Uncategorized
رواية عشقت متملك الفصل الثالث 3 بقلم إيمان أحمد
رواية عشقت متملك الفصل الثالث 3 بقلم إيمان أحمد
![]() |
رواية عشقت متملك الفصل الثالث 3 بقلم إيمان أحمد |
رواية عشقت متملك الفصل الثالث 3 بقلم إيمان أحمد
رغد:ازاي حضرتك ي جدي.
الجد بابستامة لها:
الحمدالله لله ي حبيبتي.
رغد: بابستامة حضرتك كنت عايزني ي جدي خير في حاجه.
الجد بابستامة: ايوه ي بنتي كنت عايز اتكلم معاك شويه في حاجه كده.
“رغد وكانها تعلم ما سوف يقول لها”
انت وزين عاملين مع بعض ايه حاسس انك مش مبسوطة و في مشاكل بينكم .
رغد: في تفكيرها وهي لا تريد ان تخبر جدها ماذا يوجد بينها وبين زوجها
ابدا ي جدي مفيش حاجه انا و زين كويسين جدا مع بعض.
زين: بفرحة كبيرة من كلام رغد وانها لا تريد ان يدخل احد بينهم وبدا ان يزيد حب زين لرغد اكثر واكثر.
الجد: لرغد ماشي ي رغد ربنا يسعدك
بس ي بنتي انا جوزتك علشان هو الي هيقدر يحافظ عليكي.
رغد: بابستامة جميله عارفه ي جدي
عن إذن حضرتك هروح اشوف ماما.
الجد :اتفضلي ي بنتي.
في غرفة رغد وزين
رغد قاعدة بترسم
زين بابستامة جذابه والتي تسحر قلب رغد:
بتعملي ايه ي رغد.
رغد بخضة: ي عم حرام عليك هتموتني من الخضة بتاعتك دي ابقي قول احم ولا حاجة.
زين بضحك علي خوفها:
علي فكرة انا دخل اوضتي.
رغد : تمام بس ابقي خبط.
زين :حاضر ي ستي بعد كده هخبط الاول حاجه تانيه.
رغد: لاء شكرا.
زين :بتعملي اي بقا ي بطتي.
رغد بغضب من هذة الكلمة:
زين متقولش بطة دي انا مش بطة ي زين.
زين :حاضر ي بطتي
ويضحك زين علي هذة الطفلة الذي يعشقها من الصغر ولكن لماذا يعاند قلبه.
الخادمة: باشمهندس زين في حد عايز حضرتك تحت.
زين :حد مين؟
الخادمة: بتقول لحضرتك اسمه نريمان هانم.
زين :طيب روح انت وانا نزل حالا.
رغد بغيرة وغضب من مجرد سمع هذا الكلام:
زين مين الست دي؟
زين ويحاول ان يجعل رغد
ان تغير أكثر واكثر:
زين بيحاول يكتم ضحكه
اه قصدك نريمان صحبتي من ايام الكلية ليه في حاجه ي رغد وبعدين مش انت قولتي احنا اخوات صح ي اختي؟!!
رغد بغيرة: لاء ابدا هيكون فيه ايه احنا فعلا اخوات.
بعد ما نزل زين لمقابلة نريمان وكمان هي جميله حقا بلا اجمل من رغد
رغد في غيرة شديدة: ايه ده البت احلي منى اكيد زين هيخوني معها لاء لاء ي رب انا بحبه هو اينعم مغرور ومتكبر ورخم بس بحبه
ايه ده ثانيه استوعب دي بتقرب منه دي بتحضنه ده انا معملتش كده هو انا لسه هستوعب ي روحمكككككك انا هنزل اجيبك من شعرك
نزلت رغد وقربت من زين.
زين باستغراب من حركات رغد: رغد في حاجه ي حبيبتي!!
رغد بدلع مصطنع: اه ي بيبي وحشتني اوي لم نزلت ي روحي.
وسرعان ما فهم زين ان هذا يكون سوء قلب رغد الذي يحترق من الغيرة وكان قلبه يرقص من الفرح وبشدة
نيرمان :ازيك ي رغد.
رغد بدلع: اهلا ي اها صح اسمك ايه.
نريمان بغضب من رغد:
نريمان الالفي.
رغد :اه نري ايه .
اوف سوري قصدي نريمان.
نريمان بغضب:
لاء عادي ولا يهمك.
رغد :معلش بقا هخد منك زين.
نريمان :لاء اتفضلي انا اصلا خلصت الي كنت بعمله مع زين.
زين :اتفضلي ي نريمان ونتكلم بعدين.
ريما :باي زين.
بعد مغادرة نريمان صعدت رغد علي السلم في سرعة الرياح
زين بضحك شديد عليها: بعشقك ي مجنونه.
في العالي في غرفة رغد وزين
رغد: ايه ده انا عملت ايه انا عملت كده لا لاء ايه المحن الي كنت فيه ده اعاااااااا
منك لله ي نريمان الكلب انت
طيب استخبى فين انا دلوقتي
ده بيفتح الباب عااااااا
انا اعمل نفسي موت احسن
زين :رغد اطلعي ردي عليا
ايه الي انت عملته تحت ده.
رغد بغيرة: لاء ولله مفروض اعمل ايه لم تكون في واحدة بتعمل معاك كده وانت ازاي اصلا تسيبها تحضنك كده ي زين ده انا معلمتهاش.
زين: بس بس كده تعالي وانا احضنك.
رغد بخجل: احترم نفسك لو سمحت .
زين: الاه مش انت الي بتقولي اعملك ايه.
رغد بغضب من كلامه: انت بتستعبط ي زين.
رغد: بعدها بس يعني انا كمان اروح اقف مع واحد واحضنه كمان عادي صح
زين بغيرة جنونية: نعم ي عيني مين ده الي انت تقفي معه ده انا اقتلك قبل ما تفكري في كده ي رغد انت ملكي ي رغد ومش من حق حد تاني والي يفكر يبص عليك انا اقتله ولا انت عايزة ترجعي ايام زمان ي رغد هانم
رغد بخوف من زين وذهول من كلام زين:
زين انت بتقول ايه.
زين بغضب: ليه هي الست هانم متعرفش انا بقول ايه مش فاكرة هي عملت فيا ايه
رغد باستغراب: عملت فيك ايه ي زين؟
زين :انا هقولك ي رغد!!!
يتبع………….
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي