روايات

رواية حب من أول نظرة الفصل الثامن عشر 18 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة الفصل الثامن عشر 18 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة البارت الثامن عشر

رواية حب من أول نظرة الجزء الثامن عشر

حب من أول نظرة
حب من أول نظرة

رواية حب من أول نظرة الحلقة الثامنة عشر

حور خارجه من الحمام كانت بتلبس الهيلز وبص علي لبسها وشعرها الجميل
وكان الصمت يعم المكان لكن قطع الصمت
ادم ببرود:لزم نظهر قدام الناس اننا مبسوطين وبنحب بعض كمان
حور:ماشي
ادم:طيب يلا ……ادم راح شال الشنط ونزل تحت وحور كانت وراه
نزله تحت ولقي عبدالله قاعد ونسمه ويارا كانه مسافرين اروبا عشان الموضه وعمرو وندا كانه لسه منزلوش
ادم:صباح الخير يا بابا
عبدالله بابتسامه: صباح النور ب العرسااان
ادم:عمرو وندا فين
عبدالله: عمرو وندا بيجهزو
ادم:ماشي
عبدالله قام أخد حور بعيد عن ادم وقال
عبدالله بحنان: عامله ايه يابنتي ادم عمل لكي حاجه ولا زعلك
حور بصت ل ادم من بعيد وقالت
حور:لاء ياعمي ادم بيتعامل معايه كويس
عبدالله بابتسامه: تمام كده يارب تبقه مبسوطين ديما
عبدالله حضنت عمها وقالت
حور: ربنا يخليك ليا يا عمي
عبدالله بحنان: ويخليكي ليا ياحبيبت عمك …..يلا روحي اقعده لحد م عمرو وندا ينزله
حور هزت راسها ب الموافقه

 

 

في ؤضه عمرو وندا
ندا كانت وقفه تسرح شعرها قالت
ندا:عمرو انت خلصت
عمرو كان واقف جنبها قدام المرايه
عمرو بابتسامه: اه خلصت
ندا بصت لي قالت:ماشي يلا …..ندا كانت لسه هتمشي بس وقفها ايد ام ال علي وسطها وقال
عمرو بحب :تعرفي انك جميله اوي
ندا بكسوف: وانت كمان
عمرو كان لسه هيقرب من شفيفها بس وقفه ايد ندا
ندا:عمرو حور وآدم مستنينا تحت لازم ننزل
عمرو باسها بوسه صغيره في رقبتها وبعد عنها وقال
عمرو:ماشي يلا بينا …..عمرو شال الشنط ونزله
عمرو ندا كأنه نزلين بيتكلمه وبيضحكه وفي نفس الوقت حور بصت علي ندا وعمرو كان بيبص ل ندا بحب كان بين عليهم انهم مبسوطين وحور اتمنت السعاده ل ندا ……بس حور شردت
حوى
عقلها:زعلانه لي دلوقتي مش حصل الكنتي بتتمنا واتجوزتي الكنتي بتتمنيا
قلبها: اي..انا عايزه يتجوزني وهو بيحبني مش يتجوزني عشان منطفضحش انا مش عايزه كده عايز يحبني ذي م انا بحبه ….انا كل م ابص في عيونه مش بشوف غير بروده ولا مره شفت نظرت حب او غيره او عشق او……
قطع شروده ندا وهيبتجري عليها وتحضنها بحب
ندا بحب:حوووور
حور بابتسامه: صباح الخير يا مجنونه
ندا بابتسامه: صباح الخير
حور:خلصتي
ندا:اه يلا بينا
__________

 

 

بقلمي دينا محمود
عند ادم وعمرو
عمرو:قولي عملت ايه امبارح ياصحبي
ادم باستغراب:عملت ايه…؟؟
عمرو:انا بسألك مش …..اقصد عملت اي مع حور
ادم:معملتش حاجة قولتلها اننا نظهر قدام الناس مبسوطين بس هو ده الحصل ونمنا
عمرو بصدمه: اي ده الحصل بس
ادم بملل:اي.. كنت عايز اي يحصل يعني
عمرو:ادم انت عارف..إن امبارح كان فرحك انت وحور
ادم بجديه:عمرو حور وفقت تتجوزني عشان خاطر بابا مش اكتر يعني حور مش بتحبني
عمرو بس انت بتحبها
ادم:واعمل اي بحبي وهي مش بتحبني..؟؟
عمرو:المفروض تعترف لها أن انت بتحبها عشان متندمش في الاخر
وبعدين سابه وراح عند ندا وحور
عمرو بضحك: صباح الخير يا حور عامله اي
حور بابتسامه: الحمدلله انت عامل ايه
عمرو بضحك:بخير أيتها الطفله
حور بغضب طفولي: اي انا مش طفله
عمرو بضحك: لاء طفله وبعدين بص ل ادم الكان متابع حوارهم في صمت
عمرو: صح يا ادم
ادم حط اديا علي كتف حور وقال
ادم بابتسامه: انا مراتي احلي طفله في الدنيا
حور وشها احمر وبصت في الأرض
حور بضحك:اسكته انتو الاتنين جليته البنت شبه الفراوله
عمرو بضحك:ههههههههههه خلاص ماشي….عمرو بص ل ادم وقال
عمرو:يلا يا ادم احنا اتاخرنا
ادم مسك حور من اديها ببرود وقال
ادم:يلا بينا
كل واحد اخد مراته وركب عربيته وراحو الغردقه
__________________

 

 

في عربيه ادم وحور
ادم كان طول الطريق كان بيبص ل حور النايم جانبه ذي الملاك وحبيبته الحبها من كل قلبه ومش عارف يعمل اي يقولها ولا لاء ويعترف لها بحبه ولا يسكت وينفصله بعد ثلاث شهور
_____________
بعد مرور ست سعات
وصله الغردقه وآدم وقف العربيه قدام فندق فجم جدااااا
ادم هز حور بهدؤ عشان تصحه
ادم بهدؤ:حور يلااا عشان وصلنااا
حور بنعس وطريقه طفوليه:اممم….انا عايزه انام..
ادم بابتسامه علي حبيبته وطفلته:حور يلا احنا وصلنا
حور بأستغراب:وصلنا قين
ادم رجع تاني يتكلم ببرود: الغردقه يلا وصلنا
حور هزت راسها ب الموافقه ونزلت مع ادم …..بعد م دخله الفندق ادم بص ل حور وقال
ادم ببرود:اقعدي في الاستراحه لحد م اخلاص ورق الحجز
حور:ماشي بس هي فين ندا؟
ادم:زمانهم علي وصول
حور:ماشي
حور راحت قعدت شويه صغيرين لحد م ادم جه
ادم ببرود: يلا
حور:ماشي
ادم اخد حور وطلعه ل الاؤضه
حور بكسوف: الاؤضه مش فيها غير سرير واحد بس انا هنام فين
ادم ببرود: علي السرير
حور بحيره:وانت هتنام فين
ادم بسخريه:هتصدق لو قولتلك ان هنام علي السرير برضو
حور ..بس.
ادم قاطعه وقال:حور احنا نمنا جنب بعض امبارح ومحصلش حاجه
حور افتكرت الحصل امبارح افتكرت اما صحت ولقت ادم حاطط ايده علي وصتها
حور بكسوف: ماشي
حور راحت عند الشنطه واخدت لبسها ودخلت الحمام
شواية وخرجت من الحمام بس ملقتش ادم في الاؤضه
حور طلعت البلكونه وكان المنظر جميل اوي اوي
وفضلت تفكر واتمنت انها تتمشي مع ادم حبيبها وهم مسكين ادين بعض ف المنظر الجميل ……بس قطع شروده دخول ادم
حور: جيت
ادم:امممم لسه صاحيه لي لحد دلوقتي منمتيش لي
حور بملل:عادي مش نعسانه
ادم: اممم ماشي
ادم راح عند شنطته واخد لبسه ودخل الحمام
____________

 

 

في ؤضه عمرو وندا
عمرو حضن ندا من ظهرها وهي واقفه في البلكونه قال
عمرو:ندا انتي مبسوطه معايا
ندا بحب:انا اسعد واحده في الدنيا عشان اتجوزتك
عمرو لف ندا لي وسند رأسه علي راسها وقال
عمرو بحب:ده انا ال اسعد انسان في الدنيا عشان انتي في حياتي انا بحبك اوي
ندا بكسوف: وانا كمان بحبك
عمرو شال ندا ودخله الاؤضه ونيمه علي السرير وقال
عمرو:بحبك ياندا بحبك اوي
ندا:انا ك…..
قطعها عمرو وهو شفيفها علي شفيفها ندا في الأول كانت مصدومه بس استسلمت وغمضت عنيها وفضلت تبدله ذي م علمها ………وراحو عالمهم الخاص عالم عشقهم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من أول نظرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *