رواية طفلتي العنيدة الفصل الرابع 4 بقلم نانسي
رواية طفلتي العنيدة الفصل الرابع 4 بقلم نانسي
رواية طفلتي العنيدة البارت الرابع
رواية طفلتي العنيدة الجزء الرابع
رواية طفلتي العنيدة الحلقة الرابعة
في منزل نانسي وتحديدا في غرفة الاب يرن هاتف الاب من رقم مجهول
الام وتدعى نادية باستغراب : مين اللي بيرن يا باسم
باسم باستغراب اشد : مش عارف دا رقم معرفوش
الام بتعجب : طيب رد نشوف مين
الاب باستغراب : الو مين
=الو يا ابني
باسم بصدمة : بابا
………………….💗…………………
في غرفة نانسي وروز
روز بملل : نانسي
نانسي بملل ايضا : نعم
روز بزهق : انا همووووووت من الملل
نانسي بسخرية : مانا كمان هموت من الزهق زيك بس اعمل ايه اتحزم وارقصلك يعني
روز بسعادة : لقيتها ازاي مجتليش الفكرة دي قبل كدا
نانسي باستغراب : ايوة هتعملي ايه يعني
روز بابتسامة بلهاء : هنرقص فعلا
نانسي برفض : لاااا البيت دا طاهر وهيفضل طول عمره طااااهر 😂😂
بعد شوية كانو روز ونانسي بيرقصو
على اغنية حبيبتي ❤
( اهم حاجة الثبات على الرأي يا جماعة 😂😂)
كانو يرقصون بدلال ورقة وهم يتمايلون برشاقة
نانسي بغناء : حبيبتي افتحي شباكك انا جيت انا واقف تحت البيت مش هعمل زيطا وسيط وحشتييييييييني
روز بغناء ايضا : بتلفي وتدوري عليا ليه مش عايزة تحني ليه طب بصي يا بنت الايه مش هحلك
روز ونانسي معا : بلاغيكي قلتلك بهوايا لو مش جاية معايا هعمل الف جنايا هقلب زومبي انا جايلك وبقولك وحشااااااني انتي النص التاني وبقيتي بالنسبالي ام عياااالي
………………….💜………………….
في شركات الحديدي
داخل مكتب ادم كان مندمج في عمله كثيرا وهو يتصفح الملفات الذي امامه ليقطع عمله رنين هاتفه من اخته مي ليجيب على الهاتف بهدوء
ادم بابتسامة هادئة: الو
مي بابتسامة : دووما انت فين كل دا اتاخرت اوي واحنا مستنينك على العشا
ادم بابتسامة : انا لسة في الشركة يا مي وهتاخر عشان عندي شغل كتير اووي اتعشو انتو ماتستنونيش
مي : ادم انت كويس
ادم بابتسامة مطمئنة : انا زي الفل يا ميمو متقلقيش عليا انتي
مي بغضب طفولي : ادم انا مية مرة قلتلك متقوليش ميمو دي هو انا سمكة
ادم بضحك : يووه الحق عليا عشان بدلعك يعني
مي : لا ياخويا انت عارف اني مبحبش حد يدلعني الله
ادم : حاضر يا ستي مش هدلعك المهم انتي كلي وماتستنيش ماشي وانا ساعة بالكتير واجي
مي بابتسامة: تمام يا دوماااا بس متتأخرش وماتتعبش نفسك كتير في الشغل
ادم بابتسامة : حاضر يا قلبي
………………….💙………………….
في منزل نانسي نادية وهي تجلس بجانب باسم
نادية : باسم
باسم: لا رد
نادية بصوت اعلى : باااااسم
باسم بانتباه : هااا ايه فيه
نادية باستغراب : انت اللي فيه ايه بقالي كتير بنادي عليك كنت سرحان في ايه
باسم بشرود : بابا
نادية بتعجب : ماله
باسم بتنهيدة : كلمني وقلي انه عايزني ارجع البيت تاني
نادية بابتسامة هادئة : طب فين المشكلة في كدة
باسم باستغراب : طبعا فيه مشكلة ومش مشكلة واحدة بس دول كتير كمان انتي نسيتي لما طردني من البيت زمان وكان معارض جوازنا وواقف ضدنا من الاول وكمان لما قالي اني لو اتجوزتك لا انا ابنه ولا يعرفني وهيتبرى مني وفعلا طول العشرين سنة اللي فاته ولا سأل عني ولا يعرفني ليكمل بالم وحزن : مع اني كنت محتاجله معايا دايما وكان عارف انا فين وبعمل ايه وكم مرة كنت محتاجله يكون جنبي ومحتاج لحضنه عارفة انا لما حبيتك واتجوزتك انتي عوضتيني عن حاجات كتير ولو كنت خسرتك انتي ماكنتش هبقى عايش دلوقتي لكن هو قسى قلبه عليا مفكرش اني ابنه من لحمه ودمه يعني مهما كنت هفضل ابنه
نادية بابتسامة مطمئنة : طيب وهو اهو افتكرك وعايزك تروحله اكيد عشان مشتاقلك واديك قولتها مهما يحصل انت ابنه من لحمه ودمه والسنين كفيلة تغير كل حاجة ودول عشرين سنة اكيد غيره كتير اووي وهو محتاج لابنه دلوقتي
باسم بابتسامة هادئة : انتي ازاي كدا قلبك طيب وبتسامحي الكل وتحبي الناس كدا صحيح ان السنين بتغير لكن انا مبسوط انك مابتتغيريش بتفضلي حبيبتي اللي انا فخور بيها وبطيبة قلبها
نادية بابتسامة مرحة: وانا كمان مبسوطة عشان انت حبيبي وجوزي ربنا يخليك ليا يا عبصمد يا حبيبي
ليضحك الاب على زوجته التي لن تتغير ويضمها له بحب
ولكن تأتي مفرقة الجمعات وهي تقول بصوت عالي جدا
نانسي بصوت عالي وتمثيل : خيااااااااااااااااناع
لتنتفض نادية بفزع من صوتها العالي
نادية بغضب : فيه ايه يابت المجنونة انتي مصرة دايما تجلتيني واكيد انا لو موت هموت على يدك
نانسي بضحك : هههههههه مش قادرة ههههههههه هموووت هههههههه
الام وهي تجري 💃 خلفها بسلاح الامهات ابو وردة 😂
الام بغضب : والله مانا سيباكي المرة دي لازم تتعلمي الادب يا مجنونة يابت المجنونة
نانسي بضحك: اهدي بس يا حاجة وماتشتميش نفسك ليطقلك عرق ولا حاج
وهوب قبل ماتكمل كان ابو وردة في وشها على طول 😂
روز وهي تدلف من غرفتها وتضحك بشدة عليهم
روز بضحك: اهدي بس يا ماما وقوليلي عملتلك ايه البلوة دي
نانسي بردح : نعم يا عنيا مين دي اللي بلوة
لتكمل بغناء : دانا جامدة وضد الكسر انا عايزة في كل بلد بقى قصر انا متلقبة كدا ملبن مصر بيمشو ورايا لحد العصرررر
روز بمرح : اديلووو ايوة يااوختشي هيهيهيهيهي😂😂
الاب بابتسامة: طب لو خلصتو النمرة ركزو هنا شوية عايز اقولكم حاجة مهمة
نانسي بمرح : قول يا ابي العزيز شكل فيه عريس جاي للبت روز يالا اهو نخلص منها بدري عشان اخد الاوضة لوحدي هههههه
لتضربها روز على جبهتها بخفة : لا طبعا مهما حصل هفضل قاعدة على قلبك يا قردة كمل يا بابا كنت هتقول ايه
الاب بتنهيدة : كنت بقول اننا هنروح كلنا عشان نزور جدكم
روز بتساؤل : يعني احنا عندنا عيلة وتيتا وجدو كمان لكن ليه مقولتلناش قبل كدا يا بابا
نانسي: ايوة يا بابا وهما فين دلوقتي وليه مش عايشين معاهم وماقلتلناش قبل كدا ليه
الاب بهدوء : اهدو وانا هفهمكم كل حاجة
يتبع ….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية طفلتي العنيدة )