روايات

رواية حكاية عائش الفصل الثاني 2 بقلم روما محمد

رواية حكاية عائش الفصل الثاني 2 بقلم روما محمد

رواية حكاية عائش البارت الثاني

رواية حكاية عائش الجزء الثاني

حكاية عائش
حكاية عائش

رواية حكاية عائش الحلقة الثانية

 

عمر بهدوء : يلا يا عائش
عائش بحزن : حاضر يا ابيه
نريمان بسخريه : ابيه ايه يا حبيبتي ده جوزك ياختي قال ابيه قال
عمر بعصبيه : اخرسي يا نريمان هي تقول اللي عايزاه ياريت مش تتدخلي بينا
نريمان بعصبيه : انتي من دلوقتي هتقلب عليا يا عمر انت نسيت انت متجوز البت دي لا
عمر بعصبيه :ضر”بها بالقلم قولتلك اخرسي ومش عايز اسمع صوتك خالص

 

 

رحاب بهدوء:اهدا يا عمر مش كده وبعدين انت ازاي تمد ايد’يك على مراتك انا ربيتك على كده
عمر بعصبيه :انتي مسمعتيش هي بتقول شكلها نسيت ان عائش بنت عمي يعني مسمحش لحد يقول عنها كده
رحاب بعصبيه :لا مش نسيت يا أبن بطني بس انت اللي شكلك نسيت انك انت اللي ر”خصت بنت عمك عمك من الاول وبقيت انت والهانم مراتك قعدين تبيعوا وتشتر’وا فيها…
وفجاه سمع الجميع صوت ارتطام بالأرض..
رحاب بصراخ : عائش..
عمر بخوف شال عائش وادخله احدي الغرف الموجوده..
رحاب بدموع : اطلب الدكتور ي عمر
نريمان ببرود : متقلقش يا ماما دي كلها تمثيله مش اكتر شويه وهتفوق..
رحاب بصراخ وعصبيه : اخرسي بقا يا شيخه اتقي الله انتي جايبه الحقد والغل ده منين حسبي الله ونعم الوكيل فيكي يا شيخه
عمر طلب الدكتوره..

 

 

 

بعد مرور ربع ساعه وصل الطبيبه ..
الدكتوره بجديه : ممكن تخرجوا بره عشان افحصها..
عمر بهدوء : تمااام..
خرج الجميع من الغرفه..
بعد مرور نصف ساعة خرجت الطبيبه..
عمر بهدوء :هي مالها يا دكتوره
الدكتوره بعمليه :للأسف يا عمر بيه عندها انهيار عصبي غير أن حالتها النفسيه وحشه اوي وده غلط فياريت تهتموا بيها شويه
نريمان بسخريه : هههه دي زي القطط بسبع أرواح متخافيش يا دكتوره اللي زي دي وأمثالها مش بيحصلها حاجه..
عمر بغضب: انتي زودتيها اووي يا نريمان كلمه زياده وهتخرجي بره البيت ده من غير راجعه..
نريمان بتوتر : في ايه يا عمر انت بتكلمني كده ليه انت نسيت انا بكون بنت مين..
عمر بعصبيه ضر”بها بالقلم : لا يارو”حمك منستيش انتي مين بس شكلك انتي اللي نسيتي انا مين..
نريمان بعصبيه : انت اتجننت يا عمر بتمد ايديك عليا لتاني مره وعشان مين عشان الر”خيصه اللي جوه دي
عمر بعصبيه : اخرسي ولما تكلمي عليها تكلمي باحترام واه نسيت اقولك انتي طالق وتخرجي حالا من البيت ده ومعتيش عايز اشوف وشك هنا تاني والا صدقني هتندمي
نريمان بعصبيه :بتطلقني عشان مين عشان واحده متسا’ويش يا عمر بس ماشي صدقني هندمك على كل حاجه عملتها وخرجت بعصبيه من المنزل..
رحاب بهدوء ل عمر : مكنيش ينفع اللي عملته ده يا عمر
عمر بهدوء : ده اللي كان لازم يحصل من الاول يا ماما بس انا اللي كنت معمي بحبها بس مش من بعد النهارده
رحاب : تقصد اي بكلامك ده
عمر باستهزاء: الهانم طلعت عامله عمليه عشان مش تخلف ومش كده وبس لا طلعت متفقه مع ابوها انهم يخسروني كل حاجه

 

 

رحاب بصدمه : اي اللي بتقوله ده يا عمر
عمر بهدوء : بقول الحقيقه واكمل روحي ارتاحي انتي يا ماما وانا هدخل اقعد جنب عائش لحد ما تصحى
رحاب بايماء: حاضر يا حبيبي وغادرت الي غرفتها
ـــــــــــــــــــــــــ♡♡ــــــــــــــــــــــــــ
دخل عمر الي غرفه عائش وتفجاه بملاك نائم علي السرير (معلومه يا جماعه عائش منقبة وعمر مكنيش يعرف شكلها 🙂)
عمر بتوهان: بسم الله ماشاء الله تبارك الرحمن..
عمر قرب من عائش وقعد جمبها علي طرف السرير.. عمر بصدمه: سبحان الله..
عمر قرب من عائش ولسه هيق”بلها..
عائش بصراخ: عااااا انت بتعمل ايه يا قليل الا’دب..
عمر :…….
يتبع……

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *