رواية عمار ودارين الفصل الرابع 4 بقلم مريم حسن
رواية عمار ودارين الفصل الرابع 4 بقلم مريم حسن
رواية عمار ودارين البارت الرابع
رواية عمار ودارين الجزء الرابع
رواية عمار ودارين الحلقة الرابعة
عمار..و انا و انا كمان و بيرقب منها
بيحس بصوت خشن بيقوله.. قوم يبني انت بتحلم ب ايه الله يخربيتك عماااااار
بيفتح عينه بخضة بيلاقي صاحبه في وشه فبيبتسم و بيقول.. دارين انتي حلوة اوي
خالد صاحبه… انت شاكلك شارب حاجة صح قوم
بيدعك عينه و بيقوم… خالد
خالد… اه يا عم .. قولي بقى كنت بتحلم بمين
عمار… دارين دارين فين
خالد… قصدك على اللي تحت دي جامدة اوي
عمار بغضب… خالد احترم نفسك انت متعرفش دي مين
خالد… مين يعني
عمار… مراتي
خالد.. نعاااااام
قص عليه ما حدث وسط اندهاش خالد صديقه
خالد.. و مقولتش ليه
عمار… خالد انت كنت مشغول
خالد.. انت زعلان يلا
عمار… لا مش زعلان بس كل الحكاية ان احنا مبقناش صحاب من الاول من ساعة ما عرفت البنت دي
خالد.. تاني يا عمار
عمار… ايوه تاني و تالت انت متعرفش حاجة
خالد بعصبيه .. معرفش ايه انا عايزك تقولي
عمار بعصبيه… اللي حصل ان البنت دي كانت بتحاول اقرب مني بطريقة مش كويسة اما انت كنت مسافر في الكلية فهمت بقى
خالد… ايه
عمار… انا اسف يا صاحبي بس
خالد بوجع… متتأسفش انت مش غلطان
عمار.. طب يلا ننزل تحت
عمار دخل غسل وشه و غير لبسه و نزل هو و خالد و لقى دارين …
قاعدة بتتفرج على كارتون و لابسة شورت و تيشرت كت
عمار بغيره… دارين
دارين بتقفل التلفزيون بخوف… انا اسفة ولله مش هعمل كده تاني انتي قفلته اهو
عمار… اهدي انتي خايفة ليه
دارين.. عشان بابا كن بيضربني لما بتفرج على التلفزيون
عمار… ليه ده مناسب للاطفال من تلت سنين لخمسين سنة
دارين بتضحك
عمار… و بعدين ايه اللي انتي لابساه ده البسي حاجة طويلة
دارين.. بس ده حلو
عمار… بس عيب و الخال عليكي
دارين بتبوسه في خده و بتطلع
( ملحوظة يا جماعة عمار كان بيحلم و محصلش حاجة بينهم )
عمار… يا خرابي
خالد… انت بتحبها
عمار بتوتر… انا لا طبعًا انت بتقول ايه هي فترة بس و هنطلق
خالد… براحتك…طب يا عم انا ماشي بقى
بليل
عمار.. احم بتعملي ايه
دارين… بذاكر عشان في امتحان بكره
عمار… مين بكره
دارين… كويز يلا تعالو ذاكر معايا
عمار بيقعد يذاكر معاها و كان بينكشها لحد اما نامت على المكتب كان وشها احمر عمار قرب منها و باسها من خدها
قامت بخضة
عمار… اهدي في ايه
دارين… انا هروح انام و بتقوم عشان تقف بس بتدوخ و كانت هتقع بس عمار لحقها
عمار… انتي كويسة
دارين… الدوا
عمار… دوا.. دوا ايه
دارين.. السكر
عمار بيسندها لغايط السرير و بيدور على الدوا و بيلاقيه
عمار.. يلا خدي
دارين… لا لا انا مش بحبه طعمه وحش
عمار بهدوء … لازم تاخديه عشان تبقي كويسة
دارين بدموع.. انا مش عايزة ابقى كويسة هبقى كويسة عشان مين
عمار.. عشانك عشاني
دارين… بس انت مش بتحبني انا عايزة زين
عمار بغضب… زين مين
دارين.. ااببن عممتتو
عمار… بصرف النظر عن زين .. انا حاسس من ناحيتك بحاجة يمكن حب
دارين..معرفش… بس انا عايزة زين
عمار بهدوء مصطنع… انا موجود ليه مش عايزاني
دارين.. عشان انت بتزعق كتير زين مش بيزعك و بيعمل اللي انا عايزاه انا بحبه هو
عمار بيبصلها بصدمة و بيقوم بهدوء و يخرج برا بيكون ابوه خارج من اوضته
جمال… ايه اللي مصحيك لحد دلوقتي
عمار.. نازل
جمال… لا اتفضل ادخل جوا
عمار مبيسمعش كلام ابوه و بينزل بياخد عربيته و بيفضل يلف في الشارع لحد الصبح و بيرجع البيت بيطلع الاوضة و هو هيموت و ينام بيدخل يلاقي دارين قاعدة مستنياه و صاحية
دارين برقة… عمار
عمار..نعم
دارين… انت زعلان مني
عمار… انا ابدًا
دارين… براحتك
عمار بيروح عشان ياخد المخدة بتاعته بيلاقي الدوا بتاعها مكانه و كوباية المياه ماتشربش منها حاجة
عمار… اتفضلي خدي الدوا
دارين…. لا مش بحبه
عمار… دارين قومي خديه اخلصي
دارين… لا و حاسب عشان البس للمدرسة
عمار… دارين انتي تعبانة و بعدين منمتيش هبقى ابعت شهادة مرضية للمستر
دارين بتبصله كده🥺 و بتاخد الدوا و تنام و هو بيبقى نايم على الكنبة و بيبصلها بحزن
تاني يوم
الضهر
دارين قاعدة بتعيط و ماسكة بطنها من الآلم
عمار بقلق… مالك
دارين.. ممفيش
عمار… مفيش ازاي انتي مش شايفة مالك
دارين… بطني وجعاني اوي
عمار… طب استني اعملك حاجة سخنة
بينزل يعملها حاجة سخنة و بيطلعلها في الاوضة و بيشربها
عمار… احسن دلوقتي
دارين… اه
عمار بيسمع زعيق تحت
عمار… خليكي هنا
بينزل يشوف في ايه بيبقى في شب واقف و بيزعق
… فين دارين
عمار بغضب… انت شكلك مجنون بقى انت مين
.. انا زين ابن عمها
فجأة بتيجي دارين و تحضن زين
زين… حبيبتي انتي كويسة
عمار بيشدها من ايدها بغضب .. مراتي خط احمر فاهم
و اتفضل اطلع برا
زين… انت مصدق نفسك ده انت لسة عيل اي المدرسة و ساقط كمان
دارين… زين انت ازاي…
عمار… انتي طالق
يتبع…
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عمار ودارين)