روايات

رواية عشقت جحيمي الابدي الفصل العاشر 10 بقلم إسراء هاشم

رواية عشقت جحيمي الابدي الفصل العاشر 10 بقلم إسراء هاشم

رواية عشقت جحيمي الابدي البارت العاشر

رواية عشقت جحيمي الابدي الجزء العاشر

عشقت جحيمي الابدي
عشقت جحيمي الابدي

رواية عشقت جحيمي الابدي الحلقة العاشرة

خرج غفران من مكتبة علي صوت كريمة نظرت ليه كريمه
وقالت اية الي حصل يا اخوي…..
غفران تعالي اقعدي الاول يا كريمة جلست كريمه وجلست
بجانبها ابنتها سارة وابنها اسر وحفيدها علي قدم سارة
غفران مفيش حاجه يا كريمه انا حصلي حادثه وبس نظرت
له كريمة بشك وقالت حادثه ايه عاد دي يا غفران وعادل
فين ومين الي قتل معاذ ومريم….؟
نظر غفران الي عبير وماجده بتوجس في كريمه نهت عن
التار وسفك الدماء وادعمت راي والدهم ولكن هي سافرت
بعد موت والدها الي القاهرة وظلت مع زوجها الذي توفي
وفضلت هي في القاهرة ولكن عندما علمت بما حدث جاءت
الي الصعيد….
غفران مش عارفين لسه مين الي جتل”هم
بصت كريمه ليهم وقالت محدش خبرني ليه بالي حصل..
في هذه اللحظه بينزل هارون وزين وبيروح هارون اتجاها
ليسلم عليها وقبل يدها وفعل نفس الشيى زين وسلمو علي
اسر وسارة… وبعدها جاه عادل ومعاه بناته وكدا اكتملت
العيلة نظرت ليهم كريمه بحزن فالعائلة نقصت للمرة الرابعه
قالت كريمة انا رايدة اعرف كل الي حصل دلوقتي…
بص غفران وعادل وهارون وزين الي بعضهم وقال غفران في
نفسه فهي طالما اتيت الي هنا فحتما ستعرف كل شيى
قال احنا حرقنا مصانع العزايزة وكمان وقعنا شركه صالح
وممدوح وصالح كان في القاهرة اول ما عرف بالخبر رجع
الصعيد واتفق هو وممدوح يبيعو الارض عشان محتاجين
سيولة بس اتقتل… تحمم قائلا بتردد انا اللي خليت ناس
تقتله وكنت قاصد ممدوح وحسان بس جت في صالح
بالغلط واتقتل ومات…
نظرت ليه كريمة بغضب وقالت كمل يا غفران….
تنهد غفران ونظر الي عادل وهارون وزين وقال كانو عاوزين
يقتلوني ولما ده حصل احنا عملنا… وسكت غفران….
نظرت ليه كريمه بغضب وقالت بحده متكمل عاد بدل
التقطيع ده عملتو اي يا غفران قول….
خطفنا بنت حسنه…. وقطعته كريمه بغضب لتقول وعملتو
ايه فيها يا رجاله قولو….
بص هارون وزين لي بعضهم وقال زين احنا كنا متفقين ان
احنا نعملهم فضيحه يعني وكدا وانا طلبت من معاذ يتصرف
ومعاذ خرابهها واعتدي عالبنت واغتصب”ها….
كريمه بغضب وانت ترضي الي حصل ليها ده كان يحصل لي
مريم اختك او ياسمين او منار بتتشطروا علي حريم…
وانت يا غفران بدل ما تعقلهم وتقولهم ده غلط تعوم علي
عومهم يا كبير الشهاوي وبصت لي عادل وانت ابنك الي
اتعدي علي بنت في شرفها يبقا القتل فيه حلال يا عادل..
وهنا اتغاظت ماجده منها بشده واتعصب فكيف لها ان تقول
ذالك علي ابنها وقالت ماجده بعصبيه محدش طلب رايك يا
كريمه وانتي جايه تشمتي فموت ولدي حق ابني هيرجع..
كريمه ببرود انا هعتبر نفسي اني مسمعتش حاجه واصال
وانت يا عادل خلي مراتك تحط لسانها جوة بوقها…
تنهد هارون بضيق وقال هو في حاجه كنت عاوز اقولها
كريمه حاجه ايه يا هارون قول….

 

 

هارون انا اتجوزت…
نظر له الجميع بدهشه معدا زين وغفران ولكن الجانب الاكبر من الصدمه كان من نصيب منار وثريا…. نظرت ليه كريمه بشك وقالت اتجوزت مين….؟
هارون بنت ممدوح العزايزة….
وهنا صاحت ثريا بغضب وصوت عالي وقالت تبقا اتجننت يا هارون رايح تتجوز بنت الراجل الي قتل اخوك عليه العوض فيك يا هارون وسابتهم ومشيت بغضب فهي لا تطيق تلك العائلة من الاساس وتكرهم بشده فكيف تتقبل فكرة انو تزوج من بنت تلك العائلة التي تكرها….
منار دموعها نزلت بصدمه ووجع واستاذنت منهم ومشيت ومعاها اختها ياسمين…..
ماجده بصت ليهم بغضب وقالت عال والله عجبكم الي هيحصل ده ابني اتقتل والاستاذ هارون يروح يتجوز علي بنتي دلوقتي سكتي يا كريمه عجبك الي حصل ده…
تنهدت كريمه بضيق منها وقالت انا كنت هطلب من واحد منهم يتجوز من عيلة العزايزة عشان ننهي التار والدم الي بنا ده يوقف وكفاية اكده عاد…
هنا قامت ماجده بغضب وقالت بانفعال التار والدم الي بينا مش هيخلص يا كريمه وحق ابني هيرجع يعني هيرجع
بصتلها كريمه وقالت هنشوف مين الي قتل معاذ وحقنا هناخده بالقانون مفهوم يا ماجده…..
نظرت لي هارون وقالت وانت هتجيب مراتك وهتيجي تعيش معانا هنا تنهد هارون بضيق فهو يعلم ما ينوي فعله ابيه ويعلم ان ولدته لم تتقبل فجر ولم تمرر هذا الموضوع بسلام
طلع هارون اوضته ولكنه اتفاجاء بوجود سارة فالاوضه
هارون بحده انتي بتعملي ايه هنا
نظرت ليه سارة باشتياق وقالت وحشتني يا هارون
بصلها هارون باستهزاء وقال اخرجي برا يا سارة
قربت منه سارة ووقفت قدامه وقالت انت السبب فكل ده علي فكرة يا هارون…
هارون بصلها بسخرية وقال بجد انا السبب ولا انتي عالعموم عشان ترتاحي البيت خرب يا سارة…..
سارة بتسائل اتجوزتها ليه يا هارون…
هارون بحده وغضب وانتي مالك اوعي تكوني فاكرة اني لسه بحبك تبقي غلطانه يا سارة واتجننتي فعقلك….
ردت سارة وهي تمثل الحزن وانا لسه بحبك يا هارون ومن رايي ننسا الي فات ونبدا انا وانت من جديد….
هارون بضيق مفيش جديد يا سارة خلاص كل حاجه انتهت.
قربت سارة عليه ووضعت يديها علي وجنتيه وقالت متغيرتش كتير يا هارون لسه زي ما انت يا هارون…
هارون اتعصب منها وشال ايديها بعيد عنه وقال بحده اخرجي برا يا سارة…..
خرجت سارة برا الاوضه بغضب…
وتنهد هارون بضيق وكان مخنوق…

 

 

نزل هارون من البيت وركب عربيته وفضل يلف بيها شوية ومش عارف يروح فين لحد ما وصل هارون قدام البيت الي فيه فجر نزل هارون من عربيته ودخل البيت ولم يسمع اي صوت ليها…. دخل الاوضه ولقها نائمه علي السرير ومتغطية قرب هارون منها وقعد علي طرف السرير كانت اثار الدموع تغرق وجهها لمس هارون جنتيها ومسح دموعها وقبل جبينها ولكن حس بحاجه غربيه حس بسائل لازج علي الفراش رفع هارون الغطاء ولكنه تسمر مكانه من صدمته وجدها قط”عت شرايي”ن ايديها…. قرب منها لمسها وحس بان حرارة جسمها تنخفض كانها تفاق الحياه حملها هارون وخرج بيها بسرعه الي سيارته وضعها بداخلها بالمقعد الخلفي وقاد سيارته بسرعه جنونته ووصل الي المستشفي حملها هارون بسرعه ودخل بيها داخل المستشفي واخدوها منه ودخلو بيها غرفه العمليات كان هارون واقف اما الغرفه والقلق ينهش قلبه بخوف خرجت الممرضه بسرعه وقالت لازم يتنقل ليها دم بسرعه عشان نزفت كتير بس فصيله دمها o ومش موجوده فالمستشفي ومينفعش نستقبل ايه فصيلة تانيه….
قطعها هارون انا نفس الفصيلة تقدري تاخدي مني
الممرضه حضرتك مش هينفع ناخد قطعها هارون بغضب ملكيش دعوة عشان اقسم بالله لو حصلها حاجه لي اهد المستشفي دي فوق دماغكم……

يتبع…

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *