روايات

رواية فريدة الفصل التاسع 9 بقلم سلمي أشرف

رواية فريدة الفصل التاسع 9 بقلم سلمي أشرف

رواية فريدة البارت التاسع

رواية فريدة الجزء التاسع

فريدة
فريدة

رواية فريدة الحلقة التاسعة

خالد و أمير بصدمة : اي ده ؟
أمير بلهفة : اكتب ي مولانا الكتاب بسرعة
خالد بتوهان ف طلة عائشة : أيوة أيوة بسرعة يا مولانا
المأذون بضحك : طب ناخد راي العروستين طيب
عائشة وسما بكسوف ف صوت واحد : موافقين ♥️
عائشة بتوسوس سما : خطوة حلوة ربنا يثبتك ي قمر
سما حضنتها : اسفة علي طريقتي معاكي متزعليش حقك عليا أنا حبيتك اوي بجد
عائشة بإبتسامة فرح : لا مش زعلانه ربنا يسعدك
سما : بس خالد هيتجنن عليكي شوفتي لهفته عليكي كانت عاملة ازاي لما شافك بالفستان ده
عائشة بتوتر : خدت بالي وقلبي بيدق جامد ♥️🌏
سما بضحك : اجمدي كده

 

 

 

 

المأذون : بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير ♥️
خالد قام وحضن عائشة بلهفة وباس رأسها : مبارك عليا انتي ي عائش 💍🖇️
عائشة بكسوف : مبارك علينا ي حبيبي
خالد : اي الفستان القمر ده بجد بهرتيني بس عارفة الحجاب مخليكي ملاك ♥️
عائشة حضنته : لمعة عيونك خطفتني لما طليت بالفستان ولقتيك مبسوط كده ♥️
خالد بإرتياح : مبسوط اوي ي عائش أخيرا بقيتي ليا
حضنها وهو بيلف بيها وهي بتضحك ومغمضة عيونها 🖇️♥️
علي الجانب الآخر
أمير لسه مصدوم : انتي لبستي الحجاب خلاص ؟
سما بارتياح : اها حسيت اني اتاخرت اوي ف الخطوة دي
امير : سما انتي طلعتي احلي بالحجاب 😌 اللهم بارك شكلك ملائكي وطفولي فيه ♥️ وكمان الفستان واسع أنا فخور بيكي بجد بالخطوة دي ♥️

 

 

 

 

 

 

سما : طب مش تباركلي الاول
امير بضحك : معلش بس شكلك خطفني ومركزتش ف اي حاجة
مسك ايديها وباسهم وحضن رأسها وباسها ♥️
امير : مبارك عليكي ي سمايا ♥️
سما بفرحة : مبسوطة اني خلاص بقيت علي أسمك
امير : تعالي بقي عشان نفسي ف الحضن ده من زمان وهشيلك ي اوزعة
سما بغيظ : طب اوعي كده مش هتحضني
امير شدها من دراعها ولف أيده حوالين وسطها ورفعها وضم دراعاته حواليا وهمس ف ودنها : أنا حبيتك اكتر عشان اوزعة واحلي ازوعة ف دنيتي والله ♥️🖇️
سما اتكسفت وخبت وشها ف رقبته ولفت ايديها حواليه: بحبك🙊♥️
.

 

 

 

 

 

عمرو : طب اي واحنا مش هننبسط زيهم والا اي
فريدة بضحك : لما نروح هنسهر سوا ي حبيبي
عمرو : اذا كان كده ماشي بس ابن الجز.مة ابنك ده توديه لأمك أنا مبعرفش اقعد معاكي شويه من زنه
فريدة : من غير ما تقول ماما خدته يومين يبات معاها عشان واحشها
عمرو بغمزة : والله امك دي حبيبتي
فريدة بغيظ : دلوقتي امي حبيبتك
عمرو بضحك : والله هي ست محترمه وتتحب المشكلة كلها ف ابوكي اللي مطلع عيني كفاية اللي عمله فيا ساعة الجواز ده كان ناقص يضربني قلمين
فريدة : بيخاف علي بنته فيها أي دي
عمرو : وانا لو مكنتش بحبك مكنتش اتحملت منه كل ده
فريدة بضحك : صبرت ونولت
عمرو وهو بيسقف : ده انا نيلت الحلاوة كلها ♥️
.

 

 

 

 

 

 

ف بيت عمرو
فريدة : ها قررتو هتعملو الفرح فين ؟
سما : اممم لسه بنشوف قاعة كبيرة
عائشة : أنا لقيت كذا قاعة بس اسعارهم غالية
سما : متنسيش أن خالد هيدفع النص و أمير النص
عائشة : أيوة صح لا كده هتظبط هوري امير القاعات اللي لقيناها فاضية ويختار هو وخالد مع بعض .
سما : اشطا مالك ي فريدة ؟
عائشة : شكلك زعلانه ف حاجة حصلت ؟
فريدة بتوتر : لا عادي شديت أنا وعمرو شويه بس
عائشة :هو فين ؟
فريدة : في الشغل
سما : طيب قومي كده ظبطي نفسك وغيري لبسك اللي ريحته طبيخ ده وجهزي الاكل اتغدو سوا واقعدو اتفاهمو اينكانت المشكلة ي فريدة بس متسبيش الزعل يكبر ما بينكم
فريدة بتنهيدة : حاضر
سما : يلا ي عائشة احنا عشان ديدا تلحق تجهز.
.

 

 

 

 

 

فريدة ادتله مج القهوة .
فريدة بتوتر : هتفضل زعلان مني كده كتير ؟
عمرو : انتي شايفة اي ؟
فريدة : شايفة اني مبقدرش علي زعلك واني غلطانه بس متخاصمنيش كده
عمرو : فريدة أنا عارف انك مكنتيش تعرفي أنه شغال هناك ولما قولتيلي طلبت منك متروحيش تاني يعني ده واحد كان بيحبك والله اعلم مشاعره ناحيتك اي دلوقتي فليه تتعاملي معاه اصلا ؟ اه بتنيل بغير ومش عايزك تتعاملي معاه تاني ولا تروحي تشتري من المكان اللي البيه شغال فيه .
فريدة : ي عمرو ده مول كبير وبدخل اجيب اللي انا محتاجاه ومش كل مرة بشوفه وحتي لو شوفته مبنتكلمش اصلا
عمرو : نشوف مول تاني أو اجبلك أنا اللي انتي عايزاه
فريدة : اممم ماشي
عمرو بغيظ : زعلانه لي دلوقتي

 

 

 

 

 

 

فريدة بعصبية : عشان دي مش طريقة تعاملني بيها أنا بحب اجيب حاجتي من المول ده وبما أنك بتدايق لما بروح ابقي انزل انت هاتلي الحاجات اللي هقولك عليها وأدي الحوار محلول مش كل حاجة عصبية وخناق وتقعد باليومين والتلاتة زعلان مني
عمرو بمهاودة : حبيبتي انا اكيد مش طالبة معايا خناق مجرد نقاش وحقي لما ازعل اخد وقتي ف الزعل حطي نفسك مكاني وشوفي رد فعلك هيكون ازاي .
فريدة بإحراج : احم طب انا اسفة خلاص ممكن متدايقش !
عمرو : مش مدايق بس متروحيش تاني هناك
فريدة بغيظ : وانت لما تزعل مني تكلمني مش تاخد جنب
عمرو بضحكة : حاضر
فريدة : جتك القرف ف غمازاتك القمر
عمرو بأستغراب : مجنونة تعالي اقولك
فريدة : خير 🙂
عمرو خدها ف حضنه وهو بيملس علي شعرها : متزعليش ♥️ والله بتخنق لما بتعيطي أو تزعلي
فريدة حضنته اوي : خلوثة مش زعلانه
عمرو بصدمة : اي ده ي فريدة ؟
فريدة بخوف : هفهمك بس اهدي .

يتبع..

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *