روايات

رواية طفلة الفهد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم دعاء حجاج

رواية طفلة الفهد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم دعاء حجاج

رواية طفلة الفهد البارت الرابع والعشرون

رواية طفلة الفهد الجزء الرابع والعشرون

رواية طفلة الفهد
رواية طفلة الفهد

رواية طفلة الفهد الحلقة الرابعة والعشرون

_انت مستعجل كده ليه
المأذون:في اي تاني يا مدام والله اتاخرت اوى
_بم انك موجود قولت تجوز زينه وفهد بالمره
زينه وفهد:😳😳٠٠٠
_والورق اللى ممكن تحتاجوا انا جهزتوا كلوا
_ماما انتى بتقولى اي
_في اي يا فهد مش انت موافق تتجوز زينه
_بس !!
_انت لسه واقف تعالى اقعد ٠٠٠٠الماذون قعد تانى وزينب عطت ليا كل الورق وتمت الإجراءات
_يلا يا فهد وقع ٠٠٠
فهد وزينه كانوا في حاله صدمه ومش مستوعبين اللى بيحصل ؟؟
_يلا يا فهد !!
المأذون:يلا يا جماعه والله ورايا فرح تانى
فهد بص لزينه وبالفعل مسك القلم ووقع على الورقه وزينه كذلك وتم الجواز
_بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكما في خير 💖
اقوم أنا بقا ولا في حد كمااان
زينب راحت عند فهد وزينه وقالت:الف مبروك ٠٠٠
والده سمر حضنتها وقالت:هتوحشينى اوى
سمر حضنت امها وقعدت تعياط
_احنا لازم نمشي عن اذنكم
بالفعل أهل سمر ماشوا ٠٠٠ومالك اول ما شافهم ماشوا زق الكرسي وقال:اعتقد نفذت كل حاجه عن اذنكم بقا وبالفعل خد بعضو ومشي
_مالك استنى مالك ٠٠٠فهد طلع ورا مالك
_عايز اي خلاص اتجوزتها في اي تانى
_انت رايح فين ؟؟
_ملكش دعوه وصحيح مبارك عليك الجواز
_مالك ٠٠٠٠مالك طلع وركب العربيه ومشي
مالك كان متعصب اوى وقعد يضر”ب في الدريكسون بايدو
في تمام الساعه واحده مساءا
فهد كان واقف في البلكونه ولقي سمر قاعده في الجنينه وضمه رجليها ٠٠٠٠
_زينه !!

 

 

 

 

زينه كانت في عالم أحلامها ٠٠٠
فهد ادير لقي زينه نايمه ٠٠٠٠فهد فتح الباب وقفلوا براحه وطلع
سمر كانت قاعده وبتبص في السماء وتقول:ليه يا ربي ليه حياتى اد”مرت كده في يوم وليله
_احم!!
سمر مسحت دموعها عالطول
_ممكن اقعد !!
سمر هزت راسها وفهد قعد وقال:انا عارف اللى حصلك صعب اوى على واحده في سنك بس الضعف مش هينفع يا سمر
_بس انا اد”مرت يا فهد
فهد بص في الأرض وقال:متخافيش يا سمر انا على تواصل مع الظابط محمود وذكى اوى وان شاء الله هيجيب الأربع شباب دول
سمر حضنت فهد وقعدت تعياط وزينه كانت واقفه وراهم وحست بغيره ٠٠٠
زينه في سرها:لاءء لاءء اللى بيحصل ده مستحيل ٠٠٠
فهد انتبه لزينه وقال:انتى قومتى امتى ؟؟
_سمعت صوت الباب بينقفل فقومت
_تمام قومى يا سمر ارتاحى وانتى يا زينه خليكى مع سمر
زينه اهزت راسها وسندت سمر ٠٠٠
_زينه
زينه اديرت وقالت:نعم
_مفتاح العربيه لو سمحتى
_تمااام ٠٠٠

 

 

 

 

زينه وصلت سمر اوضتها وقالت:مش هتاخر هروح ادي فهد المفتاح وراجعه
سمر هزت راسها وزينه خدت المفتاح وطلعت ٠٠٠
زينه نزلت تحت وقالت:المفتاح
فهد خد منها المفتاح وكان ماشي ولكن زينه مسكت ايدو
_انت رايح فين ؟؟
_اروح اشوف البيه في انهو با”ر
_طب خد بالك من نفسك
فهد بص لزينه بابتسامه وقال:حاضر ٠٠٠وخدي بالك من نفسك ومن سمر ٠٠٠زينه هزت راسها وفهد ركب العربيه وطلع ٠٠
في البا”ر ✨✨
_مالك بيه كفايه شرب والوقت اتاخر اوى ولازم نقفل
مالك رمي الكوبايه على الأرض وقال:انا مالك الكيلانى وممنوع اي حد يقولي ده غلط وده صح
الشاب بص في الأرض وقال:انا اسف يا بيه
_روح هات مشروب تانى ٠٠٠
الشاب دخل وقال:ممكن فهد يق”تلنا لو عرف اننا عطنا مالك مشروب
_مفيش إلا الحل ده
_حل اي ؟؟
_مالك شكلوا متعصب اوى ومستحيل يمشي مفيش إلا فهد اللى هيقدر ياخدوا
_وهتعمل اي؟؟
_هرن عليا طبعاا ٠٠٠٠بالفعل طلع تليفونه ورن على فهد ٠٠٠
_الووو٠٠٠مين
_فهد بيه انا صاحب البا”ر *** اخو حضرتك شرب كتير اوى
_تمام انا جاي حالا ٠٠٠
في قصر الكيلانى ✨✨
زينه دخلت وجرت عالطول على السرير وحطت دماغها على بطن سمر وقالت:عارفه يا بت يا سمر انا مش مصدقه أن انا وانتى سلايف
سمر:_________________

 

 

 

 

زينه انعدلت وقالت:فكك من جوا الحزن ده وتعالى نسترجع الذكريات اقصد البلا”وي اللى عملنها
سمر قعدت تضحك وزينه قالت:ايوه كده يا عم ٠٠٠ابدا يسطاا
_ابدا باي ؟؟
_بالبلا”وي احم الذكريات ٠٠
_لا ابدي انتى الاول!!
_تمام٠٠٠فاكره لما كنا راجعين من المدرسه
_يااا ده كان يوم اسو”د
_والله كان يوم عسل خصوصا الست اللى طلعت لينا
_عسل اي بس كان ممكن حياتنا تد”مر انتى ناسيه الشابين اللى طلعوا يجروا ورانا
_والله على قد الموقف ده ما كان مرعب على قد ما كان عسل خصوصا الست العجوزه اللى طلعت لينا وقولتلها ساعدينا والنبي يا خالتى الشابين دول بيجروا ورانا من ساعه ما طلعنا من المدرسه
_ساعتها قالت مش حرام عليكم يا ولاد تمشوا ورا عيال صغيره طب امشوا ورا عيال كبيره
_ساعتها كنت مصدومه وفي نفس الوقت كنت همو”ت من الضحك
_وانا مكنتش متوقعه كلام الست هياثر في الشابين ويمشواا
_عندك حق ٠٠٠
_طب فاكره حمزه ومستر حاتم
_الا فاكره ده كانت ايام سو”ده
_والله كانت حلوه خصوصا الرفض اللى اخدتي انتى وانا وحمزه
_بس السبب كان حمزه ساعتها كتب ليا رساله وادهالك ومستر حاتم شاف حمزه وهو بيدهالك وراح خد الرساله منك وقراها قدام المدرسه واتفاجا ان اسمى موجود
_راح عطنا جواب رفض لينا احنا التلاته وخلنا عبره لمن لا يعتبر
_بس عارفه يا زينه مستر حاتم كان بيحبك اوى ولما عرف حمزه بيحبك كان هيتجن
_انتى مجنونه ازاى هيحب واحده في ثانيه اعدادي
_طب لو قولتلك انا مستر حاتم قالى أنه بيحبك 💖
_😳😳٠٠٠اي ؟؟

 

 

 

 

_اه وربنا وقال اي كان عايز ياخد رقمك منى بس انا رفضت طبعا
_كل ده حصل ومعرفش بياا
_يختى اسكتى هو كان حد عارف يكلمك طول الوقت مع حمزه
_حمزه !!
_اوووو في اي يا بت انتى لسه متجوزه
_انتي فهمتى اي يا حما”ره
_الا صحيح يا بت يا زينه حمزه راح فين ؟؟
_سافر عشان يكمل دراسته برااا
_بس كان بيحبك اوى يا بت يا زينه 💖
_كان خلينا في النهارده ٠٠٠زينه من غير تفكير:انا دلوقتى بتاعت فهد الكيلانى
_😳😳
فهد وصل البا”ر ودخل لقي مالك في وضع سئ جداااا
_اووو اخوي هنا تعالى يا فهد المشروب ده حلو اوى
_مالك تعالى معايا
_اجى معاك فين ؟؟
فهد مسك ايد مالك ومالك زقوا وقال:انت عايز اي مش اتجوزت البنت خلاص بقااا
_مالك انت مش في واعيك
مالك خد الكوبايه وقال لفهد:خد الكوبايه ده حلوه اوى
فهد مسك الكوبايه من مالك ورمها على الأرض
مالك اتخض وقال: اي اللى عملتوا ده
_مالك تعالى معايا
_روح انت انا قاعد هنا شويه
فهد مسك مالك جامد اوى ومالك كان بيحاول يبعد عنه بس مكنش قادر عشان سكرا”ن ومش عارف يجمع قوته
فهد ركبوا العربيه وطلع ٠٠٠
في قصر الكيلانى ✨✨
زينه قامت عالطول وقالت:أوعك تفهمى غلط اللى سمعتى ده مش صح انا مش عارفه ازاى قولت كده
_زينه انتى بتحبي فهد بس انتى مش عارفه
_😳😳٠٠٠زينه فاقت من الصدمه وقالت بسخريه:اناااا وفهد مستحيل مستحيل اي ده سابع المستحيلات
_ليه ؟؟

 

 

 

 

_فهد مش بتاع حب والكلام الفارغ ده يا سمر
_بس انتى بتحبي فهد يا زينه وباين عليكى اوى
زينه قعدت ومسكت ايد سمر وقالت:اقولك حاجه
_قولى
_انا مش عارفه اذا كنت بحب فهد ولا لا ساعات بقول لنفسي أن حبي من طرف واحد والحب اللى بيكون من طرف واحد مش بينجح
_زينه انتى فعلا بتحبي فهد ؟؟
_لو قولتلك لا يبقا بكدب عليكى ولو قولتلك اه بردو بكدب عليكى الصراحه مش عارفه يا سمر٠٠٠زينه عدلت نفسها وقالت: انتى عارفه ساعات بيجى عليا وقت ببقا عايزه فهد معايا عالطول
_كملى
_وساعات ببقا عايزه معايا بردو
_انتى بتحبي يا زينه قلبك اتعلق بيا وده واضح من كلامك
_تفتكري
سمر هزت راسها بمعنى اه ٠٠٠
_مكنش لازم افكر في فهد كده يا سمر ومكنش لازم اعلق نفسي بيا عارفه يا سمر فهد ظالم نفسه اوى
_ازاى
_فهد لو بص لحياتو مره هيلاقي أنه ظلم نفسه أوي عارفه فهد كل همه مالك وماما زينب وبتول والشغل فهد عمرو ما قال لنفسو إذا كان فرحان ولا لا فرحتوا من فرحت مالك وماما زينب وبتول يا سمر
_وانتى مضايقه من كده
_الصراحه اه الفكره أن فهد عايش عشان عائلتو مش عشان نفسه وده ظلم كبير لنفسه عمرو ما سأل نفسه انا فين و حياتي فين الكل يخطأ وفهد يتحمل وفجاه صوت مالك قطعهم
_ابعد عنى انا بكر”هك ٠٠٠
زينه وسمر قاموا عالطول وكانوا في صدمه بسبب حاله مالك
فهد بعصبية:اسكت بقاااااا

 

 

 

 

فهد دخل مالك الاوضه واترمي على السرير وقال بدون وعى:بكر”هك ٠٠٠بكر”هك ٠٠٠
فهد قلع الجزمه لمالك وغطاااا وقفل الباب ورا
_زينه سمر ادخلوا ناموا متخافوش هيبقا كويس
زينه كانت بتبص على فهد وحاسه بيا ٠٠٠٠
_زينه ادخلى واقفه ليه ؟؟
_انت كويس
_ليه السوال ده
_مش عارفه حساك مش مظبوط خصوصا بعد ما مالك قالك بكر”هك
_لا عادي ادخلى نامى
_انت هتنام فين
فهد ابتسم في عز وجعه وقال:ده قصر يا زينه مش بيت وفي اوض كتير ادخلى نامى
_تصبح على الخير
_تلاقي الخير ٠٠٠٠٠زينه دخلت ولقت سمر نامت ودخلت قعدت على السرير وملامح الحزن اللى ظهرت على فهد مش بتفراق وشها خصوصا لما سمع مالك وهو بيقوله بكر”هك
فهد نزل تحت وقعد في الجنينه وقال:انا عارف انى ظلمتك انى جوزتك بالطريقه ده بس انت السبب وتستاهل بسببك البت حصل ليها كده ٠٠٠ فهد فضل على الوضع ده طول الليل وكان مضايق اوى ٠٠٠٠
في صباح اليوم التالى✨✨
مالك بدأ يفوق ودماغه كانت واجعه اوى
_اعااااا٠٠٠٠٠٠انا فين واي اللى حصل ؟؟
مالك فاق ولقي نفسه في اوضته وقال:انا ازاى جيت هنا ؟؟
_صباح الخير
مالك قام ومردش على فهد
_خد البس البدله ده يا حلو عشان هتبدا شغل النهارده
_ش٠٠شغل

 

 

 

 

_اي مش متجوز ومسئول عن واحده ولا انت عايزنى اصرف عليك وعلى مراتك
_بقولك اي الجوازه ده ولا حاجه عندي فكك منى بقاااا
فهد مسك مالك من لياجته وبعصبيه:لا فوق كده يا حلو مش مكسوف من نفسك وانت قد الشحط وبتقول الكلام ده
_انا رايح المدرسه وانسي موضوع الشغل ده
_بذمتك مش مكسوف وانت بتقول رايح المدرسه ياخى اختشي على د”مك
_بقولك اي انا مش ناقص محاضره على الصبح
_تغير هدومك وتاخد سمر معاك المدرسه سامع
مالك:_______________
فهد بعصبية: ساااامع
مالك خد الهدوم من الدولاب ودخل الحمام من غير ما يرد على فهد
_سمر سمر
_ماما انا عايزه انااام
زينه مسكت كوبايه مياه وكبتها عليها وقالت ببرود:انا مش امك
سمر قامت عالطول وقالت:اي يا زينه ده ؟؟
_مش هتروحي المدرسه يا حلوه
سمر بصت لتحت وقالت:اروح ازاى يا زينه انا النفسيه عندي صفر
_لا لا مش ده سمر اللى اعرفها وبعدين انتى خايفه من اي محدش يعرف باللى حصل قومى كده يا بسكوتى غيري هدومك واثبتى انك قويه ومش ضعيفه ٠٠
سمر قامت بالفعل ودخلت الحمام ٠٠٠
زينه خدت التليفون وطلعت وفهد كان طالع ودخلوا في بعض
_اعاااااا٠٠٠٠٠
فهد حط ايدو على رأس زينه وقال:اسف اسف
زينه برقت لفهد وقالت:فهد بيه بيعتذر
_هو الاعتذار عيب
_انا عمري ما سمعتك بتعتذر من حد عشان كده استغربت
_طيب يا لمضه عن اذنك
_رايح فين ؟؟

 

 

 

 

 

_هكون رايح فين الشغل انا والشغل توام يلا سلاااام
زينه ابتسمت ونزلت تحت
_صباح الخير
_صباح النور بقولك اي يا زينه
_نعم
_بما أن فهد راح الشغل وبتول كمان شويه هتروح الجامعه ومالك كمان شويه هيطلع اي رايك انا وانتى نروح عند اختى
_انتى ليكى اخت الا صحيح يا ماما زينب أهلك فين انا عمري ما شفتهم
زينب:____________
زينه حطت أيدها على كتفها وقالت:انتى وأهلك متخانقين ؟؟
زينب هزت راسها وقالت:بابا وماما اتو”فوا في حادث سير بردو
_الله ير”حمهم
_المهم قولت اي
_طبعا هروح اغير هدومى مش هتاخر
سمر طلعت ولقت مالك في وشها وكان متنرفز اوى وقال بكل برود:أمشي ورايا
سمر بصت في الأرض ومشت ورا مالك بالفعل
في شركه الكيلانى ✨✨
_اخيرااا جيت حمدلله على السلامه
_بطل استظراف وتعالى ورايا
_اي ده ؟؟
_اخلص !!
حسام مشي ورا فهد وقال:على فكره في مشكله
_مشكله اي
_مفيش مودل
_امال المودل الاصليه فين

 

 

 

 

_والدتها اتو”فت ورنت عليا وقالت:مش هتقدر تيجى وبتعتذر منك
فهد بعصبية:اي الهبل ده انت عارف ان العرض هيكون بعد ساعتين
_والله رنيت على كتير بس مفيش حد وافق بسببك
فهد برفع حاجب:بسببي
_عصبيتك مخلى كل البنات تسمع باسمك تخاف وترفض تشتغل
_طب وبعدين معناش الا ساعتين ولازم العرض يتم والا الصفقه هيتم فسخها والشركه هتتحمل أعتاب ضخمه ٠٠
_المص’يبه أن وزنها ميقلش عن ٥٠ كيلو وطولها يكون ١٦٠سم
فهد قعد على الكرسي وقال:هلاقي بنت فين بالمواصفات ده بس خلال الساعتين دول
بعد تفكير كبير فهد قال:
_زينه
_نعم
_لا مش بكلمك انت!!
في قصر الكيلانى ✨✨
زينه كانت محتره تلبس اي
_انا لازم اطلع قدام اخت ماما زينب حلوه عشان تقول زين ما اخترتي زي الصعايده ما بيقولوا
وفجاه تليفونها رن
زينه فتحت التليفون من غير ما تشوف الاسم وقالت: الووو
_زينه انا عايزاك
زينه اترعشت ونبضاتها ازدادت وقالت:وانا موافقه
_خلاص انزلى اركبي مع عمي جاسر انا كلمتوا
_حاااضر

 

 

 

 

 

زينه خدت بنطلون اسود وشميز ابيض ودخلت الحمام وطلعت عالطول زي الهبله ٠٠٠
_اخيرا نزلتى
_ماما انا رايحها لفهد روحى انتى سلام
_زينه استنى !!
زينه ركبت العربيه وقالت:استعجل والنبي يا عمو جاسر
{البت لما تعرف أن فهد عايزها مودل ممكن تمو”ت فيها 🤣}
في الطريق ✨✨
_ثلاث شهور بس وهخلص منك
سمر بصت لتحت وقالت:أوعك تفكر انى فرحانه انى اتجوزت واحد زيك
مالك بتريقه:انتى كنتى تطولى اصلا انا مالك الكيلانى اللى كل البنات بتجري ورايا
_على فكره بقا انت لو اخر واحد في الدنيا كلها عمري ما ابصلك
_بجد انتى مفكره نفسك اي ملكه جمال العالم انتى ناسيه أن اربع شباب متعر”ضلك
سمر مسكت نفسها بالعافيه ٠٠٠
في شركه الكيلانى ✨✨
زينه دخلت الشركه وخبطت على الباب
_ادخل !!

 

 

 

 

زينه دخلت وكانت مبتسمه
{جماااعه هي البت ده كانت فاكره اي 🙂}
_تعالى يا زينه
زينه دخلت وقعدت
_طبعا مستغربه انا ليه جبتك الشركه
_انا عارفه
فهد ضم حواجبه وقال:عارفه اي
_احم اقصد كنت عايزه اسالك نفس السوال
_المهم انا عايزك مودل
_😳😳
في المدرسه الثانويه ✨✨
مالك بحده:محدش يعرف هنا انك مراتى عشان صورتي قدام الشباب
_تقصد عشان صورتك قدام البنات ٠٠احب اطمنك أن انا كمان اتبرا انى اقول عليك زوجى عن اذنك
مالك حط ايدو في جيبوا وقال:طيب وربنا لتكون ايامك الجايه سو”ده معايا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة الفهد)

‫3 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *