روايات

رواية 30 يوم حياة الفصل الثالث عشر 13 بقلم أميرة اسامة

رواية 30 يوم حياة الفصل الثالث عشر 13 بقلم أميرة اسامة

رواية 30 يوم حياة البارت الثالث عشر

رواية 30 يوم حياة الجزء الثالث عشر

رواية 30 يوم حياة
رواية 30 يوم حياة

رواية 30 يوم حياة الحلقة الثالثة عشر

كريم….كان بيتألم وكأن الوجع كان متخدر من خضته علي عامر
راح معاه زين وعادل وصلاح وادهم وفضلوا الباقي مستنين عامر وفجأه 😛
أتفتح باب الاوضه وخرج عامر مع الممرضين جري عليه ايهاب ووالده وشهد
ايهاب…عامر رد عليا انت كويس
حسني…قوم يا ابني طمن قلبي عليك
شهد…هو مبيردش ليه
نعمه…استني عليه يا بنتي يفوق دخلوه الاوضه بالترول
هيما..ايهاب انا وانت وصالح ويوسف نرفعه براحه عالسرير
ايهاب…يلا بينا
يوسف.. واحده واحده وانتوا بتنزلوه
صلاح…يلا واحد اتنين…..
شالوه مع الممرضين ونڨلوه عالسرير وخرجوا
حاج سعيد…حمدالله علي سلامته يا حسني
حسني…الله يسلمك يارب يا حاج سعيد وربنا يطمنا علي كيمو
سعيد …يارب
سعير…حمدالله علي سلامته يا استاذ حسني الف بعد الشر عليه يقوم بالسلامه يارب
حسني…يارب يا ست سهير

 

 

 

شهد…هو بيقول ايه وليه مش بيفوق
صلاح…الله مش خارج من عمليه يا شهد وليه يادوب بيفوق من البنج
عيسي…شويه شويه يابنتي هيبتدي يفوق
حسني ..الف حمد وشكر ليك يارب وقعت قلبي عليكي يا ابني
فالوقت ده رجع زين والشباب
زين…ايه خرج
ايهاب…الحمد لله
زين…اعد جمبه عالسرير وباسه من دماغه عامر ولا ياعامر قوم ياصاحبي وحيات غلاوتك ما هسيب حقك
ادهم…الدكتور طمنكم
احمد العربي اه يا ادهم بيقول انه بخير وشويه وهيفوق
صالح…سلامتك ياصاحبي
زين…انا هقوم بسرعه اطمن كيمو عشان قلقان عليه
سعيد…هو فين صحيح يا ابني
وقف زين وبص لأدهم وعادل وصالح
فاطمه…فين كريم يا اولاد
منار…فين كيمو يا عادل حصله حاجه
عادل ..لا يا منار بعد الشر يا حبيبتي
سعيد…مالكم يا ولاد بتبصوا لبعض كده ليه
زين…كريم هيعمل عمليه في دراعه
فاطمه…ضربت علي صدرها بخوف عمليه ايه يا ابني

 

 

ادهم…كريم عنده كسر مضاعف وهلع فالكتف
فاطمه….ياحبيبي يا ابني كسر ايه ده اللي يتعمله عمليه مش الكسر ده بيتجبس يا ولاد صح ولا ايه حد يرد عليا
مديحه…براحه يا ست فاطمه
نعمه..استني بس يا ست فاطمه نفهم
زين….ياحاجه فاطمه ده خلع فالكتف ومش بسيط كريم نزل بكل وزنه علي كتفه ودراعه الدكتور اصلا مستغرب ازاي ده فيه وكان ساكت كده
فاطمه…ياحبيبي يا ابني
سعيد…لا خول ولا قوه إلا بالله
شهد….هو وقع جامد اوي ومسك كتفه بألم بس فضل يجري بسرعه عشان يلحق عامر
صالح…ماهو قال للدكتور كده كان عايز بس يلحق عامر ومكنش حاسس بالوجه اوي كده غير الوقت
حسني..حقكم عليا انا يا حاج سعيد
سعيد…متقولش كده يا حسني ده مقدر ومكتوب كان هيجرالهم اللي حصل ده لو عملنا ايه
فاطمه…ايه اللي بتقوله ده يا استاذ حسني عامر وكريم روحهم في بعض وبعدين هو عامر اللي وقعه الحمد لله المهم انهم معانا وفي وسطنا
سعيد…تعالي نروحله يا زين يا ابني
فاطمه…خدوني معاكم اشوف ابني
زين…تعالوا
راحو كلهم اطمنوا علي كريم وشويه وجهز كريم للعمليه
زين…اجمد يا بطل والله العظيم ارجع بس بيكم عالحاره واللي دعمل كده في عامر وكان سبب فاللي حصلك هعلقهولك فالحاره
هيما ..وغلا تك عندي لا البسهولك قميص نوم وسط الخلق واخلي الرايح والجاي يقول من ده بكره بي قرشين
كريم…طمنوني بس علي عامر عامل ايه
ايهاب…زي الفل يا كيمو شد حيلك عشان لو عرف اللي حصلك انت عارف عامر هيبقي عامل ازاي
كريم…طيب سعن سفاق وبيتكلم كده وكويس
يوسف…والله زي الفل بس هو لحد الوقت مافقش اعد يخرف وينادي عليك ويرجع ينام انا ياض ابتديت اشك فيك انت وهو
عادل…بهزار ابتديت يعني مش متأكد
سعيد…اتلم ياض واتربي
كريم…اجمد كده يا حبيبي عشان خاطري انا مش ناقص وجع
فاطمه…بدموع والنبي يا كريم ماتوجع قلبي عليك
كريم…في ايه يا جدعان ده انتوا لو عارفين ان رايح اموت كنتوا خوفتوا علي مشاعري اكتر من كده. اي التوتر ده🤣
يوسف…لا وبطوط بتوصيك ترجعلها ياولد يا كريم انا لو منك بالعند فيها مرجعش
كريم…بضحك اعد علي قلبكم انا
فاطمه…اخس عليك يا يوسف ميرجعش ده ايه ده انا اموت فيها
يوسف…مسك ايدها باسها بعد الشر عليكي وعليه يا بطوط بس اجمدي كده وادعيله شويه صغيرين ويبقي معانا وننقله اوضه الواد عامر ونقلبلهم المستشفي ملاهي
كريم…ولا ياچو متنساش تجيب روحيه😂
صلاح…روحيه تبقي خربت

 

 

 

ايهاب….كيمو عامر فاق وبيسأل عليك
مريم…الحمد لله يارب هو كويس
ايهاب…اه الحمد لله بس اعد يسأل عليك
كريم…اوعي تقوله ده لسه خارج من عمليه بلاش تضايقه
ايهاب…اطمن يا خويا ابويا قاله تعالي شوفه قبل ما تدخل
كريم…طيب تعالي منك لله يا عم حسني
سعيد…اتأدب ياواد وبعدين هتقدر تروح
زين…اطمن الدكتور كان مديله حقنه مسكنه عشان الاشغه وتحاليل قبل العمليه مكنش هيقدر مستحمل لحد ما يجهزوه
ايهاب…يلا تعالي
خرج معاهم كريم وراح علي عامر وهو لابس لبس العمليات وصحابه هارينه تريقه
في اوضه عامر…
عامر….كيمو فين
شهد..جاي ياعامر ايهاب راح يناديه
مديحه..سلامتك يا حبيبي ان شالله اللي يكرهك
عامر…الله يسلمك ياديحه فين زين
مديحه…راح يشوف كريم عشان ميسبهوش لوحده
عامر…هو تعبان اوي كده
اتفتح الباب ودخل
كريم راحله واعد جمبه وخده في حضنه

 

 

فضل عامر يعيط
عامر…حقك عليا يا صاحبي انا السبب
كريم…بس يلا يا اهبل هو انت اللي وقعتني انا اللي نازل جري مخدتش بالي وبعدين انا كنت نازل زي المجنون خايف عليك وعايز ألحقك باي طريقه
عامر…انت وقعت ازاي
كريم…خدت اخر كان سلمه ووقعت علي كتفي
زين…ايه اللي حصلك ياعامر
ادهم…مين اللي عمل فيك كده ياض حد نعرفه
عامر….بعدين يازين انت وادهم
زين…هو ايه اللي بعدين انا هعرف الوقت
عامر…اما اطلع طيب يازين مغنديش استعداد اقول الوقت وافضل هنا مش عارف ايه اللي حاصل بره
زين…واللي خلقني وخلقك يا عامر لو ما قولت لا هروح افرغ كاميرات المحلات في كل مكان لحد ما اعرف نين عمل فيك كده وبردو هجيب حقك انت وكريم
ايهاب…مين عمل فيك كده يالا
فضل عامر ساكت
كريم…ما تنطق ياعامر
عامر…لما اخرج هاخد حقي بأيدي مش عايز حد يحصله حاجه بسببي كفايه كيمو واللي حصله
هيما…بعصبيه. ماتنطق يالا
صلاح…انت شايفنا عيال صغيره ولا ابهي اعامر شايف اننا مش هنجبلك حقك
زين…سيبوه خلاص انا هتصرف
سعيد…ياولاد مش كده
عادل…امال ازاي ياابا عامر مرمي ادامك اهو واخد مطوه في بطنه وكان ممكن تجيب اجله وكريم دراعه بكتفه عايزين شرايح ومسامير وتقولي مش كده
عامر..طب يا زين انا هقولك بس احلف برحمه ابوك انك مش هتعمل حاجه غير لما اخرج
زين…ياض يا حمار الحق مينفعش يبات بره وانا عايز اجبلك حقك انت وكيمو
عامر..عشان خاطري يا الني ريحني انا مش ناقص قلق
ادهم…ماشي ياعامر قول ومتقلقش هنستناك
عامر…زكريا
صالح…زكريا مين
عامر…زكريا سالم كان واقف هو واتنين من المقاطيع اللي معاه واول ما شافوني كأن مسكتهم كهربه وكأنهم مراقبين حركتي ومستنيني خدوا مني الفلوس اللي خدتها من الفرح كلها وخدوا مني الموبايل بتاعي والساعه خدوا مل حاجه معرفتش ارن علي اي حد فيكم وكنت قلقان لا يرجعوا يكملوا عليا عشان مقولش ان هما اللي عملوا فيا كده عشان كده بقيت انادي عليكم زي المجنون

 

 

 

زين…وديني لا هقطعه بأيدي زكريا الكلب
يوسف…واللي خلق الخلق لا نعلم عليهم ونخليهم نسوان
مديحه…يازين انت ويوسف الدنيا مبتتاخدتش قفش كده يا حبايبي
سعيد…قوليلهم يا ست مديحه عشان انا تعبت وبصراحه صدمتي في زين كبيره
زين…وانا قولتهالك يا حاج سعيد دول مش صحابي دول اخواتي وانا اللي يجي علي اخواتي امحيه من علي وش الدنيا ودول كانوا هيضيعوا واحد من اخواتي وراقد ادامك اهو والتاني داخل بعمل عمليه في دراعه برده بسببهم وتقولي مصدوم فيا انت تتصدم لو لقتني سبت حقهم
حاج فاروق…طيب قفلوا بقي عالسيره دي الوقت المهم انهم بخير واطمنا علي عامر وفاضل كيمو
عامر…بضحك ولا ياكيمو ايه اللي انت لابسه ده صحيح
كريم…نفس اللي انت لابسه يا ظريف😒
عامر….بس عليك انت مهزق اوي 😂😂😂
يوسف…بزمتك ياض ياعامر مش عامل زي يونس الشلبي في مسرحيه العيال كبرت😂😂😂😂
عامر…اه والله انا اعد افتكر شوفت المنظر ده فين قبل كده
كريم…انتوا بتشقطوني لبعض صح
عامر…وربنا يا كيمو شكلك مسخره😂😂. مسك الجرح اااه منك لله
منار…كانت بصاله ومبتسمه ودموعها نازله
وهو بيضحك عامر لمحها بتعيط
عامر…ايه منار بتعيطي ليه بس وكمل بضحك اكيد عشاني مش عشان اخوكي اصل كريم منظره مش عياط ده منظره يضحك وبس
كريم..لا اكبد عليا انا هتعيط عليك انت ليه يامعفن😒😒 وبعدين منار شربت الخضه زيي بالظبط علي فكره
عامر…هي كانت صاحيه
كريم…انا نزلت جري عليك وهي ورايا ولولا صريخها مكنش حد لحقنا بسرعه
عامر…ربنا يخليكوا ليا يا كيمو انتوا اخواتي ومنار اختي وغاليه عندي زي شهد بالظبط
ابتسمت منار بوجع من وسط دموعها وسكتت
بصلها كريم بطرف عينه وحس انه قلبه وجعه علب منار..
كريم…كان عارف ان منار بتحب عامر سمعها مره كانت منه ووعد عندهم واعدين معاها فالاوضه وسمعها وهي بتحكيلهم ان عامر حب عمرها وانه مش حاسس بيها وبيعتبرها زي اخته وانها بتحب اخواتها ومتقدرش حتي تلفت نظره عشان متقدرش توطي راس اخواتها فالارض وقتها حس كريم انها كبرت في نظره يمكن كلامها و دموعها ووجعها وجعوه اوي لاكن مقدرش يعمل حاجه بالرغم من ان عامر اقرب حد لكريم إلا انه ميقدرش يقوله عشان ميرخصش اخته هو بيحب منار جدا وشايف انها تستاهل انها تتحب لاكن ميقدرش يفرضها علي صاحب عمره خصوصا انه عارف ان عامر شايل فكره الجواز دي من دماغه خالص لحد ما يكون نفسه ويوصل لحلمه انه يكون مطرب..
فاق كريم علي صوت زين
زين…كيمو يلا الممرضه عيزاك
كريم…هااا يلا بينا
سعيد..اقرا قران يا ابني وسمي الله كده عشان ربنا يقف معاك
كريم…حاضر ياحاج. باس دماغ والدته ما كفايه عياط يا بطوط بقي انا داخل اتعدم دي عمليه بسيطه
فاطمه…بعد الشر يا واد متقولش كده
كيمو…كفايه عياط يا بت يا منار هخرج ونأعد ناكل ونرغي للصبح انا وانتي
منار…سلامتك يا حبيبي
كريم….الله يسلمك يا حبيبتي اشوفكم علي خير ولا ياعامر أتاخر شويه هخلص واجي اعد جمبك
عامر…مستنيك يا صاحبي

 

 

 

راح…كريم مع الممرضه ودخلوه اوضه العمليات
وفضلوا كلهم مع عامر فالاوضه مستنين خروج كريم
…….
في شقه سهير
توته كانت راحه جايه وهي بتاكل في ضوافرها
بوسي…يا بت اعدي خيلتي امي في اييييه
توته….مسكت مخده حدفت بوسي بيها بت انتي ملكيش دعوه بيا انا علي اخري
بوسي.. اااااه دماغي
شمس.. في ايه ياتوته مالك وترتينا صحيح راحه جايه ليه كده
توته…هتجنن يا بت يا شمس كل ما فرحي يقرب يحصل مصيبه خايفه عامر يجراله حاجه وفرحي يتأجل للمره المليون ساعتها وربنا انتحر
بوسي…انت يابت يا توته لسه واخده بالك الوقت انك نحس وبومه
توته…يابت اسكتي اتقي شري يا بوسي هموتك انا علي اخري
شمس ..بس بقي يا بوسي وبعدين يا توته انتي كل اللي همك فرحك نش همك عامر الواد لسه صغير ومحترم وجدع
توته…والله ما اقصد ده عامر ده مفيش زيه ووجع قلبي منظره وهو مرمي غرقان في دمه يابت انا بتكلم عاللي حاصل يعني شكلي بقي ايه لما فرحي كل شويه يتأجل ولازم يحصل مصيبه شكلي بقي وحش اوي
شمس…يا بت ده نصيب واللي ليكي فيه نصيب هتشوفيه ان شاء الله يقوم بالسلامه عامر وتعملي الفرح يا اختي ونكسر وراكي ميت زير
بوسي….ميه بس دي عايزه مصنع ياكش يتفك نحسنا😒
توته…بتلعبي في عداد عمرك يابوسي يابت بس هجيبك من شعرك
بوسي…انا داخله اتخمد
توته…احسن بردو غوري في داهيه
شمس…اسكتي بقي اهدي كده لحد ما حد فيهم يكلمنا يطمنا
توته…يارب
…….
في شقه زين
رحاب…ما حد فيكم يتصل بأبله مديحه ويطمن منها
منه…استني اكلمها يارب ما تكنسل
اتصلت منه وردت عليها مديحه
منه…ايه يا ماما طمنيني
حكتلها مديحه كل اللي حصل
منه…ياخبر ابيض كل ده حصل ياعيني عليك يا كيمو.مديحه…ادعولهم يا بنتي
منه…ربنا يشفيهم يارب المهم انتوا جايين امته
مديحه..لسه يا بنتي نطمن علي كريم ونشوف هيحصل ايه وهنيجي المهم خلوا بالكم من نفسكم واقفلوا علي نفسكم كويس
منه…حاضر يا ماما متقلقيش

 

 

 

مديحه…رحاب معاكم
منه…اه معانا يا ماما
مديحه….خلوا بالكم من بعض ومتخليهاش تطلع لحد ما نيجي معهاش حد هناك يا بنتي
منه…اطمني يا ماما
مديحه…سلام يا بنتي
منه…سلام
……..
احمد العربي….رحاب طلعت يا ام زين
مديحه…لا مع البنات يا استاذ احمد متقلقش عليها انا قولت لمنه ماسبهاش تطلع
احمد…طيب كويس
ادهم ….انا بقول يا جماعه تطمنوا علي كريم وتروح ا انتوا عشان البنات اللي متسابه لوحدهم دول وعشان كده كده اعدتكم هنا ملهاش لزوم
فاطمه…انا مش هقدر اسيب ابني
هيما…يا خالتي اولا مش هينفع تباتي معاه ثانيا حتي لو ينفع مش هتقدرس تخدميه وبردو نفس الكلام مع عامر احنا شباب وهنقدر نساعدهم ندخلهم حمام نغيرلهم
احمد العربي…هيما بيتكلم صح هو وادهم اعدتكم هنا مش حلوه انا شايف ان الحريم كلهم يروحوا يرتاحو
الشباب كمان يبدلوا مع بعض عشان شغلهم
زين…كريم بس يخرج وهنمشيهم وانت يا عم حسني هتروح عشان اكل عيشك الدكتور قال يومين ويخرج من هنا واكيد كريم برده مش هيطول روحوا وتعالوا غليهم بس متعطلوش نفسكم وحاج فاروق روح علي قهوتك وصالح وصلاح يعني هنبدل سوا
نعمه…ايوه صح اللي فاضي يأعد معاهم
حاج سعيد….صح يا ولاد عين العقل ربنا يطمنا عليهم
عدي الوقت بسرعه وخرج كريم اخيرا كان الصبح طلع
دخلوه الاوضه مع عامر
فاتت ساعه كمان كان ابتدي يفوق كريم وبيتألم جامد من وجع دراعه
دخل بص عليه الدكتور وحطوله مسكن في المحلول وطمنهم عليه وسابهم وخرج
فضل نايم هو وعامر وهما حواليهم
ادهم…يالا يا ابا خد حد معاك وروح وانتويا چو خد معاك حد واتكل علي الله عشان امك وعشان شغلك
يوسف…لا شغل ايه مفيهاش شغل انا عايز انام شويه وهرجعلكم تاني ياكش بس روحيه تسيبني انام
زين…طيب يلا امي معاهم واللي عنده حاجه يتكل علي الله انا اعد معاهم
هيما…ايهاب انت وعامر مينفعش تأعدو من الشغل
ايهاب…مفيش شغل يا هيما لسه احنا واخدين اجازه العيدلاخر الاسبوع
هيما…طيب الحمد لله مصلحه
عادل…طيب معلش انا عندي جلسه فالمحكمه هروح اغير بسرعه واطلع عالمحكمه وهخلص وارجعلكم بس لما كريم يصحي عرفوه والنبي
زين…روح يا عادل طبعا احنا معاه يا جدع
ايهاب…احنا معاهم
سعيد

 

 

 

..شوف شغلك يا ابني ولما تخلص تعالي
حاج فاروق ..ربنا يتمم شفاهم علي خير يارب
عيسي…يارب يطمنك عليهم يا حسني علي عامر ويطمنك يا حاج سعيد علي كريم
حسني….يارب
حاج سعيد…يارب…يلا يا حسني
حسني…لا انا اعد
ادهم…يلا باعم حسني الحق ناملك شويه عشان تشوف اكل عيشك وعدي علي ابنك بليل ولا اخر النهار
ابهاب…يلا ياحاج انا اعد معاه متقلقش
حسني…طيب يا ابني يلا ياشهد
شهد…عامر مش عايز حاجه يا حبيبي
عامر…وهو بيفتح عينه بالعافيه لا ياحبيبتي سلامتك
شهد…هجيلك مع بابا
عامر…ماشي يا حبيبتي
زين…صالح انت وصلاح اتكلوا يلا روحوا نامو شويه
صلاح…لا انا اعد
صالح…وانا
زين…لا انت ولا هو تمشوا عشان اللي يتعب فينا يكلمكم تكونوا انتوا ارتاحتوا
ادهم….انا وايهاب وزين اعدين يلا الكل يمشي عشان نبدل سوا
هيما…مانا اعد معاكم
ادهم…لا اروح انت ارتاح شويه وعشان تفتح انت حبه الصاله انا اعد معاهم
هيما ..لواحتاجتوني كلمومني
ادهم…تمام
مشيوا الجميع وفضلوا كده 3 ايام يبدلوا مع بعض حد يروح وحد يشوف شغله وحد يشوف طلباتهم وحد يبات معاهم لحد ما الدكتور طمنهم وخرجوا اخيرا من المستشفي بعد ما حالتهم اتحسنت
…….
مديحه راحت تطمن علي عامر هي وسعير ونعمه وناريمان وبعد كده قالوا هيروحوا علي كريم راحت مع مديحه منه وفضلت وعد لوحدها دخلت تنضف المطبخ
كان زين خلص شغله ودخل ياخد شاور عشان يروح الصاله يخلص التمرين بتاعه ويروح يشوف عامر وكريم
فتح زين الباب ودخل
مكنش يعرف ان وعد فالبيت فكرها راحت مع امه خصوصا انه كان مشغول فالورشه كان عليه شغل متعطل كتير ووالدته بلغته بالتليفون انها راحه تزورهم
دخل زين حط موبايله ومفاتيح البيت والورشه عالتربيزه قلع التيشرت ودخل علي اوضته جاب غيار وراح علي الحمام وقبل ما يدخل اتخض لما شاف وعد فالمطبخ كانت واقفه مدياه ضهرها وسرحانه فيه وفي دنيا تانيه لا سامعه ولا شايفه ولا حتي حاسه بدخوله
زين…اول ما شافها وقف بسرعه حرام عليكي ياوعد رعبتيني

 

 

 

اول ما وعد سمعته صرخت وفضلت تتنطتت واول ما أتأكدت انه زين عيطت
زين…بس بس في ايه
وعد…حرام عليك خضتني
زين…ضحك زين عليها وهي بتعيط انا اللي خضيتك والله انتي وقفتي قلبي اصلا انا معرفش انك هنا فكرتك روحتي مع مديحه
وع وهي بتعيط لا مروحتش
زين…طيب خلاص متعيطيش بقي والله ما اقصد وبعدين ده انا بقولك حرام عليكي خضتيني
وعد…انا قلبي وقف والله
زين…طيب بطلي عياط بقي خلاص وقرب منها زين خدها في حضنه
حست وعد انها في دنيا تانيه وكانت محرجه وهي في حضنه وهو من غير تيشرت
زين…باسها من راسها وكمل بحنيه حقك عليا مت عليش مني
وعد…مسحت دموعها وهي محرجه مش زعلانه
زين…اكيد🤨🤨
وعد..بأبتسامه اكيد
زين…ممكن طلب بقي
وعد…اتفضل
زين..ممكن تعمليلي موبايه شاي لحد ما اخد دش سريع كده عشان اروح الچيم
وعد…لما تلكل الاول
زين…مينفعش اكل قبل التمرين
وعد…مليش دعوه كل ساندوتش صغير عشان خاطري😔
زين…بحب عشان خاطرك يبقي اكل اي حاجه
وعد..بفرحه…ماشي خلص الشاور بتاعك ويكون الاكل محطوط
رفع زين حواجبه ورجعلها…انا وافقت عالساندوتش
وعد…حطت صوباعها علي طرف مناخيره بطفوله بس انت قولت هتاكل اي اكل عشان خاطري
ابتسم زين علي حركت صوباعها ورفع ايده مسك ايدها بين ايده بحب ماشي ياستي انا موافق بس لو ادهم وهيما عملوا فيا حاجه يبقي زنبي في رقبتك
وعد…محدش يقدر يجي جنبك
زين…ايه ورايا رجاله🤔
وعد…طبعا🤨🤨
زين…بأبتسامه يلا يا مجنونه خلصي
وعد…بحب حاضر
زين…وعد
وعد…نعم

 

 

 

قرب منها زين
زين…فرح ادهم وتوته طبعا اتأجل لحد ما عامر وكريم يبقوا احسن وهيبقي الحد الجاي لا اللي من وراه والخميس اللي بعد الفرح علي طول هنطلع كلنا مع بعض رحله عشان تعرفي بس اني مكنتش ناسي
وعد…بجد😍
زين…بجد يا وعد واليوم ده لو حابه تقولي لحد من صحابك قوليله
وعد…لا مش حابه
زين…ايه لسه زعلانه
وعد…لا والله بس كفايه ان انت هتكون معايا
ارتبكت وعد من كلمتها اقصد يعني وخالتو ومنه وكفايه صحابنا هنا فالحاره
زين…حب يلعب معاها اه بس انا مش هطلع هسيبك براحتك شكلك كده مكنتيش عيزاني
وعد…ايه انا لا والله انا لو مطلعتش اصلا مش هروح
ابتسم زين….انا علي قلبك انتي ومنه🤨🤨 انا بضحك معاكي
وعد…ماشي
زين….يلا بسرعه عشان متأخرش
وعد…بحب حاضر😍😍😍😍
عدي الوقت بسرعه وابتدت الحاره شويه بشويه تهدي الحركه فيها والمحلات ابتدت تقفل والكل بقي يروح علي بيته
ومع هدوء الليل
ابتدا يظهر يوسف وإيهاب و عادل و صالح و لاحه وهيما وادهم وظهر زين
زين….ايه معايا يلا
ادهم…معاك ياصاحبي
الجميع…معاك يا صاحبي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية 30 يوم حياة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *