روايات

رواية انتقام الفصل الثاني 2 بقلم منار ضيفي

رواية انتقام الفصل الثاني 2 بقلم منار ضيفي

رواية انتقام البارت الثاني

رواية انتقام الجزء الثاني

انتقام
انتقام

رواية انتقام الحلقة الثانية

ايهاب بفرحه ” ها يا دكتور بابا ماله حصله ايه
الدكتور ” البقاء لله
ايهاب ” نعممم انت بتقول ايه يا عم انت مجنون هو ايه دا اللي البقاء لله انت اللي قتلت ابويا اكيد مات بسبب اهمالكم حالته مكانتش خطيره للدرجادي
أسر صديق ايهاب ” ايهاب استهدي بالله سيب الدكتور خليه يشوف شغله
الدكتور ” لازم نخلص إجراءات الدفن
ايهاب” هدفنك حي يا رياض هدفنك حي
أسر ” ايهاب مش وقته الكلام دا
ايهاب ” ايه اللي بيحصل دا ابويا فجأه كدا يسيبني ليه وعشان ايه وخسرت كل حاجه ليه انا بقيت ع الحديده لا حديدة ايه دي الحديده ليها قيمه عليا كل دا عشان ابويا وثق ف راجل ميتقلش عليه راجل اصلا
أسر ” ايهاب انا معاك ومش هسيبك وهساعدك تاخد حقك وترجع شركتك وفلوسك
ايهاب ” واحرمه من اعز ما يملك زي ما حرمني من اعز ما ليا
#عوده_من_الفلاش_باك
ايمان ” انت كذاب انت مجنون باباك مات قضاء وقدر بابا ميقتلش حد و بابا مستحيل ينصب ع حد ولا يجرح حد اكيد انت فاهم غلط
ايهاب ” انا فاهم غلط اه بس قراري هيفضل صح ومش هغيروا
ايمان ” وانت فاكر نفسك كدا راجل انت لو راجل تروح تاخد حقك من اللي ظلمك مش تشطر ع بنت ضعيفه
ايهاب بخنقه ” متخلنيش اوريكي يعني ايه راجل بجد
بقي انتي ضعيفه انتي بصوتك اللي شبه العرسه دا
،،، قومت من مكاني وسبتها ومشيت بس وقفت ع صوتها فجأه هي بتصوت أتلفت عليها بسرعه
ايهاب بزعر” ف اييه
ايمان ” فار فار ارجوك خدني معاك اقتلني اعمل اللي انت عايزو بس متسبنيش ف مكان بيئه زي دا
استني بالله متمشيش لاا
ايمان بعيط جامد ” هو ازاي سابني ومشي رغم أن اترجيته ازاي يبقي قلبه حجر للدرجادي انسان مريض ، مسحت دموعي اول ما شوفته راجع وقولت قلبه حن بس اللي سمعته صدمني

 

 

ايهاب ” ههه ابوكي دا غريب جدا لسه معداش 24 ساعه ع غيابك وعمل محضر لا وكمان نزل خبر ف الجريده ، حاابه تسمعييه
طيب بيقلك تم اختطاف بنت رجل الأعمال رياض عزمي مكافئه بقدر مليون جنيه للي يدلنا ع مكانها او معلومه عنها
شوفي كمان دول منزلين صورتك صورتك حلوه اوي تصدقي ابوكي طلع مع فلوس كتير اوي
ايمان ” انا بنته مش جايبني من الشارع فلوس الدنيا كلها تحت رجلي واياك تفكر انك ممكن تعمل حاجه من اللي ف دماغك بابا مش هيسكت بابا مش اي حد ف البلد دا رياض عزمي الشرطه تحت ايده
ايهاب” ههههه حصلنا الرعب
عموما انا مبحبش الكلام الكتير انا رجل افعال لا اقوال ودلوقتي جي الوقت اللي هرد فيه ع ابوكي
ايمان بخوف ” ايه هتقتلني
ايهاب ” لا ابدا انا هكسر مناخيرك بس وهكسر ضهر ابوكي هههه
ايمان بخوف ” قـ قصدك ايه
ايهاب ” قومي معايه بسرعه مش وقته
ايمان ” ابعد ايدك انا مش رايحه معاك مكان
ايهاب ” ماشي تمام شكرا لتعاونك معانا
ايمان ” نزلني يا حيوان قلتلك مش عايزه اروح معاك ف مكان
،،،، شالني غصب وطلعنا بره المكان الغريب دا وركبني عربيه وقفنا قدام قصر كبير مليان حرص رغم أن مولوده و ف بقي ملعقه دهب بس انا اول مره اشوف حاجه عظمه زي دي
ايهاب ” اصحي احنا وصلنا انزلي
ايمان ” مش نازله
ايهاب ” انتي حبيتي الشيل ولا ايه
ايمان ” يشيلك ربنا ،، نزلت عشان حرفيا مش عايزه الحيوان دا يقرب مني
ايهاب ” يلا

 

 

ايمان ” ع فين
ايهاب ” متسأليش “” خدتها ودخلنا القصر لكن ما خفي كان اعظم
ايمان ” ايه دا
ايهاب ” دا اليونيفورم بتاع شغلك الجديد
ايمان ” دي بدلة رقص
ايهاب بشماته ” مانا عاارف أنها بدلة رقص تخيلي معايه كدا
خبر ف اول صفحه شاهد ابنت رجل الأعمال رياض عزمي تترك منزلها للعمل ف حانة رقص وتقرر ان تعمل ف مهنتها المفضله
طب بذمتك مش دا يكسر ضهر ابوكي هههه
ايمان ” انت مريض والله العظيم مريض انا مستحيل اعمل حاجه زي دي
ايهاب ” امممم انا كنت عارف برضو أن شرفك هينقح عليكي وخمارك اللي لبساه دا هيقلك لا
بصي يا عرسه انتي هخيرك بين حاجتين والحاجتين أمر من بعض
ياما الرقص يإماااااا
**********

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على 🙁رواية انتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *