روايات

رواية 30 يوم حياة الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم أميرة اسامة

رواية 30 يوم حياة الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم أميرة اسامة

رواية 30 يوم حياة البارت الثالث والعشرون

رواية 30 يوم حياة الجزء الثالث والعشرون

رواية 30 يوم حياة
رواية 30 يوم حياة

رواية 30 يوم حياة الحلقة الثالثة والعشرون

أشرقت شمس يوم جديد علي حاره السعاده الدنيا كانت هاديه فاليوم ده الحركه لسه بسيطه فالشارع اغلب المحلات لسه قافله وعلي غير العاده قهوه حاج فاروق الكل كان تعبان من الفرح محدش فتح وفيهم اللي كان واخد اجازه كان يوم متعب كله حركه ونشاط وقبلها كان تحضيرات وفالاخر الطاقه نفذت وقرروا يرتاحوا …أذن الضهر علي ابطالنا ولأول مره يصحوا متأخر..
منه….وهي بتدعك في عينها صباح الخير ياماما
مديحه…صباح الفل علي الحلويين كل ده نوم
منه….والله كنت لسه هكمل نوم بس ريحه الفول والطعميه صحوني من النوم وانا حاسه اني جعانه اوي
مديحه…انا قربت اخلص اهو احلي فطار وانهرده بقي فطار ايه ملوكي كل حاجه هتلاقيها عالفطار
منه…وليه الرضا ده كله ياست ماما
مديحه…زين اجازه انهرده وبعدين بيني وبينك انا فرحتي بأخوكي امبارح مخليه مزاجي حلو وبالي مرتاح
منه…وانا كمان ومش مصدقه اللي حصل وبعدين زعلانه منك يا ديحه كده بردو تخبي عليا
مديحه…والله يا بنتي ماخبيت بس زين عارف ان انتي ووعد مش بتخبوا حاجه عن بعض وكان عايز يعملهالها مفجأه خاف تقوليلها
منه…طب والله ابدا يمكن كنت افتنلها في اي حاجه إلا دي وبعدين مانا عارفه من وعد انها بتحب زين ومقولتلكوش وعرفت ان زين كمان بيحبها ومقولتش لوعد اتفقت عليهم انا وتوته وادهم وهيما.
فالوقت ده قفشها زين من قفاها صرخت وعد اول ما حست حد بيمسكها
مديحه…بسم الله الرحمن الرحيم خضتنا يازين سرعت اختك حرام عليك
زين…صباح الخير🤨
مديحه…صباح الفل يا حبيبي مالك ماسكها زي الحراميه كده ليه
زين.بص لمنه وهو بيرفعها من قفاها. قولتيلي بق اتفقتي عليا انتي ومين
منه…بلعت ريقها وعلي وشها ابتسامه خوف. اهدي بس ياوحش العصبيه مش حلوه عشانك انت عريس
زين…وحيات امك لا موأخذه ياديحه
مديحه…وهي بتقلب الفول براحتك ياحبيبي
منه…افهم بس هفهمك
زين…قولي ده انتي ليلتك سوده انتي والاتنين اللي فوق دول يعرفوا ان وعد بتحبني وميقولوش وانتي عرفتي اني بحبها ومقولتلهاش
منه…افهم بس هقولك اولا دي فكره توته
زين…نهارها اسود.هي كمان
مديحه…بضحك يا ابني حرام عليك ده بدل ما تقول صباحيتهم مباركه
زين…مباركه 🤨🤨 ده انا هطلع انفخه قولي يابت
منه…مش قادره تمسك نفسها من الضحك
زين…يابت انطقي بتضحكي علي ايه
منه…اصلي متخيبه منظر ادهم وانت طالعله يوم صباحيته ومجرجره من السرير😂😂😂😂
أبتسم زين غصب عنه….تصدقي هيبقي مسخره😂😂وسكت فجأه🤨🤨🤨قولي يابت

 

 

 

 

منه…اسمع يوم كنت سهران انت ووعد ودخلت وعد متأخر الاوضه ولقتها بتعيط جامد صحيت من النوم علي صوت الباب وهو بيتقفل وهي منهاره من العياط..وهي طبعا كانت معرفاني انها بتحبك ومش قادره تقولك وفاليوم ده كانت هتقولك ومقدرتش والنبي اوعي تقولها اللي بحكيهولك ده
زين…كملي ده انتي ليلتك سوده😒
منه…المهم حكتلي اللي حصل فضلت اقولها انتي غلطانه كنتي قولتيله وهو قبل خلاص مقبلش تبقي ارتاحتي وبعدها …سكتت شويه
زين…بعدها ايه🤨
منه…هيما لقيته بيكلمني🙄
زين…ليه هو بيكلمك متأخر يابت
منه…لا والله افهم بس هو اصلا كان عارف اني نايمه وفعلا لما وعد دخلت كنت نايمه اللي صحاني صوت الباب المهم لما شاف نور البلكونه منور لقيته بيكلمني يشوفني صاحيه ليه
زين…علي اساس هيما هيشوف بلكونتنا وهو ساكن فوقنا
منه…اه علي فكره بيشوفها عادي من الجنب مش بكدب انا😒
زين…طب كملي كملي متستعجليش علي ليلتك السوده انتي وهو
منه…ضحكت ..بس حس ان صوتي متغير قولتله مضايقه عشان وعد فا سألني ليه حلفته مايقولش وحكيتله ومره واحده اللي اقول عليه ايه دخل جوه وهو بينادي علي ادهم. وبيحكيله وانا فالموبايل اقوله لا متقولش انا خلفتك وهو ابدا وحكاله وتوته طلت مع ادهم عالتليفون
زين…ااااه اتعمل عليا انا ووعد حفله من الاخر اتقلي عليا😒
منه..والله ابدا انا كنت مضايقه عشان وعد وحكيتله
فضلت منه تكمله الحكايه وهو رافع حواجبه ومتوعدلهم..
منه….ودي كل الحكايه ومشينا ورا كلام توته واهو جه بفايده كان عندها حق اظن اعترافكم لبعض احلي بكتير من ان يكون في وسيط بينكم..
زين….ماشي يامنه بصي بقي
منه…ايه🙄
زين…عايزه تنفدي بعمرك
منه…ياريت والله يبقي كرم اخلاق منك
مديحه…يازين سيبها حرام عليك لقت شبه الفار المبلول كده
زين…اصبري يامديحه.وبص لمنه قولتيلي اه ..يبقي تنفذي اللي هقوله
منه…اعتبره اتنفذ ياسيد المعلمين
ضحك.زين غصب عنه عارفه انا لو مش بحبك كنت هرفعك بس هكتفي برفع ادهم وزين
منه…ربنا يخليك للغلابه يارب
زين…اسمعي بلاش غلبه حرف واحد من اللي اتقال ده يتقال لادهم هقتلك مش عايزهم يعرفوا اني عرفت مفهوم
منه…مفهوم وانا اقدر اتكلم بس انا وتوته عفيت عننا🙄
زين…هفكر 😒 من هنا لحد ما نطلعلهم ميتقالهمش حرف
منه…وربنا ماهنطق هو العمر بعزقه ياجدع😁
مديحه…صحيح يا زين هتباركلهم امته

 

 

 

 

زين…لسه يا امي كام يوم كده دول لسه عرسان
مديحه…اصل خالتك سهير مصممه تاخدنا انهرده وبيني وبينك انا محرجه ومش عارفه في نفس الوقت اقولها ايه
زين…طب ومحرجه ليه اطلعي معاها شويه وانزلي انتوا مش هتباتو معاهم يعني
مديحه…طيب
زين…هي وعد لسه نايمه
منه….اه
زين…طيب روحي صحيها يلا
منه…وانا مالي يا اخويا مش بقت مراتك😏
زين…يابت اصحي مين ومرات مين ماتتلمي وروحي صحيها
مديحه…صحيح يا زين هي مش بقت مراتك روح صحيها مفيهاش حاجه
زين…جرالك ايه يامديحه هو ايه اللي مراتي مراتي🤨🙄
يامديحه احنا من كان يوم عرفنا ان كل واحد فينا بيحب التاني وفجأه اول امبارح طلع في دماغي اكتب عليها وفجأه هي اتفاجئت باللي حصل ادام خلق الله دي كلها مهما كان حبنا لبعض يا امي مينفعش مره واحده ادخل وافتح الباب بحجه انها مراتي لسه في حواجز يا امي مكسرنهاش مع بعض امبارح كتبت عليها ادام كل الناس وده اكبر اشهار يعني لو اتجوزت وعد جواز جواز يا امي مش حرام لان اهم شرط وهو الاشهار متوفر بس زي ماقولتلك في لسه حواجز واهم حاجز فيهم ان يبقي عندنا شقه واعملها فرح وتتجوز وتدخل شقتها زي اي عروسه فهمتوا
مديحه..طول عمرك كبير في نظري يا زين وعلي فكره انا كنت بهزر
زين…ليه بتختبريني يا مديحه🤨🤨 فكراني هعمل كده
مديحه…لا والله مش بختبرك انت راجل يا زين مش عيل عشان اختبرك بس علي فكره انا كنت بتكلم جد مش بهزر بس مقصدتش حاجه انا اقصد ان خلاص هي بقت مراتك عادي لو دخلت صحتها شوفتها بس احرجتني بكلامك يازين
زين…ولا حتي لو اختي لوحدها ادخل عليها يا امي في حاجه اسمها خصوصيه والاهم من كل ده يا امي وعد عندي غاليه اوي مقدرش اعمل اي حاج تسيئلها ومهما كنت بدخل بيت ربنا ياامي بس الشيطان مش حلو وممكن في لحظه يحللنا جوازنا ده ونغلط انا لما بقفل الدنيا مع هيما ومنه مش عشان انا مبثقش في صاحبي ولا عشان مبثقش في اختي انا بثق فيهم جدا بس بحميهم من شيطانهم ومن نفسهم الغلط بيجي في ثانيه يا امي بس الندم بيلازمنا طول حياتنا…👌
ومش هما بس زي ماقولتلك انا كمان مهما كنتوا بتشوفوني كويس مهما كنت بحاول ارضي ربنا ديما بس انا بني ادم ممكن اغلط وهي بني ادمه وممكن تضعف
مديحه…ايوه ياابني بعد الشر عليكم من الغلط ومن الضعف يمكن كلامك صح علي منه وهيما لانهم مخطوبين بس انت ووعد الوقت متجوزين مش بقولك كده عشان تغلط لاسمح الله انا عايزه افرح بيكم وباليوم ده بس اقصد انكم خاليا متجوزين.
زين….تمام يا امي انتي صح ويمكن نغلط نضعف ومش هيبقي حرام افرضي كده انا ضعفت وهي ضعفت بأسم اننا متجوزين ومش حرام بس ادام الكل عارفين اننا كتبنا الكتاب…وجيت بعد علي طول انا موت
مديحه ومنه …بعد الشر
زين…ساعتها الوضع هيبقي ايه لوعد اه معملناش حاجه عيل ولا حرام بس المنظر العام مش حلو وانا هروح وهي اللي هتواجه .
مديحه…انت ياصح يا ابني ربنا يبعدنا عن الفضايح وشر الشيطان

 

 

 

 

منه…علي فكره بقي انا كل يوم بأستفاد منك حاجه
زين…وعلي فكره بقي انا طول عمري بتكلم معاكي في اي حاجه عشان احنا اخوات واصحاب يعني لو انا مفهمتكيش ابقي غلط
منه…انت طول عمرك صح يازين واوعي تفكر اني بزعل لما بترخم عليا انا وهيما انا بجد عارفه ان ده حب وحتي والاه مش بيزعل منك ابدا
زين…بأبتسامه عارف ياحبيبتي ويلا بقي هموت من الجوع صحي وعد🙈
منه…هوا
مديحه…بسرعه يا بنتي الاكل بيبرد اهو.
………….
في منزل سهير
شمس…صباح الخير يا امي بتعملي ايه
سهير…صباح الخير ياشمس بشوف الفطار ناقصه ايه
شمس…فطار ايه 🤨
سهير…يابت فطار العرسان هيكون فطار ايه
شمس….ياسهير اللي بتعمليه ده انتهي من زمان هو لسه في حد بيجهز الفطير والقشطه ويحط الصنيه علي دماغه ويروح للعرسان في عز الضهر
سهير…يابت من فات قديمه تاه وبعدين ده فطار ملوكي فطير وقشطه وعسل ومربي وزبده وجبن وكل حاجه وبعدين اديكي قولتي اهو في عز الضهر يعني زمانهم صحيوا
شمس…يا سهير الله يهديكي اللي بتقوليه ده كان زمان الوقت العريس والعروسه بيقوموا يحضروا مع بعض الفطار ويعملوا جو رومانسي وام العروسه بتروحلها اخر النهار او علي 8 كده
بوسي…صباح الخير راحه فين ياسهير
شمس…الحقي دي راحه لتوته
بوسي…الوقت 🤨🤨استهدي بالله ياسهير
سهير….هو ايه يابت انتي وهي فايقين عليا ليه وانتي يامزغوده ساعه 8 ايه اللي اروح لها فيها امال سموها الصباحيه ليه
شمس…يا انا صباحيه ليهم مش ليكي في ايه ياسهير انتي هتبقي حماه من اولها ولا ايه
سهير…انتي بتقولي كده غنتي وهي غشان مش عايزني اجيلكم الصبح لما تتجوزوا انما توته تلاقيها مستنياني قلب امها
بوسي…ياسهير عيب توته ابه اللي مستنياكي دي تلاقيها نايمه مقتوله طالعين بعد الفجر وطول الفرح مأعدناش انا صاحيه مش حاسه بجسمي كأني واكله علقه مابالك هي طلعت شقته بعد الفرح ودخلت في معركه مؤجله بقالها 14 سنه مش عايزه افسر اكتر من كده ياسوسو🤨
سهير…شوفي البت وقلت ادبها بردو هروح
شمس…بضحك علي بوسي يا انا بوسي عندها حق طب حتي روحي بعد العصر يكونوا صحيوا
اعدت سهير عالتربيزه ادام صنيه الأكل وحطت ايدها علي خدها وعيطت. بصراحه بقي لنا مش قادره استحمل عايزه اشوف بنتي
بوسي…ايه ده احيه سهير بتعيط

 

 

 

شمس..راح خدتها في صدرها في ايه بس يا اما وحدي الله
سهير…طول الليل منمتش وبدور عليها وكل شويه ادخل اوضتها مش قادره اتخيل ان توته خلاص سابتني وراحت بيت تاني توته دي مش بنتي بس دي اختي وصحبتي واوقات كنت بحسها هي اللي أمي توته دي انا جبتها وانا لسه متمتش ال14 كانت في حضني وانا15 سنه كنت لسه عيله كبرت وهي كبرت معايا اول فرحتي واول كل حاجه حلوه بنتخانق انا وهي كتير بس انا من غيرها اموت والله العظيم وحشني صوتها ومناقرتها وعصبيتها وطيبتها وحنيتها حاسه ان شامه ريحتها في كل مكان طول الليل اخرج ابص علي بلكونتها واعيط عايزه اروح اشوفها يابنات والنبي
فضلت بوسي وشمس يعيطوا عليها وهي بتعيط
بوسي…مسحت دموعها ايه كل ده يا اما مش انتي حلمتي باليوم ده كتير يعني كنتي عيزاها تفضل جمبك يعني بزمتك انتي مش فرحانه لفرحتها
سهير…فرحانه طبعا بس قلبي واجعني اوي حاسه ان هيجرالي حاجه من غيرها يابوسي
شمس…وهي بتعيط وتضحك علب كده بقي ياست سهير هتعملي علينا كده لما نتجوز ولا هي ست توته بس اللي خدت الحب كله
سهير…يابت ده انتوا حته من قلبي انا محلتيش غيركم فالدنيا..بس توته كانت واخده بحسي علي طول اعده معايا لما كانت اي واحده فيكم تخرج مع خطيبها كنت ازهق واروح اعد معاها فالمحل ونأعد نتكلم ونرغي لما كنتوا تناموا كان يصعب عليها تسبني وتنام كنت بس اقولها نفسي في حاجه الاقيها جت في ثانيه وتأملني بايدها وتقولي بألف هنا يا اما
بوسي…توته طول عمرها حنيه الدنيا دي كلها فيها حنينه علي الكبير والصغير واللي في ايدها عمره ماكان ليها والتبي ياما ماتعيطي يوم صباحيتها انتي بتبشري عليها ادعيلها يا اما ربنا يهدي سرها ويسعدها
سهير…بدعيلها من قلبي البت كانت حته قمر امبارح الله اكبر شوفتها قلبي كان بيرقص احساس محدش هيحسه وانا شيفاها جايه من اول الشارع بالابيض شبه الملايكه لقيت نفسي بجري عليها واخدها في حضني
شمس…بكره يا اختي ربنا يرزقها وتحمل وتسيب ادهم وكل شويه تيحي وتقول تعبانه ولا تولد وتسبلك ابنها ولا بنتها وتقولك خليه معاكي

 

 

 

سعير…يا اختي يارب يسمع منك ربنا ياشمس ويفرحني بيكم ياشمس انتي وبوسي
بوسي…يارب يا اما بصي بقي قومي شيلي الصنيه دي وانا ياستي هغسل وشي واجي نفطر مع بعض وبعد كده نحط الحاجه دي في اطباق جاهزه ونقفلها ونغلفها ولما تطلعي وديهملها واهو برده الشكل يبقي احلي
شمس…صح يابوسي
سهير…ماشي ياولاد اللي تشوفوه
……………..
وعد…بأبتسامه جميله صباح الخير
مديحه…صباح الفل علي احلي عروسه فالدنيا
زين…بحب صباح النور ياوعد
راحت وعد غسلت وشها ورجعت اعدت جمب منه وهي ساكته ومحرجه
مديحه…يلا ياولاد افطروا
منه…انا هموت من الجوع معرفش ليه
مديحه…عشان امبارح اليوم كان طويل وسهرتوا كتير ونمتوا اكتر فاطبيعي تحسوا بالجوع…كانت مديحه ومنه اعدين يتكلموا ووعد وزين مبتسمين ونظراتهم لبعض كلها حب..
بعد ما خلصوا فطار.
زين…وعد ممكن تعمليلي فنجان القهوه بتاعي
وعد…حاضر هشيل مع خالتو ومنه وهعمله علي طول
مديحه…لا روحي ياوعد اعمليه انتي احنا هنشيل
وعد…حاضر ياخالتو
دخلت وعد تعمل القهوده ودخل زين البلكونه يشرب سيجاره ومديحه ومنه كانوا بينضفوا السفره
خلصت وعد القهوه وراحت تديها لزين
وعد…هو فين زين ياخالتو مش في اوضته
مديحه…فالبلكونه ياوعد
راحت وعد عالبلكونه كان زين بيلعب فالموبايل اول ماشافها
زين….تسلم ايدك خد منها الفنجان حطته عالسور
وعد….عايز حاجه تاني
زين…راحه فين خليكي
وعد ..بابتسامه هروح اساعد خالتو ومنه
زين…تعالي بس منه خلصت بره خلاص
وقفت جمبه وعد وهي بتحاول متبصلوش فا فضلت باصه عالشارع وشيفاه بطرف عينها وهو مركز معاها
زين…بحب مبسوطه ياوعد
بصتله وعد بأحراج وهزت راسها
زين….لا انا عايز اسمع صوتك
مبسوطه
وعد….اوي بس حاسه اني بحلم ومتوقعه اصحي من الحلم ده اي وقت
زين…بس انتي مبتحلميش ياوعد

 

 

 

 

وعد…عارفه بس المفجأه كانت مش متوقعه
زين…حبيت افرحك
أبتسمت وعد…وانا فرحت يازين اقولك علي حاجه ومتضحكش عليا
زين…بحب قولي ياحبيبي
اتنهدت وعد من كلمته😍❣️🙈 وكملت كلام
وعد…امبارح لما حاج سعيد قال كتب كتاب زين الرجال بسرعه عرفت ان انت طبعا بس وقتها اتصدمت مكنتش عارفه انك بتعملهالي مفجأه بس اللي جه في بالي وقتها انك هتتجوز حد تاني
زين…بضحك حد تاني غيرك وانا اللي كنت فاكرك ذكيه امال لو مكنتش قولتلك اننا لازم نكتب الكتاب قريب
وعد…ماهو انا مكنتش متخيله ان قريب ده اللي هو بعد يومين انا لحد ما كتب الكتاب خلص وباركولنا كان عندي زهول انا الوقت لما صحيت مش مصدقه
زين….بحبك ياوعد
ابتسمت وعد باحراج وبعدت وشها
مسك زين ايدها وهو رافع حواجبه…بقولك بحبك
وعد…وشها احمر واتكسفت اسكت بقي
زين…مش هسكت غير لما تردي عليا
وعد…وانا كمان
زين…وانتي كمان ايه🤨🤨
وعد…بحبك ارتحت بقي
زبن…اه ارتاحت بقولك ايه
وعد…نعم
زين…اعملي حسابك اننا بعد شويه الشمس تهدا كده وهنخرج
وعد…بفرحه انا وانت
زين…اه وهو بيقلدها ااه انا وانتي😉
وعد…هنروح فين
زين…لا مفجأه
وعد…عشان خاطري
زين…لا مفجأه قولت🤨 المهم اننا مش هنتغدي هنا
وعد…طيب ممكن تقول لخالتو
زين…اقولها ايه
وعد…يعني تستأذنها اننا نخرج
زين…انتي عبيطه ياوعد انتي مراتي😉
وعد…ماشي بس لازم تعرف
زين…ماشي ياستي عموما هي عارفه انا قولتلها جهزي انتي بس نفسك وعلي سته كده هنخرج
وعد…بفرحه ونشاط وحماس مااااشي هروح اجهز لبسي
زين…ماشي ياعبيطه يلا روحي😉😉
…………..

 

 

 

 

اما عند العرسان
توته كانت رايحه فالنوم وملامحها باين عليها الفرح ووشها مبتسم
لاكن كان واضح ان في حاجه بتضايقها وكل شويه تضرب بايدها وشويه وتخبي وشها…لحد ما اخيرا فتحت عينها بالعافيه وفضلت حاطه ايدها علي وشها من النور ياما قولتلك ميت مره متفتحيش الشباك اهو الدبان دخل فالاوضه
ضحك ادهم عليها امك ايه قومي يابنت الهبله
فتحت توته عينها بصدمه. ادهم 😳 انا فين
ادهم…بضحك صباحيه مباركه ياعروسه انتي في حضني
قفلت توته مابين حواجبها وهي بتحاول تفتكر وبعدين رجعت بصتله وهي مبتسمه
توته…صباح الخير
ادهم…قرب مناخيره من وشها وهو بيلاعبها صباح الفل علي احلي عروسه فالدنيا كلها صباحيه مباركه ياعروسه
توته…باحراج الله يبارك فيك
ادهم…هتفضلي نايمه كده كتير
توته…هي الساعه كام
ادهم…مش عارف تقريبا واحده ونص
توته..انت لسه صاحي
ادهم…لا لسه صاحي ايه انا بقالي ساعه قومت خدت دش وصليت وبعدين ياستي دخلت عالمطبخ قولت احضرلك الفطار وفعلا حضرتلك احلي فطار
توته…ده ايه الدلع ده كله ياسي ادهم انا لو خدت علي كده هسوق فيها
باسها ادهم بوسه بسيطه علي شفايها…ياباشا انتي تسوقي فيعا براحتك بس العقبه بقي مكانتش في الفطار
توته…بدلع امال كانت في ايه
ادهم…فالاطباق لسه مش حافظ المطبخ ولا عارف انتو راصين الدنيا ازاي
توته…بكره تتعود بس المهم انك لقيتهم فالاخر
ادهم…بثقه لا لقيتهم ايه والله مالاقيت اي حاجه اخر ما دوخت روحت عالنيش طلعت منه
توته…قلبت وشها وقامت اعدت جمبه وهي بصاله وعينها بتطلع شرار…بتقول ايه روحت ايه
ادهم…بأرتباك ابدا. ببقول روحت عال. انتي بصالي كده ليه انتي هتتحولي يابت ولا ايه
توته…طلعت اطباق النيش يا ادهم😡
ادهم…يابت مالك في ايه هي عليها رهن ولا جيباهم قسط
توته…النيش يا ادهم😡
ادهم…يابت مالي النيش انتي مستلفاه من حد طيب فهميني
توته…ده انت نهارك مش فايت وهتبقي صباحيه سوده عليك يا ادهم
ادهم….في ايه يابنت الجزمه
انتي هتتحولي فهميني طيب
توته…النيش ده بيجي الشقه وبيترص ويتقفل عليه المفتلح ويترمي وميتفتحش طول العمر أعتبر كده المنطقه بتاعته محظوره ملغمه او اقولك اعتبرها كده حتت أثار بتروح المتحف تشوفها انما تلمسها ومسكته من التيشرت😡😡😡🗡️اقتلك
ادهم…نهار اسود ومنيل انا راجل مش مظبوط عشان فكرت اعملك جو رومانسي انا اصلا راجل مش تمام عشان فكرت اتجوز اصلا عايزه تموتيني ياتوته عشان خاطر حتت نيش يابت انا الحب يا بت🙄

 

 

 

توته…شوف العب بأي حاجه فالمطبخ ألعب بأي حاجه فالبيت كله أقولك العب بيا انا شخصيا انما النيش لا
ادهم…العب بيكي ازاي😳🙄
توته…انا هعتبر المرادي تحذير عشان مكنتش تعرف انما المره الجايه قول علي نفسك يارحمن يارحيم
ادهم…تسلم ايدك ياسيد المعلمين صباح الفل يا توته قام خرج من الاوضه وهو بيشتم وهي وقعت من الضحك
ادهم…ابو الجواز عاللي عايز يتجوز علي ابو النيش انا عشان لحظه رومانسيه طايشه كان هيطلع اخباري فالجرايد انهرده ويكتب جمبي قتل زوجه لزوجها يوم صباحيتهم عشان اتجنن وفكر يفتح النيش
منكم لله وانا مني لله😒😒

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية 30 يوم حياة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *