روايات

رواية الصغيره والديب 2 الفصل السادس عشر 16 بقلم ميرو محمد

رواية الصغيره والديب 2 الفصل السادس عشر 16 بقلم ميرو محمد

رواية الصغيره والديب 2 البارت السادس عشر

رواية الصغيره والديب 2 الجزء السادس عشر

الصغيره والديب
الصغيره والديب

رواية الصغيره والديب 2 الحلقة السادسة عشر

سليم : لازم توافقي علي الشرط . قبل مقول الاتفاق .
جني : موافقه قول .
سليم : لو مخلتكيش تسامحيني هبعد عنك خالص ومش هضيقك .
جني : ها كمل .
سليم : ولو سمحتيني تجوزيني .
جني : ياسلام .
سليم :ايوه ويلا بقا نخش عشان متتعبيش ياروحي .
جني بابتسامه: حاضر.
سليم : استني . عارفه لو هزارتي مع الزفت سيف دا تاني . هزعلك
جني : حاضر براحه . ودخلت جني وسليم الي الداخل .
مالك غمز لسليم : احم طب ياجماعه كده كله تمام بكرا نغم والبنات يروحو يشوفو الفساتين.
حلا : ماشي ياحبيبي ربنا يتمم علي خير .
عد اليوم بين هزار زين وساندي وسليم وجني ونغم ومازن الاعجب بفرح جدا ونغم ومالك البيكلمو علي تفصيل الفرح بتاعهم .
واحمد ومراد بيأمنه الحفله وحامد وهاني بيعزمو الناس . ويونس هو وزينه البداءو يجهزو الشقه بتاعتهم لانهم هيكتبو الكتاب هما كمان وجو افراح وفرحه وسعاده علي عائلة الديب ….
#بقلمي_ميرو_محمد
وجاء اليوم الجديد ..
واخد مالك وسليم البنات حتي يختارو الفساتين . وزين ومازن في القصر بيشرفو علي التجهزات …
مالك : الفستان يكون كويس يانغم.
نغم : مالك هو يوم في العمر كله .
سليم : خلاص يامالك سبها . بس الباقي لاء فساتين متحشمه فاهمين . جني وفرح وساندي 😏😏 فاهمين .
اختارو البنات الفساتين وكانت فساتين روعه .
واتجه الي القصر لان مفيش وقت خالص ..
احمد : ها ياشباب كله تمام .
زين ومازن وسيف : تمام ياعمي .
مراد : احمد عزمت شاكر بيه وعائلته .
احمد : مش عارف انا قولت لحامد .
مراد: حامد حامد .
حامد : ايه يامراد .

مراد : عزمت شاكر بيه وعائلته.
حامد : ايوه بس عاوزين حد يجيبهم بلعربيه انت عارف انهم ليسه راجعين من السفر وميعرفوش حاجه هنا .
احمد : خلاص تمام زين ومازن يروحو دلوقتي يجيبهم .
زين ومازن : حاضر .
زين : هطلع اجهز وانزل وانت يامازن قول للحراس يجهزو .ويجهزو العربيات .
مازن : تمام بس متتاخرش. وصعد زين الي الاعلي . وقبل ميدخل غرفته خبط علي غرفة ساندي .
ساندي : ادخلي ياجني .
دخل زين وكانت الصدمه .
كانت ساندي لابسه شورت وبضي كط بحملات وفردا شعرها .
زين : ايه الحلاوه دي ياسندوسه .
ساندي بكسوف : زين انا انا .
زين : انتي ايه انتي زي القمر .
ساندي : احم انت كنت عاوز ايه .
زين : كنت جاي اشوفك عامله اية ياحبيبتي
ساندي : انا كويسه ويلا اخرج عشان اجهز .
وين بضحك : هههه حاضر حاضر . بس اياكي اشوفك بمكياج ولا لبس عريان .
ساندي : ان شاء الله اخرج .
خرج زين وطلع يجري علي غرفته عشان يجهز عشان يجيب شاكر بيه وعائلته .
حلا وهنا والحريم بيجهزو البيت والاكل وبيستقبلو اناس . وكانت حلا وهنا وعلا في منتها الجمال وزينه طبعا ماهي عروسه بردو .
وعند البنات خبيرة التجميل وصلت وبداءت تجهزهم .
وكانت نغم حورية الليله . وجني وفرح وساندي قمرات كده مزز بجد وفستانهم رووعه زي ال في صور كده 👇👇…..
ومالك وسليم وسيف جهزو . وكانو رجوله طاغيه جدا وجمال فظيع .
وطبعا زين ومازن وصلو الي فيلة شاكر بيه …
ونزل شاكر بيه وعائلته.
وكانو عباره عن شاكر بيه وزوجته وروميساء بنته الكبيره وكانت جميله جدا وعبير بنته الصغيره وكل واحده عنده ٢٥ سنه الكبيره ٢٣ الصغيره .

#بقلمي_ميرو_محمد
شاكر بيه: اهلا اهلا بلبطل بتاعنا .
زين : حبيبي ربنا يخليك .
شاكر بيه: احمد بيه البعتكم ولا ايه .
مازن : ايوه وعمي حامد بردو .
شاكر : حبيبي طب يلا عشان منتاخرش .
عبير بكلم روميساء بشويش: مين المزز دول .
روميساء : الواد الاسمو زين دا عسول اوي .
عبير : فعلا وجنتل كده هو والمع .
روميساء : طب يلا يلا نركب .
فتح زين باب العربيه للبنات .
روميساء بابتسامه : ميرسي يااا
زين : زين اسمي زين .
روميساء : شكرا
وركب زين هو كمان وساق العربيه واتجهو الي القصر .
واثناء وهما في العربيه ….
شاكر بيه : وانت يازين مش ناوي انت كمان .
زين : مش لما اخطب الاول ياعمي .
شاكر : ربنا يفرحك يابني .
روميساء : الله دا طلع مش خاطب ياعبير .
عبير: فرصتك توقعي في حبك يارورو .
روميساء : ان شاء الله وهحاول اجيب رقمو كمان عشان اعرف اتواصل مع .
عبير : قشطا عليكي ……
وبعد وقت قصير وصلو الي ابقصر . ونزل شاكر بيه وعائلته وزين ومازن .
وكان في استقبلهم احمد ومراد وحامد وهاني .
احمد : اهلا اهلا ياشاكر بيه .
شاكر : اهلا بيك يااحمد بيه .

حامد : نورتنا ياراجل .
شاكر : حبيبي ياحمد .
مراد : اهلا يابنات . زين خد البنات ودخلهم جوا عن حلا وعلا وهنا يتعرفو عليهم .
زين : حاضر ياعمي .
اخد زين روميساء وعبير وزوجة شاكر بيه الي الداخل .
زين : ماما خالتو .
حلا : ايه ياحبيبي .
زين : زوجة شاكر بيه وبناتها . عمي بيقولكم اهتمو بيهم .
علا : اكيد ياحبيبي . بس يلا استعجل مالك وسليم . عشان البنات تنزل بقا .
زين : حاضر حاضر .
وصعد زين الي اعلي عند مالك وسليم .
زين : ايه مش يلا المعزيم كلهم وصلو .
مالك : تمام يلا بينا ياسليم .

خرجو الشباب واتجهو الي غرفة البنات .
خبط مالك علي الغرفه ودخل .
وكانو فعلا ملكات جمال من الجمال تحفه بجد .
مالك : فين نغم ياجماعه المزه بتاعتي فين .
نغم : انا اهو وخرجت نغم بلفستان الابيض وكذلك البنات العسل وفستانهم الروعه بلالونها الجميله وي الصور بظبط .
اخذ كل واحد المزه بتاعتو وخرجو
مالك اخد نغم وخرج وكان وراهم سليم وجني وزين وساندي ومازن وفرح .
مازن : انتي جميله اوي انهارده يافرح .
فرح بكسوف : احم شكرا يامازن وانت كمان جميل .
مازن : تسلملي ياوردتي …..اتكسفت فرح ونزلت ونزل الكل الي اسفل .
واول منزلو اشتغلت الاغاني والتسفيق والفرح والكل اتفجاء بجمالهم والتفت الانظار اليهم …..

يتبع..

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *