روايات

رواية حب من أول نظرة الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة البارت الحادي والعشرون

رواية حب من أول نظرة الجزء الحادي والعشرون

حب من أول نظرة
حب من أول نظرة

رواية حب من أول نظرة الحلقة  الحادية والعشرون

يارا بكره:انا اتجننت ….ماشي انا هوريكي دلوقتي الجنان الحقيقة…….يارا راحت ل حور ومسكها من شعرها وضربتها ب القلم ب قوه لدرجه ان جابت دم من بقها ..وحور كانت بتصرخ وبتحول تبعد عنها بس يارا كانت اقوي منها والجميع اتجمع علي صوت صريخ حور وهي يارا بتضربها
يارا وهي بتضرب حور حور خبطتها في دراعها ويارا اتعصبت جدااا وراحت خابطه حور في الحيطه وحور صرخت صرخه قويه لدرجه انها هزت القصر كله وبعدين فقدت الوعي
ادم كان بيتكلم في الفون وكان سامع الصريخ بس كان بيقول صوت السيدات شوايه وسمع صريخ بصوت عالي وهو عارف مين صحبت الصوت جداااا ف دخل القصر بسرعه واول م دخل اتصدم من الشكل الشافه…….
كانت حور مرميه علي الارض والدم حوليها ووشها لونه ازرق من كتر الضرب …ادم شاف منظر حور ..حس ان الزمن وقف بيا ومش مصدق ان الانسانه ال حبها مرميه قدامه ب الشكل ده والدم ال نزفته محوطها من كل مكان
ادم جري عليا وحط راسها علي رجله وفضل يهز فيها علي امل انها تفوق وكان مصدوم جدااا
ادم فاق من الصدمه علي صوت نسمه
نسمه نادت علي الخدم واتكلمت بزعيق وقالت
نسمه بزعيق:خده الزباله دي وارموها في الشارع وامنعوها تدخل القصر تاني
ادم بزعيق:ال هيقربلها هيكون اخى يوم بعمره ..روحه اطلبه الإسعاف بسرعه
ادم خلص كلامه وبص ل ولدته نسمه وقال

 

 

ادم بغضب: انا مراتي مش زباله انا مراتي احسن واحده ف الدنيا وكرمتها من كرمتي…ودلوقتي عايز اعرف مين العمل كده
يارا بغضب: اناا العملت فيها كده….انت لي زعلان عليها كده هاااااا…لي اتجوزتها وسبتني…هي فيها أي مش فيا .. وعمي الخلاك تتجوزه اهو مات يلا طلقها وسيبها واتجوزني انا..انا البحبك مش هي انا التربيت معاك مش هي ان الا اعرف بتحب اي وبتكره اي مش هي ….مش ذنبي ان عادل متجوزهاش انت مش عارف عادل سبها لي يوم فرحها اكيد عملت معا حا
قاطعها ادم بصفه علي وشها خلها وقعت علي الارض
ادم مستحيل يسمع الكلام ده علي حبيبته وميعملش حاجه
ادم بغضب اخررررسي حور اشرف منك ومن عشره ذيك يا وس****خه يا زباله انت ال لازم نرميكي في الشارع وال عملتيه ف حور هندمك علييييييييه وحور هتفضل مراتي طول م انا عايش
ادم كمل كلمه بسخريه:بصي علي شكلك انت عايزه تقرني نفسك ب مراتي ب الشكل ده
ادم سكت شوايه وكمل كلامه بزعيق
ادم بغضب وزعيق:حور دلوقتي بقت ست البيت ده وال هيفكر يتكلم عليها او يعمل فيها حاجه هرميه في الشارع مين ميكون اي حد …..ادم قال آخر كلامه وهو بيبص لولدته
الخادم:عربيه الإسعاف وصلت يا بيه
ادم:ماشي
ادم راح ل حور وشلها وطلع بيها علي عربيه الإسعاف ودخلها وركب معاها وطول الطريق كان ماسك ايد حور واتكلم ب حزن وعيونه ملاينه ب الدموع
ادم:حور متسبنيش انا محتاجك جنبي
شويه وعربيه الإسعاف وقفت قدام المستشفي
ادم نزل من العربيه والمسعفين نقله حور علي سرير الترول ودخله بيها بسرعه جوه ودخله بيها علي ؤضه العمليات وآدم فضلت مستنيهم بره وكلن قلبه وجعه علي حبيبته علي البنت الوحيدة القلبه دق ليها
بعد حوالي ساعه ونص حرج الدكتور من ؤضه العمليات
ادم جري عليا بسرعه

 

 

ادم بسرعه وقلق: مالها يادكتور طمني
الدكتور: متقلقش يا استاذ ادم كلن عندها مزيف علي المخ وعملنا النقدر عليه ووقفنا النزيف ودرعها اليمين مكسور هي دلوقتي نايمه أسر مفعول البنج بس لازم تعرضه علي دكتور نفسي عشان عندها انهيار عصبي حاااد
ادم:ماشي ممكن ادخل أشوفها
الدكتور:هننقلها ؤضه عاديه بس مطولش عندها عشان غلط الكلام عليها
ادم:ماشي
ادم استنه لحد م نقلوها ؤضه عديها وبعدين دخل ليها واول م دخل جاب كرسي وقعد جنب السرير ومسك ايد حور وقبلها قبله طويله غلي اديها
ادم بحزن:يلا ياحور قومي عشان وحشتيني
حور:………….
بقلمي دينا محمود
ادم:حور انا اسف علي كل الحصل معاكي ارجوكي فوقي
حور……………
ادم:حور انا محتاجك جنبي اس……قاطعها رنت تلفونه وكان المتصل عمرو ف رد عليا
ادم:الو
عمرو:انت فين يابني
ادم:انا في المستشفى ياعمرو في حاجه حصلت!!!؟؟
عمرو بقلق:مستشفي؟؟مالك انت كويس
أدم: لاء انا كويس اتا في المستشفي مع حور
عمرو: مالها حور؟؟
ادم:هحكيلك بعدين المهم روح البيت عشان الناس
عمرو:لازم تروح عشان تقف في عزء ولدك يا ادم
ادم:وحور؟؟
عمرو: هجيب ندا تفضل معاها بس انت لازم تروح عشان العزاء
ادم:ماشي…
ادم قفل مع عمرو وبص علي حور وقال

 

 

ادم بحزن:حور انا اسف بس لازم اروح عشان اخد عزاء بابا بس هخلص وهجيلك بسرعه مش:هتاخر عليكي وندا هتاجي تقعد معاكي يارب اجي والقاقي فوقتي عشان وحشتيني اوي وبعدين سبها علي راسها وخرج عشان يروح العزاء
شوايه وآدم وصل القصر
ادم نزل من العربيه ودخل بهيبته وشموخه وراح وقف جنب الرجال عشان ياخد عزاء ولده وطول الوقت كام عمرو جنبه بعد م وصل ندا ل حور المستشفي وراح القصر عشان يبقا جنب ادم في العزاء
كان كتير من الرجال رجال الأعمال وملوك الاقتصاد كان بيعزي
وآدم كان واقف بس كان قلقان جدا علي حور
شوايه والعزء خلص وآدم دخل القصر عشان يغير لبسه ويروح ل حور المستشفي ………بس اما دخل لقي ولدته قدامه بس ادم تجاهلها وكمل طريقة عشان يطلع
بس وقفه صوت ولدتها قالت
نسمه بغضب:لازم تطلق ال زباله دي
ادم ببرود:زباله؟؟؟ انا متجوزتش زباله انا كنت هتجوز من واحده زباله بس الحمدلله حور ظهرت قدامي واتجوزتها
نسمه بزعيق:هي عملتلك اي بنت ذينب هااا عملت اي عشان تخليك ب الشكل ده عشان تخليك متمسك بيها ب الشكل ده…..واصلا هي مش من مستوانا دي خداااامه بنت خدامه فهمت
ادم بغضب:الخدامه البتتكلمي عليها دي تبقا مراتي والبنت الحبيتها وال هتفضل معايه طول حياتي..ومش هطلقها يا امي مش هطلقها واعمل الانتي عايزه واتجوز يارا
ادم سبها وطلع الاؤضه بس وقف في نص السلم وقال
ادم بغضب:قولي ل يارا ان حسابها عسسسسيييررر معايا ومش هسيبها وهخليها تدفع تمن العملته في حور غااالي جدااا
ادم خلص كلامه وطلع ؤضه أخد حمامه بسرعه وغير لبسه بسرعه وبعدين راح لل خطفت قلبه من اول نظره
شوايه وآدم وصل المستشفي
ادم نزل من العربيه وطلع ؤضه حور واول م دخل لقي حور لسه نايمه وندا قاعده جنبها بتقرء قرآن ادم اول م شاف حور لسه نايمه بأن علي وشه الحزن بس كلام ندا اعطا امل

 

 

ندا بحزن: البقاء لله يا ادم
ادم بحزن: ونعمه بالله..وبعدين بص علي حور وقال
ادم:الدكتور مقلش حاجه
ندا:قال ان في تحسن …..ندا سكتت شوايه وبعدين قالت
ندا:اها نسيت اقولك حور صحيت شربت مايه ونامت تاني
ادن بفرحه: بجد يعني صحيت
ندا بابتسامه: اه صحيت …بس قاطعهم صوت تلفون ندا
ندا فتحت الفون لقت رساله من عمرو بيقول
الرساله (يلا انزلي انا مستنيكي تحت )
ندا بصت ل ادم وقالت:طيب انا همشي بقا
ادم:معلش يا ندا تعبناكي معانا وانتي لسه عروسه جديده
ندا:متقولش كده حور اختي مش صحبتي بس والمهم انها بقت كويسه دلوقتي
ادم: ماشي استني اوصلك
ندا:مفيش داعي عمرو مستنيني تحت
ادم: ماشي خلي بالك من نفسك
ندا:ماشي مع السلامه……
ندا مشيت وآدم اول م ندا مشيت قعد علي الكرسي الجنب سرير حور ومسك اديها وقبلها وقلل
ادم بشوق وحزن:وحشتيني اوي ياحوريتي
حور:………….
ادم بدموع:حور اتا محتاجك جنبي اوي عايز اضمك ليا وابكي في حضنك ….ادم وهو بيتكلم دموعه نزلت منه غصب عنه
ادم سند رأسه علي ايد حور وفضل يبكي علي حزنه علي ولده وبكي اكتر علي اكتر شخص حبها في حياته
ادم الكان بيبان قدام الجميع البرود والجمود وكان قافل قلبه ومستحيل فكر ان يحب بس دلوقتي بين ادين محبوبته
ادم حس بحركه ف بص ل حور بسرعه لقيها بتفتح عنيها ف ابتسم ابتسامه وسط دموعه
ادم بابتسامه: حور انت صحيتي
حور بهمس:عايزه اشرب
ادم بسرعه: ماشي …..

 

 

ادم صب مايه فب الكوبايه لحور وراح وبعدها في حضنه براحه وسعدها عشان تشرب….بعد م حور شربت ادم حط الكوبايه جانبه علي الطربيزه وحط المخده ورا ضهر حور وخلها تقعد
ادم: احسن دلوقتي
حور بتعب:ايوه …..حور سكتت شوايه وبعدين بصت علي ادم لقته شعره مبهدل وعيونه حمرا والهالات السوده البقت تحت عينه
حور بقلك:ادم انت كويس
ادم حاول أن يرجع قوي:ايوه كويس
ندا فتحت لي دراعها السليم بمعني ان يحضنها
ادم بصلها وبص ل دراعه وفهم قصدها وفي وقتها مقدرش يتحمل
ادم اترمي في حضنها وفضل يبكي وحور ضمه ليها اكتر كأنه امه وهو كان ذي الطفل ال اخير لقي حضن امه
ادم خضنها جامد اوي وحور كانت بترتب علي شعره
حور بحزن علي حبيبها
حور:اصرخ يا ادم اصرخ ب اقوي م عندك عشان ترتاح
ادم ببكى وصريخ:وحشني وحشني اوي ياحور وحشني حضنه وكلامه ونصايحه وداعمه ليا كل حاجه في وحشتني
حور بدموع: ادعي لها يا ادم هو دلوقتي في مكان احسن من الااحنا فيه هو دلوقتي محتاج دعواتك ادعي له يا ادم
ادم فضل يبكي كتيررر في حضن حور بس ………………………..
شوايه وحور حست ب انتظام أنفاسه ف غرفت ان نام من التعب حور رجعت راسها لورا وضمت ادم ليها ونامت
في صباح تاني يوم
بقلمي دينا محمود
ادم صحي لقي نفسه في حض حور وضمه لصدرها
ادم بص ل حور وملامحها الهادئه وانفها الأحمر من كتر العياط ووشها الأبيض ذي التلج وعنيه المنتفجه كانت تشبه الأطفال
بس قطع تامل ادم حور وهي بتفتح عنيها
ادم بص ل حور وسرح في عيونها وحور برده سرحت ف عيونه بس حور كانت زعلانه وحزينه عشان هتبعد عنه هتسيبه
لكن قطع شرودها صوت ادم
ادم بهدوء:شكرا

 

 

حور:علي اي انا معملتش حاجه مش اتفقنا نكون اصدقاء
ادم:ايوه…طيب انا هروح للدكتور اسأله هنخرج امتا
حور:ماشي
ادم راح للدكتور وساله علي حاله حور وساله هتخرج امتا من المستشفى والدكتور قال لي ممكن تقدر تخرج انهارده وحالتها بقت كويسه جدا بس محتاحه لراحه ادم شكر الدكتور وراح ؤضه حور
ادم اول م دخل لقي حور قامت من علي السرير وقاعده علي الكنبه
حور:الدكتور قال لك اي
ادم راح قعد جنب حور وقال
ادم:قال هتخرجي انهارده بس لازم ترتاحي
حور:ماشي بس انا عايزه لبس البسه عشان اما اخرج
ادم:ماشي بس خلي بالك من نفسك عقبال ماجي ومتتحركيش وانا مش هطول
حور:ماشي
ادم قابل حور علي راسها وخرج عشان يجبلها البس
بعد قليل من الوقت ادم وصل عند حور
ادم:هو ده العرفت اجيبه
حور:ماشي شكرا….حور اخدت منه البس ودخلت الحمام بس معرفتش تغير من دراعها المكسور وأما حولت دراعها وجعها ف عملت صوت وادم سمعها
ادم راح بسرعه للحمام وخبط علي الباب
ادم بقلق: مالك ياحور انتي كويسه
حور بألم:ايوه انا كويسه
ادم حس ان صوته مش كويس فقال

 

 

ادم:حور افتحي الباب
حور بعد م حست انها مش هتقدر تتحمل الألم ف راحت لي وفتحت الباب وقالت
حور بألم وكسوف: دراعي وجعني ومش قادره اكمل لبس
ادم: طيب تعالي اقعدي وانا هسعدك
حور هزت رأسه بمعني موافقه وقعدت علي الكنبه وآدم قعد جنبها وسعدها في البس وكانه قريبين اوي من بعض وحور كانت متوتره جدا من قربه ليها وآدم كان مبسوط وكان حابب شكلها وهي مكسوفه ووشها الأحمر من كتر الكسوف وآدم سرح في ملامحها الهدئه………بس قطع تأمله دخول ندا
ندا باخراج:انا اسفه مكنتش اعرف انك موجود يا ادم
ادم:لاء ولا يهمك
ندا:ماشي يلا عمرو مستنينا تحت
ادم هز راسه ب الموافقه وبعدين شال حور وحور كانت تعبانه واكتفت انها تحط راسها علي صدره ونزله وعمرو كان مستنيهم تحت واول م شاف ادم شايل حور نزل من ا وفتح بابا العربيه ل ادم وادم دخل حور وقعد جنبها وعمرو ركب علي كرسي السواق وندا جنبه وطول الطريق حور كانت شارده في مستقبلها وخايفه علي ادم وحزنه علي عمها …..بس قطع شروده وقوف العربيه
اول م العربيه وقفت ادم نزل من العربيه ولف نحيت كورسي حور وفتح الباب وشلها
حور:نزلني يا ادم انا كويسه
ادم: حور ممكن تسكتي متتكلميش
حور:اد….
ادم بص لحور بصه حاده خلها حطت رأسه علي صدره وسكتت ….
وآدم مش بيها لحد بابا القصر واول م دخله ادم اتنرفز وقف مصدوم حور بصت اول م لقت علي ملامحه الغضب ف لقت ال خله عنيها امتلئت ب الدموع……..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من أول نظرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *