روايات

رواية حب من أول نظرة الفصل الثامن 8 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة الفصل الثامن 8 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة البارت الثامن

رواية حب من أول نظرة الجزء الثامن

حب من أول نظرة
حب من أول نظرة

رواية حب من أول نظرة الحلقة الثامنة

ادم فضل يقرب من حور لحد م حور وصلت ل الحيطه
وآدم فضل باصص في عيونها وفجاه بص علي شفتيها ومن دون تفكير اخذ يبقلها
حور اتصدمت وفضلت تخبطه علي صدره وحولت تبعدو عمها بس هو لف اديها ورا ضهرها
ادم بعد عنها وقال
ادم بهمس:انتي ملكي انتي ليا انا لوحدي ومش هتكوني ل غيري
حور بعصبيه:بس انا مش ملكك
ادم اتكلم بعصبيه ومسك ايد حور جامد وقال
لاء ملكي وانا بس إلا ليا الحق فيكي
حور:انت بتقول اي ابعد عني
ادم ببرود: ذي مسمعتي ودلوقتي تدخلي تقولي ل بابا انتي مش موافقه
حور:انت بتقول اي انا مش اعمل كده
ادم:ماشي انا هخليكي تعمل كده
ادم مسك ايد حور ودخلو جوه الفيله بس كان محمد وعادل مشيو
ادم بأستغراب: هما رحو فين يابابا
عبدالله: حصل ظرف عندهم واطرو انهم يمشو بس هياجو مره تانيه
ادم:بابا انا عايز اقولك حاجه
عبدالله: قول
ادم:حور مش موافقه علي الخطوبه
عبدالله بصدمه: ازاي ده انا اتفقت انا ومحمد انا الخطوبه بعد ثلاث ايام ازاي نلغي كل ده دلوقتي
ادم بصدمه:انت بتقول اي يابابا اتفقتو وحدتو كمان
عبدالله: ايوه
عبدالله اتكلم ووجه كلمو ل حور
عبدالله:طيب علي الاقل يابنتي نعمل الخطوبه دلوقتي وبعدين ابقى انهيها

 

 

حور:ماشي ياعمي
عبدالله سبهم وخرج
بقلمي دينا محمود
ادم بفضب:عجبك العملتيه
حور ببرود: انت متعصب لي دلوقتي وعايز الخطوبه متمش
ادم بارتباك: ع اااا عش عشان بنتي عمي
حور الدموع ملت عنيها وقالت
حور بدموع:عشان بنت عمك بس
ادم : ايوه
حور:تمام وانا مش هنهي الخطوبه
ادم بعصبيه: هتنهيها ومش بمزاجك انا بس ال اقول تعملي اي
حور بعناد:وانا مش هعمل ال علي مزاجك انت مجرد ابن عمي وملكش حق انك تدخل في حياتي
ادم بعصبيه: الاقولتو هو الهيتنفز وهتنهي العلاقه دي بعد الخطوبه بيومين مش اكتر
حور بعناد اكتر:لاء مش هنهيها وهكمل الخطوبه وهتجوزو كمان
ادم اتعصب جداااااااااااا اول م سمع حور قالت إنها هتتجوز غيرو وقال
ادم بعصبيها:انتي قولتي انك هتتجوزي عادل
حور :ايوه
ادم:مش هتقدري تعملي كده
حور :مش هقدر لي ……………لاء هقدر
ادم اتعب ومسك حور من اديها جامد:عشان
حور بعياط وصريخ:عشاااان ااااي ها عشااان اي
ادم بعصبيه:عشان ابن عمك
حور وقفت مصدومه ودموعها نزلت وطلعت بسرعه ؤضتها وقفلت الباب جامد وقعدت ورا الباب وفضلت تعيط بغزاره وصريخ
حور بحزن وصريخ: كل الشغلو ان بنت عمه بنت عمه بس هو ده كل حاجه احساسه نحيتي اني بنت عمه بس
حور بتفكير بين قلبها وعقلها
عقلها:اهدي
قلبها:اهدي ازاي واحساسة نحيتي بنت عمه بس
عقلها:قولتلك ان هو مش بيحبك
قلبها:بس كانت نظراته بتدل ان بيحبني اذي
عقلها خلاص اهدي وعيشي حياتك مع عادل
بقلمي دينا محمود
_____________

 

 

في صباح يوم جديد
حور صحيت من النوم وكان عندها صداع جااااامد اوي
حور قامت بصعوبه دخلت الحمام اخدت شور دفئ
وخرجت لبست بنطلون ابيض وعليا بلوزه بينك وجاكت جينز اسود وعملت شعرها ديل حصان وحطت برفيوم الجذاب ونزلت
في ؤضه ادم
ادم صحي علي صوت المنبه
ادم قام فصل المنبه ودخل الحمام أخد شور بارت
ولبس بنطلون اسود وقميص اسود وبليزى
وحط برفيوم الجذاب وبص لنفسه في المرايه وافتكر الحصل امبارح …………ونزل
_________
ادم نزل لقي ولده قاعد علي راس السفره وجنبه اليمين ولدته ويار والجنب الشمال كان كرسي فاضي وجنبه عمرو بص علي حور بس مكنتش موجوده
ادم:صباح الخير
الجميع صباح النور
ادم سحب كرسي وقعد وفضل يفكر في حور ومنزلتش لي
وقطع شروده صوت حور
حور بابتسامه: صباح الخير
الجميع رد ماعده نسمه ويارا بصولها بصت استحقار ونسمه سبتهم دخلت ؤضتها ويارا فضلت تبصلها ب كره وحقد
لكن قطع الصمت
عبدالله بابتسامه: تعالي يابنتي اقعدي افطري واقفه لي
حور بابتسامه: لاء ياعمو هفطر بره
عبدالله بأستغراب: انتي رايحه فين يابنتي
حور:انهارده اول يوم ليا في الجامعه
عبدالله:اه معلش يابنتي نسيت ماشي طيب عليي الاقل اقعدي افطري
يار باستحقار:خلاص ياعمو قالت مش عايزه تفطر احنا هنتحيل عليها
حور ببرود: اولا انا متكلمتش معاكي عشان تدخلي في الموضوع
ثانيا بعد كده اما تلقيني بتكلم مع متدخليش
يارا اديقت جدااا من طريقه كلام حور
حور راحت ل عمها وحضنتو ومشت
بس وقفها صوت عمها
عبدالله: استني ياحور انتي هتروحي ازاي
حور:هاخد تاكسي من بره
عبدالله مش هينفع كده ادم هيوصلك ومن بكره هيكون ليكي سواق يوصلك ويرجعك
عبدالله بص ل ادم وقال

 

 

عبدالله:يلا يا بني روخ وصل بنت عمك وتعال علي الشركه هستناك هناك
حور كانت هترفض لكن ادم قاطعها
ادم مسك اديها وساحبها ورا لحد م ركبو العربيه من غير اي كلام
بس يارا كانت بترقبهم وكانت بصلهم نظره حقد ولعنت حور ميت مره
طول الطريق كان الصمت يعم العربيه بس ادم كان بيبص ل حور من الوقت للتاني وحور بردو
حور افتكرت الحصل امبارح مع ادم وعنيها دمعت
ادم اول م شاف حور دمعت قطع الصمت
ادم :في اي بتعيطي لي
حور مسحت دموعها بسرعه وقالت
حور:مفيش حاجه ….افتكرت تيته ارتحت كده
ادم ببرود:وافتكرتي اي
حور:وانت عايز تعرف لي
ادم:عشان ابن عمك وقولتلك قبل كده انك ملكي لوحدي وانا اقولك تعملي اي ومتعمليش اي
حور ببرود:عشان بنت عمك يديك الحق تعرف كل حاجه عني حتي اما اعيط … ياخوفي ل تاجي في يوم وتقولي بتتنفسي لي
حور:واه نسيت اقولك انا مش ملك حد

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من أول نظرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *