روايات

رواية للقدر رأي الفصل الرابع 4 بقلم اية غنيم

رواية للقدر رأي الفصل الرابع 4 بقلم اية غنيم

رواية للقدر رأي البارت الرابع

رواية للقدر رأي الجزء الرابع

رواية للقدر رأي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم اية غنيم
رواية للقدر رأي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم اية غنيم

رواية للقدر رأي الحلقة الرابعة

استاذ الاستاذ زيدان مش موجود في الاوضه ولكن في الظرف ده
اخد مدثر الظرف و كان مكتوب كالاتي
” حبيبي انا عارفه انك هتزعل مني ولكن الخوف انا اسف مفيش حل تاني ..
انا حاليا أو وقت ما تشوف الجواب هكون انا بر مصر !!,
انا مقدرش على غضب صخر .. انت تقدر وعلشان كده سافرت انت حل المشكلة …
امممم وكمان غزال عندك اتجوز براحتك لو عاوز غزال
بحبك “٠
مدثر يابن الك””لب
خرج امتي من البيت
الحارس اخر مره خرج من البيت كان امبارح بالليل يا استاذ مدثر ٠
مدثر بالليل بالليل وانا هعمل اي في المصيبه دي ياربي ..
………
______اية غنيم
كان قاعد عند القبر فهي الوحيده الذي تعرف عناء والدها في الدنيا ..
كان قاعد بيفتكر كلام الصغيرة كانت سن صغيرة ولكن عقل كبيره
Flash Back

 

 

 

بابي مالك يا حبيبي
صخر ماما سابت بابي وهو محتاج اللي يقعد معا وقت ما نحتاج الناس يمشوا يا ياقوت مش عارف اعمل اي …
بابي انا تيتا قالت اللي بيزعل يصلي و يقراء قرأن كتير وكل حاجه هتبقى جميله ..
ياقوت حبيبتي واخدها في حضنه وقاموا صلوا سوا وبعد أما خلصوا قعد صخر بيدعي وياقوت معا
ياقوت ياربي انا بعمل كل حاجه تيتا قالت عليها وقالت ياربي انك بتسمع دعائي اطلب منك طلب يا ربي
عاوزه شيكولاته كتير و شيبسي كتير ياربي بابي يوافق على كده …
طموح طفله مش طفله بس ياربي اسمع مني انا كمان 😂😂
صخر كان بيموت من الضحك على ياقوت الطفله وان دي اكبر طموح حبيبه قلبه ..
عوده الي الواقع
قام مدثر وقراء قرأن لياقوت الصغيره ومشي و رجع البيت من تاني
……………..
________اية غنيم
كانت تجلس على حرف السرير وعيونه مليانه دموع كانت تريد أن تفرح كما اي فتاه تريد أن تلبس فستان زفاف وطرحه الفستان و تر نفسها وهي عروسه جميله ولكن للقدر رأي ولا احد يقدر يقول لا
ياسمين وهي دخله تاخد بعض الكتب لكي تذاكر الامتحانات ماهي مزنوقه زنقه الكلاب زينا 😂😂
دخلت وكانت وغزال قاعده بتبكي على الحاضر بتاعها
ياسمين مالك بتعيطي ليه ؟
غزال بصت على ياسمين وقعدت معاها و اخدت أخته في حضنها و بتتكلم معاها
غزال مفيش حاجه تستاهل دموعك محدش يستاهل دموع حد ولا حتي اللي اسمه زيدان عارفه انك كنتي بتحبي زيدان اكتر من نفسك بس هتعملي اي قرار ماما مفيش من بعد قرار ماما قرار …
غزال بصت على ياسمين و عيطت اكتر واكتر ونامت في حضنها …
كانت امل سامعه كل كلام ياسمين وغزال ..
دخلت عند ساره مامت غزال

 

 

 

امل ينفع كده اهي بنتك تعبانه دلوقتي كان هيحصل حاجه لو رضيت بالفرح وخلاص ادام هي بتحب زيدان وزيدان بيحب غزال يبق خلاص لزم لا بتاعتك اهو اغتص”ب البنت …
وهي عندك بتموت كل يوم عن اللي قبله عجبك بنتك كده يا ساره ردي على
ساره مكنش ينفع تتجوز زيدان افهموا بق مكنش ينفع خالص
امل ليه مكنش ينفع والمره دي عاوزه جواب وبسرعه
ساره ماشي اقعدي هقولك .
…………….
______اية غنيم
بر مصر
In Germany..
law sam ant fin aleuvn wan dan
( لو سمحت فين العنوان ده )
alsakhs… akhir alshaarie ealee agidik aiyamin
( الشخص … اخر الشارع على ايدك اليمين )
Zidan danke
( زيدان شكرا )
alshakhs aleefw
( الشخص العفو )
… وبالفعل أتجه زيدان نحو اخر الشارع وقابل فيلا كبيره وفي خارج الفيلا سور كبير يحوط الفيلا و مدهونه بالون البني من الخارج وأشجار كتير وكبيره وصغير وورد كتير و في النص طريق طويل يوصل للباب …
دخل زيدان ومشي في الطريق و ووصل للباب و خبط وخرج منها شاب طويل اسمر وليس اسود عيون زرقاء ولون الشعر اسود …
زيدان صهيب كل ده

 

 

 

ميلادي زيدان اخيرا حبيبي جيت وحشتيني ..
زيدان وانتي يا عمري زيدان
………………
______” آية غنيم
عمي انا طالب أيدي الانسه غزال
” وهُنا أسوُدت جميع ألوُان الدُنَيا امامي عندما أتيت وطلبت ُ يداي للچواز “

يُتبع ..

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *