روايات

رواية المغرور والدلوعة الفصل التاسع 9 بقلم ميرو محمد

رواية المغرور والدلوعة الفصل التاسع 9 بقلم ميرو محمد

رواية المغرور والدلوعة البارت التاسع

رواية المغرور والدلوعة الجزء التاسع

رواية المغرور والدلوعة كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ميرو محمد
رواية المغرور والدلوعة كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ميرو محمد

رواية المغرور والدلوعة الحلقة التاسعة

بسنت : الحقوووووني صقرررررررر عميييييييييي حد يلحقني .
جري صقر والكل عندما سمعو الصوت . دخل صقر والجميع الي الغرفه .
صقر : اول مشافها وكانت لابسه بچامه قصيره جدا قال بغيره : كله براااااا براااااا.
خرج الجميع وظل صقر ومحمود وبسنت . حمل صقر حياه علي ايدو . ونايمها علي السرير . ثم قال .
صقر : عمي قول لحسام يرن علي الدكتوره .
محمود : ماشي يابني . ثم خرج محمود إلي الخارج حتي يخبر حسام . وصقر جلس بجانبها وهو قلق جدا عليها .
صقر : قومي ياحبيبتي متقلقنيش عليكي . ولاكن لا حياه لمن تنادي .
كانت حياه في عالم تاني .
بعد قليل وصلت الدكتوره . ودخلت غرفة حياه .
الدكتوره : وسعو كده . ثم كشفت علي حياه وقالت .
الدكتوره : حد يجبلي الأدوية دي بسرعه . محمود اخد ورقة الأدوية وطلع يجري يجبهم .
صقر : هي مالها يادكتوره .
الدكتوره : المريضه عندها السكر .
صقر بصدمه : نعم بتقولي ايه .

 

 

 

الدكتوره : والله يافندم دا الحصل .
صقر : ودا جالها ازاي .
الدكتوره : وراثه أو ممكن نتيجة زعل جامد .
صقر وهو يلوم نفسه ويقول : كل دا بسببي😔😔 .
بسنت : لاء ياابيه ربنا عاوز كده 🥺
بعد قليل وصل محمود ومع الأدوية . اخدتهم الدكتوره وعملت اللازم . ثم قالت .
الدكتوره : لازم تظبط اكلها بعد كده ولازم تعمل تمارين رياضيه كل يوم وتاخد الدوا في معادو عشان ميحصلهاش حاجه .
محمود : هي عندها ايه يادكتوره .
الدكتوره : للاءسف كانت هتدخل في غيبوبة سكر بس الحمدلله انكم لحقتوها .
محمود بصدمه : يعني بنتي عندها السكر

#بقلمي_ميرو_محمد

ذهبت الدكتوره . وظل صقر ومحمود وبسنت بجانب حياه بحزن .
صقر : روحي يابسنت قولي ليهم يجهزو اكل عشان حياه اول متقوم تاكل .
محمود : لاء يابنتي خليكي بنتي هتقوم واخدها وامشي .
صقر : في اي ياعمي كل متكلم تقول همشي. ياعمي حياه محتاجنا كلنا عشان نفسيتها تكون حلوه . مش تروح تقعدها في بيت لوحدها .
محمود مسك دماغو وقال : خلاص مبقاش فيا دماغ افكر في حاجه غير راحت بنتي .
بسنت : يبقا خليها ياعمي وسطنا واوعدك محدش هيزعلها تاني .
صقر : انا المسؤل لو حصلها حاجه ياعمي…..
محمود : انا مش هقدر احكلها حاجه .
صقر: سبها عليا وانا هحكلها …..

#بقلمي_ميرو_محمد

وبعد قليل من الوقت قامت حياه .
صقر : ايه يا شيخه كل دا نوم .
حياه : انا معرفش ايه الحصل .

 

 

 

قام محمود وطبع بو.سه علي رأسها وقالها الف سلامه ..
حياه بابتسامه : الله يسلمك يابابي .
بسنت : ايوه كده خلينا نشوف ابتسامتك العسل دي ياحياه خلي الشمس تطلع .
حياه : ربنا يخليكي ليا يابسبوسه .
صقر : طب يلا قومي اجهزي عشان ننزل نفطر وهاخدك مشور تحفه .
بسنت : وانا ونبي خدوني معاكم .
صقر : بس كده عيوني .
ابتسمت بسنت وحياه . وقامت حياه لبست بنطلون جينز وتشرت اسود ورفعة شعرها وكانت قمر اوي .
وبسنت كمان لبست وجهزت . وطبعا نزلو الي أسفل .

الكل متجمع علي السفره .

عامر : الف سلامه عليكي يا حياه .
حياه : الله يسلمك ياعمو .
هاله : اقعدي ياحبيبتي افطرو يلا .
جلست حياه بجانب بسنت وصقر بجانب حسام .
حسام : اومال ايه الشيكه دي .
حياه : اصل صقر هيخرجنا انا وبسنت .
نسرين : الله وانا عاوزا اخرج ياصقر واتفرج علي الصعيد .
بسنت : ابقي خلي حسام يفرجك احنا هنخرج احنا بس .
هاله : بس يابنت . صقر خد نسرين وحنين وساره وكمان حسام يروح معاكم عشان يكون معاك .

( الوليه فاكرا خروجة العيد هي 😂)

صقر : معلش ياامي مره تانيه اخدهم .
نسرين : لاء انا عاوزا اروح معاك المره دي .
عامر : خلاص يابني خدهم وخلاص وكمان زياد هيروح معاكم روحو اتمشو ولا كلو حاجه وتعالو .
صقر : ماشي ياحج خلصو واجهزو ….

 

 

 

 

ثم وجه كلامه لحياه .
صقر : حياه البسي حاجه مشوفش ضفرك فيها .
حياه بابتسامه : حاضر . ابتسم ايضا صقر لها .
ساره : شكلنا قاعدين مع روميو وچوليت .
حنين : اصبري واتفرجي الهيحصل في الخروجه ههههه وضحكت بخب ث.
ساره : فعلا انتي شايفه نسرين بتبص ازاي لحياه .
حنين : طب كويس انك ختي بالك . احنا مش هنعمل حاجه خلينا نتفرج بس .
هاله : تعالي احنا بقا يازينب هانم نشرب القهوه بتاعتنا في الجنينه .
زينب : ياريت يلا بينا .
قامت زينب وهاله وعامر وماهر .الي الجنينه .
محمود : صقر مش هوصيك علي حياه .
صقر : متقلقش ياعمي حياه هنا وشاور علي قلبه .
محمود : ربنا يحميك يابني . ثم ذهب إلي المكتب بتاعو .

#بقلمي_ميرو_محمد

بعد قليل الكل جهز . وركبو العربيات .
حياه وبسنت مع صقر .
ونسرين مع اخوها زياد .
وساره وحنين مع حسام . ثم ذهبو كلهم الي المول الاول .
صقر : استنو هنا هقابل صاحبي وهاجي .
حسام : اوعي تقول حازم رجع .
صقر : صح هروح أقبلو وجيبو واجي هو برا المول . حسام خلي بالك من الكل انت وزياد .
زياد وهو ينظر لحياه : متقلقش في عنينا .
صقر بغيره : حياه تعالي معايا .
حياه : لاء ياصقر مش قادره امشي والله تعبت .
صقر وهو ياتفاهم الأمر . اخذ حسام علي جنب .
صقر: حسام خلي بالك من حياه ومتخليش زياد قريب منها .
حسام باستغراب : ليه في اي .
صقر : نظراتو مش طبيعيه .

 

 

 

حسام : قولتلي . متقلقش سيب الموضوع عليا .
صقر : جدع. ثم ذهب إلي حازم .

في فيلة عائلة الهلالي ….
هاله : بقولك ايه يازينب هانم .
زينب : اتفضلي ياحبيبتي خير .
هاله : انا كنت عاوزا نسرين لصقر ابني .
عامر : وانا كنت ليسه هقول لماهر بيه . ايه رائيك بقا ياماهر بيه .
ماهر : وانا هلاقي احسن من صقر لبنتي .
زينب : ياحبيبتي نسرين بنتك واحنا هنلاقي احسن منكم فين .
هاله : تسلمي ياأم لسان عسل .
عامر : علي خيرت الله لما يجو الولاد نشوفهم ويحدود معاد الخطوبه .

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *