روايات

رواية حب من أول نظرة الفصل الحادي عشر 11 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة الفصل الحادي عشر 11 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة البارت الحادي عشر

رواية حب من أول نظرة الجزء الحادي عشر

حب من أول نظرة
حب من أول نظرة

رواية حب من أول نظرة الحلقة الحادية عشر

شوايه والحفله خلصت
حور طلعت ؤضتها ولقت علبه هدايه موجوده علي المكتب
حزر راحت فتحتها لقت في سلسه رقيقه جدااااا وموجود فيها دبله
حور انبهرت من جمالها بس قعدت تفكر من الجبها
حور
قلبها:ممكن يكون ادم
عقلها:لا لا مستحيل هو خاطب متنسيش
قلبها:بس انا حاسه ان هو الجبها
عقلها:احنا مش اتفقنا اننا هننسا ومش هنفكر في
قلبها:ايوه
عقلها يبقا تبطلي تفكير في
حور خلصت تفكير ونامت من التعب
_______
في صباح يوم جديد
حور صحيت علي اشاعه الشمس الداخله من الشباك علي وشها
حور قامت دخلت الحمام واخدت شور الدفئ ولبست فستان لونه احمر كان تحفه عليها وتركت شعرها ينسدل علي ظهرها كانت طالعه زي القمر ونزلت تحت بس ملقتش حد طلعت بره الفندق لقت كلهم قعدين
عبدالله بابتسامه: بنتي القمر صحيت
حور بابتسامه وخجل:صباح الخير ياعمو
عبدالله:صباح النور
حور:صباح الخير يا عمرو
عمرو بضحك:صباح الخير يا طفله
حور بغضب طفولي: لاء انا مش طفله
عادل جه من وراها وقال
عادل:لاء انتي طفله
بقلمي دينا محمود
حور:عمو شوف بيقولو عليا طفله ازاي
عبدالله بحنان: سيبو بنتي حببتي محدش يضيقها
عادل:عمي مش حور طفله
عبدالله بحنان:حور احلا طفله
حور:عمو حبيبي
عبدالله:طيب يلا نروح نفطر
عبدالله بص نحيت ادم لقيا بيبص ل حور بغض
عبدالله: مالك يا ادم زعلان لي
ادم ببردو عكس البدخلو:مش زعلان يا بابا يلا عشان نفطر
راحو يفطرو كلهم واليوم كان جميل جداااا بين خفت دم حور وهزار عمرو وعادل وحنان عبدالله وكره نسمه ويارا ل حور وغضب ادم وغيرته علي حور

 

 

بعد م خلصو فطار دخلو يغيرو عشان يروحو البحر
حور طلعت ؤضه ندا
حور بصريخ:ندااااااااااا
ندا بفزعه:في اي مين مات
حور بضحك: هههههههههه مفيش حد مات
ندا بغضب: حوووور
حور قامت تجري عشان تخرج قبل م ندا تمسكها
حور بضحك:خلاص خلاص مش هكررها تاني
ندا وهي بتجري ورا حور:مش هسيبك ياحور
ندا وهي بتجري ورا حور خبطت في عمرو من غير قصده
ندا بصدمه: انت!!
عمر بابتسامه: ايوه انا وأخير شفتك
ندا بارتباك: اااسس ف اسفه مكنش قصدي
عمرو: ولا يهمك انتي كنتي رايحه فين
ندا:كنت بشوف حور
عمرو:امممم اعتقد ان حور بتجهز دلوقتي عشان ريحين البحر …………انت مجهزتيش لي
ندا:ها ماشي انا هروح اجهز باي
عمرو بضحك: مجنونه
_________
بقلمي دينا محمود
شوايه والكل الجمع معاد عادل وحور وعمرو وندا
نسمه بأستغراب: فين عمرو وعادل
عبدالله:جيين ورانا يلا احنا
عبدالله خدهم ومشو للبحر
في الشاليه
عادل:فين حور وندا
عمرو:مش عارف اكيد بيجهزو
عادل:طيب يلا نروح نشوفهم
عمرو:ماشي يلا
في ؤضه حور
حور:لاء مستحيل البسه ياندا ده عريان اوي لا لا مش هلبسه
ندا بصوت عالي: هو اي العريان ده كل البنات بيلبسوا منه
حور:لاء مش هلبسه
ندا:حوووووور يلا هنلبس القولت عليا
حور:ندا انتي عارفه ان عندي فوبيا من البحر لزمتها اي بقا ان البس البس ده

 

 

ندا:البسيا ومتنزليش البحر يلا بقا احنا اتاخرنا
حور:اوووف ماشي
حور خدت البس ودخلت الحمام عشان تغير
شويه وحور طلعت
ندا:يخربيت ام جمالك اي الحلاوه دي
حور:لاء ده عريان كله مش هلبسه
ندا:مش هتلبسي اي ده جمييييله عليكي
حور:بس
ندا قطعتها:مفيش بس يلا اقعدي لحد م اجهز
ندا اخدت لبسها ودخلت عشان تغير
شوايه وندا طلعت
بقلمي دينا محمود
ندا:اي رايك
حور بابتسامه: جمييييل عليكي
ندا بهزار:مقولتيش حاجه جديده طول عمري جميله
حور:ههههههه طيب يلا ياختي احنا اتاخرنا
ندا:م
لكن قاطع خبط الباب
ندا راحت تفتح الباب اتصدمت اما لقت عمرو
عمرو كات لسه هيتكلم بس اتصدم من جمال ندا
عمرو بصدمه: اي الجمال ده
ندا بكسوف:حضرتك عايز حاجه
عمرو بلع ريقه بصعوبه وقال
عمرو: خلصته عشان اتاخرنا
ندا:اه خلصنا
ندا بصت علي حور وقالت:يلا ياحور
ندا وحور نزله مع عمرو
اول م نزله كان عادل واقف مستنيهم تحت في الرسيبشن

 

 

عادل اول م شاف حور اتصدم
عادل بصدمه: صدق ال قال عليكي حوريه
حور بكسوف: شكرا
عادل: ممكن اسالك سؤال
حور:اكيد
عادل: جبتي الجمال ده كله منين
حور بكسوف: عادل بس انت بتكسفني
عادل:ماشي م..
قاطعها عمرو
عمرو بهزار:يلا ياعم الحبيب اتاخرنا
عادل بص ل عمرو وقال:ماشي يلا
كلهم مشيو للبحر
________
شوايه ووصلو للبحر
عمرو وندا كأنه مشيين مع بعض
وعادل وحور وراهم كان بيتكلمو وحور كانت بتضحك وعادل ماسك اديها
ادم اول م شاف حور اتصدم من جمالها كانت تشبه الحوريات
ادم شرد في جمالها وعيونها البتسحرو وشعرها البيطاير وراها
بس قطع شروده علي صوت ولده
عبدالله بابتسامه: اي الجمال ده يابنتي
حور بكسوف:عمو كده بتكسفني
عبدالله حضنها وقال
عبدالله:طفلتي حبيبتي بتتكسف
حور بابتسامه: عمو
عادل بمرح: عشان تعرفي انك طفله
حور :عمو شوف بيقولو عليا طفله انا دلوقتي بقا عندي 20سنه
عادل برده طفله
حور بضحك: لاء مش طفله انت الكبير وعجوز كمان
عادل كان لسه هيرد بس قطعو صوت عبدالله
عبدالله:بس كفايه ويلا روحو عشان تنزلو البحر
عادل:ماشي يلا ياحور عشان ننزل البحر
حور بارتباك:لل لل لا لا مش هنزل
عادل: لي في حاجه
حور:لا بس هنزل شوايه كده
بقلمي دينا محمود
عادل:ماشي هروح وهاجيلك شوايه كده
حور:ماشي
عادل مشي وحور فضلت تفكر
حور
عقلها:بين انه بيحبك
قلبها: عارفه
عقلها: عارفه ولسه بتحبي الشخص العمره م عمل حاجه تدل علي انه معجب بيكي حتي
قلبها: طيب اعمل اي حولت اكرهه بس مش قادره

 

 

عقلها:لي ..لزم تكرهي عشان تعرفي تحبي عادل هو عمل كتير يثبت انه بيحبك
قلبها: بس انا بحب مره واحده بس
عقلها: ممكن تحبي مره تانيه
قلبها:مش هقدر انا حبيت شخص واحد وهو ادم ومش عايزه احب غيره
بس قاطع تفكيرها صوت ادم
ادم بغضب: اي الانت لبسه ده
حور:مالو يعني شكله حلو
ادم بعصبيها: انت بتهزري
حور:لي
ادم بعصبيها: متلبسيش كده مره تانيه انتي سامعه
حور:انت مين عشان تتحكم بيا وتقولي البس اي وملبسش اي
ادم:ع..
قطعته حور
حور:متقولش ان ابن عمي والكلام الملوش معني واحب افكرك ان انا دلوقتي مخطوبه وخطيبي هو اليقولي البس اي وملبسش اي
وانت من وقت خطوبتك وخطوبتي ملكش حق انك تتحكم فيا روح واتحكم في خطيبتك
حور قالت كده وسابت ادم ومشت قلب م يتكلم
وآدم عيونه احمرت من كتر الغضب وفضل يفكر في حور وإزاي بسهوله كده هتكون ل غيره وهو بيحبها
بس قطع شرود ادم حد حط ايده علي كتفه
ادم بيبص لقي يارا
يارا ب مياعه:حبيبي انت مش هتنزل الميا
ادم بص ل يارا بس ملقتش فيها لي صفه من حور
عنيها البتخده ل دنيا تانيه وشفيفها ال ديما لونهم احمر طبيعي مش مستحضرات تجميل وشعرها الحرير وبشرتها البيضاء ذي البن
ادم فتق من شروده علي ايد يارا بتحركها قدام عنيه
يارا:سرحان ف اي في حاجه
ادم:لاء مفيش حاجه امممم عايزه اي
يارا ب مياعه:عيزاك تنزل معايا الميا
ادم:انا تعبان انزلي انتي
يارا:ارجوك
ادم بغضب:انا مش قولتلك تعبان مش قادر روحي انتي ……………روحي انتي دلوقتي عايز اقعد لوحدي شوايه

 

 

يارا بغضب:ماشي
علي البحر
كانت ندا قاعده علي الرماله وشعرها بيطير وراها كانت جميله جدااا وكانت شارده في البحر لكن قاطعها صوت عمرو
عمرو بهزار: قاعده لوحدك لي مش خايفه حد يخطفك وانتي جميله كده
ندا بكسوف:لي
عمرو: لا……انتي جميله ياندا
ندا وشها احمر من الكسوف:بس انت كده بتكسفني
عمرو:اعمل اي مش قادر اسكت قدام الجمال
ندا كانت هتقول تقف لكن حست ب ايد عمرو
عمرو:رايحه فين انا مش هسيبك تاني
ندا بارتباك: س سب سيبني انا عايزه امشي
عمرو بهمس:رايحه فين انا مش عايزك تمشي انا عايزك جنبي علي طوال
ندا بخجل: عمرو انت بتعمل اي سيبني
عمرو:انا اول مره اسمع اسمي ب الجمال ده
ندا:عمرو سيبن…….
قطعها عمرو بقبله علي شفتيها وفضل يقبلها برقفه ………………………..
ادم بعد عنها وقال
عمرو:انا مش مش عايز ابعد عنك انا مش عارف امتا وإزاي بس الانا متأكد منه دلوقتي اني بحبك لا مش بحبك ده انا بعشقك مش عايز ثواني تعدي غير اما اشوفك واشوف عيونك انا ادمنتك ياندا
ندا بصدمه: انت بتهزر صح
عمرو بحب:انا مش بهزر انا بحبك بحباااااك
اول م نرجع هتقدملك وهطلب ايدك من أهلك بس عايز اعرف رايك قبل م أخد اي خطوه
ندا:…….
____________

 

 

في ؤضه ادم
بقلمي دينا محمود
ادم كان شارد في حور وافتكر اول لقاء بينهم وأما خرجت وهي بتبكي وعن فرحته انا عرف انها بنت عمها وهيشوفها علي طول وهتكون في حياته
وصدمته اما عرف ان عادل طالب اديها وغضبه اما حور وفقت علي الخطوبه وأما شافها ف ايد رجال غيره
لكن من شروده علي صوت صريخ وعياط
ادم مكنش هيروح بس حاجه جواه خلته يطلع
ادم نزل عند البحر واتصدم اول م شاف ندا بتبكي وعمرو بيهديها
ادم راح نحيتهم بسرعه
ادم بقلق:في اي
ندا بصريخ وعياط:حوووور حووووور
ادم بقلق:مالها حور
ندا بعياط:حور بتغرق ارجوك انقذها قبل م تموت ارجووووك
ادم بسرعه بص علي البحر لقي حور بتلقط انسها الاخيره
ادم جري بسرعه علي حور وكان بيعمو بسرعه كبييييييره اووووووي كان خايف يفقد حوريته الخطفت قلبه من النظره الأولي
ادم وصل ل حور وشالها وخرج بيها بسرعه وطلع بيها علي الشاطئ ونيمها علي الرماله وفضل يخبط علي وشها براحه عشان تفوق
بس حور مكنتش بتفوق
ادم اضطر يعملها تنفس صناعي ادم اول م عمل ل حور تنفس صناعي حور فاقت وفضلت تكح وتاخد نفسها بصعوبه
نور اول م فاقت فضلت تعايط وندا خدتها في حضنها وفضل تطبطب عليها
ندا بحنان:اهدي اهدي كل حاجه تمام
حور ببكاء وصريح: متسبونيششششش انا مليشششش غيرررركم انا مش عايزه اكون لووووووحدي متسبونيشششش ارجوكم متسبنيش
حور فضلت تبكي وتصرخ وتقول الجمله دي
ندا اخدت حور هلي ؤصتها تحت صدمه الجميع
___________
بقلمي دينا محمود
في ؤضه حور
ندا حاضنه حور وبتحسس علي شعرها
ندا:خلاص اهدي ياحببتي مفيش حاجه
حور بعياط:سبوني لوحد ياندا سبوني
ندا:بصيلي ياحور انتي مش لوحدك انا معاكي وعمك وعمرو وعادل كلنا معاكي وجنبك
حور بعياط:بابا وماما وتيته وحشوني اوي ياندا وحشوني
ندا:ادعيلهم ب الرحمه همة اكيد دلوقتي في مكان احسن
حور:اااه وحشني حضن ماما وبابا اوي
ندا:هشششش انسي كل حاجه دلوقتي وقوليلي اي الحصل ووقعتي ازاي ف البحر
حور……
فلااااش باااك
حور كانت بتتمشي ودموعه علي خدها هي اه فعلا كانت قويه قدام ادم بس اول م مشيت ضاعت كل قوتها وفضلت تعايط بصوت عالي واتحولت ل شهقات لكن قاطعها صوت يارا
يارا بتكبر:اخير شفتك بتعيطي بين عليكي الضعف واكيد حزينه عشان انا الفزت صح
حور مسحت دموعها وبصت ل يارا ببرود وقالت:قصدك اي
يارا بكره:اقصد ادم الكنتي بتحاولي تغريه عشان يتجوزك بس هو سابك وخطبني انا
حور ببرود: اولا انا اصلا مكنتش عايزه ادم يتجوزي ادم ابن عمي بس وذي اخوايه
ثانيا انا اصلا عمري م فكرت اغريه لان ببساطه مش ع**اهر**ه ذيك انت كنت ممكن تعملي اي حاجه عشان تاخدي ادم وهو كان بيتجهلك وانا اصلا ميهمنيش إذ ارتبطي بيا ولا لاء دي حاجه متخصنيش
حور كانت واقفه علي حرف البحر واول م قالت كده ل يارا
يارا اديقت جدااا وزاحت حور من كتفها وقعتها في البحر
حور حاولت كتير تطلع بس هي مش بتعرف تعوم
باااااااااااااااااااك

 

 

ندا بغضب:هي مين عشان تعمل كده
حور بتعب:انا تعبانه اوي انا عايزه انام
ندا بحنان:ماشي ياحبيبتي نامي
حور حطت راسها علي المخده وراحت في النوم عميق وندا كانت بتحسس علي شعرها
_________
في ؤضه ادم
ادم كان متعصب جدااا عشان حور وعيونه ةحمرات من الغضب وعروق رقبته ظهرت
عمرو: اهد ياادم ان شاء الله هتبقا كويسه
ادم بغضب:مش عارفه لي كانت بتصرخ وتعيط ب الشكل ده ومين السبوها ولي عندها فوبيا من البحر وأما هي عندها فوبيا من البحر وقعت ف البحر ازاي …………كانت عايزه تنتحر
انا مش عارفه مش عارفه في اسأله كتير في دماغي مش لقي ليها حال
عمرو:طيب اهدي دلوقتي والصبح هنعرف كل حاجه ويلا روح نام وانا كمان هروح انام
ادم: ماشي
عمرو خرج وقفل الباب بس فتحه تاني وقال
عمرو بهزار: هتوحشني اوي دومي
ادم مسك الجاكت بتاعه ورماها عليا وقال
ادم:امشي يلا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من أول نظرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *