روايات

رواية عمياء سرقت قلبي الفصل الأول 1 بقلم نور

رواية عمياء سرقت قلبي الفصل الأول 1 بقلم نور

رواية عمياء سرقت قلبي البارت الأول

رواية عمياء سرقت قلبي الجزء الأول

عمياء سرقت قلبي
عمياء سرقت قلبي

رواية عمياء سرقت قلبي الحلقة الأولى

….قال بغضب وصوت عالي : يعني اي هو انا ياجدي بنت عشان تغضب عليا الجواز لا وكمان من واحده عا*ميه
الجد :اولا صوتك مايعلاش وانت بتكلمني ثانيه انت لازم تتجوزها يا عمر انت فاهم وانا مش بعيد كلامي تاني و نروح عندهم بكره بالليل..
عمر :انا اسف يا جدي عن اذنك 😔🤦
عمر خرج برا الفيلا وركب عربيتو وساق باقصي سرعه ووصل مكانه المفضل وافتكر الي حصل من حوالي ساعه
عوده اللي والوراء…
عمر كان لسه جاي من بره سكران ومش شايف قدامه ويدوب دخل عرفتو لقي الي بيخبط
تك تك تك تك تتتك
عمر نف*خ وقام فتح
هدي..المربيه بتاعتو وهي الوحيده اللي تقدر تقرب من الاوضه بتعتو :عمر يابني صالح بيه عايزك في عرفت المكتب
عمر : طيب جاي ياداده …طب متعرفيش ليه
هدي المربيه :لا معرفش
عمر :خلاص ماشي جاي وراكي
هدي :ماشي …وبعدين مشيت
عمر دخل اخد شور بسرعه عشان يفوق ولبس وراح لجدو
تك تك تك
الجد :تعالي يا عمر
عمر دخل بأس عل ايد جدو: كنت عايزني يا جدي
الجد : ايو يا عمر في موضوع كنت عايزك في
عمر: امرك يا جدي
الجد : بص يا عمر انت حفيدي الوحيد وعارف غلوتك عندي قد اي
عمر : عارف يا جدي
الجد : انت اكيد فاكر سجده بنت خالتك الله يرحمها
عمر : الله يرحمها مالها يا جدي
الجد بحديه: لازم تتجوزها
عمر بصدمه وضيق: انت بتقول اي يا جدي انت عارف اني لسه متعلق بكارما وانا مش قادر انساها واني قافل الموضوع ده من سنين لا وكمان لما تبقي عايز تجوزني تجوزني واحد عا*ميه
الجدي : يابني أديك قولت اهو من سنين يعني خلاص بقي لازم تنسها وتعيش حياتك هي عند الي احسن مني ومنك
عمر بحديه : كارما مش ما*تت كارما عايشه جويا ومافيش حد هيقدر يا خد مكنها ابدا
الجد : يابني افهمني انا بدور علي مصلحتك وبنت خالتك كويسه ومافيش منها هي الي هتريحك وتداوي قلبك الي اتكسر
عمر بضيق اكتر: وانا مش عايزها مش هتجوز واحده عا*ميه
الجد : هي مش زنبها أنها عا*ميه مرات ابوها السبب
عمر بضيق : برضو انا مش هتجوزها ولا هي ولا غيرها
الجد بحديه: انت لازم تتجوزها ياعمر
عوده الي الواقع …
عمر بحزن شديد :وحشتيني يا كارما لو كنتي موجوده ماكنش حصل لي حاجه من دي بقالي خمس سنين وانا بتعذب في بعدك وحشتيني يا حبيبتي
عند سجده
سهر مرات ابوها بصوت عالي : انتي يازف*ته يالي اسمك سجده
سجده طلعت من غرفتها بالعكاز بتاعها :نعم
سهر:جهزي نفسك عشان في ناس جاينلك بكره بالليل
سجده :ناس مين دول
سهر :عمر ابن خالتك جاي هو وجدو عشان يخطبوكي عشان نست*ريح من وش*ك
سجده اول لما سمعت اسم عمر فرحت من جواه اوي لان عمر ده هو حب طفولتها كان أول حب واخر حب بالنسبلها بس اتفرقو لما ماماتها ما*تت وهي عندها عشر سنين وباباها اتجوز واخدها وبعدو عنهم لاكن فرحتها مكملتش بسبب أنها عا*ميه 🤦

 

 

سجده :بس انا مش عايزه اتجوز
سهر :مش بمزاجك ياحلوه انا هنا الي أقرر انتي فاهمه وبعدين احمدي ربنا ان حد رضي بيكي كده
سجده :حرام عليكي بقي ليه بتعملي فيا كده حسبي الله ونعم الوكيل فيكي
سهر قربت عليها ومسكتها من شعرها :الي انا اقول عليه هو الي هيمشي يا بنت ضحي ….وراحت زقت*ها وقع*تها علي الارض وقالت لها :غو*ري من و*شي
قامت سجده من علي الارض ودخلت غرفتها وقعدت تعيط وتستغفر ربنا وقعدت تقول فوضت امري لله وبقت تدعي لماماتها
سجده:وحشتيني اوي يا امي كان نفسي تكون لسه معايا ماكنش هيحصلي اي حاجه من دي قامت اتوضا وصلت ونامت علي الارض مكانها من كتر العياط
عند عمر
رجع الفيلا وطلع نام هو كمان (ونامو ابطالنا نصحيهم لا حرام😂 نتكلم شويه عنهم عقبال ميصحو)
عمر العدلي ..شاب عند ٣٢ سنه مهندس مقاولات ووسيم جدا وطويل عيونو عسلي فاتح وشعرو ناعم و اي بنت بتشوفو بتبقي هتتهبل عليه قمر كده في نفسو..يعني حاجه كده قمر من الاخر🤭… عندو شركه مقاوله وجاد جدا في شغلو وعصبي اوي بسبب وفات حبيبتي وكل يوم بيسهر عشان ينسي بس ياتري هيفضل كده علطول ولا القدر له رأي تاني
سجده .. بنت محترمه جدا خجوله اوي وعندها ٢٥ معها الثانويه العامه وكانت جايبه مجموع كويس بس مرات ابوها زقت*ها ووقعت*ها من علي السلم وفقدت نظرها بس هي مؤمنه بقضاء هي متوسطه في الطول ومش بيضه اوي وشعرها زي سواد الليل وحرير وعيونها سوده بس فيهم سحر اي حد يبص فيهم يتوه وهي رقيقه جدا بس بقي الشخصيات بقي هنعرفها من الأحداث ..
تاني يوم سجده صحيت علي صوت مرات ابوها
سهر :انتي يازف*ته يلا قومي عشان ننزل نجبلك حاجه عدله تلبسيها 😏
سجده :حاضر 😔 وقامت عشان تلبس
عند عمر كان صاحي وكان بيلبس وبيفكر في الي حصل من خمس سنين
عوده الي الوراء …..
عمر :اي يا حبيبتي انا تحت البيت اهو يلا انزلي
كارما :حاضر انا نزله اهو سلام
عمر:طيب ماتعوقيش سلام
كارما :عمر انا بحبك❤️❤️
عمر : اي دا هو انا سمعت صح .. انتي قولتلها لوحدك كده مش غير ما اقولك وتطلعي عيني عشان تقوليها
كارما :انت رخم علي فكره يلا سلام😔😔
عمر :كارما
كراما :نعم ياعمر 🙄
عمر :انا كمان بحبك اووووي ياقلب عمر ❤️❤️❤️
كارما :—————
عمر شافها وهي خارجه من باب العماره وبيشاور لها وهي جت تعدي راحت عربيه خبط*ها والعربيه مشت بسرعه كل ده وعمر من الصدمه لسه حاطط الفون علي ودنو ومش بيتحرك واخيراا فاق من الصدمه علي لمت الناس علي كارما راح نزل بسرعه من العربيه وهو مش شايف قدامه وجري عليها وعمال يفوق فيها
عمر بدموع : كارما اصحي يا كارما اصحي يا حبيبتي
وراح صرخ في الي حوليه وقال :اطلبو الاسعاف بسرعاااااه
رجع لكارما تاني وخدها في حصنو وهي غر*قا*نه في دم*ها وقال :ماتسبنيس يا كارما انا مليش غيرك بلاش تروحي مني انتي وعدتني انك مش هتسبيني 💔💔💔😭
عمر بزهول :طيب قومي وانا هجبلك كل البس الي انا قولتك عليه لا وهوديكي الملاهي ومش هديقك تأتي ومش همسك ايدك غضب عنك هعمل كل الي انتي عايزاه بس متسبنيش يا كارما متسبنيش ياكارمااااااااااا 😭😭
الاسعاف جت واخدو كارما وكانت كارما عند رب كريم
الممرضين لما عرفوا أنها ماتت خافو يقوللو
لما راحوا المستشفي دخلو الطوارئ واول لما الدكتور جيه وشفها قالو البقاء لله 😔
عمر اول لما سمع الجمله دي راح مسك في الدكتور وقعد يضرب فيه لحد لما جم بقي الدكاتره مسكو وادولو حقنه مهدئه ونام

يتبع….

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *