روايات

رواية حب من أول نظرة الفصل السابع 7 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة الفصل السابع 7 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة البارت السابع

رواية حب من أول نظرة الجزء السابع

حب من أول نظرة
حب من أول نظرة

رواية حب من أول نظرة الحلقة السابعة

حور بارتباك:ان اناا انا معرفش لان مشفتوش قبل كده
ممكن ياغمو تسبني افكر وارد علي حضرتك
ادم بصدمه: اي عايزه تفكري
عبدالله بابتسامه: ماشي يابنتي روحي ؤضتك ومعاكي طول اليل تفكري فيا براحتك
حور هزت راسها بمعني ماشي وبصت علي ادم لقت عنيا اتحولت للاحمر من كتر الغضب
حور خافت من ادم وراحت ؤضتها بسرعه
حور جرجت وادم بص ل عبدالله وقال
ادم بصدمه :بابا هو حضرتك موافق فعلا علي عادل
عبدالله:قولتلك ايوه موافق عليل ياادم انت مالك مستغرب كده لي
ادم بارتباك: لا لا مفيش حاجه انا همشي دلوقتي عن إذنك
ادم خرج من البيت بسرعه وركب عربيتو وساق ب سرعه جداااا لدرجه ان العربيه عملت صوت شديد في الارض لدرجه ان شهقت من الخضه
حور راحت بصت من الشباك وبصت لقت ادم سايق العربيه بسرعه جدااا
حور:
قلبها:هو زعلان لي كده
عقلها:وانتي مالك انتي ملكيش دعوه هو زعلان ولا لاء
قلبها:حاسه ان معجابه
علقها:اي معجبه
قلبها:وحاسه ان بحبو كمان
عقلها:ااااي حبتيه
قلبها:ايوه
عقلها:حبتيه قبل م تتأكدي ان حتي معجب بيكي
قلبها:بس انا حاسه ان هو معجب بيا
قطع شوردها خبط الباب
حور:اتفضل

 

 

ام محمد: عبدالله بيه بيقول ل حضرتك تجهزي عشان في ضيوف جيين علي الغد
حور بأستغراب: مين دول
ام محمد: مش عارفه
حور:ماشي روحي انتي وانا هجهز وانزل
ام محمد خرجت وحور قعدت تفكر في نظرات ادم ليها والضيوف وال هياجو
حور اتنهدات ودخل الحمام واخدت شور وخرجت لبست فستان اسود وفي نجوم بيضا وعملت شعرها ديل حصان وكان بعض الخصل نزله علي وشها وكانت ذي القمر
حور خلصت ونزلت الهدوء يعم المكان لكن قطع الاهدوء صوت الباب
حور بصت عند الباب لقت ادم دخل
ادم اول م دخل لقي حور واقفه قدامو
ادم سرح في جمالها وشعرها الجميل وعيونها البتسحرو وحور فعل كانت تشبه الاحوريات
ادم في سره:مش هتكوني لغيري انتي ملكي حور انتي حوريتي ومستحيل حد يخدك مني
ادم فاق من شروده علي جرس الباب
ادم راح فتح الباب
ادم فتح الباب لقي عادل صاحبو وولده محمد
ادم اتصدم عشان عادل هو نفس الشخص الا متقدم ل حور
ادم كان عايز يهجم عليا ذي الأسد الابيهجم علي فريستة لان هايخد منو حوريتو
ادم فاق من شروده علي صوت محمد
محمد بابتسامه: وحشتني اوي ياادم عامل اي يابني
ادم:بخير الحمدلله اتفضل

 

 

عادل ومحمد دخلو ؤضته الصلون وفي نفس الوقت حور كانت بدور على عمها عشان تقولو رأيها
بس لفت انتبها ادم كان واقف في التراس ف فكرت ترحلو وتسالو
حور راحت عند ادم ولسه هتسالو لكن قاطعها نزول عمها
عبدالله: اهلا اهلا يامحمد نورتني
محمد:ده نورك يا عبدالله
عبدالله:عامل اي يا عادل يابني
عادل:الحمدلله ياعمي
عبدالله: تعالي ياحور ام اعرفك
حور اول م عبدالله ناد عليها راحتلو بس مكنتش تعرف ان في ضيوف جوه
حور وهي داخله رجله اتلوت وكانت هتقع بس حست ب حد بيمسكها من خصرها
حور بصت انصدمت اول م لقت عادل
لكن عادل شرد في جمالها وعيونها الخطفتو من اول نظره
بس ادم دخل في نفس الاحظه واتصدم اما شاف عادل ماسك حور كده
ادم من غير تفكير سحب حور من حضن عادل
ادم بغضب:اي الانت عملتو ده
عادل:معملتش حاجه كانت هتقع بس انا مسكتها قبل م تقع
ادم:بس محدش طلب المساعده
عادل بأستغراب: ازاي يعني انت عيزني أشوفها هتقع واسيبها
ادم: اما حد يطلب مساعدتك ابقا ادخل لكم محدش طلب مساعدتك
عبدالله:خلاص ياادم محصلش حاجه تعال اقعد وانت ياعادل اقعد انت وحور
كلهم قعدو في الصلون
عبدالله قعد علي الكرسي وجنبو محمد وعادل علي الكنبه
والكنبه التانيه ادم وحور

 

 

عبدالله: اعرفك يا محمد دي تبقا حور بنت اخويا الشفتها امبارح
عبدالله وجه كلمو ل حور
عبدالله: اعرفك ياحور ده محمد صديقي
حور وهي باصه في الارض:اهلا وسهلا
عبدالله شاور علي عادل وقال
عبدالله:وده عادل الطلب ايدك يابنتي
حور رفعت راسها بصدمه: اااي
عادل بابتسامه: اه انا الطلبت ايدك يا انسه حور
ادم قور ايدو وداس علي علي ايدو جامد وكان متعصب جدااا
حور بتفكير:ادم لو بيحبني بجدا هيعمل اي حاجه عشان يوقف الخطوبه بس لو مش بيحبني هكمل مع عادل حياتها
حور:عمو انا فكرت واخت القرار
عبدالله: قررتي علي اي بابنتي
حور:انا موافقه
ادم اتعصب جداااااااااااومن كتر غضبه شدها حور من اديها أمام الكل وخدها وطلع بيها بره
وحور منطقتش بكلم وكانت باصه في الارض
ادو وحور وصلو ل الجنينه
___________________
بقلمي دينا محمود
في الصلون
عبدالله:احم اكيد ادم زعلان عشان حور ذي اختو
محمد بابتسامه:مفيش مشكله وفي الاخر ادم ابن عمها
عبدالله:اكيد مبروك ياصحبي
محمد:الله يبارك فيك
في الجنينه
ادم بغضب: انتي فعلا موافقه علي واحد متعرفهوش ولا عمرك اتكلمتي معا اصلا
حور بلعت ريقها وكانت خايفه تبص ف عنيا عشان لو بصت في عنيا هيكشفها وهيعرف ان هي بتحبو
حور:ايوه وموافقه
ادم:بوصيلي يا حور بوصي في عنيا وقولي انك موافقه
حور بصت في عيون ادم بس معرفتش تتكلم وفضلت باصه في عنيا
ادم فضل يقرب من حور وكان باصص في عنيها وحور فضلت ترجع ب ضهرها لحد م وصلت ل الحيطه
___________

 

 

في بيت سوسن
ندا:ماما هو سيف فين
سوسن بحزن علي حاله ابنها:في ؤضته يابنتي
ندا:ماشي انا هدخل أشوفه
سوسن:ماشي يابنتي
ندا دخلت ؤضه سيف لقتو قاعد ملمحو دبلانه ومهموم وحزين
ندا راحت ل سيف وحتط اديها علي كتفو
سيف بصلها بعيون حزينه ومليانه ب الدموع
ندا حضنتو بسرعه وسيف فضل يبكي ذي الطفل
سيف ببكاء:وحشتني وحشتني اوي ياندا
ندا طبطبت علي ضهره بحنان وقالت
ندا بحزن:ابكي ياحبيبي ابكي واصرخ وطلع كل الجواك
سيف ببكا:مش قادر يا ندا مش قادر انا بحبها اوي
ندا:حاول عشان خطري
سيف:حاضر يا حببتي
ندا مسحت دموع سيف اخوها وقالت
ندا: طيب يلا نطلع ل ماما
سيف:يلا بينا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من أول نظرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *