رواية حب من أول نظرة الفصل الأول 1 بقلم دينا محمود
رواية حب من أول نظرة الفصل الأول 1 بقلم دينا محمود
رواية حب من أول نظرة البارت الأول
رواية حب من أول نظرة الجزء الأول
رواية حب من أول نظرة الحلقة الأولى
اعرفكم علي بطلتنا
حور:بنت جميله تتميز ب الشعر الأشقر الطويل والعيون الرمادي وبشرتها البيضاء وملامحها كلها تفوليه ب الرغم من كبر سنها ولدها والدتها توفو غرقييين عندما كان عمرها 6سنوات وبسبب حادث ولدها وولدتها حصلها فوبيه من السباحه بعد وفات ولدها وولدتها اخذتها جدتها وربتها وليسه لها اخوات
حور عندها 19سنه في سنه اول كليه طب أسنان
في الصباح
حور صحيت مضايقه من صوت المنبه الذي قطع الحلم ال كانت بتتمنا انو يبقا حقيقه
حور حلمت انها في حديقه ويديها مشبكه في يد شخص يبصلها بكل عشق وحب وكان هيقبلها بس صحت علي صوت المنبه
حور صحت وفصلت المنبه ودخلت الحمام وخدت شور دفئ
وخرجت لبست بنطلون جينز وشميز ابيض وتركت شعرها ينسدل علي ظهرها خلاصت وخرجت وراحت ؤضه جدتها عشان تصحيها وبعدين دخلت المطبخ عشان تجهز الفطار لجدتها
خلصت وبعدين بتبص في ساعتها
حور بشهقه:يارب اتخارت علي الشغل
حور خرجت راحت عند جدتها
حور:صباح الخير يا تيته
جدتها:صباح النور يا بنتي
حور:انا جهزتلك الفطار وكل حاجه تمام همشي انا احسن اتاخرت علي الشغل
جدتها:ماشي ياحببتي خلي بالك من نفسك
حور:حاضر وخودي الدوا في موعيدو
جدتها:ماشي يا حببتي لا له إلا الله
حور:محمد رسول الله مع السلامه
في بيت السيوفي
يستيقظ بطلنا الوسيم القاسي
ادم :32سنه بيدير شركات ولدو كلها انها بارد وقااااسي القلب
يتميز ب العيون الزرق وجسمو الرياضي وشعرو الحرير
يعيش مع ولدو وولدتو وهو وحيد ليسه لا اخوات ولا يعلم ان عندو بنت عم
الناس كلها بتخاف منو ومن هيبته ومفيش حد يتجراء يقف قدامو
ويكره النساااااااااء جدااااا
ماذا يحدث اذا رأي الفتاه التي تخطف قلبو من اول نظره
ادم :صحي اخد شور البارد وخرج سرح شعره بطريقه روعه وحط برفيوم جذاااااب
ادم نزل لقي العيله متجمعه علي السفره
ادم:صباح الخير
ولد ادم عبدالله :صباح الخير ي ادم
ولدت ادم نسمه:صباح الخير ياحبيبي يلا تعال افطر
ادم:لاء مش قادر انا خارج سلم عليكم
هرج ادم من الفيله وركب عربيتو
__________
عند حور
حور وصلت المطعم وهي بتجري وكانت بتاخد نفسها بصعوبه من الجري
حور دخلت وسلمت علي صحبتها ندي
ندي بغضب:انتي اتاخرتي كده لي
حور ببرائه:كنت بجهز الفطار لتيته
ندي:ماشي بس متكررهاش تاني عشان المدير لو سأل عليكي وملققيش هيخصم من مرتبك
حور ببتسامه :ماشي مش هتتكرر تاني ويلا بقا علي الشغل
حور وندا راحو بدلو لبسهم ل لبس الشغل وبدات في شغلها
بس انتبهات لصوت البنات البيشتغلو في المطعم وكان وقفين مصدومين من وسامت ادم وهيبنو وشكلو الجذاب
حور راحت تشوف بيبصو علي مين
حور بصدمه:ياربي ده نفس الشخص الحلمت بيا معقول ده
حور وقفت سرحانه في شكلو وحركاتو وهيبتو ولقت البيمسكها من اديها
ندي:انتي واقفه كده لي يلا روحي شوفي طلبو
حور بارتباك:م ماااااش هروح اشوف طلبو
ندي:حور مالك في اي
حور:مفيش حاجه انا هروح
حور راحت نحيت ادم وكل م ترقب منو قلبه يدق بسرعه كانت حاسه ان هيخرج من مكانو
حور بارتباك:ح حضرتك تشرب اي
ادم بصلها وكان لسه هيتكلم بس اتصدم من جمالها ومن شعرها كان بيطاير وراها وعيونها الذي تسحر اي شخص ينظر إليها
وسرح في جمالها وفاق علي صوت حور وهي بتكرر سوالها تاني
حور اتكسفت جداااا من نظراتو ليها بصت في الأرض
حور وهي باصه في الارض:حضرتك تشرب اي
ادم فاق من شرودو ورجع بصلها بكل برود وقال
ادم:قهوه ساده
حور:حاضر
دخلت حور المطبخ وسرحت في جمالو ونظراتو ليها وحلمها لكن فاقت مت شرودها علي صوت ندا وهي تصرخ
حور:في اي
ندا بعياط: ماما كلمتني وقلتلي انا جدتك فاقده الوعي وجبولها الدكتور
حور اتصدمت وعنيها دمعت ودخلت بسرعه غيرت لبسها وخرجت بره المطعم وهي بتجري
ادم كان سرحان في جمالها وإزاي هي جميله وملامحها الطفولية بس قطع شرودو شكلها وهي بتجري ودنوعها نازله علي وشها
ادم حاس ان قلبو وجعو عليها اما شافها وهي بتعايط وكان بيفكر يروح ورها لكن قطع تفكيرو رنت الفون وكان عمرو صديقو البيرن
عمر:ابن خال ادم وصحاااب جداا من وهما صغيرين يخصيتو مرحه وبيحب الهزار عكس ادم تمام بس بيحب ادم جدااا ويعتبرو اخوه
بشرتو قمحاويه وعيونو زيتوني وشعرو حرير عمرو 30سنه أصغر من ادم بسنتين بيشتغل مع ادم في الشركه وعندو اخت واحده بس عايش مع ادم عشان ولدو وولدتو اتوفو اما كان عمرو 10سنين
نكمل بقا*
ادم:في حاجه ياعمرو
عمرو:حبيبي وحشتني اوي
ادم: اتكلم عدل احسن اقفل ف وشك
عمرو:لا لا خلاص ياعم ابوك عايزك دلوقتي في الشركه
ادم:لي
عمرو:مش عارف
ادم:ماشي جاي
ادمةقفل مع عمر وخد الفون مفاتيح العربيه وراح الشركه
بس كان كل تفكيرو في البنت الذي خطفت قلبو من اول نظره
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من أول نظرة)