روايات

رواية زفاف خادع الفصل السابع 7 بقلم سهيله عبدالله

رواية زفاف خادع الفصل السابع 7 بقلم سهيله عبدالله

رواية زفاف خادع البارت السابع

رواية زفاف خادع الجزء السابع

زفاف خادع
زفاف خادع

رواية زفاف خادع الحلقة السابعة

يقطع ريان رنه هاتفه
يجيب ريان
المجهول:ازيك يا حبيبي
ريان: الحمد لله وحضرتك عامل ايه
المجهول: الحمد لله يا بني بس انا عايزك في مهمه
ريان:حاضر
المجهول :تعالي بعد بكره الفيلا الساعه….. وجيب شنطه هدومك اعمل حسابك هتبات
ريان:احم والله كده هتقل عليكوا مافيش داعي انا هقعد في شقتي
المجهول:لا انا عوزك تيجي علشان الموضوع مهم ولزم تبقي معايا
ريان: حاضر
المجهول هتيجي امتي القاهره تقدر علي بعد بكره في معادنا
ريان يحك رأسه ويقول انا اصلا دلوقتي في القاهره
المجهول :وكده مجيتش ليه علي طول اظن انك عارف المكان
ريان لا انا مش نافع النهارده وبكره لان عندي شغل مهم
المجهول :تمام علي موعدنا بعد بكره سلام
ريان سلام ويغلق الهاتف
علي ينظر لريان بستغراب اومال مين ااي بيكلمك دلوقتي
ريان بتنهد مش مهم تعرف دلوقتي
علي تمام يصاحبي انا هدخل اشوف ياسمين زمان الدكتوره رحمه خلصت كلام معاها
ريان في نفسه بغضب لأنه لم ينبه صديقه أنه رأي رحمه لكي يصمت وجعله يكمل كلامه

 

 

 

ريان : اتفضل ماشي انا مستنيك
علي يتوجه لغرفة ياسمين ويطرق الباب
ياسمين: اتفضل
علي يدخل ثم يجلس على كرسي بجانب سرير ياسمين ويقول عامله ايه يا حبيبتي دلوقتي
ياسمين الحمد لله بس حاسه بدوخه فظيعه
علي يمسك يديها طب اهدي بس ونامي ويعدل لها المخدات لتنام
علي يقول لياسمين هي دكتوره رحمة خلصت ولا لسه
ياسمين :لا لسه مقالتش حاجه هي راحت تجيب حاجه نشربها ولسه مرجعتش
علي :تمام ياحبيبتي
………………..
في فيلا رفعت وتحديدا في المطبخ عند
ليان وقمر
قمر تضع الزيت في الاناء وبعدها تضع الفيشار وتضع الغطاء
ليان بت يا قمر اعمل عصير ايه
قمر :تتوجه وتفتح الثلاجه وتقول بصي عندك برتقال و مانجا
ليان : تمام اشطا جيبي المانجا🥭
ليان تاخد ال المانجا وتغسلها وتبدأ في تقطيعها وتضع السكر وتشغل الخلاط
قمر:بت كفايه لمك تصحي هتنفخني
ليان خلاص خلاص وقفلت الخلاط وبعدها بدأت تضع العصير في 3كوبيات
ليان بفرحه: وتقول بهمس علي فكره يا قمر انا جبت اندومي
قمر: بفرحه اللله وده جبتيه ازاي من وري عمو رفعت
ليان بفخر:هو انا قد اي حد
قمر :ايوه يجامد
وبعدها تقول احم عندما تجد والدها رفعت عند الباب
ليان : والله ياحج انا انا اسفه
رفعت ‘يمسكها من ملابسها
ليان تكون مرعبه ولا تقدر علي تحريك لسانها لا ن ولدها يمنع عنها الاندومي 🙂
رفعت يقول بابتسامة عمالتي حسابي ولا لا معاكوا
ليان بتفاجأو بفرحه هو انا اقدر ده انا جبت واحد مخصوص ليك
رفعت النهارده سماح بس ومسموح ليكوا الاندومي وانا هاكل معاكوا
ليان تصفق وتقول يحي العدل
رفعت ينظر ل قمر ويقول بأسف انا آسف يا بنتي سامحيني علي الي حصل النهارده وقبل كده
قمر والله يا عمي اقصد يا رفعت بيه

 

 

 

 

رفعت ينظر لها بعيون دامعه ويحتضنها
انا من النهارده مش عمك بس لا انا ابوكي
قمر تبكي بين احضان عمها
رفعت سامحيني اني خدتك بذنب امك وابوكي
بس انا اعمل ايه امك عصت ابويا وصممت تجوز من ابوكي وسابت كل حاجه ويقول بقهر فاهمه ياعني ايه اختي وبنتي منال تسبني علشان حد وتسيب العز والفلوس ديه كلها وترضي تعيش مع ابوكي علي الحديده لا وكمان يوم لما تولدك تروح مني
ويكمل كلامه سامحيني يا بنتي انتي كلك منال اختي مقدرتيش الهديه ديه والتعويض من ربنا انوا بعتك ليا عمري ماسألت عليكي لحد لما ابوكي مات مرحش اعوضك عن فراقه لا عملتك بكل أسوه وظلم وشغلتك خدامه مع إنك صاحبه بيت و ملك مش خدامه
ليان وهي قلبها ينزف من قسوه الزمن التي مرت بنت عتمها و اختها قمر التي احبتها من يوم قدومها ولم تعتبرها خادمه مثل والدها و امها بل احبتها هي واختها لين واخيهم علي وعمالوها بكل حب وحنان وكأنها اخت لهم
قمر تمسح دموع عمها بيديها وتقول متقوليش كده ياعمي كفايه انك استضفتيني في بيتك ودخالتيني مدرسه
رفعت: لا انا ظلمتك يا بنت اختي الغاليه سامحيني
قمر:مسمحاك يا عمي
رفعت يحتضنها ويقبل رأسها ويقول لها بكل حب وجديه
من بكره هتنقلي مدرسه لين وليان وزيك زيهم ومافيش شغل بعد النهارده ولا تتضيف وهجيب شغاله تعمل كل حاجه وانا عارف انك شاطره وتندمجي في المنهج وهجبلك مدرسين ليكي يعودوكي علي المنهج الجديد علشان ديه سنه مهمه وبعدها تدخلوا ٣ثانوي وتبقوا احلي بنات في ٣ثانوي
قم:ر بمتنان شكرا يا عمي
رفعت: بعتاب عمي ايه بس لا انا بابا وبعدين اعملي حسابك لو قولتي شكرا تاني هنفخك
ليان :تحصن قمر وتقول اهلا بيكي يا قمري
نورتي حياتنا 😂🤍

 

 

 

قمر: علي اساس اني مكنتيش منوره قبل كده🙄
ليان: عيب عليكي 😌ده انتي حبيبه قلبي وتحضن الفتيات بعض
قمر وقد تغير تعبير وجهها وتقول بقهر الفشار اتتحرق😩
ليان :تجري وتكشف غطاء الاناء بعفوية لتري الفشار إحترق ام لا وفجأة يتطاير الفشار في الجو ويتساقط في كل المطبخ
قمر تصدم هي ورفعت من الفشار المطاير ويجروا لباب المطبخ🏃🏽‍♂️🏃🏻‍♀️
ليان تجدهم هربوا وتقول اها من الغدر وتجري لكي تجلب غطاء الاناء الذي وقع منها وسط الفشار المطاير في الهواء
ولحد هنا البارت خلص
نعرف بقا المره الي جايه من المجهول الي كلم ريان وليان هتعمل ايه في قمر بعد لما جريت وسبتها وسط الفشار🙆🏻‍♀️😂 ونشوف بقا مصير الفشار اتحرق ولا لا
سلام يا حلوين 🤍

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زفاف خادع)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *