روايات

رواية عشق الزين الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم مي محمد

رواية عشق الزين الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم مي محمد

رواية عشق الزين الجزء الثاني البارت الأول

رواية عشق الزين الجزء الثاني الجزء الأول

رواية عشق الزين الجزء الثاني كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مي محمد
رواية عشق الزين الجزء الثاني كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مي محمد

رواية عشق الزين الجزء الثاني الحلقة الأولى

 

مي محمد✍️
part 1
عشق الزين 2

مي تهمس لهو.. انت الي ف الحته الشمال يازيني ههههه
زين بابتسامه ونفس الهمس.. حسابك ف البيت هتخديه وبزياده وغمزلها
مي…هههههه كفاييه بقي
زياد بهمس وبيغمزلو… بابا استنا اما نروح مش ف الشارع كده يعني ميصحش
زين بضحك… هههه انت مالك يااض
مهدي … ربنا يخليكم ليا يارب
زين بابتسامه.. ويخليك يارب

 

 

عز بضحك.. وانا مليش دعوة خاالص ياربي يا خزوقك ياعز
الكل… ههههههههههه
ـــــــــــــــــــــــــــ
ــــــــــــــــ ڤيلا المهدي
اصر زين ان يعيش معا والده وافقت مي علي طلبه
وفرحة زيااد ان وسط ابوه وامه

مهدي.. انا مبسوط اوي ياولاد
زياد ويقبل يد جدو.. ربنا يبسطك اكتر وكتر ياجدو ثم قال برعب.. بسس ايه الي باسطك كده يامهدي بييه هه
زين .. خف ياااض شويه من ساعة ماجينا وانت عمال بترغي اييه بوقك مش وجعك
زياد قام وقف قدام ابوه… طيب منتا من ساعة ماجينا برضه بتعاكس ماما اييه بوقك مش وجعك يا زيييين وبيغمزلو
مهدي بضحك… شوفي الواد
زين وبتداء يجري وراه … بقي كده ياااض تعلالي بقي
زياد بيجري … خلاص خلااص والله باااابااااا هههههه

( اجمل فرحه ربنا لما يعوضك بعد الصبر بفرحة حلوة كده يارب كل الناس تشوف للحظة الفرح ودموع الي بتنزل من كتر الفرحه )

مهدي … براحة يا زين
زين وحوالين السفرة وزياد اناحية اتانيه … اوعا وشك مش هتقدر علياااا
زين عض علي شفتيه اسفليه بغضب… يااااراجل مممم

 

 

 

وبتدات يجري وراه وستخباء ورا جدوو
زياد ونفسو طالع نازل .. ا االحقني ياااجدوو حوشه عني بقي
زين…تعااال يااض متخفش
زياد … مش خايف وجراا وزين وراه بكل قوته لحتي يمسكه
اوقفهم صوتها العالي .. بسسس
زيااااد… في ايه ياماما
مي ونازله من علي السلم.. زياد انت تعارف بتتعب من اجريه و
قاطعه زياد… مامااا فيها اي مناا كويس اهاا قدامك
زين وقف قدام مي… متسيبي الواد يااا ست ياااا ياااااا
مي رفعت حاجبها… ياااا ايه
زين بابتسامه… يا عسل
مهدي وزيااد.. هههههههههه
مي… مممم مهو دا الي فالح فيه اتسبيل وبس
زين قرب اكتر… مممم بجد وقرب وشالهااااا
زين بصوت عالي… عن اذنكم بقي وطلع فووق
مي… اعقل وبلاش هبل يازين
زين ببراءه… هبل ايه دااا ياروحي مش احنا وبيقرب وقلع اجاكت …عملناا فرح وخلص والكل مبسوط فين بقي حقي اناااا هااا
مي بابتسامه… ههههه زين
وتتذكر فلاش
يووم الفرح 👇

 

 

ـــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــــــــــــــ ف ااحدا القاعات الفخمه ★
زين دخل وسط تصفيق الحضور وضحك زيااااد التي تملأ المكاان… مبروووووك
مي بكسوف.. الله يبارك فيك

 

زين بعد ما اعدو ف الكوشة
مي …كاان لازم فرح يعني
زين بابتسامه وقبل يدها… حبيبتي محدش يعرف بالحصل غير احنا بس لكن العالم ال برا دااااا يعرف اني لسه اعزب ولا ايه انتي رأيك ياقمررري
مي بزعل… طيب وزياد ازاي هتقول للناس انه ابنك
قاطعه زين… مي بابااا زبط كل حاجه بلاش نكد ف اليوم دا بالله عليكي يا شيخه
مي بضحك… هههههه
زين قاام وسط زهول الجميع..كفايه كده وشااال مي
زيااد… ياااا زين يااااجامد
عز.. بختو ابوك داا من يومه محظوظ والله
زياد… حرام عليك كفاااايه ار يا ساتر هونتا صاحبه ازاي
عز… بس ياااض ويلا عشان بكرا معانا شغل كتيررر
زياد بضحك… هه هه هه كاان زمان ايام المرمطه دلوقتي انا ابن زين المهدي ههههه يعني اصحه براحتي اه صح متنساش تقدم استقالتك

 

 

وسابه ومشي
عز … استقاله اااه يابن الكل،ب
وماله ليك الحق طيب انا يربي مطلعش عندي جد اورثه او اطلع حفيد نور اشريف او رشدي اباظه وبقي مليونير اااه ياعز علي حسرتك وقهرتك اااااه وغااادر وراهم

باااااااااااك ★★

زين وحاضن مي … كنت هموت من غيرك مكنتش عاايش كل يوم بتعذب ف بعدك عني وقبل يدها سامحيني يااا يا أم زياد
مي بابتسامه… كنت كل يوم بعيط قبل مانام وكنت مصدومه اووي اوي فيك يازين بس الحمدلله علي كل حاجه
زين بابتسامه… زياااد صبرك مش كده اتمهد وكمل .. انا محدش صبرني بقي كنت موجوع اووي وملقيتش الي يطبطب عليااا
مي غمضة عنيها بالم… بلاش تفكرني بقهرتي منك يا زين و

 

 

قاطعه برومنسيه … معاكي حق احنا لازم ندلع ونعوض
السنين ال فاتت وبعاد عن حضن بعض
مي بابتسامه وكسوف… قصدك اي بقي
زين بابتسامه… بابا لسه حاسس بالذنب اتجاهك اتمهد وقال عشان كده حجزلنا ف فندق ف ثم قرب وهمس ف تركيه
( ياجماعة مش هنزل يوميا عشان محدش يزعل مني كل ملاقي تفاعل حلو هنزل ع طول )
مي بفرحه… ههههه بجد ي يعنى هنسافر يا زيني ثم عبست ملامحها .. و وزياد طيب
زين بضحك علي طفولتها … زي منتي لسسسه بس زياد ياستي هيقعد معا جدو وعز الكل جنبو م متقلقيش
مي بابتسامه… حضنته.. ماشي
ـــيتبع
ـــــــــــــــــــــــــــ

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *