روايات

رواية بحر آمالي الفصل الثاني 2 بقلم نور عبد الغني

رواية بحر آمالي الفصل الثاني 2 بقلم نور عبد الغني

رواية بحر آمالي البارت الثاني

رواية بحر آمالي الجزء الثاني

بحر آمالي
بحر آمالي

رواية بحر آمالي الحلقة الثانية

انفتح الباب وفهد اتصدم لما لقي طفله بتقول لكيان ي ماما
فهد بقا مصدوم يعني كيان متجوزه وليه ما قالتش
ملحوظه الطفله دي تبقي اسمها جنه
جنه :اهلا ي مامي
كيان:عامله ايه ي روحي
جنه: مامي فين الشوكلت بتاعتي
كيان :معلش ي روحي أنا نسيت النهارده هنزل أنا وانتي كمان شويه نجيب بعد الاكل
جنه: حاضر ي مامي وقالت لكيان بهمس هوا مين دا ي مامي
كيان دا عمو فهد ي روحي
فين نينه ي جنه
جنه :جوا في المطبخ
كيان: ادخل ي فهد معلش نسيتك ع الباب اتفضل ادخل
فهد: فاق من سرحانه علي صوت كيان وقال وهو مصدوم معلش سرحت شويه
فهد: دخل هو وكيان وكيان دخلت تنادي علي مامتها
فهد: قاعد يبص علي البيت لانه يعتبر حاجه جديده عليه ولقي صوره علي الكومود ودي كانت الصدمه الأكبر انه الصوره ليه هوا نفس اللي عندو بس الصوره اللي عندو دي مش موجود فيها الست دي يتري مين دي
وفجأه دخلت ام كيان واول ما شافها كانت بردو صدمه لانها نفس الست اللي في الصوره بس الملامح اتغيرت شويه (هي مالها بردت كدا ليه النهارده كله صدمات ليه)

 

 

مامت كيان دخلت وقعدت ازيك ي ابني وكان فهد اول مره يسمع الكلمه دي في حياته
فاق من سرحانه ع صوت نسرين ام كيان
مالك ي بني
فهد: أنا كويس الحمد لله ي طنط
وشويه كيان جات وقالت اتعرفتو علي بعض ي ماما
نسرين: دا حتي معرفش اسمه ي بنتي وسرحان خالص
فهد بضحك معلش والله تعبان النهارده وع العموم انا اسمي فهد
وحضرتك اسمك ايه
نسرين: أنا اسمي نسرين محمد المنياوي
يالا ي بني قوم معانا علشان ناكل
لاء معلش مره تانيه هاجي علشان أنا تعبان 😐
نسرين: أنا هسيبك بس علشان انت شكلك تعبان ي بني ولا عندك اعتراض علي كلمه ي بني
فهد :لا ابدا دا يشرفني والله انك تقوليلي ي بني
ومشي فهد ونزل ركب عربيته وراح البيت
.………….….…………………..………………..…………….…………………..…بقلمي نور عبدالغني
في مكان تاني عند كيان
ايه رأيك في فهد ي ماما
كويس ي بنتي ليه بتسألي
كيان :عادي ي ماما يعني حساه شخص طيب جدا
نسرين: اه باين عليه امال فين جنه ي حبيتي
نامت ي ماما
………………………………………………………………………………………..بقلمي نور عبدالغني
عند فهد راحه البيت

 

 

ودخل يشوف الصوره ويتاكد إذا كان هي نفسها ولا لاء
وبالفعل طلعت نفس الصوره اللي في بيت كيان وفعلا الصوره مقصوصه وفيه ايده ظاهره وشايله فهد
واللي في الصوره دي تبقا ام كيان
يعني ايه أنا اخو كيان وهي اللي خدت حنان الأم كله وامها رمتني أنا
طب ازاي وانا ابويا عايش وهي ابوها ميت يبقي امها سابتني واتجوزت ابو كيان والله لاخلي حياتك جحيم ي كيان وكمان امي الخا*ينه دي اللي بتمثل البراءه والله لاعلمكو الادب علشان طول السنين اللي عانيت فيها وصحابي معاهم امهاتهم وانا لاء والله لاندمكو علي كل يوم اتعذبت فيه
فلاش
ابو فهد امك سابتك وانت عندك سنه واحده بس وراحت اتجوزت واحد تاني وخالتني اط*لقها
غصب عني والا هترفع عليا قضيه خل*ع وعلشان أنا بحبها رفضت وقلتلها لاء هددتني أنها تموتك
وانا واقفت وطل*قتها علطول وراحت اتجوزت الخاي*نه وسابتني وسابتك
باااااك
فهد : بيكسر كل حاجه حوليه والله لاندمكو كلكو
وفجأه جاله اتصال
المتصل ………..
فهد: انت بتقول ايه
والموبايل وقع منه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على 🙁رواية بحر آمالي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *