رواية حب من أول نظرة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم دينا محمود
رواية حب من أول نظرة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم دينا محمود
رواية حب من أول نظرة البارت الرابع والعشرون
رواية حب من أول نظرة الجزء الرابع والعشرون
رواية حب من أول نظرة الحلقة الرابعة والعشرون
وآدم خلص الفون ورجع دخل ؤضه السفره بس اتصدم من المنظر الشافه …..
ادم لقي حور قاعده تعايط وتشهق بقوووه
ادم جري عليها بسرعه وقعد قدامها علي ركبته ومسك وشها بين اديه وقال
ادم بقلق وخوف:حور مالك بتعيطي كده لي ياحبيبي مالك
حور بعياط:………
ادم هز حور بقوه وقال بصريخ
ادم بصريخ:حور مالك ردي عليا
حور ببكاء هستريا وصريخ:طلقني يا ادم طلقني
ادم بصدمه:حور انتي بتقولي اي….اي الحصل
حور بعياط:محصلش حاجه مش عايزه اكمل معاك عايزه نطلق طلقني يا ادم مش عايزه اعيش معاك في البيت ده
ادم:حور اهدي وقوليلي اي الحصل كنتي كويسه من شويه مالك يا حبيبتي قوليلي حصل اي
حور ببكاء وصريخ: عايزه اروح عند امي عايزه اشوف ماما عايزه امووت ارجوك خليني اروح ليها يلا طلقني خليني اروح عندها طلقني ادم …………….حور قالت كده ووقعه اغمي عليها في حضن ادم
ادم كام مصدومه من الحصل ومش عارف يعمل ايه كل حاجه حصلت بسرعه بس فاق من الصدمه علي محبوبته الوقت في حضنه ودموعه علي خدها ادم شالها وطلع بيها علي ؤضتهم
واول م دخل نيمها علي السرير براحه جداا وغطاها كويس وقعد جنبها علي حرف السرير وفضل يفكر اي الحصل وكانت كويسه من شوايه وفضل يفكر وافتكر ان ساب حور مع ولدته لوحدها ف فهم ان اكيد ولدته قالت حاجه جرحت حور
ادم بص علي حور لقي لسه الدموع علي خدها
ادم مسح لها الدموع براحه جدا وقابل راسها وبعدين راح ل ولدته وهو متعصب جدا
ادم دخلن وضته نسمه من غير ميستاذن وصفاء كانت قاعده علي السرير في قمه سعدتها علي العملته ل حور وكانت بتفكر هتعمل اي معاها…….بس قطع تفكيرها دخول ادم واول م بصت لي لقته متعصب جدااا وعيونه بقت حمرا من كتر الغضب وكان علي وشك الانفجار
ادم بغضب: قولتي اي ل مراتي
نسمه:قصدك الزباله دي
ادم بزعيق:امي قولتلك مليوووووون مره ان مراتي مش زباله واتكلمي عنها كويس عشان مش هسمخ لا اي حد يغلط فيها أااااااي حد وقوليلي قولتيلها اي خلتيها تزعل كده
نسمه ببرود:قولتلها الحقيقة
ادم بأستغراب: حقيقه اي!!؟
نسمه بكره وزعيق:انها اول م تسلم نفسها لك هتتسله بيها كم يوم وبعدين وترميها في الشارع وانك هتتجوز من بنت اختي وان بكرها وبكره امها اوي وعرفتها ان مسرحيتها مش هتعرف تقنعني بيها ذي م قنعتكم بيها وقولتلها متتامل كتير انها هتفضل عايشه هنا كتير
ادم بصدمه:انت فعلا قولتيلها كل القسوه دي
نسمه:انت عصيتني واتجوزت اكتر انسانه بكرها هي وامها……..امها زمان اخدت جوزي مني ووجعتلي قلبي ودلوقتي بنتها جايه تكمل مسيرتها بعد امها وخلت ابني يحبها
ادم بزعيق:امي انتي لي مش عايزه تفهمي وتصدقي ان مش هطلق حور ومش هسيبها وهتفضل معايا طول حياتي لي مش عايزه تصدقي أن مقدرش اعيش من غيرها ياامي حور كل حاجه ليا في الدنيا
نسمه بصريخ: اسكت يا ادم كفايه كده كفايه
ادم بصريخ:اقسملك يا امي لو قولتي حاجه تاني ل حور تجرحها اوي يجرح كرامتها ساعتها هسيب لك البيت كله ومش هتعرفي طريقي ………..
ادم قال كده وطلع وقفل الباب ورا جامد لدرجه ان الباب كان علي وشك ان يتكسر وبعدين طلع ؤضته حور اول م دخل لقيها لسه نايمه ف راح ليها واخدها في حضنه ونام جانبها…………
بقلمي دينا محمود
بعد حوالي ساعتين ……..
حور بدات تفوق بس حست بحاجه تقيله علي وصتها حور بصت لقت ايد ادم وضممها لي حضنه
حور بصت ل ادم ودموعه نزلت منها علي وشها بهدوء وفضلت تفتكر كلام نسمه وفضلت تفكر هو فعلا بعد ما سلمت نفسها لي هيبعد عنها ويرميها في الشارع وان هيكون بيتساله بيها مش اكتر بس مجرد م ظنت ان ادم ممكن يسيبها ويبعد عنها في يوم فضلت تعايط وتشهق من كتر العياط وآدم صحي علي صوت عياطها ف بصلها لقيها بتعيط جامد جدا
ادم قلق عليها جدا واخدها في حضنه وفضل يرتب علي شعرها وحور اما حست ان ضمها لي هي كمان اتشبكت في حضنه
ادم بهمس:اهدي يا حور اهدي ارجوكي
حور بعياط:…………….
ادم:حور قوليلي اي الحصل حد قال لكي كلام مش صح في حد جرحك
حور محبتش ان يحصل مشاكل بين ادم وولدتها ف قالت
حور وسط عياطها:مفي..مفيش حد قال لي حاجه
ادم بعدها شوايه عن حضنه وبص في عيونها وقال
ادم:لي..!!؟
حور:لي اي..؟
ادم:لي مش عايزه تقولي لي الكلام ال قالته لكي امي لي مش عايزه تقوليلي انها جرحتك بكلامه
حور بعياط:عشان مش عايزه تكره امك بسببي مش عايزه يحصل مشاكل بينكم بسببي
ادم:هششششششش خلاص اهدي متعيطيش بس انا عايزك تحكيلي كل حاجه …يلة نتفق اتفاق
حور بطفوله: اتفاق؟
ادم:ايوه هنتفق علي اننا نشارك بعض في حروحنا وحزننا وفرحنا اي حاجه تحصل مع حد فينا ياجي وياحكي للتاني اي رايك
حور:بس…
قاطعها ادم وهو يمثل
ادم بتمثيل الحزن:بس اي…….مش عايزه تسمعيني وتشركيني احزاني
حور بسرعه:لا لا مش قاصدي كده انا عايزه واشركك كل حاجه بس خايفه انك متقدرش تستحمل حزني
ادم بحب وحنان:كل حاجه انتي قدرتي تستحمليها اكيد انا هقدر استحملها معاكي عشان انتي مش مراتي بس لاء انتي اختي وصحبتي وروحي وحبيبتي ونفسي البتنفسه ونصي التاني انت كل حاجه ليا في الدنيا انا من غيرك مقدرش اعيش عشان انتي دنيتي
حور حضنت ادم جامد اوي وقالت
حور:ربنا يخليك ليا وميحرمني منك
ادم بدلها الحضن وقال
ادم:ويخليكي ليا……حور انا بحبك ارجوكي متبعديش عني
حور: وانا كمان بح……
قاطعه ادم بقبلها مليئه ب الحب والحنان وهادئه بس لقي حور مش بتبدله بعد عنها وبص ليها لقيها شارده ف فهم انها بتفتكر كلام ولدته ب انها هيتسله بيها كم يوم ويرميها
ادم بهمس:حور لو مصدقه كلام امي ومش عايزه اكمل هب……….
بس المره دي حور القطعته ب قبله ف اتأكد انها بتحبه اوي……………………..
نسيبهم شوايه في عالم عشقهم ونروح عند ندا وعمرو
في بيت عمرو وندا
ندا كانت قاعده علي السرير قالت
ندا بعبوس:عمرو انا مش عايزه اقعد كده..ارجوك خليني انزل تحت
عمرو:ندا لازم ترتاحي والدكتور قال كده صح..؟
ندا حوطة وشه بين كفوفه وقالت
ندا بحب وحنان:عمرو انا عارفه ان انت خايف عليا بس الدكتور قال معملش جهد كبير ولو حسيت بتعب ارتاح بس مش ارتاح ديما
عمرو:ندا انا هايف ان يحصل لكي حاجه
ندا حضنت عمرو وقالت
ندا:متقلقش انا كويسه….ربنا ميحرمني منك
عمرو بدلها الحضن وضمها جامد قال
عمرو بحب ولا منك ياقلبي
_______________
بعد مرور شهرين
(احداث شهرين)
ندا قالت ل حور ب حملها وحور اول م عرفت فرحت جدااا
وولدت ندا(سوسن) توفت وندا كانت في حاله انهيار بس ادم حاول يخرجها منها ومسبهاش لاحظه وكان في ضهرها ويقول لها كلام يقويها ……..
وكمان حور كانت حزينه جداا عشان خاطر سوسن ولدت ندا بس مع ادم بقت كويسه ….
وسيف نفسيته ادمرت بعد وفات ولدته………..ونسمه سابت الفيلا وراحت قعدت قعدت مع يارا عشان يخططه هيعمله اي ل حور…..وخلال الشهرين كانت الأجواء هاديه جداا وكانت حور سعيده مع ادم جدا وكمام وندا مع عمرو
بعد مرور شهرين
في فيلا ادم وحور
حور كانت في المطبخ بتحضر الغدا بعد م خلت تاجي يومين بس في الأسبوع عشان التنظيف بعد م حولت تقنع ادم الكان رافض الفكره تماًما عشان مش عايز يتعب حوريته بس وافق ان الخدام ياجه بومين في الأسبوع وحور كانت مبسوطه جدا ب ان اقتنع برئيها ومن وقتها حور كانت بتحضر الفطار والغدا والعشا وآدم كان مبسوط جدا عشان بياكل من اديها
حور كانت واقفه تحضر الغدا وحست ب الضمها كن وسطها وقبلها قبلها عميقه علي رقبتها ف حور عرفت ان حبيبها
حور لفت وشها لي وقالت
حور بحب اخير جيت ….وبعدين قبلته علي جبينه وقالت
حور:وحشتني اوي
ادم حضنها جامد اوي وبقا يشم ريحت شعرها البقا مهووس بيا قال
ادم:انتي كمان وحشتيني اوي
حور بعدت شوايه عنه وقالت
حور:يلا روح خد حمامك بسرعه وعقبال م تنزل اكون انا حضرت الاكل
ادم قابل راسها وقال
ادم:ماشي مش هتاخر
حور:ماشي
ادم طلع ياخد حمامه بسرعه وحور تحضير الغدا واول م ريحت الاكل ذادت ف البيت كله حست انها هيغمي عليها بس مسكت بسرعه في رخام المطبخ وبعدين راحت شربت مايه وهديت شوايه وبعدين قامت حضرتك الاكل بسرعه ونسيت الحصل وخلصت وحضرت السفره
حور وهي بتحضر السفره لقت ادم نازل من علي السلم لبس بنطلون قطني بس وعاري الصدر
حور اتكسفت جدا وودت وشها النحيه التانيه
حور بكسوف:ادم
ادم راح ليها وضها لي وقال
ادم بحب:عيون ادم وقلبه
حور ووشها احمر من الكسوف من ضمها لي قالت
حور:ادم ابعد ورح البس حاجه
ادم بهمس وحب:لسه لحد دلوقتي بتتكسفي مني تقريبا اختي عليا واخت عليكي واتعوتي تشوفيني كده
حور: انت قليل ادب يلا ابعد عني
ادم قابل راسها وقال
ادم بضحك: بعشقك وانتي بتتكسفي وخدودك بتقلب طماطم
حور:بس يا ادم …….ويلا كل انت انهارده مفطرتش ونزلت بدري
ادم قعد ومسك اديها وقال
ادم:كان عندي اجتماع انهارده الصبح وكان لازم اروح بدري بس مقدرتش اصحيكي
حور بأستغراب: لي مردتش تصحيني
ادم ببتسامه وغمزه:عشان عارف ان امبارح تعبتي ومكنتيش قادره تتحركي عشان كده سيبتك نايمه
حور ضربت علي صدره بخفه
حور:انت فعلا قليل ادب
ادم مسك اديها وقبلها في بطن اديها وقال
ادم بحب:بس بعشقك
حور حطت اكل ل ادم وقالت
حور:طيب يلا كل ولازم تامل الاكل ده كله
ادن:ماشي
وبدؤوا في الأكل بس حور كانت طول الاكل مش بتأكل حاجه وحاسه نفس الاحساس ال حسته من شوايه ان هيغمي عليها وآدم لاحظ كده ووشها الأصفر
ادم مسك اديها الكان فيها المعلقه الكانت بتقلب بيها الاكل وقال
ادم بقلق……….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من أول نظرة)