روايات

رواية حب من أول نظرة الفصل الخامس 5 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة الفصل الخامس 5 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة البارت الخامس

رواية حب من أول نظرة الجزء الخامس

حب من أول نظرة
حب من أول نظرة

رواية حب من أول نظرة الحلقة الخامسة

عبدالله:خير يابنتي اي هو الموضوع العايزه تتكلمي فيا
حور بخجل:عمو الدراسه خلاص هتبدا كنت عايزه انقل ورق الجامعه ل جامعه قريبه من البيت عشان الجامعه الفيها بعيده عن البيت جدا
عبدالله بحنان:حاضر يا بنتي انتي بتدرسي في كليه اي
حور:انا في سنه تانيه في كليه طب أسنان
عبدالله ب اعجاب:ما شاءالله عليكي يابنتي
حور:شكرا ياعمو
عبدالله: ماشي ياحببتي هبعت ادم بكره يسحب ورقك ويقدمهالك في جامعه قريبه
حور:شكرا بجدياعمو انا مش عارفه اقولك اي
عبدالله بحنان:مفيش شكرا يا حبيبتي وبعدين انتي بنتي
حور حست ب حنان من معملت عمها معاها وحبو ليها
حور حست انها عايزه تحضن عمها بس خافت احسن يرفض
حور راحت وقفت قدام عمها قالت
حور بشكل طفولي:عمو ممكن اطلب منك طلب اخير
عبدالله:اكيد طبعا ياحبيبتي
حور بدموع:ممكن احضنك
عبدالله ببتسامه وحنان: اكيد طبعا
عبدالله فتح ل حور اديا وحور اترمت في حضنو وفضلت تبكي
وعبدالله كان بيطابطب علي شعرها بحنان
حور هدت من العياط وبعدت عن حضن عمها
حور:شكر ياعمو انتي شبه بابا وطيبت بابا وفيك كل حاجه من بابا ربنا يخليك ليا يارب
عبدالله بحب :دي أقل حاجه حاجه يابنتي وبعدين ابوكي ده مكنش اخويا كام ابني وانتي من ريحتو ف بتفكريني بيا وبعدين اعتبريني ابوكي واي حاجه تحتاجيها اطلبيها مني متتكسفيش
حور:ربنا يخليك ليا يارب وميحرمنيش منك
عبدالله بحب:ولا منك ياحببتي يلا اطلعي غيري لبسك عشان تروحي مع ادم تشتري لبس جديد للجامعه
حور:لاء ياعمو انا عندي لبس

 

 

عبدالله:مفيش بنت بتقول ل ابوها لاء وبعدين انتي من عيله السيوفي لازم تشتري لبس جديد ويكون محدش جايب ذيو كمان
بس ياحببتي متلبسيش اسود الحزن في القلب
حور:حاضر ياعمو عن إذنك
عبدالله: اتفضلي يابنتي
حور حرجت من المكتب وآدم كان متابعها واول م طلعت ؤضتها ادم دخل لولده بعد م خبط الباب وعبدالله ازن ب الدخول
ادم ببرود: كانت عايزه اي
عبدالله: كانت عايزه ورق جمعتها يتنقل ل جامعه قريبه من الفيله
ابقا روح بكره اسحب الورق وقدمو في جامعه قريبه
ادم: ماشي
عبدالله:طيب روح شوفها خلصت ولا لسه
ادم بأستغراب: انا ده لي
عبدالله: عشان هتروح مع بنت عمك
ادم:انا هىوح معاها فين؟؟
عبدالله:هتروح تشتري معاها لبس عشان جمعتها
ادم: وانا مالي اصلا
عبدالله: يعني عايز بنت عمك تروح وحدها
ادم:ماشي عن ازنك
ادم خرج واقف استني حور بره
بعد دقايق
حور نزلت وكانت لبسه بنطلون اسود وبلوزه بيضه قصيره وعملت شعرها قحكه بشكل عشوائي ولبست شوز ابيض
ادم كان قاعد بس لفت انتباهو حور وهي نازله
ادم في سرو:يخربيت جمالك …….اي الانا بقولو ده
حور:انا خلاصت
ادم:طيب يلا

 

 

ادم مشي وحور مشت ورا بس ادم كان بيمشي بسرعه وحور كانت بتحاول تلحقو بس اتلو كعبها ف شهقت
ادم بصلها بسرعه ومسكها قبل م تقع علي الارض وكان ضمها ل حضنو
ادم سرح في جمالها وكان حاسس احساس حلو وهي في حضنو ومعا
ادم فاق من شروده ووقفها علي الارض وبصلها لقي وشها احمر من الخجل
حور ب ارتباك: ااا س اسفه
ادم:ولا يهمك ابقي خلي بالك وطلعو عشان يركبو الغربيه بس مكنوش وخدين بالهم من يار الكانت علي وشك الانفجار
_________
بقلمي دينا محمود
ادم وحور كانو طول الطريق سكتين خااالص
بعد قليل من الوقت كانو وصلو المول
حور نزلت من العربيه ودخلت المول مع ادم وكنت مصدومه من فخامه المول
ادم خد حور ورحو محل فساتين
مدام مها:اهلا اهلا ادم بيه من زمان محدش شافك
ادم:اهلا يا مدام مها معلش انتي عارفه الشغل
مدام مها:اكيد ربنا معاك
ادم:يارب
مدام مها:القمر دي خطيبتك
ادم بسرعه:لا لا خطيبتي اي دي بنت عمي وعايز اجبلها كم فستان كاجول كده
مدام مها: بنت عمك اه تصدق فيكم شبه من بعض
ادم بضحك:يا سلام
مدام مها:اه انت مش واخد بالك نقس لون بشرتك ولون شعرك
ادم مكنش لاحظ ده قبل كده ف لف بص علي حور لقي نفس لون بشرتو ولون شعرو
ادم:تصدقي فعلا اول مره الاحظ
مها بحب:اسمك اي ياجميل
حور بهدوء: اسمي حور
مدام مها:الله اسمك حلو ليقين علي بعض يا ادم
ادم:وبعديين
مدام مها خدت حور وراحت اخطارت لها فستين ودخلت عشان تقسيهم وكل م تقيس فستان وتطلع توريا ل ادم كان بقولها وحش
بس ادم كان بيبقا شايف الفستان علي حور جميلللللل بس مكنش عايز حد يشوفها كده
حور بطفوله:انا تعبت من كتر م كل شوايه اقيس فستان وميعجبكش خلاص انا مش عايزه اجيب حاجه
ادم اديق عشان لقي حور زعلت
راح هو جبلها الفساتين وبعدين راحو محل تاني جبلها ملابس كاجول وبعدين راحو محل احزيه وجبلها كل حاجه هتحتاجها
وبعدين ركبو العربيه وروحو
بعض القليل من الوقت
ادم وحور وصلو الفيله
واول م حور نزلت اتفاجات من الحديقه المزينه
حور راحت نحيت ادم وقالت
حور:ادم هي الزينه دي كلها ل اي
ادم:دي حفله بابا عامله عشان يعرفك علي الضيوف ويعرفهم عليكي
حور بفرحه:عشاني انا
ادم بصلها ببرود وسبها ومشي وحور اديقت جدااا
________

 

 

في المساء كله بيجهز عشان الحفله
وكانت الحديقه مزينه وحضرو بعض الضيوف
عبدالله بعت الداده ام محمد تشوف حور خلصت ولا لسه
ام محمد طلعت ل حور
وعبدالله كان جايب ل حور احسن واحده بتعمل ميكب ارتست
ام محمد خبتط
حور:اتفضل
ام محمد دخلت
ام محمد :عبدالله بيه منتظرك تحت يا دكتوره
حور:ماشي انا خلاص نازله
ام محمد خرجت وقفلت الباب وراها
حور راحت بصت علي نفسها في المرايه بسرعه وكانت طالعه ذي القمر وحطت برفيوم تحفه ونزلت ل الحفله
اول م نزلت كان صوت كعبها بيرن علي السلم ولفتت أنظار الجميع
والكل كان بيبص عليها والرجال كانو بيتهمسو من جمالها وملامحها الهادئه
بينما النساء كان ينظرون نظرت غيره وكره
اول م عبدالله شافها رحلها وخدها في حضنو
وآدم كان بيبصلها ومصدوم من جمالها
ادم راح نحيت عبدالله وقال
ادم:…..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من أول نظرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *