روايات

رواية أنتقام ذاتي الفصل السابع 7 بقلم منة الله أيمن

رواية أنتقام ذاتي الفصل السابع 7 بقلم منة الله أيمن

رواية أنتقام ذاتي البارت السابع

رواية أنتقام ذاتي الجزء السابع

أنتقام ذاتي
أنتقام ذاتي

رواية أنتقام ذاتي الحلقة السابعة

دخل الاوضة اللي فيها ملاك وحط كيس هدوم ع السرير.
وقال للي قاعدة جنب ملاك بتحطلها كمادات
“شكرا انك جيتي تساعديني… دي هدوم وعلاج غيريلها هدومها عشان متتعبش زيادة”
وقفت قدامه وقالت”ما ترجعها لاهلها وكفاية لحد كدا”
بصلها رفعت حاجب وقال”كفاية ايه بالظبط؟ ”
“انت عارف كويس اني بحبك وامبارح وانت شاارب قلتلي انك بتحبها واليوم جايبني عشان اسهر جنب الهانم لانها تعبانه؟؟؟ لا كفاية لحد كدا ي (بسخرية) ابليس”
قربت منه وحاوطت رقبته بايديها وقالت بدلع”انا بعمل كل الي انت عاوزة. وهي من يوم دخلت قلبك اخص عليك كدا ”
قربت من شفـ ـايفه عشان تبـ ـوسه
فرجع لورا وشال ايديها بهدوء
“قلتلك قبل كدا اني مش بتاع حب”
صرخت بصوت عالي”معاايا مش بتاع حب لكن معاها بتاع عبدالحليم؟؟ ”
ابتسم بسخرية”مش عاوز اجرحك بكلامي ”
“لا اجرحني ع الاقل كلامك هيكون اهون ميت مرة من افعالك ليه مش بتحبني انا عملت ايه”
قرب منه وقال وهو بيدوس ع سنانه
“مش عاوز اجرحك لكن انتي اللي جبتيه لنفسك تقدري تقولي كام واحد لمـ ـسك. كاااام واحد حط ايده ع جـ ـسمك ساااب فيكي بصـ ـمه؟؟ كتير كتيير اوي ”
رجع لورا وقال”انتي عارفه كويس ان اخري اشـ ـرب وعمري ما نمـ ـت مع واحده قبل كدا انا مش را*جل شهـ ـواني والي زيي ملهمش نصيب ف الحب ولا الاستقرار”
رجع شعره لورا وقال”وعارفه كويس ليه؟ وهي هي بالنسبالي لعـ ـنة معرفش ازاي حبتها ولا امتي… معرفش ازاي شغلت بالي لكن مش هقول اني بحبها “

 

 

قالت بغضب “انت قلت انك بتحبها”
قال بسخرية”قلت اني بحبها… حتي لو مش بحبها عمري ما هحبك ”
قربت منه بغضب وضـ ـربته بالقلم
خدت شنطتها وقالت وهي بتمشي”ابقي غيير لحبيبة القلب هدومها بقي ”
رفع راسه لفوق بغضب خد نفس عميق
وبص ع ملاك النايمه بتعب وحرارتها مرتفعه اوي
خد الهدوم وقرب منها
شال اللحاف من عليها فبدات ترتجف
قالت بتعب”بـ،،، بر… دانه”
“هغيرلك هدومك بسرعة وهدفيكي تاني”
مسك الهاي كول ورفعه عشان يقلـ ـعها.
فمسكت ايده بارهاق
قرب منه وقال”متخافيش ي ملاك هحاول ع قد ما اقدر اغض بصري ”
ظهرت ابتسامة شر ع ملامحه
وهو بداء يغيرلها هدومها
ومعملش باي كلمه قالها
محاولش يغض بصره عنها
بعد ما خلصت غطاها كويس وقال بسخرية”اسف عملت الي عليا ومقدرتش اغض بصري ”
قلع الهاي كول الاسود بتاعه وقعد جنبها يعملها كمادات
مسك كيس العلاج وطلع منه حقنة
قرا تلعيمات
قال بمكر”تنفع وريد وعـ، ـضل؟ العـ، ـضل اسهل من الوريد”
بدات تبكي وهي بتقول”انت بتعمل ايه سبني”
عدلها تاني وقال ببرائه”هو انا بعمل كل دا ليه مش عشان تخفي بسرعة ”
حطلها الكمادات تاني

 

 

 

بصت عليه راحت لفت راسها للناحيه التانية بضيق وقالت”لسة زي مانت مـ ـرا @#$$@ ”
ابتسم بصدمه وقال”حتي وانتي تعبانه لسانك ابن @#$#@”
سحب الجاكيت بتاعه لبسه وقفل زرار واحد من عند سرته
وقال “الجو برد حبتين مش عشان احرجتيني خالص”
غمضت عينها بتعب ونامت
حط ايده ع راسها ولسه حرارتها مرتفعه
زود حرارة الاوضة وتقل الغطا عليها
بدات تخرف بكلام مش مفهوم
كان مركز ف كل حركه ليها وع شفـ ـايفة ابتسامة جميلة
قالت بتخريف” ماما…… ارجعي…… بابا….. افتح……. البحر…. عالي…… طلعني… لا… لا…. ابعد…… ابـ… ـعد”
مسح خدها كف ايده وملامحه اتغيرت لحزن لما جمع كلامها ف عقله
بالليل
فتحت عينها بتعب وكان هو لازال قاعد جنبها
حط ايده ع خدها وقال”الحمدلله حرارتك نزلت ”
مسك فوطه ناشفه ومسح وشها وقورتها.

 

 

وهي بتبص عليه
قالت”شكرا تعبتك معايا ي استاذ ابليس”
قال بسخرية”هه وانتي خليتي فيها ابليس قولي ي دادة”
ضحكت بتعب ع كلامه
مدد جنبها وساند راسه ع كوعه قرب من وشها
فتوترت قال”تحبي ترجعي لوالدك”
“لو انت عاوز كدا ف ما..”
قاطعها”انا مش عاوز كدا بس قعدتك هنا هتكون بضريبة”
بصتله بتفكير وقالت”مش فاهمه”
قرب اكتر وعينه ف عينها”لازم تتحملي شوية الـ ـم مش اكون انا الضـ ـحيه الوحيده”
قالت بخوف ورجفه”مش. فاهمه”
“انا بحبك ونهايتي الاعـ ـدام لو حصل هتعملي ايه”
بصتله بحزن”مش هسيبك”
“ولو كنتي حامل ف ابني”
لمعت عنيها بحب وحزن”هعيش اربيه عمري كله”
قرب من شفـ ـايفها وهو بيقول”وانا مش عاوزك تمـ ـوتي “

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أنتقام ذاتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *