارق لسانها اتلجم وطارق بصلها وقالها

ملهوش لازمة الكلام ده ياحجه ..ابقي قوليه برحتك لما

نمشي

كريم بصلها وقالها اطلعي فوق يا امي ..رددت وقالتله وده

يطلع مين ده أن شاء الله اكيد حد من صحاب امها . كريم

زعقلها تاني وفضلت واقفه بس سكته

…….. بقلم #سلطاني_زماني

وانا دخلت لميت حاجتي كلها وانا طالعه قالتلي ارجعي

ياوسخه للخرابة الي جايه منها

قولتلها انتي مكفكيش الي عملته فيكي ياوليه ولا اشتقتي

لضربي تاني ا

نهارت ولقيت كريمة بنا وطارق بياخد الحاجة وعمال يزقني

لبرا وانا ارد عليها الشتيمة واهزقها بعلو صوتي لما صوتي

اتنبح. ….. بقلم #سلطان_زماني

ركبنا وروحنا وطلعنا طارق فضل يهديني وقالي أنه سبني

اشتم واعمل كده علشان ارتاح

وقالي اني المأذون قسيمة الطلاق هتخديها بعد ٣ ايام

معرفش اي الي خلاني نسيت اعدي ع مرات ابويا اشوفها

وقولت خلاص هبقا اروحلها وانا يستلم القسيمة

ونمنا وتأتي يوم كريم اتصل بيا كتير وانا قرفانه منه وعايزة

انسي ومعرفش في ايه ماله …..بقلم #سلطان_زماني

بليل طارق رجع وقالي أننا كده كده هنتجوز واني

مفيهاش حاجه لو عملنا كده قبل الجواز عادي هي بس ايام

العده تخلص

رفضت وقالت الدنيا وقولتله هاخد ابني وانزل دلوقتي لقيته

غير الموضوع وفضل يحكيلي أنه عايز يوضب الشقة ويجيب

عفش جديد وخدني من ايدي ودخلني الاوضه وجاب كرسي

وطلع عليه جاب شنطة فوق الدولاب وفتحها لقيت فيها

فلوس قالي دول 60 الف جنيه من تعبي وشقاية انا معايا

فلوس يادينا وابن ناس ومحترم وشاريكي يابت سبته في

الاوضه وطلعت جري برا وشوية دخلت قولتله هنام

وفضلت افكر في طارق ورجولته وبحاول اقنع نفسي بيه

وبصراحة شوفته في موقف كتير راجل. بس أسلوبه

وطريقته وشكله مش عجبني مش هحس معه بالامان وكمان

الجروح الي في جسمه.. مش عارفه اتقبله خالص مش عارفه

أستعين بمين يخلصني منه ولا عارفه اقنعه ازاي اني مش

بحبه واني مش عايزة اتجوز وكارهه صنف الرجالة كلهم

يتبع ….

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *