روايات

رواية شات واتس اب الفصل الأول 1 بقلم شروق السيد

رواية شات واتس اب الفصل الأول 1 بقلم شروق السيد

رواية شات واتس اب البارت الأول

رواية شات واتس اب الجزء الأول

شات واتس اب
شات واتس اب

رواية شات واتس اب الحلقة الأولى

 

ممكن طلب
كنت قاعدة بلعب بالموب زي العادة فجاءة لاقيت الرسالة دي…..
= مين؟!
– بصراحة انا معجب بيكي
=اه انت فاضي بقا وبتتسلي
-لا والله ابدا انا محمد معاكي في جروب الاتحاد وشوفتك في المقر وحبيت اتعرف عليكي عجبتني طريقتك في الكلام
=اممم وبعدين
-طيب اية رايك نبقا صحاب
=بص انا مش فاضية للعب العيال دا بلوك اهوو وريحني
عدي يوم يومين وفكيت البلوك علشان انا مهزاءة عادي لاقيته بعت
_والله انا مقصدش اي حاجه انا كنت حابب نبقي اصحاب وبس انا بقالي فترة متابعك عجبتني طرقتك في الكلام واخلاقك وبتمني نبقي صحاب
=اممم موافقة
_ بفرحة بجد بجد موافقة انا مبسوط اووي انك قبلتي نبقي اصدقاء
بقينا نتكلم علي طول بقي يفكرنا دايما بأوقات الصلاة ونحفظ قرأن مع بعض لحد مجيه في يوم لاقيتة بعت
_اسماء انا بحبك
=اعتقد احنا اتفقنا نكون اصدقاء وبس اكتر من كدا مفيش
_انا اسف بس غصب عني حبيتك حبيت التزامك وكلامك وكل حاجه فيكي حتي من غير مشوفك
=انا اسفة بس مبقاش ينفع نتكلم بعد كدا
‏_لا لا استني بس خلاص اعتبرني مقولتش حاجه ونبقي اصحاب والله انا راضي
‏=خلاص مبقاش ينفع
‏_انا اسف عارف اني قولتك هنبقا صحاب بس غصب عني والله انا مستني بس اخلص اخر سنة واكلم والدك علي طول بس انتي اوعديني تستنيني
‏=موعدكش
‏_طيب لية طب انا لو اتقدمت دلوقتي اهلك ممكن يقبلوني
‏=معرفش اللي فية الخير يقدمة ربنا
‏حقيقي كنت باردة معاه طول الفترة دي مكنتش حاسة من جهتة باي مشاعر مكنتش متقبلاه عملتله بلوك شهر كامل حسيت بفراغ فظيع وقتها معرفتش السبب بس لما فكيت البلوك حسيت ان هو كان وحشني كان وحشني اوووي حبيتة ايوا حبيتة من غير مشوفة
‏وقتها بدآنا نتكلم فون لحد
‏=علي فكرة انا كمان بحبك يمكن اكتشفت دا متاخر بس حبيتك حبيتك اووي
‏_بجد قولي انك مبتهزريش
‏وفجاءة لاقيت الفون بيرن برقمة
‏اسماء مع نفسها: ياربي اعمل اية طب ارد ولا اقفل انا هرد احسن
‏=الو
‏محمد بفرحة: اسماء انتي بتحبيني بجد قوليها بس مرة اوعدك مش هتندمي ابدا
‏اسماء: اممم
‏محمد: عايز اسمعها منك
‏اسماء بتهرب: اااء ماما بتنادي عليا سلام
‏:: اسماء كنتي بتكلمي مين
‏اسماء بخضة: بسم آلَلَهّ الراحمٰن الراحيم خالو خضتني
‏:: هاا يسمسم قوليلي كنتي بتكلمي مين
‏=بتوتر مممبكلمش حد
‏:: علي خالو برضوا يلا قولي سرك في بير
‏=بضحك هتحفظ السر يعني
‏:: قولي بس انتي يلا
‏=هقولك بس توعدني محدش يعرف
‏:: ماشي قولي
=كنت بعمل شات
:: شات واتس وكدا
=اه
:: امممم مع مين بقا
=بصراحة كدا مع واحد
:: اممممم ومين ده بقي يا ستي اللي مسهرك كده
= هو شاب اتعرفت عليه
_ زميلك يعني
= تقدر تقول كدا
_اقول كدا ازاي مش فاهم
=هو دخلي علي الواتس وقالي ان هو معايا تبع اتحاد الجامعة
_ اممم وبعدين
=وبعدين بدأنا نتكلم وكده
_تمام وبعدين
= بس ودلوقتي يعني في علاقة حب
_ اممممم قولتيلي علاقة حب علي الواتس
_ طب وده عنده كام سنه
= اكبر مني بسنتين
_ بيدرس يعني
=اه تقريباً في تجارة
– ‏ تقريبا يعني مش متأكده !
= لا مش فاكره بس هو قالي اسم الكليه
– اممم ومنين هو
=بني سويف
– يااااه مسافه
– ‏- ‏- اممم بيشتغل ولا اية نظامة
=هو حاليا بيشتغل في كافية
_ قابلتيه قبل كده
= لحد دلوقتي لسه
_ ازاي ترطبطي بحد ما شوفتيهوش ولا قعدتي معاه
= بصراحه هو طلب نتقابل بس انا بخاف وكده وكمان وعدني هيتقدملي اول ميخلص دي اخر سنة
_ ‏ ‏معاكي صوره ليه
= اه ‏ اهو
– ‏- ‏بص لصورته بإستغراب هو ده
=اممممم حلو مش كده
– انتي باصة لشكلة ولا اخلاقة
= هو الشكل مهم طبعا ولكن هو طيب ومحترم كمام
-طب أما هو بيحبك ليه مجاش طلب ايدك
= للاسف ظروفه مش سامحه دلوقتي وكمان هو لسة بيدرس وانا كمان
_تعرفية بقالك قد اية
=من شهر 8 اللي فات يعني يعني حوالي 6 شهور
_6 شهور وهيمانة كدا
=هتساعدني صح
_طبعا هساعدك
هاتي اسمه ورقمة واي حاجة تعرفيها عنة
=حاضر بس من غير ما ماما تعرف اوك
_ اخد اسمه واعنوانة وقرر يروح يعرف بنفسة
ورح للعنوان وكانت الصدمة……..

يتبع…

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *