روايات

رواية أنا لست ضعيفة الفصل الخامس و العشرون 25 بقلم هبة أحمد

رواية أنا لست ضعيفة الفصل الخامس و العشرون 25 بقلم هبة أحمد

رواية أنا لست ضعيفة البارت الخامس و العشرون

رواية أنا لست ضعيفة الجزء الخامس و العشرون

أنا لست ضعيفة
أنا لست ضعيفة

رواية أنا لست ضعيفة الحلقة الخامسة و العشرون

ادم / ماما هى سبب كل حاجة كويسة احنا فيها
فرحة / مامى دى اجمل مامى فى الدنيا
سهام ( المذيعة) وانتى يامدام شهد كليمنى عن نفسك
شهد / مفيش حاجة مميزة فية اوانى عملت حاجة اكتر من الناس انا اقل الناس
سهام ( المذيعة) /لا انتى بجد اعظم من رجالة كتير انتى ست عظيمة يكفى انك فتحتى بيوت كتير بالمشغلة اللى عماله وكمان محو الامية والحضانة وتحفيظ القرأن وغير تربيتك لاولادك
شهد/ صدقينى انا معملتش حاجة انا كنت مجرد بنت ضعيفة جت هنا عند خالة ماماتها منهارة حيلها مهدود ولولا ماما نبيلة ورحمة وزوجها ماهر وشيماء وزوجها عبدة وستها وكل الناس الطيبة اللى هنا مكنتش بقيت شهد اللى قاعدة ادامك
سهام ( المذيعة) /احكيلى عن حياتك ومين وقف جنبك واية اللى خليكى تسيبى عيلتك وتاجى تعيشى هنا
شهد /حياتى كنت زى اى بنت عايشة فى منطقة شعبية وكنت محتاجة للامان وملقتهوش الاهنا وكمان الحمد لله ربنا اكرمنى فى اول مشوارى بدكتور ناصر كان نعم الاخ ربنا يبارك لة فى اولادة ويرضى عنة وكمان مدام سناء اللى لما كنت تعبانة سهرت بية واتبرعت بدمها لية وكمان دكتور منى صادق اللى رفضت تاخد منى مليم وتابعت معها طول شهور الحمل ويوم الولادة لاقيتها هى ودكتور حاتم منتظرينى حبآ فية مش علشان حاجة
الناس دى هم اللى علمونى ازاى احب اللى حولية وازاى ازرع الخير وانا عارفة انى هالقية فى اولادى
سهام ( المذيعة) ممكن تحكى عن ظروف زواجك من البشمهندس جاسر وهل انتم منفصلين ولا على خلاف
شهد /كان زوجنا رواج تقليدى و عمرى ما كان بينى وبين زوجى اى خلاف كل الحكاية انة من الناس اللى بتحب شغلها وبعدين طلما انة موفر لاولاد معيشة كريمة ومراعى ربنا فينا لازم يراعى شغلة
سهام ( المذيعة) سؤال اخير انتى بتحبية
شهد / زى حبى لاولادى واكتر علشان هو سبب وجودهم اعتقد بكدة انا جاوبت على كل شيئ
سهام ( المذيعة) وانت ياادم اية رأيك فى كلام ماما
ادم / ماما كلامها حقيقى هى بتعمل كل حاجة حلوة لكل الناس اللى تعرفهم واللى ماتعرفهمش
تانى يوم تم اثناء ازاعة الحلقة
خالد / مساء العسل ياحبيبتى
رحاب / يسعد مساءك احضرك العشا
خالد/ الولاد ناموا
رحاب/ من بدرى
خالد/ ليلتنا فل بامر الله اعملى سندوتشات وتعالى على مااخد شاور واجهز علشان عوز اقولك كلمة سر
رحاب / فى السريع ههههههههههههه
خالد / لا كدة بلاش سندوتشات وتعالى
رحاب / خد شور الاول
خالد / ماشى ماسمعش نفسك لحد ماخرج ماشى
رحاب/ بدلع حاضر ياحبيبى
خالد /بت انتى تعالى مش عوز اكل انا جعان حاجات تانية
هوووب رن الفون

 

رحاب /شوف مين الاول
خالد / طنشى اهو فصل
رن تانى
رحاب /شوف مين الاول مسك الفون
خالد /دالزفت اخوكى
رحاب / رد داكيد حاجة مهمة
خالد / خير ياغلس
نادر / افتح التليفزيون على قناة (——)
خالد / لية فى حفلة رقص روح ياشيخ ربنا ينكد عليك
نادر / شهد وعيالها على التليفزيون
خالد/ شهد مين وعيال مين افتحى التليفزيون على قناة(——-) علية العوض الليلة انضربت
رحاب / حطت ايدها على بقها دى شهد وولاد مين دول
خالد / اكيد ولاد جاسر الولد فية شبه منة جامد
رحاب / دنسخة منة
خالد مسك الفون وطلب عدة ارقام
خالد / جاسر انزل مصر على اول طيارة
جاسر / لية ياحليتها اكنش وحشتك
خالد / مش انا دى مرأتك وعيالك
جاسر / انت اهبل يلاااااااااا ولا شارب حاجة اقفل بدل ماهزقك
خالد / شهد ظهرت على التليفزيون ومعاها ولد وبنت اولادك
جاسر/ هههههههه وانت عبيط وصدقت وعيالى منين بقاااااا بالمراسالة انت عليك كلام غريب
خالد / الولد نسخة منك انا بعت صورهم ليك على الوتس اب
جاسر /انا نازال بس علشان افضح كذبها واعرف هى كانت بتعط فين ومع مين
خالد / ياخسارة انت زى ماانت ماتغيرتش مع الاسف اقفل مع نفسك بقااااااا
جاسر / فتح الوتس وقعد يتفرج على الصور وقال طب ازاى دى كان عندها نزيف بس بصراحة خالد عندة حق الولد نسخة منى يارب الهمنى الثواب وقام بطلب عدة ارقام وجائة الرد
دكتور عدى/ مساء الخبر ياواطى
جاسر / عامل اية حبيب قلبى
دكتور عدى/ مهو باين بامارة انك مبتردش على اتصالى
جاسر /خلى قلبك ابيض انا اسف
دكتور عدى/ خير يااسطى اكيد عوز مصلحة
جاسر/ بصراحة اة
دكتور عدى/ خير يابارد هات اخرك
جاسر / استشارة هو لو واحد حصل مع مرأتة (——-) بعنف وجالها نزيف ودخلت المستشفى وبعد كدة محصلش حاجة ممكن تحمل
دكتور عدى/ ايوة اكيد لو الدكتور اللى وقف النزيف معملش عملية تنضيف الرحم وكانت فى فترة التبويض
جاسر / متأكد

 

دكتور عدى/ الولد شبهك دنسخة منك مش بتتكلم عن شهد وولادها
جاسر / ايوة ياصاحبى
دكتور عدى/ انزل خد مرأتك وعيالك فى حضنك مرأتك شكلها ست بمية راجل انا شوفت الحلقة كلها
جاسر /هاحجز على اول طيارة وجاى
وحجز على اول طيارة ولينزل مصر
مشيرة /نادر بدموع ممكن اطلب
نادر / هنروح انا وانتى وماما وبابا وعمى حسين عند شهد
مشيرة / ربنا يخليك لية وانت عرفت البرنامج منين دانت قاعد ادام التليفزيون من المغرب غريبة يعنى
نادر / انا وبابا وعمى محفوظ وعمى حسين كنا نعرف مكان شهد ومتابعينها من بعيد
مشيرة / معقولة من امتى وازاى ماقولتليش
نادر / يابت مكنتش عوز اشغلك عن الدراسة وبعدين دة طلب بابا حتى ماما متعرفش
مشيرة / وانتم عرفتوا منين
نادر / من ستى نبيلة وماهر جوز رحمة بنتها
مشيرة / يعنى شهد قاعدة عند خالتى نبيلة
نادر / ايوة بقولك هم العيال ناموا
مشيرة/ من بدرى هنروح لشهد امتى
نادر / تعالى الاول نحتفل بروجع شهد
مشيرة / نام بقى عوزة انام
نادر / شدها علية تعالى نامى حوطها بايدية
صبااااااااااح يوم سعيد على الجميع
ءءءءءءءءءءءءءء ءءءءءءءء
على الطريق المتوجة للقرية اللى شهد تقطن فيها هناك ثلاث سيارات تتسابق ل٠٠٠٠٠٠٠

يتبع…

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *