روايات

رواية عمياء سرقت قلبي الفصل الثاني 2 بقلم نور

رواية عمياء سرقت قلبي الفصل الثاني 2 بقلم نور

رواية عمياء سرقت قلبي البارت الثاني

رواية عمياء سرقت قلبي الجزء الثاني

عمياء سرقت قلبي
عمياء سرقت قلبي

رواية عمياء سرقت قلبي الحلقة الثانية

عمر فاق من تذكرة للماضي علي صوت حبط الباب
تك تك
عمر : أدخل
دخلت داداه هدي ..عمر اول لما شافها جري عليها اترما في حضنها وبكي باشد ما عندو …من وجع قبلو واللي حاسس بيه
داده هدي بطبطبه وحنيه: اهدي ياعمر يابني مالك فيك اي احكيلي وفضفض
عمر بصوت ضعيف من البكى: شوفتي….ياداده …جدي…..بقولي اي …عايزني اتجوز …عايزني انسى كراما
عمر خرج من حضنها وبقي بيكلمها بترجي: داده حضرتك اكتر حد عارفه انا بحب كراما قد اي قوليلو ياداده يمكن يسمع كلامك أن حضرتو يلغي الموضوع ده من دماغو 🥺 …عارفيه أن مافيش حد هياخد مكان كراما في قلبي ….انا قلبي وروحي وعقلي كلو معها ..هي وبس ..وانا مش هتقبل حد في حياتي غيرها …ارجوكي يا داده قوليلو
دادة هدي اخدتو ووقعدو وقالتلو :بص ياعمر يابني انا اللي مربياك…. وانت زي ابني وانا بتمنالك كل خير…… وانا مرضاش اشوف ابني بيأذي نفسو واسكت وجدك بيعمل الصح يا عمر انت مش شايف بقالك خمس سنين بتعمل اي …كل يوم سهر للصبح ومش مركز في حياتي ولا طموحك بتاع زمان عمر انت لازم تفوق لنفسك لازم مش هتفضل كده طول العمر عشان اللي بتعملو في نفسك غلط غلط غلط .. انت فاهمني يابني…وكمان جدك عايز كل خير ليك ….وانا مش بقول كده عشان توافق انك تتجوز .لا خالص 😊
كل ده وعمر قاعد جنب الداده وبيسمع ليها وعيونو عماله تبكي وقال : انا عارف انو غلظ بس انا مش قادر ابطلو حضرتك عارفه انا بتعدب قد اي لازم اشرب عشان اعرف انام …..وبعدين ده جدي عايز يجوزني بنت خالتي العا*ميه
دادة هدي ابتسمت (عشان هي اللي قالت لجد عمر انو يجوزهالو عشان عارفه أن سجده هي اللي هتصلح حالو )
وقالت: طيب وهي سجده ذنبها أن هي عا*ميه ما انت عارف وانا حاكتلك وبعدين الطب تطور ممكن يرجع لها نظرها مش كده برضو يا باشمهندس
عمر : شوفي يادادة انا ولا عايزها ولا عايز غيرها
دادا هدي : وهتقدر تعصي جدي ياعمر بعد العمر ده
عمر :___________
داده هدي : يبقي مش هتقدر ….ارضا خلاص بالمر الواقع وبعدين ابتسمت وقالت لو ب بعد الجواز مستريحتش ومقبلتهاش في حياتك …اوعدك اني اقف معاك وتط*لقها
عمر بقلت حيله عشان عارف جدو أن قال علي حاجه بقي خلاص : خلاص ماشي انا موافق…..بس حضرتك وعديني لو مستريحتش هتقفي معايا وأط*لقها
داده هدي بابتسامه جميله زيها كده : وانا مش بخالف وعودي
عمر قام باس راسها وقال بحب شديد : ربنا يخليكي ليا يا دادة
دادة هدي بحب : ويخليك ليا يابني ويصلحلك خالص يارب … يلا بقي عشان تفطر قبل ما تمشي ولا عايز تمشي قبل ماتفطر يعني وتزعلني منك 🤔😔
عمر باس أيدها وقال :هو انا اقدر علي زعلك انا نازل اهو مع حضرتك علي طول
دادة هدي : براحه يابني وانت بتكلم جدي لوفتح معاك الموضوع
عمر : حاضر ياداده
نزلوا
عمر نزل لقى جدو قاعد بيفطر عمر راح عليه وباس ايدو وقال باحترام :صباح الخير يا جدي 😊
الجد : صباح النور
عمر قعد فطر من غير اي كلام وجاي يمشي رح جد قال :ما تنساش يا عمر هنروح بليل
عمر :امرك يا جدي
عمر خلص اكل وجاي يمشي ..الجد نده عليه
الجد :متتاخرش ياعمر
عمر :ربنا يسهل ….سلام عليكم
الجد :وعليكم السلام يابني
عمر مشي وراح الشركه ودخل بهابته ووعصبيته وقال للسكرتيره :هاتي كل الملفات
السكرتيره:حاضر يا عمر بيه وراح جابت الملفات ودخلتهملو
السكيرتيره بدلع :اتفضل يا عمر بيه حضرتك عايزه حاجه تاني
عمر بعصبيه : برااا
السكرتيره خرجت جري
السكرتيره :ده مالو النهارده ده ربنا يستر ويعدي اليوم ده علي خير ..وهي بتكلم نفسها
…….بصوت عالي نسبيا: القمرررررر ماااااالو

 

 

السكرتيره علا بخضه:حرام عليك والله كل مره تيجي تعمل فيا كده😔🥺
……..بضحك: انتي اللي كل مره تشربها 🤭🤭😹😹😹😹😹😹😹
السكرتيره علا :لا والله طيب ما…..
قطع الكلام صوت عمر وهو بينادي بإعلي صوت: يااااا وليييييييد😠
وليد :يانهار ازرق هو جيه وانا واقف ارغي معاكي 🤦..روحي يا شيخه انشالله تتخب*طي في صباع رجلك الصغير 🤲🤲🤲
عمر بصوت اعلي: ياولييييييد بااااشا 😡
وليد جري بسرعه من قدام علا علي مكتب عمر
ودخل وهو يتصنع الخوف والتوتر : اي دا عمر انت هنا ☺️
عمر راح قايم وقرب عليه ومس*كو من قفاه :وقال :
انت يلا كل يوم تيجي متاخر وكمان تخض علا…اعمل فيك اي هااااا ….قووووولي😡😡
وليد بضحك هستيري : _______________
عمر يغضب :انت بتضحك علي اي يالا انت …هضريك 🤬
وليد بضحك : أصل..هههههه. ..شكلك وانت متعصب .. ههههههه….بيضحك 😹😹😹😹
عمر ضحك عضب عنو علي وليد وقال : الله يسامحك يا وليد خلتني اضحك وانا متعصب 🤦😹
وليد : يلا اي خدمه عد الجمايل يا ابو الصحاب 😌…وبعدين قولي اي اللي معصبك بس علي الصبح كده 🤔🤔🤔
عمر : طيب ياخويا اتن*يل وقعد وبعدين هقوليك
وليد :بحسبك هتقولي اتن*يل اقعد وهجبلك الفطار وبعدين احكيلك ما كنش العشم ابدا 😔😔🤦
عمر : هو انت يلا همك علي بطنك كده علي طول 🙄😒
وليد : الله ياعم ومتغذاش يعني
عمر :_________😒
وليد : خلاص ياعم مش وأكل بعد البصه دي ..وانا جاي اصلا شوفت محل شكري انما اي جامد نزلت اكلت طبقين بساط كده …..يلا مش مهم بقي تجبلي اكل دلوقتي لما أخرج من عندك هبقي اروح الكافيه
عمر : بجد والله 🙄🙄
وليد : اه والله
عمر : طيب ياخويا ما انت مش وراء غير الاكل …اسمع بقي
وليد : طيب ماشي وادي قاعده قول
عمر حكالو كل اللي جدو قالو و اللي قالتو الداده كمان
وليد بتأثر لان هو عارف صاحبو قد اي مر بظروف صعبه وقال : طيب وانت فعلا هتوافق
عمر : هعمل اي طيب يا وليد …ماينفعش اعصي جدي ..وكمان داده هدي وعدتني لو مستريحتش معها هتقف معايا واطلقها
وليد : ربنا يجعلك اللي فيه الخير يا صاحبي …يلا همشي انا بقي اروح مكتبي
عمر : خلاص ماشي …اعمل حسابك انت هتيجي معايا
وليد : ماشي ياصحبي
عدي اليوم وروح عمر وكان قاصد يتأخر لقه جدو
الجد : اتاخرت ليه مش انا قايلك تعالي بدري
عمر : أصل كان فيه شغل وكده ماكنش ينفع أسيبه
الجد : طيب ماشي ياعمر وخمس دقائق وتكون جاهز
عمر : انا جاهز اصلا
الجد : انت هتروح كده
عمر : اه ومش هغير كده حلو
الجد :.ماشي يلا بينا
عمر : استنا ياجدي وليد جاي معانا
الجد : ماشي
شويا ووليد جه
ومشيو وراحوا بيت سجده
عند سجده
سهر: يلا ياست الحسن والجمال الناس ع وصول
سجده كانت في الاوضه وكانت مصممه هي كمان تتأخر : خلاص انا قربت اجهز
سهر : طيب ياست سجده لما نشوف اخرتها معاكي اي 😏
ابو سجده احمد : براحه عليها شويا مش كده
سهر بخبث : ياحبيبي انا هو انا عملتلها حاجه ….دا انا عايزه افرح بيها ..واشوفها في بيت جوزها
احمد : يارب
وشويا وعمر وجدو و وليد جم
قاعدو شويا وعمر ماكنش طايق نفسو وبعدين جدو قال: أمال حبيبتنا سجده فين
سهر : ثواني واجبها وقامت جبتها
ولسه سجده جايه عليهم عمر رفع راسو واتصدم وقال:________________

يتبع….

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *