روايات

رواية ابنة الصعيد و المشهور الفصل السادس 6 بقلم وتين الصافي

رواية ابنة الصعيد و المشهور الفصل السادس 6 بقلم وتين الصافي

رواية ابنة الصعيد و المشهور البارت السادس

رواية ابنة الصعيد و المشهور الجزء السادس

ابنة الصعيد و المشهور
ابنة الصعيد و المشهور

رواية ابنة الصعيد و المشهور الحلقة السادسة

-اي داا ، اي الدخانه دي وكنت بكح جامد منها
رد مراد وقصي ببرائه=بابا يا ماما عمل بيض ع نفطر بس اتحرق
اتكلمت بهمس-طول عمروا مبيعرفش يعمل بيضه
وهوبصلي بيغيظ لانو سمعني وكملت وانا بكلم الولاد
-مصحتونيش لي
=بابا قالنا نخليكي نايمه
-اممم
-طيب يله اطلعوا بره ع م اعملكوا فطار
-هاه اي رايكوا ف الفطار
=÷حلوو اوووي يا مامي
كنت مستنياه يقول رايوا زي زمان لكنوا متكلمش ف كنت بصالو وفجاه مراد اتكلم÷عارف يا بابي انت وحشتنا اووي
شالوا قعدوا ع رجلوا واتكلم_وانتوا كمان يا حبايب بابي وحشيني اووي
=بابا هو ينفع نروح الملاهي سوا
_اكيد يا حبيبي بس ع م اخوك يخف
-يله يا ولاد ادخلوا اوضتكوا
=حاضر ومشيوا وقصي كان بيسند اخوه
-ممكن نتكلم
_هنتكلم ف اي
-احمد انا اسفه عارفه اني غلطت بس دا كان ب…

 

 

 

_وتين لو سمحتي دا كان ماضي انا دلوقتي كل اللي بيهمني اولادي وازاي اعوض السنين اللي كانوا بعاد عني فيها
-ء ءانا اس..
بمقاطعه_انا هروح شقتي وبعدين اعدي ع الشركه احتمال اتاخر
ومش وسابني
عدت ايام كنت بحاول اصالحوا بس هو كان متجاهلني ومركز مع الاولاد
مراد فك الجبس والمفروض هرجع الشغل انهرده
ف الشركه
=وتين انهرده مستر يوسف جاي ع يشوف اللي عملناه
-اه طيب تمام انا حقيقي مش عارفه لو جهه وفتح الموضع قدام احمد اي هيكون رد فعلوا
÷هو انت مش رديتي عليه اخر مره وقولتي لاء
-ايوهه بس
هنا دخل احمد وقال_قالت لمن لاء وعلي اي
اتكلمت ليلي ب توتر=لا د دا عالشغل المهم المدير بتاع الشركه هينزل مصر بكره ب الكتير ع يشوف اللي عملنااه
-طيب انا خلصت الشغل وخارجه ابقي اشوفكوا بكره
÷ليه مشيه دلوقتي لسا الوقت بدري سالت ليلي ف استغراب
-معايا كام مشوار وبعدين هروح البيت
احمد سال ببرود_مشوار اي
-عادي هلف شويه ب العربيه بعد ازنكوا
كنت بتكلم بهدوء ودي مش عادتي
عند احمد ف المكتب
=انت ووتين لسا متصلحتوش
_اولا اسمها المهندسه وتين ثانيا لا متصلحناش
÷حرام عليك يا احمد وبعدين هي مهملتش كدا من فراغ يعني
قام مشي وسابهم_مش عايز حد يدخل
=ياخي يخرب بيت برودك قالها حمزه ف انفعال من تصرفات احمد
رحت قعدت ف كافيهكنت بقعد فيه دايما زمان كان الوقت اتاخر وبعد شويه لقيتوا بسحب الكرسي وقعد قدامي
اتكلم بهدوء_الوقت اتاخر لي مرجعتيش البيت
اتنهدت واتكلمت-عادي حبيت اقعد مع نفسي شويه والوقت متاخرش اوي
اتكلم بشويه عصبيه_متاخرش؟! الساعه 12 يا هانم
-وانت يخصك امري ف حاجه
_اكيد يخصني يا وتين
-اي اللي اتغير م انا ليا اسبوعين عايشه معاك ف نفس البيت وكانك مشيفنيش
_تيجي نتمشي
فهمت انو حابب يغير الموضوع وسكت
-تمام

 

 

 

اتمشينا اتمشيناا كتير اووي كان ماشي وماسك ايدي وكنا معدين ف شارع ضلمه
_مخفتيش م الضلمه زي زمان يعني
-مش انت معايا هخاف لي
ابتسمنا ع ذكري لينا سوا افتكرناها وكان نفس النوقف تقريبا
الفجر اذن واحنا كنا داخلين البيت
_مش هينفع كل يوم لما نكون ف الشغل نسيب الولاد عند طنط منه ياوتين
-فعلا معاك حق انا حجبلهم مربيه
بصلي ب طرف عينوا بمعني الكلام مش عاجبواودخل اوضه الاولاد ع ينام *احمد زمان كان موافق ع شغلي لانوا كان اونلاين يعني م البيت وكدا
وانا دخلت اوضتي
وتاني يوم صحيت بدري
وجهزت الفطار ودخلت صحيتوا وفطرنا ودلوقتي رايحين الشركه
كنت فخوره بيه جدا وانا ماشي جنبوا والكل ف الشركه عاملوا حساب
دخلنا اوضه الاجتماع واللي المفروض هنقابل مستر يوسف فيها
=وتين ازيك عامله اي
*يوسف بيتكلم مصري كويس لانو اهلوا من مصر
-الحمد لله وانت اي اخبارك
=م انا شوفتك يبقي اكيد كويس
-احم احم ء قدم لحضرتك مستر احمد مدير الشركه دي
=اه اهلا وسهلا
_اهلا بيك
واخدني من ايد قعدني جنبوا
وشرحنا اللي المفروض يتعمل والكل حبوا افكاري طبعا
*احم اهم حاجه الثقه

 

 

 

بعد الاجتماع
مستر يوسف قرب مني واتكلم =اي ياوتين مفكرتيش ف عرضي تاني
زهنا اتدخل احمد_عرض اي !
=عرفت انكوا تعرفوا بعض من زمان ف ممكن يا احمد تقنعها توافق ع عرض الجواز وانا والله هخلي بالي من اولادها
وهنا احمد اتكلم بغضب كبير وزعيق وض*رب يوسف ب البوك*س ف وشوا
وبعدها مسكوا من قميصوا وقال_عاوزني اقنع مراتي انها تتجوزك انت اتجننت ولا اي
=م مراتك والله م كنت اعرف
احمد سابوا وقرب من مسكني من ايدي ورجنا البيت طول الطريق بحاول اكلموا واحكيلوا بس مكنش بيسمع ويزعق ف اسكت
دخلنا وهو راح قعد ع الكنبه وفضل يهز رجلو ب توتر وعصبي وانا كنت بتسحب ع اوصل للاوضه قبل م ياكلني ولا حاجه ولسا هفتح
_وتييين راحه فين تعالي اقعدي
رحت وقعدت قداموا-نعم يا احمد
_اي الكلام اللي كانوا بيقولوا يوسف دا
كنت بتكلم بتوتر كبير اووي- ء ء لما كنا ف برلين كنت شغاله ف الشركه معاه وكنا بنخرج سوا
اتكلم بعصبيه _نعمممم ياا ختيي
اتكلمت وانا ببكي م كتر الخوف- لا لاء مش لوحدنا مع ليلي وحمزه ع هو كان يعرف حمزهه
هدي شويه وقال_كملي
– و وف مره كنا بنتعشي وكدا و وعرض عليا الجواز
اتعصب ورمي الفازه ع الارض اتكسرت
وانا عياطي زاد
_كمليي يا وتين

 

 

 

-وانا رفضت و وفهمتوا والله اني متجوزن بس هو عرض عليا اكتر من مره ب بس كنت بقول لاء
قومت قعدت جنبوا مسكت ايدوا -احمد انا اسفهه ع كل حاجه حصلت وانا مستعده اعمل اي حاجه ع نرجع زي الاول
_اي حاجه اي حاجه
ضحكت-اي حاجه اي حاجه
_يعني هتوافقي انك تسيبي الشغل مع يوسف دا وتشتغلي معايا انا
-بس كدا اكيد طبعا
كان فرحان اوي اني وافقت
بعدها بشهر كان فرح حمزهه وليلي
اهه كان حلمي اني ابقي شغاله ف شركه كبيره زي بتاعت يوسف
بس عشان احمد ممكن اضحي ب اي حاجه عادي
والموقف دا فكرني ب مقوله ف مسلسل (احيانا بنحتاج نضحي بحاجه بنحبها عشان حاجه بنحبها اكتر) 🌸💜
وبس كدا يا حلوين عاشوا ابطالنا ف تبات ونبات وتوته توته خلصت الحدوته ❤

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *