روايات

رواية حب من أول نظرة الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة البارت الثالث والعشرون

رواية حب من أول نظرة الجزء الثالث والعشرون

حب من أول نظرة
حب من أول نظرة

رواية حب من أول نظرة الحلقة الثالثة والعشرون

حور بهدوء:ادم بص
ادم:حور ق…
حور قطعتها
حور بزعيق:ادم بص لي
ادم لف ل حور واتصدم من الشافه…
ادم لقي حور واقفه علي حرف سور البلكونه …حور مش عايزه تبعد عن ادم بس مش عايزه تعيش مع واحد مش بيحبها ومتجوزها غصب وأمه مش بتحبها وكمان معتقده ان كل اليحبها بيموت ف فضلت انها تموت بس متعرفش ان ادم بيحبها لاء بيعشقها وبقت النفس البتنفسه
ادم بصدمه: حور انتي بعملي اي يلة انزلي الحاجات دي مفهاش هزار
حور بضحكه موجوعه:عرفت دلوقتي بقولك لي سمحني
ادم بخوف وقلق: حور ارجوكي متعمليش كده ارجوكي
حوى بعياط: عايزه اقولك حاجه قبل م اموت……..ادم انا بحبك بحباااك يا ادم
ادم بصدمه:…………………..
حور بعياط: ايوه بحبك كنت بشوفك مع يارا وهي ماسكه اديك وقريبه منك وكان نفسي اروح واقول لها ابعدي عنها ده ليا لوحدي بس مقدرتش وأما علنت خطوبتك ب يارا طلعت ؤضتي وفضلت اعيط واصرخ وكسرت كل حاجه في الاؤضه من ألمي وجرحي وتاني يوم اما شفتك معاها اتوجعت اوي وأما قال لي ان هتجوزك انت كنت مبسوطه اوي بس فرحتي م اكتملتش اما افتكرت انك متجوزني بسبب عمي الغصب عليك بس دلوقتي هو مات انت مش عايز ننفصل عشان تحس نحيتي ب الشفقة وانا مش هقبل ان اعيش معاك عشان تشفق عليا وكل البحبهم مات بابا وماما وتيته وكمان وعمي وانا مستحيل اهقدر اشوفك وانت ميت قدامي او اشوف ندا او عمرو انتو عيلتي ولو حصل لكم حاجه مش هسامح نفسي ابدا بس اقسملك اني بحبك وكنت أتمنى اعيش معاك باقي حياتي واجيب منك أطفال بس مش هقدر …………شكرا..شكرا يا ادم علي اي حاجه عملتها معايا وارجوك ي ادم تسمحني…………..

 

 

حور ثابت ادم واقف مصدومه من كلامه وكان بيسمعه ودوعه نزله بغزاره علي حوريته ال طلعت بتحبه وتعشقها ذي م هو بيحبها واتمني اليوم ان يعترف لها بحبه واتمنا تكون هي كمان بتحبه بس اليوم ال اعترفت فيا بحبه هتموت فيا لاء هو مستحيل يقدر يعيش من غيرها ولفت وشها الناحيه التانيه
وآدم فاق من شروده علي صريخ حور كانت لسه هتنط بس ادم جري عليها بسرعه كبيره جدا ومسكها من اديها
ادم ببكاء وصوت عالي:حور ارجوكي متبعديش عني انا مصدقت لقيتك ارجوكي متبعديش عني
حور:هتوحشني اوي يا ادم……..حور قالت كده وحولت تفك اديها من ادم بس ادم كان مسكها جامد اوي
ادم مسك ايد حور اقوي وقال:لاء مش هسيبك
حور بصريح:لي لاء انا مش عايزه شفقه منك وأما هي مش شفقه لييييه مش عايز تسيبني امووت يلا سيني يا ادم سيني
ادم بصريخ: يا غبيه عشان بحبك بحباااك
حوى بصدمه: انت بتقول اي
وقتها ادم قدر ينزل حور وقعده علي الارض وضمه لحضنه واتكلم بلهجت خوف
ادم:بخوف وغضب:انتي اتجننتي كنتي هتموتي نفسك
حور بصريخ:ادم سيبني
ادم :حور انا بحبك لاء عديت مرحله الحب بكتير انا بعشقك مستحيل اقدر يعدي يوم من غير م اشوفك عشان يومي مش بيعمل غير بيكي مش بعرف اتنفس غير وانتي جنبي انتي بقيتي النفس البتنفسه بقيتي كل حاجه في حياتي من اول م شوفتك وانتي شغلتي بالي بطفولتك وضحكتك البتسحرني وكنت مبسوط جدا اما عرفت ان انتي بنت عمي وهتعيشي معانا في الفيلا وما عرفت ان عادل اتقدملك وهتكوني لغيري اتجننت وكنت عايز اخدك ونروح مكان ميكنش فيا حد غيري انا وانتي بس

 

 

بس وقتها انتي وافقتي والخطوبه تمت وقتها حسيت انك جبتي خنجر ودخلتيه في قلبي وقتها روحت وعلنت خطوبتي من يارا ويوم الفرح مقدرتش استحمل ان اشوفك جنب حد غيري وتبقي وتبقي ملكه عشان كده خليت رجالتي يخطفه عادل ويسافروه بره
حور بصدمه:ادم ا…
قاطعها ادم بقبلها وحور فتحت عنيها علي وسعها وآدم كان بيقبلها بقوه تعبر عن حبه وعشقه ل حور بس استغرب ام لقيها مش بتبدله
ادم بعد عنها وقال:
ادم:حور لي مش بتبدليني
حور بكسوف: ادم انا معرفش ازاي اقبل
ادم:بجد…..كنت افتكر انك مش بتبدليني عشان مش بتحبيني او مش عايزه اقبلك
حور بكسوف: ادم ابعد
ادم بضحك: لاء مش هبعد
حور بضحك وحب:لاء مش هبعد انهارده هتكوني مراتي
حور بغباء:اي…م انا مراتك ازاي يعني هبقا مراتك
ادم شالها وراح بيها علي السرير ونيمها بكل حب وحنيها كانه قطعه ماس خايف ان يجرحها وقال
ادم:هوريكي دلوقتي ……………………
خدها وراحو علمهم الخاص وحور بقت زوجه ادم قولا وفعلا
____________________

 

 

بقلمي دينا محمود
ندا كانت قاعده جنب عمرو علي كنبت الانتريه بيسمعه فيلم كوميدي وندا كانت قاعده ومنسجمه وعمرو كان بيبص عليها وعلي ضحكتها ف ندا اخدت بالها ف بصتله
ندا بأستغراب: عمرو مش بتبص لي علي الفيلم
عمرو بحب:ابص لي علي الفيلم وانا قدامي أجمل واحده في العالم
ندا بكسوف: بس ياعمرو
عمرو قرب منها عشان يقبلها وهو مغمض عنيه وندا برده غمضت عنيها بس وقفهم ندا اما حطت اديها علي بقها وراحت بسرعه للحمام وفضلت تكح لحد م استفرغت وعمرو جري وراها بسرعه وكان قلقان عليها جدا
عمرو بقلق: مالك ياندا
ندا بتعب:عمرو روح الصيدليه
عمرو بقلق: لي..!!
ندا:عايزه تجيب لي اختبار حمل
عمرو بأستغراب: اختبار حمل..!!؟
ندا:ايوه يلا
عمرو:ماشي ………..
عمرو راح الصيدليه وجاب الندا طلبته منه ورجع البيت تاني
اول م وصل البيت ندا اخدت الاختبار ودخلت الحمام وعمرو كان واقف قلقان جدا………………شوايه وندا خرجت من الحمام وماسكه الاختبار ف ايدها
عمرو بقلق: اي ياندا
ندا راحت وقفت قدام عمرو ومسكت ايده وحطتها علي بطنها وقالت
ندا بفرحه: بعد تسعه شهور هتبقا اب
عمرو بصدمه: ندا انتي بتقولي اي
ندا بابتسامه وفرحه: انا حامل
عمرو شالها وفضل يلف بيها من الفرحه وقال
عمرو بفرحه: يعني اب…..انا بحببببك ياندا
ندا بضحك: بس ياعمرو نزلني
عمرو نزلها براحه وقال
عمرو بقلق: متتحركيش لازم تبقي في السرير وانا هعمل لك اي حاجه عايزها ..اهم حاجه ترتاحي…..واه لازم نتابع من دكتوره

 

 

انا اعرف دكتوره كويسه هنروح ليها بكره
ندا بابتسامه: عمرو اهدئ وخد نفسك ….ماشي نروح بكره للدكتورة بس مش هفضل نايمه في السرير هقوم اعمل طلابات البيت الكنت بعملها الأول بس علي خفيف
عمرو بحب وحنان:بس انا مش عايزك تتعبي …انتي دلوقتي جواكي حته مني ومنك هي الهتشهد علي حبنا لبعض اما تعيش معانا ونربيها بحبنا
ندا بحب:عمرو انا بحبك اوي اوي اوي
عمرو وهو يقبلها علي راسها قال
عمرو بحب:وانا بعشقك انتي حياتي كلها انتو دلوقتي كل حاجه ليا ……….
عمرو شال ندا ودخله ؤضتهم………………….
نسيبهم بقا في عالم عشقهم
_______________
في صباح يوم جديد
في ؤضه ادم وحور
ادم صحي من النوم وحس ان في حاجه علي صدره ف بص لقي حور نايمه علي صدره وشعرها مبهدل علي وشها ادم فضل يتأمل فيها ومش مصدق انها بقت مراته قدام ربنا وأخير اعترف ب حبه ليها وكان مبسوط جدا انها بتحبه هي كمان
ادم شرد في ملامحها الطفوليه وبرئته وامبارح اذي كانت بريئه ومكنتش عارفهازاي تقبله او تعمل اي واذي ادم علمها تقبله وكانت بتعمل ذي م بيقولها وكانت بتعمل اي حاجه تبسطه
قطع شروده حور اول م فتحت عيونها عيونها ال لسه ذي م هما لونهم غريب لون الرمادي في ازرق وفضل يتأمل فيها بس قاطعه صوت حور
حور بكسوف من نظراتها ليها:صباح الخير
ادم بحب:صباح الجمال علي اجمل بنت شوفتها في حياتي
حور بكسوف: انت لي لسه موجود مش عندك شغل
ادم:انهارده هقضي اليوم معاكي وبكره وبعده وبعده وبعده……….

 

 

حور بضحك:كم يوم هما ب الظبط
ادم:الحقيقه معاكي مش عارفه كم يوم
حزر بطفوله: ادم انا عايزه اكل يلا
ادم بضحك علي طفولتها:هقول للخدم يطلعوا الاكل هنا
حور بأستغراب: لي بس انا عايزه افطر تحت
ادم اتكلم ببرود وهو بيلبس بنطلونه القطني وعاري الصدر وقاعد علي الكنبه:لاء هنفكر هنا في ؤضتنا
حور وهي كانت لبسه قميص ادم وقامت قعدت جنب ادم علي الكنبه وقالت وحوطت وش ادم ب اديها
حور:ادم انا فهماك بس مينفعش تقطع علاقتك ب ولدتك في الأول والأخر دي ولدتك ويارا تكون بنت خالتك وانا سمحتهم
ادم:حور انتي ازاي كده ببراتك وحنانك ده وقلبك الأبيض ده ال خلني احبك….مفيش فب قلبك شر ولا بتكرهي حد حتي لو اذاكي بتسمحيه ب السهوله دي انا المفرود اشكر ربنا علي النعمه العطهاني
حور وهي تقبله علي راسه قالت
حور:ربنا يخليك ليا
ادم وهو يضمها لي:ويخليكي ليا ويديمك في حياتي ياروحي
حور بعدت عنه وقالت
حور:ادم أرجوك خلينا نفطر تحت ارجووووووك
ادم بابتسامه:ماشي ماشي كفايه ثرثرة هننزل نفطر تحت
حور صقفت بسعاده:هيييييييه بحبك اوي ياادم بحبك
ادم ضحك علي طفولتها وقال
ادم:وانا كمان بحبك يا عيون ادم ……يلا قومي استحمي وانا هستناكي تحت
حور:ماشي بس..انت مش هتستحمه
ادم بمشاكسه:هستحمه في الاؤضه الكانت ؤضتك لاول
حور اخدت لبسه وجربت علي الحمام بسرعه من الكسوف
ادم بضحك: مجنونه وهتجنني معها……….

 

 

ادم راح ؤضته البس واخد لبسه وراح الاؤضه الكانت بتاع حور واخد حمامه البارد وفضل يفكر في حوريته وهيعمل اي مع وولدته ويارا وهو عارف ان ولدته مش هسكت علي الحصل ومش هتحب حور وهتحول تعمل حاجه في حور
يعمل اي عشان يخلي ولدته تتقبل حور……….
ادم خلص حمامه ولبس بنطلون ابيض وقميص كحلي وصرح شعره بطريقه المعتاده وحط عطره الجذاب
في ؤضه حور
حور بعد م خلصت حمامه الدفئ لفت جسمها ب الفوطه وخرجت علي اعتقدها ان مفيش حد في الاؤضه
بس اما دخلت ؤضه البس لقت ال بيلف ايده علي وصتها ويضمها لي حور اتفزعت بس بعدين هديت اما سمعت كلامه
ادم بحب: انا مش مصدق انك بين اديه مش مصدق انك بقيتي مراتي قولا وفعلا انتي هتفضلي معايا طول حياتي….
ادم سكت شوايه وقبلها علي رقبتها وقال
ادم:حور اوعديني انك مش هتخلي اي حاجه تبعدك عني أو يبعدني عنك اوعديني اننا مش هنبعد عن بعض
حور لفت ل ادم وخلت وشها في وشه وقالت بحب
حور بحب: اوعدك يا ادم انا مقدرش اعيش من غيرك..انت النفس البتنفسه انت كل حاجه ليا في الدنيا انا العيزاك توعدني ان مهما حصل متبعدش عني ….حور مسكت اديه وكملت كلامها
حور:متخليش حاجه تخليك تسيب ايدي ابدا …ادم اوعا تبعد عني
ادم ضمها لي بقوه وقال
ادم:مستحيل مستحيل ابعد عنك وقتها مش هقدر اعيش من غيرك انا بحبك ياحور بحبك
حور بدلته الحض وقالت
حور:وانا كمان بحبك يا ادم
لكن قطعهم خبط الباب بس ادم م اداش اي اهتمام بس حور خبطت ادم علي كتفه وقالت
حور بهمس:ادم في حد بيخبط
ادم وهو بيشم ريحه حور البيعشقه
ادم:سبيه
حور:يلا يا ادم شوفه
ادم كان بيكلمه نفسه وهو رايح يفتح الباب
ادم:الواحد ميعرفش يقعد مع مراته شوايه……..

 

 

ادم فتح الباب لقي ام محمد
ادم:عايزه اي
ام محمد: اسفه يا ادم بيه ان ازعجتك بس الست هانم قلتلي ان اطلع اقول لحضرتك ان الفطار جاهز وهي مستنياكم تحت
ادم:ماشي قوليلها اننا نزلين
ام محمد: ماشي …..
ام محمد نزلت وآدم قفل الباب ولف يشوف حور بس ملقهاش ف نادا عليها سمع صوته من الحمام ف افتكر انها كانت لفه الفوطه بس علي جسمها ……وحور كانت في الحمام مكسوفه ووشها احمر عشان افتكرت انا كانت بتتكلم مع ادم كانت ب الفوطه بس اما ادم خبط عليها سرعت في لبسها وخرجت وهي مكسوفه لقته قاعد قدامها علي الكنبه وبيبتسم وهو بيبصلها حور كانت مكسوفه جدااا ومش عارفه تعمل اي حور اتهربت من نظراته ليها وراحت للتسريحه وفضلت تسرح شعرها بس لقت البيمسك اديها وبياخد من الفرشاه ف بصت لقته ادم
ادم اخد الفرشاه وفضل يسرحلها شعرها وهو مستمتع بنعومته وجماله ولونه الجميل واول م خلصه مسكه من اديها وقومها وقبلها قبله عميقه علي راسها وقال
ادم بهمس: متتكسفيش مني انتي بقيتي مراتي وكل حاجه في حياتي
حور هزت رأسه بمعني ماشي…….وأم مسك اديها وشبك صوبعه فقي صوبعها وقال
ادم بهمس:طلعه حلوه اوي انهارده
حور اتكسفت اوي وآدم اخدها ونزله
واول م نزله دخله ؤضه السفره لقه نسمه قاعده علي السفره
نسمه سمعت صوت علي السلم بصت لقت ادم وجانبه حوى ومشبك ايده ف اديها ف اشتعلت نار ف نسمه وأما نزلها ادم قعد وجنبه حور وحور كان وشها مواجه ل نسمه ف كانت متوتره وآدم لاحظ ده ف ضغط علي اديها ف حور بصت لي لقته بيبتسم ليها ف حور ابتسمت لي وبدا في الأكل بس قاطع اكلهم رنت تلفون ادم
ادم استأذن منهم وخرج يرد علي الفون وساب حور لوحدها مع نسمه
ونسمه اول م ادم خرج استغلت الفرصه
نسمه ببرود:سلمتي نفسك لي
حور بصدمه: انتي بتقولي اي
نسمه بغضب وكره: اي قولت حاجه غلط ……اكيد سلمتي نفسك لي عشان ميقدرش يبعد عنك…بس ده في أحلامك ادم بيتسلي بيكي بس لانك نوع جديد هيتسلي بيكي شوايه ويرميكي في الشارع ولو هو معملش كده انا هعمل اي حاجه عشان يطلقك حتي لو اضطريت ان اقتلك لكن ابني ميعيش معاكي يابنت ذينب عشان مكانك في الشارع مش في البيت ده
حور بعياط وحزن:لي بتكرهيني الكره ده كله لي ديما تناديني بنت ذينب ما لها امي ده شرف ليا ان اكون بنت ذينب
نسمه بكره:انا بكرهك عشان انتي بنت ذينب بنت اكتر انسانه بكرها في الدنيا بكرها دلوقتي انتي جايه تاخدي مني ابني
حور بعياط:مش هاخد منك لو كلامك صح كنت وفقت علي كلامه اما قال ليا ان هنعيش في بيت تاني بس انا قولتله لاء ومنعه عن أي حاجه ليكي ول يارا مع انكم جرحتوني كتير وفضلت في المستشفي اسبوع بسببكم
نسمه:انتي واحده وس***خه ودي مسرحيه من مسرحياتك عشان تظهري قدامنا ب انك ملاك وقدرتي تضحكي علي الكل بس انا لاء
حور بعياط:……………….

 

 

نسمه:اوعدك انك مش هتقعدي في البيت ده كتير قريب اوي هتخرجي منه وهجوز ادم ل يارا ال بتحبه مش هتخدعه ذيك عشان انتي واحده زباله…..نسمه سبتها وخرجت
حور فضلت تبكي في مكانه وكانت بتشهق من كتر العياط وآدم خلص الفون ورجع دخل ؤضه السفره بس اتصدم من المنظر الشافه …..
ادم لقي حور قاعده تعايط وتشهق بقوووه
ادم جري عليها بسرعه وقعد قدامها علي ركبته ومسك وشها بين اديه وقال
ادم بقلق وخوف:حور مالك بتعيطي كده لي ياحبيبي مالك
حور بعياط:………
ادم هز حور بقوه وقال بصريخ
ادم بصريخ:حور مالك ردي عليا
حور ببكاء هستريا وصريخ:طلقني يا ادم طلقني
ادم بصدمه……………….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من أول نظرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *