روايات

رواية عشق الزين الفصل الثامن عشر 18 بقلم مي محمد

رواية عشق الزين الفصل الثامن عشر 18 بقلم مي محمد

رواية عشق الزين البارت الثامن عشر

رواية عشق الزين الجزء الثامن عشر

رواية عشق الزين
رواية عشق الزين

رواية عشق الزين الحلقة الثامنة عشر

 

( الاخير ) part 18
عشق الزين
ـــــــــــــــــــــــــــ mai
مهدي…ليه مش جبته معااك يابني هه
زين بعصبية… ازاااي اجيبه هه انا ااه قلتله الحقيقة ولسسه اما نشوف الدنيا وزمن هيودونا فيين
مهدي بقلة حيلة.. عايزه اشوفه ع عايز اخده فحضني حفيدي حفيدي ياناس
زين بزعيق… ودلوقتي عرفت حفيدك لما اتعلقت بيه لكن زمااان حفيدك دااا ضيعتو بإيدك فااااكر
قال كده وسابه وطلع ع فوق
كااان متعصب وكسر كل حاجه ف الاوضة قاطعه رنين هادفه
زياد بابتسامه… باباااا

 

زين بابتسامه وختفت كل العصبيه … ايوا ياروح بابا
زياد..عامل اي وصلت البيت
زين بابتسامه بهدواء… ايوا الحمدلله انت عامل اي ومي
زياد بضحك…ههههه تماام
زين بابتسامه وضحك…قولي اي الحصل
حكه لهو ماحدث بينه وبين امه انها تريد ان تربيهم مهلا ياصغيرتي ساتحمل عقوبتك لحتي احصل عليكي ههههه
ومالو براحتها موافق علي اي عقوبه يا زيااد
زياد بابتسامه… بابااا انا معرفش هي بتخطط فيه بس انت كون جاهز ماشي
زين بابتسامه.. مممم متخوفنيش ياعم بقي ههههه
زياد بضحك…ههههههه ربنا معاك
زين بابتسامه… يارب يلا اقفل وروح ناام عشان متتعبش
زياد بهدواء.. ماشي سلام
زين… سلام ياحبيبي… وقفل
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

ــــــــــــــــ يوووم جديد 👇
صحيت مي نزلت شركة زين
ودخلت المكتب بكل جبروت حواء
اسكرتيرة… استني يافندم ز
زين بابتسامه وشايف قوة مي …روحي انتي ياغادة دلوقتي وهاتي قهوة للهانم
غادة … ح حاضر وخرجت
مي قعدت وحطت رجل فوق الاخرا … عاوزه نكتب كتابنا انهردا يازيين
زين بصدمة… هه 😳
مي بهدواء… انت قولت لزياد كنا مجوزين عشان كده لازم نجوز وبعدين نطلق تاني يووم
زين قام وراح بتجاها.. مي بلاش الكلام دا معااي عارفك لسسه شايله حب جواكي لياا وبيبص عليها بعيون مدمعه
مي بابتسامه… مفيش حب يازين اسمع هتنفذ الي قولته ولا اقوم امشي
زين بص عليها طويلا ثم قام وطلب احده الارقاام

 

 

 

زين بالم… مأذون بسرعة ياعز ف مكتبي وتعال
عز بستغراب وهزار.. ايه هتجوزني ولا اي ياعم
زين بحدة… عززز
عز …حاضر ياعم متزوقش
وقفل ………. وبعد وقت دخل عز والمأزون وغادة اسكرتيرة
زين قام … اكتب ياعم الشيخ انا واهو العروسة وبيشاور ع مي وقعد عز وغادة شهود
( بارك لكم وبارك عليكما وجمع بينكم ف خير)
عز بابتسامه… مبرووووك
زين ابتسم فقط وقلبه يتمزق ماتقوول تلك الحمقاء تريد اطلاق
مي بابتسامه لشيخ… بكرا خليك جاهز ياعم الشيخ عشان تطلقناا
الشيخ بستغراب… ا ازاي يابنتي ياساتر ياارب
عز … ازاي ف فيه اي يازين
زين ساكت وبس

 

 

مي هي وهتقوم … مع السلامة
وغادرت وسط تعجب الكل
بعد خروج اسكرتيرة والمأذون
عز…ممكن اتفهمني بقي
زين بتعب… مي عيزاني اطلقها بكراا
عز… لييه وايه يخليكم تتجوزو اصلا وتعملو كده
زين … انا قلت لزياد اننا كنا متجوزين فخافت زياد يعرف الحقيقة ويتعب وانا كماان خاايف عليه اوووي
عز ربت علي كتفه… وانت هطلقها ياصاحبي
زين… مش عايز بس مقدرش اقول لااا عشان زيااد
عز.. كاان لازم تقوله الحقيقة يازين مش كاان لازم تكدب
زين بزعيق… لااا كان لازم وكان هيبص فوش جدو ازاااي و وانااا وامه كاان هيكون ابن حرااااام اسكت وسبني شويه لوسمحت
عز… بس
زين… لوسمحتتتت ياعز سبني
طلع عز وقعد زين مدايق جدا

 

 

ـــــــــــــــــــــــــــ بعد شهور
تفوق زياد ف كليته وصحته تحسنت جيدا ومي وزين انفصلو وتم اطلاق وبقت بعيده عن زين الذي يتالم لفقدانها وزياد قرر يعيش شويه
مع والده وجده
زياد… مااماا يعني هتسبيني اعيش مع جدي وبابااا
مي بابتسامه.. عيش يازياد ف المكاان الي يريحك وبعدين مش احنا خلاص اتفقناا هتبقي معا ابوك شويه ومعاي شويه
زياد…مممم اتفقناا بس
مي … مفيش بس انت هتروح تعيش هناك معاه وانا هسافر شويه
زياد بستغراب… هتسافري فين
مي بابتسامه… لندن اي حاجه المهم عندي خد بالك من نفسك وصحتك ماشي
زياد بقلق عليها..طيب امته هتسافري انتي
مي… انت دلوقتي هتروح ل ابوك وانا بعد ربع ساعه هتحرك ع طول وبعدين يلا عشان متتاخرش ع ابوك
زياد .. ماشي ونزل وتوجه لوالده وحكي لهو ماحدث وان امه تريد ان تسافر وتتركهم
ليتنفض زين من مكانه ويركب سيارته هو وزياد ويتوجه للمطار
نزل زين وزياد من العربيه ويجري زين بكل قوته للداخل وبتوع الامن وراه

 

 

زين بصوت عالي … مييييي ابعد ثواني ياااعم يامييييي ويشدوه لكن هما كانو كتير بقي يقع ف الارض ويقووم والكل الي ف المطار وقف وبقي مصدوم من تلك التي تسرب قلب ازين بهذا الطريقه
زين بترجي للامن… بالله عليك سبني ياميييييي مييييي وفضل يصرخ وينادي باسمها وزياد واقف ساكت ومش عاارف يعمل اي فوالده يعشق امه لهذا الحد اااه لو كنت اعرف مدا حب ابي ل امي كنت لا اتركها تذهب وتتركه بهذه الشكل
زياد … بابا قوووم خلاص
زين…لااا انا حاسس اني هي لسه هنا ويزعق بنفس علو صوته …ميييييي ميييي
ــــــــــــــــ لتنتفض مي من علي الكرسي وتذهب للمعرفة الصوت الذي لكن مهلا انهو القلب من توجه لعشقه الذي اختاره وتنصدم من شكل زين الي علي الارض ولامن ماسكه..م مي
مي بصدمه… زينننن

 

 

اتحرك بصعوبه ووقف قدامه .. عايزه تسافري ازاااي هه و وتسبيني تااااني لوحدي هناا من غيرك مش قادر اعيش تاني ياااعشق الزين قااال كلمته وسمع تصفيق الناس ال ف المطار باكملهم فنادرن ما يوجد شباب يعشقون لهذا الحد المميت زياد بقي يبص ع جميع الاماكن وشكل الناس ال مبسوط ابتسم وبص ع امه وغمزلها
مي بفرحه ان اوقفها وختارها لاخر محاولة .. زييين ا انت عايز اي
زين بابتسامه وعيونه ف عيونها… بحبك
الكل ( الي ف المطار).. اوووووه اوووه وعلي صوت اتصفيق الحار بين النااس
مي بدموع عندما رات الخاتم اخرجه من جيبه وقعد ع ركبتيه … هتجوزك من جديد
مي بابتسامه… وقلبي
زين بحب.. مش هسيبه تاني

 

 

مي … بحبك يازين
قاام زين واخده ف حضنه وللف بيهااا وكان وصل عز ومهدي… سامحيني يابنتي انا اسف حقك علياااا و
مي بابتسامه… خلاص كله يهون عشان زياااد حبيبي
زين ببراءه ويقفل ويفتح ف عيونه… طب وانا
مي تهمس لهو.. انت الي ف الحته الشمال يازيني ههههه
زين بابتسامه ونفس الهمس.. حسابك ف البيت هتخديه وبزياده وغمزلها

 

تمت.

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!